Booster vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:38

Wat was voor jullie de reden om hem te halen?

Ik ben als risico groep vrij vroeg geprikt met Pfizer vorig jaar. April en mei. Toen ik in najaar voor een booster zou gaan had ik Corona.
Eerst was het 6 maanden wachten na corona en daarna 3 maanden, maar ik zat met de vaccinatie pass in Frankrijk ook in mn maag. Daarvoor had ik een booster nodig die niet ouder was dan 6 maanden tijdens de zomervakantie. Uiteindelijk is alles voor de zomervakantie afgeschaft en heb ik de booster niet meer gehaald...

Ik zit nu in dubio wat nu te doen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23456
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:43

Als ik geen covid had gehad had ik hem zeker gehaald.
Ik werk in de acute zorg, heb mensen onder m'n handen dood zien gaan (ook jonge mensen), ik heb een kwetsbare vader en schoonmoeder en ik ben doodziek geweest van de covid zelf. Zodra ik mag ga ik hem halen ondanks dat m'n coronapas geldig is tot april '23

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:44

Ik ga vrijdag mijn boostervaccinatie halen. De reden voor mij is simpel, ik woon nog bij mijn ouders en zij zijn allebei risicopatiënt. Transmissie is niet 0 na vaccinatie en boosters, dat weet ik, maar de kans is nog altijd kleiner. Maar mijn voornaamste reden is dat ik een vriendin heb met long-covid en ik zie hoe dat haar leven op dit moment beïnvloedt. Ik wil dat zo goed als kan voorkomen en dus kies ik ervoor om een boostervaccinatie te halen. Het halen van een booster is ook geen garantie om geen long-covid te krijgen, ook dat weet ik, maar de kans is wel kleiner.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:49

Is er ergens een mogelijkheid om te testen op antistoffen voordat je een booster haalt?

Ik ben vorige week ziek geweest en ik denk dat dat best Covid geweest kan zijn. Zelfde symptomen als de eerste keer covid, maar negatief gebleven op de zelftest. De eerste keer had ik dat ook, maar bij de GGD was ik wel.degelijk positief...

Janneke2

Berichten: 22772
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:53

Ik ben vorige week geprikt met iets tegen 'omikron BA1'.

Twee jaar geleden hadden we alleen nog maar de vaccins tegen sars 1
(covid-19 heet in een bepaald jargon sars 2) en zaten we in lockdown.

En aangezien virussen nu eenmaal muteren (en het aanpassen doorgaans een aantal maanden duurt) vind ik het niet zo super belangrijk tegen welke subvariant van de killer de prik is.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:00

purny schreef:
Ik weet nou niet of het wel zoveel zin zal hebben om op het andere vaccin te wachten.
Ze prikken toch met nieuwe aangepaste vaccins op de omikron variant?
Zouden ze wel aan een aangepast vaccin werken dan kunnen ze die ook weer "weggooien" aangezien er dan wel weer een andere variant is.

Ik ga hem wel halen zodra het weer mag

Ik mag hem voorlopig toch niet halen omdat ik corona heb gehad en die paar dagen wachten omdat ik niet kotsend op de gipskamer wil verschijnen , maakt ook niet uit. Zodra ik dan nieuw gips heb, maak ik een afspraak

lenaa_tje

Berichten: 10345
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:08

Liezel1 schreef:
Wat was voor jullie de reden om hem te halen?

Ik ben als risico groep vrij vroeg geprikt met Pfizer vorig jaar. April en mei. Toen ik in najaar voor een booster zou gaan had ik Corona.
Eerst was het 6 maanden wachten na corona en daarna 3 maanden, maar ik zat met de vaccinatie pass in Frankrijk ook in mn maag. Daarvoor had ik een booster nodig die niet ouder was dan 6 maanden tijdens de zomervakantie. Uiteindelijk is alles voor de zomervakantie afgeschaft en heb ik de booster niet meer gehaald...

Ik zit nu in dubio wat nu te doen

Hier werk ik in het onderwijs en zie dus heel veel mensen. De griep slaat bij groepen kinderen ook altijd zo lekker om zich heen.
Hier vrij heftige astma, nu geloof ik niet dat, dat met Corona verder echt een ding is maar ik ga het ook niet opzoeken. Verder werk ik wel in een gebied met veel wappies dus ook minder gevaccineerden(ja als je in complotten gelooft ben je voor mij een wappie en nee dan heb ik het niet over de leerlingen )
Dus ook meer risicovol. Ingeval geen moment getwijfeld bij het halen van de vierde prik. Verder ook Corona gehad maar dat was februari al.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23456
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:10

Liezel1 schreef:
Is er ergens een mogelijkheid om te testen op antistoffen voordat je een booster haalt?

Ik ben vorige week ziek geweest en ik denk dat dat best Covid geweest kan zijn. Zelfde symptomen als de eerste keer covid, maar negatief gebleven op de zelftest. De eerste keer had ik dat ook, maar bij de GGD was ik wel.degelijk positief...


Ja hoor bv bij het huisartslab, wel zelf betalen.

Ann

Berichten: 13306
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:57

Qua leeftijdsgroep kon ik gaan voor de booster, maar ben vorige week positief getest en heb een paar pittige dagen achter de rug. Ik hoop dat ik straks weer voldoende antistoffen heb opgebouwd hierdoor. Vind het een venijnig virus. Zodra ik de booster mag halen na de recente besmetting, ga ik dat wel doen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:28

Jakkes, best veel mensen die nu alsnog besmet raken. :(:)

Ik ben weer voorzien, dit keer met uiteindelijk een uur straftijd -O- die ook wel nodig was. Bijna aan het einde van de eerste tijd werd ik toch weer niet helemaal lekker. Dus ging het halfuur voor de tweede keer in. :+ en dit keer was pfizer de uitzonderingsprik. :') Eerder prikten ze vooral pfizer maar nu was moderna kennelijk de standaard.

Het was echt heel erg druk. :j

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 10:43

karuna schreef:
Jakkes, best veel mensen die nu alsnog besmet raken. :(:)

Ik ben weer voorzien, dit keer met uiteindelijk een uur straftijd -O- die ook wel nodig was. Bijna aan het einde van de eerste tijd werd ik toch weer niet helemaal lekker. Dus ging het halfuur voor de tweede keer in. :+ en dit keer was pfizer de uitzonderingsprik. :') Eerder prikten ze vooral pfizer maar nu was moderna kennelijk de standaard.

Het was echt heel erg druk. :j

Het is er ook de tijd voor. Mensen raken verkouden en krijgen griep, dat zijn bij mij dezelfde symptomen geweest.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 12:43

Ik zit heel erg te twijfelen tussen wel of geen booster. De vooster van begin dit jaar heb ik niet genomen omdat er toen al Omikron was en het vaccin nog steeds een Alfa vaccin was.

Nu twijfel ik weer. Covid kan vervelende langetermijn effecten hebben. Maar dat vaccin valt ook niet bij iedereen even goed.

Janneke2

Berichten: 22772
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:17

... ik ben vorige week geprikt met iets tegen omikron.
Geen vervelende gevolgen gehad.

(Ja, 1 dag niet in topconditie. Dat is krek de werking van het vaccin, je immuunsysteem moet flink aan de slag.)

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:37

Weekje geleden Pfizer BA.1 prikje gehaald. Prik 2 basis serie en booster veel last van opgezette klieren in oksels en hele beurse arm. Deze keer amper tot geen last. Vorige was in december. Vrouwlief zelfde ervaring. En na de vorige booster week later zwanger geraakt dus hier ook geen effect op cyclus gehad toen.

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 12:08

ivy_power89 schreef:
Ik heb van alle prikken best wel last gehad van bijwerkingen, week ziek, koorts lamlendig enz.
En sinds ik begonnen ben met de corona vaccinaties heb ik astma die we niet meer onder controle krijgen en ik in een jaar tijd 10 ziekenhuisopnames achter mn kiezen heb gehad. Natuurlijk niet bewezen dat het door de vaccinaties komt natuurlijk.

Ik kreeg dan ook de brief van de week dat ik de booster mocht gaan halen, en voor het eerst twijfel ik enorm. Mijn longarts zegt natuurlijk dat ik de prik moet halen, maar iets in mij verzet zich er vreselijk tegen, dus ik wacht nog even.
Eerst de griepprik maar halen.....


Dat je er dan überhaupt dan nog over nadenkt om een prik te halen 8)7

prompter

Berichten: 11142
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 12:22

Gisteren booster gehad. Was een superprikker, toen hij de pleister ging plakken dacht ik dat de prik nog moest komen :D. Vannacht een beetje verhoging gehad, mijn lijf was dus hard aan het werk. Nu weer helemaal fit.

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 12:31

Twee weken geleden de booster gehad, paar uurtjes zere arm en beetje hoofdpijn, manlief 12 uur wat rillingen en verder niets. Moderna gehad, aangepast dus ook werkzaam tegen nieuwe varianten. Hoe vaker je covid oploopt hoe groter de gevolgen kunnen zijn, ook na langere periode. En dan heb ik het niet alleen over long covid .

nine1987

Berichten: 8341
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 12:45

Ik zit nu met corona thuis en meer dan heel flink hoesten, is 't bij mij niet.. Terwijl ik van beide vaccinaties echt ziek ben geweest.. Voor mij de eerste tijd dus even geen nieuwe booster..

Janneke2

Berichten: 22772
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:40

nine1987 schreef:
Ik zit nu met corona thuis en meer dan heel flink hoesten, is 't bij mij niet.. Terwijl ik van beide vaccinaties echt ziek ben geweest.. Voor mij de eerste tijd dus even geen nieuwe booster..

Klopt, drie maanden minstens na de laatste besmetting.

En wees blij dat je lichaam zo hard haar best heeft gedaan na de vaccinatie - dan is het nu makkelijk.
(Flink hoesten kan heel vervelend zijn, en met pech nieuwe klachten veroorzaken. Maar in principe is het een ziekte die dodelijk kan aflopen.)

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:54

2 dagen voor mijn gips eraf mag/vervangen wordt afhankelijk van de foto’s, zou ik de boosterprik mogen, maar de laatste 2x ben ik weken ziek geweest van die prik. Ik wacht dus maar met die afspraak tot na mijn afspraak met de chirurg. Die vindt het vast niet leuk als ik trillend van de koorts kotsend op de gipskamer kom :')

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 15:07

Ik ben deze week mijn 4e prik gaan halen, aangepaste versie van Pfizer. Geen bijwerkingen ondervonden

Als het de kans verkleind om goed ziek te zijn van Corona, heb ik het er graag voor over

friezenfan2

Berichten: 2605
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:41

Vanochtend heb ik mijn booster gehaald. Ik kwam aanrijden met mijn mondkapje al op die verkeersregelaar zei al dat ik hem af mocht zetten. Prik deed even zeer maar verder oke. Hopelijk ga ik er verder geen last van krijgen. En met wachten zei de hulpverlener dat ik mijn mondkapje af mocht doen en toen ik zei nee ik hou hem op keek ze nog moeilijk naar mij. Heb ik gewoon pech met de hulpverleners bij de priklocaties?

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:46

Ik denk het wel. Hier hield iedereen hem probleemloos op.

Ik vond het heerlijk trouwens, iedereen blij en rustig en afstand en kapjes :)

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:48

friezenfan2 schreef:
Vanochtend heb ik mijn booster gehaald. Ik kwam aanrijden met mijn mondkapje al op die verkeersregelaar zei al dat ik hem af mocht zetten. Prik deed even zeer maar verder oke. Hopelijk ga ik er verder geen last van krijgen. En met wachten zei de hulpverlener dat ik mijn mondkapje af mocht doen en toen ik zei nee ik hou hem op keek ze nog moeilijk naar mij. Heb ik gewoon pech met de hulpverleners bij de priklocaties?


Na je vaccinatie wordt geadviseerd om in de wachtruimte het mondkapje af te doen, zodat ze je gezicht kunnen zien als je onwel dreigt te worden.

friezenfan2

Berichten: 2605
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:51

Suffie dit was mijn 4de prik hé en ik weet waarom ze willen dat je hem af doet maar het is geen verplichting. Dus zouden ze niet moeilijk moeten kijken of tegen mij ingaan en zeggen dat ze me niet helpen als ik neer ga. Ik vond trouwens dat de stoelen niet op anderhalve meter stonden. Al ging ik mijn mondkapje niet afzetten zou ik dat dan zeker niet doen.