Booster vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 14:23

Ik zit te wachten, nog 15 minuten. Moest iets langer in de stoel blijven, ging weer eens bijna onderuit :')

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 15:57

Maar hij zit er in haha!!

Volgens mij zijn er best wat mensen die toch de booster niet halen. Ik denk dat we nu echt op het punt zitten dat iedereen hem heeft kunnen halen. Uitgezonderd mensen die echt voorkeur hebben voor een specifieke locatie die toevallig wat drukker is bijv. Er gaan al vaccinatie straten dicht.
Mijn jongste (in de groep 5-12) heeft de brief al ontvangen. Net gebeld en morgen om 13:00 kan ze al terecht voor haar eerste corona vaccinatie.

BigOne
Berichten: 38308
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 16:51

Er zijn ook veel mensen die aan het rekenen zijn geslagen en de booster zo lang mogelijk uitstellen ivm met vakantie. Die willen hem wel maar dan later.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 16:53

Ja, dat zou ook nog kunnen. Ik was andersom aan het rekenen geslagen en bang mijn qr code kwijt te kunnen raken, omdat er 11 maanden tussen zat. Maar gelukkig is daar nooit sprake van geweest.

Mocht het zo zijn dat de groep 12-18 in aanmerking komt voor een booster en je zonder booster je qr code kwijtraakt, dan ga ik idd ook eens rekenen en dan zo laat mogelijk halen.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 16:56

Inmiddels dag 3 na booster en ik ben nog steeds gammel. Hoofdpijn en echt mega vermoeid. En ik heb inmiddels ook een bult in mn oksel.
Ik hoor om mij heen niets anders dan mensen die echt een dag of meer op bed hebben gelegen na booster.

Is er al meer bekend hoelang het duurt voor ze de volgende booster willen gaan doen?

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 16:57

Ik heb hem vorige week gehad maar vraag me inmiddels sterk af waarom.
Afgelopen week met bosjes mensen rond mij met booster (langer dan 7 dagen geleden) en toch positief!

Ik heb geen klachten gehad van de booster trouwens.

CynthiaV
Berichten: 2988
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 16:59

Hier juist niemand in de omgeving met klachten, alleen een wat zware arm.

Op school zijn er inderdaad ook mensen positief getest na hun booster, alleen hebben ze ook weinig klachten en dat is ook juist de bedoeling toch?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 17:06

Het lastige is dat je met omikron ook bij ongevaccineerden ziet dat het een stuk milder verloopt. Of mensen zonder booster die van omikron amper klachten hebben.

Ik heb de booster gehaald, maar mijn oudste van 14 laat ik voorlopig nog geen booster halen mocht deze groep aan de beurt gaan komen.

Als het bij omikron blijft of vergelijkbare of milderen varianten, vind ik vaccineren/boosteren voor ons minder noodzakelijk vanwege onze leeftijd en we zijn geen risicogroep.
Dan zouden we hem alleen nog halen om de qr code te behouden.

BigOne
Berichten: 38308
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 17:10

Omikron mag dan de afweer van de vaccins omzeilen, gaat erom dat je niet of nauwelijks ziek word. Influenzavsccin kun je ook nog wel griep krijgen maar mild.
In Amerika zijn bijna alle covid doden delta EN omikron. En dat zijn er op dit moment weer behoorlijk veel , bijna allemaal niet gevaccineerd.

Biebz

Berichten: 5511
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:32

ivy_power89 schreef:
Inmiddels dag 3 na booster en ik ben nog steeds gammel. Hoofdpijn en echt mega vermoeid. En ik heb inmiddels ook een bult in mn oksel.
Ik hoor om mij heen niets anders dan mensen die echt een dag of meer op bed hebben gelegen na booster.

Is er al meer bekend hoelang het duurt voor ze de volgende booster willen gaan doen?


Hier precies het zelfde. Zaterdag ochtend geweest en loop van de dag beroerd geworden. Ik ben echt extreem moe, moet moeite doen om s avond niet om 21.00 al te slapen. Voel me wat grieperig. Tot zondag avond koorts gehad. En daarna die bult in mijn oksel gekregen (die ook echt pijn doet momenteel).
Werk kost me echt veel moeite nu. Maar wil me ook niet ziek melden voor zo iets stoms als de booster terwijl ze hard mensen nodig hebben op de vloer.

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:20

Ik heb maandag de booster gehad en owww, mn oksel! Echt niet gehad bij de andere 2 prikken. Uitstraling naar mn gehele arm.

Gisteren nog een paar uur op de bank geslapen, vandaag voelt wel oké qua vermoeidheid.

Zebrastreep

Berichten: 9780
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 10:13

Iris82 schreef:
Ik heb maandag de booster gehad en owww, mn oksel! Echt niet gehad bij de andere 2 prikken. Uitstraling naar mn gehele arm.

Gisteren nog een paar uur op de bank geslapen, vandaag voelt wel oké qua vermoeidheid.



Het hoort er (helaas) bij. Ik heb ook echt een aantal dagen last gehad van mijn arm en oksel. Maar ik had van te voren al een spier in mijn schouder en nek waarvan de pijn ook wat doorliep in de arm dus ik denk dat het bij mij de combinatie is. Toen de oksel over was bij mij was spontaan mijn hele arm over :')

_Tarzan

Berichten: 11177
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 13:06

Ik heb 'm begin van het jaar gehad maar nergens last van, alleen een heel klein beetje pijn aan m'n arm.
De andere 2 prikken ook geen last van gehad. Moet wel bekennen dat mijn immuunsysteem echt altijd al super gewerkt heeft dus zal daar ook wel mee te maken hebben.

Mij maakt het overigens niet uit hoeveel prikken ik moet halen en ben ervan overtuigd dat we op deze manier Covid onder controle kunnen krijgen en minder mensen op de IC belanden. Ermee leren leven zullen we toch moeten, met of zonder prik.

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 14:35

Ik ben weer helemaal beter :) moeite met ademhalen trok na 1 dag weg, gelukkig. Gisteren nog wat ziekjes en vandaag alleen last van m'n arm. Ik heb overigens op heel veel plekken pijn gehad maar niet bij m'n oksel :+

sterregoud
Berichten: 1854
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 14:38

dalena schreef:
Ik ben weer helemaal beter :) moeite met ademhalen trok na 1 dag weg, gelukkig. Gisteren nog wat ziekjes en vandaag alleen last van m'n arm. Ik heb overigens op heel veel plekken pijn gehad maar niet bij m'n oksel :+


Fijn, dat het beter met je gaat! :)

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 15:13

Hier goed ziek. Lijkt erger als vorige keren maar dat kan ook mijn zelfmedelijden zijn...

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 15:14

Ik heb maandag de boosterprik gehad, weer Pfizer. Gelukkig nergens last van gehad. Nou ja, ok, behoorlijk spierpijn maar dat viel te verwachten: bij de eerdere 2 vaccinaties heb ik de prikken niet eens gevoeld en nu voelde ik direct dat deze 'binnenkwam'en was dus op de spierpijn voorbereid. 'S Avonds was het al veel minder en de ochtend erna helemaal over. Blij mee dat het weer zo goed is gegaan qua mogelijke klachten.

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:17

Storm schreef:
Juttertje88 schreef:
Sinds vandaag last van mijn rechter neusvleugel... is wat dikker en roder dan links.. bijwerking booster (gister gehaald) of toeval?
Verder alleen last van vermoeidheid. Niet eens spierpijn!


Komt er geen puistje ofzo op?


Toen ik mijn berichtje plaatste zag was dat nog niet te zien. Maar de volgende ochtend wel indd.
Geen fijne plek voor een puistje (puistjes zijn sowieso niet fijn natuurlijk maar die plek is al helemaal ruk). Maar wel fijn dat het dus geen bijwerking was van de booster

Normaal heb ik zelden last van puistjes, dus dacht daar ook niet meteen aan..

Ladyson

Berichten: 3223
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:23

Hier nergens last van gehad, behalve een beetje beurse arm!

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:26

Lynnepinny schreef:
xSagan schreef:
Bij jullie de menstruatie ook eerder dan normaal met de booster?

Na mijn tweede prik was deze 9 dagen te vroeg, maar de maanden die volgden waren juist allemaal iets later dan normaal. Ik zat altijd rond de 28 dagen (met af en toe een uitschieter), dat zijn er nu al een tijdje 30/32. Geen idee of het ermee te maken heeft.
Booster heb ik vorige week gehad, maar heeft tot zover nog niks getriggerd terwijl ik wel in het einde van m'n cyclus zit.

Bij mijn tweede prik heb ik zelfs een maand over geslagen. Vond ik ook best apart. :')

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:48

xSagan schreef:
Lynnepinny schreef:
Na mijn tweede prik was deze 9 dagen te vroeg, maar de maanden die volgden waren juist allemaal iets later dan normaal. Ik zat altijd rond de 28 dagen (met af en toe een uitschieter), dat zijn er nu al een tijdje 30/32. Geen idee of het ermee te maken heeft.
Booster heb ik vorige week gehad, maar heeft tot zover nog niks getriggerd terwijl ik wel in het einde van m'n cyclus zit.

Bij mijn tweede prik heb ik zelfs een maand over geslagen. Vond ik ook best apart. :')

Die luxe heb ik helaas niet gehad :')

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:53

Vayo schreef:
Maar hij zit er in haha!!

Volgens mij zijn er best wat mensen die toch de booster niet halen. Ik denk dat we nu echt op het punt zitten dat iedereen hem heeft kunnen halen. Uitgezonderd mensen die echt voorkeur hebben voor een specifieke locatie die toevallig wat drukker is bijv. Er gaan al vaccinatie straten dicht.
Mijn jongste (in de groep 5-12) heeft de brief al ontvangen. Net gebeld en morgen om 13:00 kan ze al terecht voor haar eerste corona vaccinatie.

Ik vind het echt bijzonder dat ze bij jullie nu pas met die groep beginnen, terwijl de laatste tijd het onder de kinderen echt behoorlijk woekerd. Mijn zoon heeft zn 14 dagen wachttijd er al bijna opzitten.
Zit er bij jullie ook 3 weken tussen de prikken voor de jongste groep?

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 00:10

Nieuws van het RIVM over de effectiviteit van de booster vaccins:


Boosterprik veegt ziekenzalen Nederland leeg: 98 procent effectief tegen ic-opname

In de ‘boostermaanden’ december en januari zijn er tot dusver nog maar negen geboosterde coronapatiënten op de intensive care beland. Een schril contrast met de 1.187 ongevaccineerde patiënten die afgelopen anderhalve maand op de intensive care kwamen en die daarmee tweederde van alle ic-patiënten uitmaakten.


Dit blijkt uit de jongste vaccin-effectiviteitscijfers, die het RIVM woensdag openbaar heeft gemaakt. De cijfers komen erop neer dat boosterprikken voor 97 procent beschermen tegen ziekenhuisopname, en voor 98 procent tegen opname op de intensive care, aldus de RIVM-experts. ‘Gewone’ volledige vaccinatie beschermt voor 85 procent tegen ziekenhuisopname, en voor 93 procent tegen ic-opname, blijkt uit de cijfers.

Lees verder op: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b6e6031d/

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:30

Majabeestje schreef:
Wanneer zou de groep vanaf 12 jaar opgeroepen worden voor een booster?

Naar wat ik begreep is de booster voor deze leeftijdsgroep nog niet volledig goedgekeurd.
Mijn dochter wilt hem zelf wel graag, maar moet nog even wachten dus.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 22:21

kiki1976 schreef:
Majabeestje schreef:
Wanneer zou de groep vanaf 12 jaar opgeroepen worden voor een booster?

Naar wat ik begreep is de booster voor deze leeftijdsgroep nog niet volledig goedgekeurd.
Mijn dochter wilt hem zelf wel graag, maar moet nog even wachten dus.

Als je bij de Duitse grens woont en een buitenlanddekking hebt: in Duitsland boosteren ze vanaf 12