Gekke wond/plek knieholte kind. Krentenbaard of iets anders?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Gekke wond/plek knieholte kind. Krentenbaard of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-21 20:53

Vorige week vrijdag ontdekte ik een wratje in de knieholte van onze dochter, ze is hier wel bekend mee dus ik heb daar verder niet zo veel aandacht aan besteed. Maandag zag ik ineens dat het groter was geworden en was rood was, ze gaf aan er geen last van te hebben en we hebben het goed schoongemaakt en een beetje ingesmeerd met sudocreme.

Woensdagavond gaf mijn man aan (ik was aan het werk) dat het weer veel groter was geworden. De foto is gemaild naar de huisarts die aangaf dat het krentenbaard was en we hebben een zalfje voorgeschreven gekregen.

Ik heb me helemaal suf zitten googlen, maar ik zie er echt geen krentenbaard in en kan ook niet echt iets vergelijkbaars vinden. Mijn hoop is dus dat iemand het hier herkent of kan bevestigen dat krentenbaard er bij hun kind hetzelfde uit zag. We gaan uiteraard gewoon smeren m.i.v. mogelijke besmettelijkheid zou ik wel graag zeker weten wat het is.

Foto in spoiler, hij is niet echt vies, maar ik kan me voorstellen dat je er misschien niet op zit te wachten.
Spoiler:
Afbeelding

mysa

Berichten: 10466
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Gekke wond/plek knieholte kind. Krentenbaard of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:02

Ja, lijkt wel op wat mijn jongste zoon ooit had, was toen inderdaad krentenbaard.

daantjuhhh

Berichten: 26864
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Gekke wond/plek knieholte kind. Krentenbaard of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:23

Zou heel goed kunnen.

Zoontje van mijn vriendin heeft het ook een paar keer gehad alleen op zijn benen.

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:23

Bij de zoon van een kennis zag het er ook ongeveer zo uit. Alleen had hij het op zijn arm en aan de binnenkant van de elleboog.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:26

Ziet er uit als een huidinfectie, zoals krentenbaard. Zoon en dochter hadden er in de basisschoolleeftijd regelmatig last van.

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:27

Ook ik herken het als krentenbaard, flinke plek al. Als het goed is hebben jullie antibiotica zalf gekregen, vanaf het moment van smeren is het dan niet meer besmettelijk.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Gekke wond/plek knieholte kind. Krentenbaard of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-21 21:33

Fijn dat jullie het bevestigen, via Google vind ik alleen maar dikke korstige plekken. We hebben inderdaad antibioticazalf gekregen, hopelijk is het daarmee snel weg. Het zit het grootste deel van de dag onder de kleding dus echt verspreiden naar andere plekken gaat niet zo snel hoop ik.

daantjuhhh

Berichten: 26864
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:35

zonnebloem18 schreef:
Fijn dat jullie het bevestigen, via Google vind ik alleen maar dikke korstige plekken. We hebben inderdaad antibioticazalf gekregen, hopelijk is het daarmee snel weg. Het zit het grootste deel van de dag onder de kleding dus echt verspreiden naar andere plekken gaat niet zo snel hoop ik.

Zorgen dat ze elke x na het douchen een schone handdoek gebruikt.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Gekke wond/plek knieholte kind. Krentenbaard of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-21 21:43

Dat is wel een goeie, meestal doen we dat sowieso wel, maar misschien ook even het plekje als laatste afdeppen en dan de handdoek meteen in de was.

Ik hoorde al van een andere moeder dat hun gezin er de halve zomervakantie zoet mee is geweest.

Adrija

Berichten: 1896
Geregistreerd: 28-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:00

Aan de foto te zien lijkt het krentenbaard (die naam :r ) Hier ook een uitbraakje gehad twee zomers terug bij onze twee kinderen. Ging pas weg nadat ze beiden antibiotica in een drankje hadden gehad. Smeren met zalfjes hielp te weinig helaas.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:53


zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Gekke wond/plek knieholte kind. Krentenbaard of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-21 00:20

Oh ja dat ziet er echt precies hetzelfde uit. De huisarts drukte me al op het hart dat als het maandag niet verbetert was ik moest bellen en dan zou ze een ab drankje krijgen.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:25

Storm schreef:
Ik heb een tijd geleden ook een topic aangemaakt voor mijn dochter met krentenbaard. Je ziet dat het dezelfde soort plekken zijn.
Zij had ook een antibioticakuur erbij nodig om het weg te krijgen.

[MWS] Dochter heeft weer krentenbaard? Of iets anders? Foto.


Wat interessant eigenlijk, mijn beeld van krentenbaard was dus echt zoals jouw eerste 2/3 foto's maar begrijp hieruit dat het zich dus daarna kan ontwikkelen naar die grotere plekken. Weer wat geleerd!

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:36

Lijkt inderdaad wel op kinderzeer(krentenbaard). Heeft mijn dochter laatst ook gehad, zag er hetzelfde uit.
Soort rare schaafplek/ontvelde plek was het bij ons.
Niet afdekken en geen pleisters etc op doen dan gaat het broeien en erger worden.