Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met botox bij migraine?

 
Profiel   

Ik krijg in januari prikken botox tegen mijn chronische migraine.
Ik dacht dat het 32 prikken waren, in mijn schouders, nek, bij de aanhechtingen aan mijn schedel en een heleboel in mijn hoofd.

Zijn er hier mensen die hier ervaringen mee hebben?

Risico is dat je een afhangend ooglid of oogleden kan krijgen.

Heeft iemand dat gehad?

Ik heb gevraagd als hij toch aan de gang gaat (neuroloog doet het) of hij niet meteen wat liposuctie en zo kon doen maar ik geloof niet dat dat de bedoeling is. :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 10:36 



 
Profiel   

Ik heb er wel naar gekeken, maar durf het nog niet. Vanwege het geld en omdat het bij mij wel chronische hoofdpijn is en migraine genoemd wordt, maar het niet echt migraine is en ze de oorzaak niet kunnen vinden.

Oke en omdat ik niemand ken die het gedaan heeft :') Ik vertrouw random jubelverhalen op sites van artsen oid niet.

Klinkt al wel beter dat neuroloog het doet ipv een cosmetische. Ik ben heel benieuwd! Hopelijk werkt het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 10:39 



 
Profiel   

Een specifieke behandeling voor migraine heb ik niet gehad maar ik ervaar wel duidelijk minder hoofdpijn sinds ik Botox gebruik/laat zetten. Vooral de frons en het voorhoofd zorgen hiervoor bij mij. Die zijn nu ontspannen en hierdoor heb ik eigenlijk geen hoofdpijn meer.

Over de specifieke migraine behandeling hoor ik wel veel goede dingen dus ik hoop dat het bij jou ook helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 11:06 



 
Profiel   

Dank jullie wel.
Ik vind het wel spannend maar dit gaat ook niet langer zo.
En ik moet 2x 3 maanden botox gehad hebben voor ik aanmerking kom om mee te doen aan de studie van de 3 nieuwe echte migraine medicijnen.

Als ik had geweten dat dat eerst moest was ik er wel eerder mee begonnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 13:45 



 
Profiel   

Mijn zusje heeft het. Nu geen echte migraine meer maar alleen flinke hoofdpijn die met pijnstilling goed te doen was zodat ze wel normaal naar haar werk etc kon. Ze heeft geen last van hangende oogleden oid gekregen.

Zelf geen ervaring met migraine maar heb wel Botox in mijn voorhoofd en fronsrimpel en sindsdien geen hoofdpijn meer. Zeker na een dag computerwerk kon ik daar last van hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 14:40 



 
Profiel   

Jasmijn schreef
Ik heb gevraagd als hij toch aan de gang gaat (neuroloog doet het) of hij niet meteen wat liposuctie en zo kon doen maar ik geloof niet dat dat de bedoeling is. :+


Ik begrijp deze opmerking niet. Liposuctie is toch totaal wat anders :?
Botox wordt enorm veel voor medische doeleinden gebruikt.

Dit gebeurt heel vaak en gaat eigenlijk altijd wel goed en heeft goede resultaten.
Hoewel je voor een blijvend resultaat het beste ook de oorzaak van de verhoogde spierspanning kan aanpakken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 14:54 



 
Profiel   

Ik overweeg het al 3 jaar omdat ik vooral bij felle zon snel last heb van migraine. Voorhoofd en frons zou dan genoeg moeten zijn, maar ik vind het nogal wat. Zo vaak heb ik er geen last van, maar als ik mijn zonnebril vergeet ben ik de sjaak.

Een bekende van mij gaat elke 3 maanden en heeft er wel veel baat bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 16:03 



 
Profiel   

zonnebloem18 schreef
Ik overweeg het al 3 jaar omdat ik vooral bij felle zon snel last heb van migraine. Voorhoofd en frons zou dan genoeg moeten zijn, maar ik vind het nogal wat. Zo vaak heb ik er geen last van, maar als ik mijn zonnebril vergeet ben ik de sjaak.

Een bekende van mij gaat elke 3 maanden en heeft er wel veel baat bij.


Waarom is het zo’n ding dan? Het stelt niks voor hoor, is binnen een paar minuten gebeurd. Paar mini prikjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 16:12 



 
Profiel   

Tja ik weet niet, als ik heel consequent denk aan mijn zonnebril en op tijd gordijnen dicht doe heb ik er geen last van. Het voelt wat overdreven, zo goedkoop is het ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 18:08 



 
Profiel   

Twee oud collega's van me hebben het beide gedaan, botox tegen migraine. Bij de ene werkte het heel goed, bij de andere helemaal niet.

Laatste cosmetisch arts die ik op werk sprak had het erover dat het vooral uitmaakt waar je migraine vandaan komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:16 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Jasmijn schreef
Ik heb gevraagd als hij toch aan de gang gaat (neuroloog doet het) of hij niet meteen wat liposuctie en zo kon doen maar ik geloof niet dat dat de bedoeling is. :+


Ik begrijp deze opmerking niet. Liposuctie is toch totaal wat anders :?
Botox wordt enorm veel voor medische doeleinden gebruikt.


Ik geloof dat die laatste opmerking mijn sarcastische gevoel voor humor is.
Vandaar die clown erachter.
Ik heb geen tatoeages, geen piercings en zelfs de gaatjes in mijn oren zijn dicht gegroeid.
Dus als ik dan aan de botox ga wil ik wel het volledige pakket van de hype.
Dus fillers, liposuctie en wat er nog meer kan.
Nee, dit is natuurlijk niet serieus ik vind alleen botox al ingrijpend genoeg.
Volgens de neuroloog is de eerste keer erg pijnlijk als je hoofdpijn hebt en als ik zie waar hij gaat prikken zijn dat plekken die al pijn doen als je er alleen maar naar kijkt.
Logisch, want daar zit het grootste deel van het probleem.

Maar ik lees best veel goede ervaringen dus ik ga hopen dat het snel 17 januari is en ik ga merken of er verandering komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 03:03 



 
Profiel   

Ik heb afgelopen jaar Botox gekregen van de neuroloog (nadat ik al jaren alle andere Profylaxen heb gebruikr)
Ik heb overigens chronische migraine; 19 dagen per maand.

De 31 prikjes vallen erg mee hoor, ik vond het niet heel veel voorstellen.
Bij mij leek het de 1e keer iets te helpen maar de 2e keer helemaal niets. Ik had idd een afhangend ooglid/wenkbrauw. Vervelend, maar viel niet heel erg op verder

Ik heb inmiddels de 1e injectie Aimovig (cgrp remmer) mogen zetten en die helpt tot nu toe wel. De 1e maand zit er bijna op en tot nu toe 'maar' 9 dagen migraine gehad én de triptanen werken sneller.

Overigens kun je niet in meer in aanmerking komen voor de trial, TS; die is er niet meer omdat het per 1-11 vergoed wordt, voor de mensen die chronisch migraine hebben (=15 dagen pm)

Overigens ken ik een aantal mensen bij wie de Botox heel goed werkt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 08:45 



 
Profiel   

Goed om te lezen Koekie73.
Ik heb inderdaad ook chronische migraine anders kom je sowieso niet in aanmerking.
Aimovig is inderdaad geen trail meer maar ze zijn nog met 2 andere trails bezig.

Ik hoop dat de botox al helpt natuurlijk.
Maar goed om te weten dat het bij jou de eerste keer wel hielp en de tweede keer niet.
Dan weet ik dat als het helpt dat ik dan niet meteen moet denken dat we eruit zijn.
Dan ga ik ook op de Aimovig over of op 1 van de andere cgrp remmers.
Welk ziekenhuis loop jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 11:43 



 
Profiel   

Jasmijn schreef
Goed om te lezen Koekie73.
Ik heb inderdaad ook chronische migraine anders kom je sowieso niet in aanmerking.
Aimovig is inderdaad geen trail meer maar ze zijn nog met 2 andere trails bezig.

Ik hoop dat de botox al helpt natuurlijk.
Maar goed om te weten dat het bij jou de eerste keer wel hielp en de tweede keer niet.
Dan weet ik dat als het helpt dat ik dan niet meteen moet denken dat we eruit zijn.
Dan ga ik ook op de Aimovig over of op 1 van de andere cgrp remmers.
Welk ziekenhuis loop jij?


Hoi Jasmijn, ook voor Emgality en Ajovy zijn de medical need trials gestopt. Mensen die hier aan meededen maar geen chronische migraine hebben, krijgen het voor nu niet meer. Er is wel een nieuw traject opgezet voor vergoeding voor de mensen met episodische migraine, gelukkig. Er zijn mensen die weer konden werken door het MN programma en nu weer terug bij af zijn, heel akelig.
Fijn dat jij wel in aanmerking komt, als het nodig is!

Ik ben onder behandeling bij Isala in Zwolle.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 13:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen