Booster vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:27

Dat hoeft voor jou natuurlijk niet te gelden.
Zelfde dat de één wel reageert op een vaccinatie en de ander niet (en dat, dat ook weer niks met antistoffen te maken heeft)

@arabesk wat een geluk! Hier van de prik plek totaal geen last (vorige keer hield ik er slijmbeursontsteking aan over, dat kan soms bij welke vaccinatie je ook krijgt dus ik zat niet heel relaxt) maar een dag na de prik zo’n spierpijn overal. Gelukkig maar een dag.

Babootje

Berichten: 26335
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:28

Ik ga donderdag de booster halen. Van de vorige prikken geen enkele bijwerking. Mijn man heeft iedere x wat haaruitval, mijn dochter ook. Dat herstelt zich wel weer.

witenbruin
Berichten: 86
Geregistreerd: 12-09-12
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:44

Vorige week de booster gehad en nergens last van ☺️
Collegaatje had beurse arm erna,maar die kan zich niet ontspannen met het prikken…

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:45

Ik wil ook binnenkort een booster halen, maar hier hebben ze de aangepaste omikron variatie. Spuiten ze die bij jullie ook?
Ik had na de eerste 2 heel veel concentratieproblemen (Biontech/Pfizer) en dat is net een beetje beter. De 3e heb ik Moderna gehad en toen geen gekke dingen behalve hoofdpijn en algehele malaise. Zelfs geen arm, maar wel 2 dagen bleh. Maar ik ben nog steeds covid gehad, dus ik geloof wel in de vaccins.

Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:47

Siesjuh schreef:
Ik wil ook binnenkort een booster halen, maar hier hebben ze de aangepaste omikron variatie. Spuiten ze die bij jullie ook?

Ja, de Pfizer die ik kreeg was een nieuwe versie werd mij verteld.

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:48

Ik had hem willen halen, maar ben sinds donderdag ziek en besmet met covid-19.
Dus ik hoef voorlopig geen herhaalprik te halen ook.
Mijn man zou m afgelopen donderdag eigenlijk halen, maar die werd woensdag ziek en testte positief.

Hij had in april zijn 4e prik gehad, ik in december mijn 3e.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 09:49

Ik zou dus afgelopen dinsdag de herhaalvaccinatie halen en toen... jullie raden het wel. corona.
Er wordt volgens mij wel met een aangepaste vaccin gespoten maar aangezien er nu dus weer een sub variant is...

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 10:10

Er word idd met aangepast vaccins gespoten. Denk ook al is er nu weer en nieuwe sub variant dat ze wel werken. In ieder geval beter dan de oude.

Hier mogen wij hem nog niet. 8 augustus was ik positief en 10 augustus mijn man. Dus moeten nog even wachten. Maar ga hem zeker halen. Loop nog steeds met restklachten gaat wel steeds een wel beetje bij beetje de goede kant op.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 10:19

Ik ben afgelopen woensdag gevaccineerd met Pfizer, en gelukkig helemaal geen last gehad! Was mijn vierde prik, heb hiervoor 2x Moderna en 1x Pfizer gehad.

prompter

Berichten: 11144
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 10:28

Mijn man heeft gisteren de herhaalprik gehad. Hij had het vannacht wat koud, maar dat was alles. Ik ga aanstaande zaterdag.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 11:57

Ik had hem allang kunnen halen, maar heb corona gehad en mag pas vanaf 21 november. Nu moet ik 25 november naar het ziekenhuis voor een gipswissel en aangezien ik van die Moderna prikken tot nu toe flink beroerd ben geweest, wacht ik even tot na de gipswissel.
Ook zo l*llig als ze met je been bezig zijn en je moet met spoed naar de wc :')

Shadow0

Berichten: 43513
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 12:18

Ik mag zo. Vanochtend op de site, vanmiddag nog een plekje, prima!

CharleyT
Berichten: 3995
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 15:04

Sanet schreef:
Siesjuh schreef:
Ik wil ook binnenkort een booster halen, maar hier hebben ze de aangepaste omikron variatie. Spuiten ze die bij jullie ook?

Ja, de Pfizer die ik kreeg was een nieuwe versie werd mij verteld.



Er zijn berichten in de media verschenen waaruit zou blijken dat RIVM eerst de oude vaccins op wil maken en daarna pas de aangepaste nieuwe vaccins.
Mocht dat zo zijn dan wacht ik toch nog maar een paar maanden geloof ik.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 15:15

Ik heb van alle prikken best wel last gehad van bijwerkingen, week ziek, koorts lamlendig enz.
En sinds ik begonnen ben met de corona vaccinaties heb ik astma die we niet meer onder controle krijgen en ik in een jaar tijd 10 ziekenhuisopnames achter mn kiezen heb gehad. Natuurlijk niet bewezen dat het door de vaccinaties komt natuurlijk.

Ik kreeg dan ook de brief van de week dat ik de booster mocht gaan halen, en voor het eerst twijfel ik enorm. Mijn longarts zegt natuurlijk dat ik de prik moet halen, maar iets in mij verzet zich er vreselijk tegen, dus ik wacht nog even.
Eerst de griepprik maar halen.....

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23458
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 15:33

Ik ben van alle prikken steeds ziek geworden, week thuis met koorts, lamlendig etc.
Kreeg vanuit mijn werk de uitnodiging maar voor ik wat kon plannen raakte ik besmet met corona.
Dat duurt inmiddels ruim 2 weken dus de prik knap ik sneller van op.
Ik mag hem nu niet halen maar zodra het mag ga ik wel..

CynthiaV
Berichten: 2988
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 15:46

Ik had alleen een beetje een beurse plek, verder nergens last van.
Wel verbaas ik me erover dat er nog steeds mensen zijn die het raar vinden dat ze nog steeds corona krijgen als ze gevaccineerd zijn en dan twijfelen omdat het niet zo erg was. Dat is toch het hele nut van die vaccinaties?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23458
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:03

Ik vind het ook zo bizar dat mensen denken dat je na de vaccinatie niet meer besmet kan raken, hebben die zich dan echt niet ingelezen vraag ik me af?

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:07

Hier ligt de brief voor een vaccin nog steeds mooi in de vuilbak :)

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:33

Poekkie schreef:
Hier ligt de brief voor een vaccin nog steeds mooi in de vuilbak :)


Nou mooi :')

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:36

CharleyT schreef:
Er zijn berichten in de media verschenen waaruit zou blijken dat RIVM eerst de oude vaccins op wil maken en daarna pas de aangepaste nieuwe vaccins.
Mocht dat zo zijn dan wacht ik toch nog maar een paar maanden geloof ik.


Dat klopt. Je krijgt wel een die aangepast is op Omikron maar op de oude versie van Omikron. Inmiddels is mutatie 4-5 dominant in Nederland. Daar zijn dus inmiddels NOG nieuwere vaccinaties voor gemaakt maar ze maken eerst de oude op.

Ik wacht ook nog wel even af.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 17:21

Heeft het toch nog een voordeel dat ik moet wachten: misschien krijg ik het nieuwe vaccin

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 18:16

Ik weet nou niet of het wel zoveel zin zal hebben om op het andere vaccin te wachten.
Ze prikken toch met nieuwe aangepaste vaccins op de omikron variant?
Zouden ze wel aan een aangepast vaccin werken dan kunnen ze die ook weer "weggooien" aangezien er dan wel weer een andere variant is.

Ik ga hem wel halen zodra het weer mag

friezenfan2

Berichten: 2605
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 18:29

Je zult nooit een vaccin krijgen dat past op de huidige variant zolang er nieuwe varianten komen.
Dan kan je heel lang wachten.

Ik geloof inderdaad dat ze nu met het aangepaste vaccin vanwege omikron prikken. En dat ze bezig zijn met een vaccin tegen welke variant er nu rond gaat. maar tegen de tijd dat die klaar is en goed gekeurd dan zal er wel weer een mutatie zijn.
En blijven veel ziektes niet muteren dus zal je altijd achter de feiten aan lopen.

Ik mag over 2 weken. En ik ben er achter waarom er geen middag opties zijn. Ze prikken niet de hele dag hier in Breda. En schat zomaar dat ze dat in Boxtel wel doen. Een vriendin kreeg die ook als optie.

anjali
Berichten: 15119
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 18:58

Ik heb al 4 spuiten gehad, 3 Pfizer en 1 Moderna. Ik heb een afspraak staan voor de vijfde. Je mag hier niet kiezen welke je krijgt. In elk geval heb ik (afkloppen!) tot nu toe geen corona gekregen.

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:02

Ik ga hem vrijdag halen, is mijn entboekje weer gevuld.

Nog geen dag ziek van geweest de andere 3 keer, dus verwacht het nu ook niet.