Maagband door hypnose

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Maagband door hypnose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:06

Zijn er hier bokkers die een maagband hebben laten ‘aanbrengen’ door middel van hypnose? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Google schetst het allemaal erg positief en ik ben benieuwd of het effectief zo goed is.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:34

Mijn moeder zit nu in zo'n traject. Nog te kort om resultaat te merken maar ik laat het nog wel even weten.
Ze zei dat degene die de hypnose doet aangaf dat het bij sommige mensen goed helpt en bij anderen weer niks doet.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Maagband door hypnose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:36

Ik vind vooral dat het kwakzalverij is. Een echte maagband of iets vergelijkbaars gaat samen met jarenlange begeleiding. Dat kan je niet in 3 sessies hypnose proppen. :?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Maagband door hypnose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:38

Ik heb hypnose gehad voor emetofobie en dat heeft me enorm geholpen. Met maagband geen ervaring.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:38

MarlindeRooz schreef:
Ik vind vooral dat het kwakzalverij is. Een echte maagband of iets vergelijkbaars gaat samen met jarenlange begeleiding. Dat kan je niet in 3 sessies hypnose proppen. :?

dat zou dan net zijn waar het om gaat :)
gewone begeleiding pakt steeds je bewuste aan. Terwijl je onderbewuste het meeste regelt.
En met hypnose ga je aan het werk met het onderbewuste.
Of het werkt laat ik me niet over uit, want dat weet ik gewoon niet.
Mensen die daardoor van het roken zijn afgekomen ken ik dan weer wel.

_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:00

Ik heb er 5 jaar geleden blijvend resultaat mee geboekt, 30 kilo kwijt geraakt ermee.
Was geen maagband, was middels Jeffrey Stephens methode.

1 hoofdsessie en2 korte herhaalsessies gehad.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:22

Een vriendin ondergaat dit binnenkort. Ik denk dat het een hele mooie optie is. Er gaat wel een traject aan vooraf, zo moest zij al weken vooraf gaan leven alsof hij er zou zitten, dus kleinere porties eten, bewust en rustig je eten eten. En nog van dat soort tips. Dus je er zit ook zeker een begeleiding en voortraject bij. Ik vond het wel duur voor iets wat niet echt 'tastbaar' is. Maar goed, als het werkt, is het altijd nog fijner dan dat er daadwerkelijk in je wordt gesneden.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:28

Duke schreef:
Een vriendin ondergaat dit binnenkort. Ik denk dat het een hele mooie optie is. Er gaat wel een traject aan vooraf, zo moest zij al weken vooraf gaan leven alsof hij er zou zitten, dus kleinere porties eten, bewust en rustig je eten eten. En nog van dat soort tips. Dus je er zit ook zeker een begeleiding en voortraject bij. Ik vond het wel duur voor iets wat niet echt 'tastbaar' is. Maar goed, als het werkt, is het altijd nog fijner dan dat er daadwerkelijk in je wordt gesneden.


Lijkt me dat je met dat voortraject al gaat afvallen: kleinere porties! bewuster en rustig eten, niet onbelangrijk. Zet dat voort en je valt af.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:32

CharleyT schreef:
Duke schreef:
Een vriendin ondergaat dit binnenkort. Ik denk dat het een hele mooie optie is. Er gaat wel een traject aan vooraf, zo moest zij al weken vooraf gaan leven alsof hij er zou zitten, dus kleinere porties eten, bewust en rustig je eten eten. En nog van dat soort tips. Dus je er zit ook zeker een begeleiding en voortraject bij. Ik vond het wel duur voor iets wat niet echt 'tastbaar' is. Maar goed, als het werkt, is het altijd nog fijner dan dat er daadwerkelijk in je wordt gesneden.


Lijkt me dat je met dat voortraject al gaat afvallen: kleinere porties! bewuster en rustig eten, niet onbelangrijk. Zet dat voort en je valt af.

Dat is ook wel de bedoeling. Je mindset verandert al en je valt al af, dus met zo'n virtuele maagband moet het dan nog beter gaan.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Maagband door hypnose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:46

Is het dan niet zo dat in dat voortraject de welbekende 'knop' al omgaat? Ik geloof zeker wel in hypnose, maar vraag me af of je bij zoiets met een voortraject niet juist een soort placebo effect krijgt.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:28

Als ik zie wat Victor Mids kan met hypnose; die helpt mensen binnen een minuut van een fobie af, laat mensen spontaan dingen vergeten en laat mensen hun telefoon in het water gooien.
Dan geloof ik best dat dit ook kan helpen. Met roken hoor je er ook goede dingen over. Werkt trouwens niet bij iedereen. Ik weet niet of dit dan aan de hypnotiseur ligt of aan de persoon zelf.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Maagband door hypnose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:31

Je moet wel vatbaar voor hypnose zijn, ik het het ooit geprobeerd voor iets anders maar heb er niets aan gehad.

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:32

Ik ben dmv hypnose gestopt met roken! Maagband geen ervaring mee.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Maagband door hypnose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:39

Lauss_ Kan jij mij meer over het stoppen met roken vertellen. Ik heb al van alles geprobeerd, maar val toch wel terug in mijn oude gewoontes.

Vast heel erg bedankt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:41

ingvdh schreef:
Je moet wel vatbaar voor hypnose zijn, ik het het ooit geprobeerd voor iets anders maar heb er niets aan gehad.


Dit denk ik ook. Ik ben zelf helaas totaal niet vatbaar.

Suliko

Berichten: 4314
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:48

Cayenne schreef:
ingvdh schreef:
Je moet wel vatbaar voor hypnose zijn, ik het het ooit geprobeerd voor iets anders maar heb er niets aan gehad.


Dit denk ik ook. Ik ben zelf helaas totaal niet vatbaar.


Klopt, niet iedereen is vatbaar voor hypnose, maar waar het precies aan ligt zijn ze nog niet helemaal achter. Wat in ieder geval een grote factor speelt zijn bepaalde persoonlijkheidskenmerken waardoor hypnose meer of minder van invloed kan zijn. Onder andere openheid voor nieuwe ervaringen en inbeeldingsvermogen zijn helpende persoonlijkheidskenmerken. Maar ook als je die persoonlijkheidskenmerken hebt is het nog geen garantie dat hypnose invloed op je heeft/

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Maagband door hypnose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:52

En ook wel wie het doet.
Ben vaker onder hypose geweest, voor de lol, niet medisch toen.
Maar bij de ene lukte dat amper bij de ander best wel vlot.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:56

Ik heb 32 jaar last gehad van een behoorlijk heftige vorm van night terrors. Toen ik iemand leerde kennen die hypnose therapie gaf dacht ik ‘baat het niet dan schaadt het niet’, dus ik ben gestart zonder verwachtingen. De eerste sessie vond ik echter zo extreem heftig, dat ik echt niet verder durfde/wilde. Mislukt dacht ik dus.
Maaaar na deze ene sessie zijn mijn night terrors met zeker 95% afgenomen!
Gezien mijn ervaring zal ik het niet snel opnieuw doen, maar ik geloof zeker in de resultaten ervan.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:44

MarlindeRooz schreef:
Ik vind vooral dat het kwakzalverij is. Een echte maagband of iets vergelijkbaars gaat samen met jarenlange begeleiding. Dat kan je niet in 3 sessies hypnose proppen. :?


Een gastro-enteroloog vertelde me ooit dat een maagband ook grotendeels psychologisch is. Je kan nog altijd dezelfde hoeveelheid op, je doet er gewoon langer over. Dus geven je hersenen eerder signaal dat je vol zit.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Maagband door hypnose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:53

Dat is niet psychologisch. Het duurt gewoon effectief 20 minuten voor je maag het signaal ‘yo dit was genoeg’ doorgeeft aan de hersenen. En uiteraard: hoe meer je eet hoe langer het zal duren voor je maag vindt dat het genoeg is. Daarom is traag en bewust eten sowieso een hele belangrijke bij afvallen.

Ik ben wel benieuwd of het werkt. Voor zover ik weet is er erg weinig bekend over hypnose. Je moet er idd vatbaar voor zijn dat hebben ze wel al uitgevogeld.

karrij
Berichten: 1052
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Maagband door hypnose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 07:16

Uiteindelijk komt het allemaal neer op wilskracht!
Afvallen, stoppen met drinken/drugs/roken.

Google maar eens op hoe je brein werkt, je mensenbrein, je reptielenbrein en je zoogdierenbrein.

Schijnt, dit is wetenschappelijk onderzocht, dat je je brein kunt trainen om een andere mindset aan te nemen en dit proces duurt , ik dacht 66 dagen.

Best intressant, maar ga maar eens in protest met je reptielenbrein, valt niet mee weet ik uit eigen ervaring :D

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 08:00

_black_rose_ schreef:
Ik heb er 5 jaar geleden blijvend resultaat mee geboekt, 30 kilo kwijt geraakt ermee.
Was geen maagband, was middels Jeffrey Stephens methode.

1 hoofdsessie en2 korte herhaalsessies gehad.


Wat goed en knap van je.
Zou je hier wat meer over willen vertellen?

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 08:09

Hypnose, meestal een training in zelfhypnose, kan een prima bijdrage zijn om gedragsverandering, c.q. bewustzijn van keuzes te bewerkstelligen.
Een groot deel van ons gedrag wordt aangestuurd vanuit het onbewuste. Via hypnose heb je daar toegang toe.

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 09:09

Ik heb onder hypnose een virtuele maagband gekregen 12 Juli dit jaar. Inmiddels ben ik in totaal 27 kilo afgevallen en ben nog onderweg zeg maar. Voor de maagband was ik onder begeleiding (zelfde als die de hypnose gedaan heeft) al 15 Kilo afgevallen en daar is dus nu nog 12 kilo af.

Hypnose is een herprogramering van je onderbewuste. 2 dagen voor de "plaatsing" kreeg ik al pijn in mijn buik nadat ik gegeten had. Het was voor mij toen al voelbaar. Is dat verklaarbaar? Geen idee, in mijn ogen zit hem dat in de energie. Deze "pijn" bleef ook zeker een maand na plaatsing op momenten dat ik toch te veel gegeten had.

Dat gevoel is nu weg. Of die maagband nu zijn werk nog doet, vind ik lastig om te zeggen, mede omdat ik dat gevoel dus nu niet meer heb. En ja natuurlijk is mijn eetpatroon 180 graden de andere kant op, maar vooral mijn mindset is anders. En dat komt niet per definitie door de maagband.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:56

karrij schreef:
Uiteindelijk komt het allemaal neer op wilskracht!
Afvallen, stoppen met drinken/drugs/roken.

Google maar eens op hoe je brein werkt, je mensenbrein, je reptielenbrein en je zoogdierenbrein.

Schijnt, dit is wetenschappelijk onderzocht, dat je je brein kunt trainen om een andere mindset aan te nemen en dit proces duurt , ik dacht 66 dagen.

Best intressant, maar ga maar eens in protest met je reptielenbrein, valt niet mee weet ik uit eigen ervaring :D


Naast dat dit helemaal de vraag niet is, moet je die 66 dagen enorm nuanceren. Zeker wat betreft overgewicht en verslaving speelt er veel meer mee dan een beetje wilskracht zoals jij nu noemt :j

Reptielenbrein en zoogdierenbrein zijn populaire termen maar kleutertaal en kleuterwetenschap zijn niet altijd correct. Ik zou daar zelf niet zomaar zulke uitspraken over doen als ik niet echt ingelezen ben.