Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sportschool aan huis

 
Profiel   

Wie heeft er een uitgebreide sportschool aan huis?

Ik ben benieuwd wat heb je aangeschaft?

Zijn er ook bokkers met een krachtstation en spiegels etc met alles erop en eraan ? :D

Foto’s maken het helemaal af!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:15 



 
Profiel   

Goh ik ben eigenlijk ook wel benieuwd.
Ik had hier een trilapparaat, zo'n gewicht heffings bench maar alles eruit gedaan omdat ik het toch niet gebruik. :')
Mijn loopband staat er nog en wat gewichtjes. Niet dat die veel uren maken, :evaw:

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:24 



 
Profiel   

Ja de vraag is misschien ook of de bokkers het ook ECHT gebruiken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:25 



 
Profiel   

Thuis doe ik voornamelijk yoga of bodyweight oefeningen. Daar heb je niet veel voor nodig. Een matje is wel fijn!
Qua materiaal heb ik dus een matje, maar ook wat dumbells, kettlebell, dynaband, swiss bal, ab matje, hand knijpers, balans kussen, 5kg bal, en een foam roller. En verder probeer ik creatief om te gaan met dingen die ik toch al in huis heb (een trap bijv. en een verlengstang voor een verfroller waarmee ik schouder mobiliteit kan trainen). Twee keer in de week maak ik er zeker gebruik van :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:32 



 
Profiel   

Ik heb een trainingsbank, twee stangen (een rechte en een ez stang). Dumbels, gewichten, trainingsbanden en enkelstukken, twee cattle bells en een roeimachine. Ik kan er eigenlijk alles mee doen.alleen buik trainen gaat wat lastig. O ja en een kastdeur met spiegel. De rest van de kast is stuk. :+ ik moet wel blijven trainen om mobiel te blijven :j train gemiddeld 3 keer per week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:45 



 
Profiel   

Mijn ouders hebben een sportschool(tje) thuis. Van mijn oude slaapkamer. Ik ben sinds een klein jaar gaan samenwonen met mijn vriend en doordat tijdens de lockdown alle sportscholen telkens dicht moesten hebben m'n ouders besloten de sportschool dan maar naar huis te halen. :D

Ze hebben (ik heb er niet zoveel verstand van) allerlei gewichten incl. van de houders, een bankje om op te bankdrukken? een yoga 'hoekje' en er komen ook nog spiegels bij geloof ik. Ziet er best grappig uit. Heb helaas geen foto's.

M'n ouders gebruiken het eigenlijk iedere dag wel en hebben inmiddels zelfs ook de sportschool opgezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:51 



 
Profiel   

Wij hebben in ons tuinhuis een ATX power rack (met pull up bars) met olympische halterstang, verstelbaar bankje en ongeveer 100 kilo aan bumper plates. Daarnaast nog twee dumbbells die, ik geloof, ieder tot 16 kilo kunnen worden geladen. Tot slot nog een bulgarian bag van 20 kilo, wat elastieken en accesoires zoals een hip thrust pad. :) Ik moet zeggen dat ik veel liever gewoon naar de sportschool ga, maar afgelopen week bijvoorbeeld was ik in quarantaine en dan is het wel fijn om thuis iets te kunnen doen als fanatieke sporter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:54 



 
Profiel   

Ik lees mee. Ben benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:03 



 
Profiel   

Afhankelijk van wat je wilt doen, kan het best zijn dat je qua apparaten niet veel nodig hebt.
Een vriendin van mij heeft bijvoorbeeld een rek vast in de tuin staan met zachte gazon tegels.
Dat rek in ze gebruiken voor pull ups, maar ook om de bar met gewichten op te hangen of wallballs te doen.
Ze heeft dus een bar met meerdere plates, een wallball houten box voor box step ups, spring touw, kettle Bells en dumbells.. dat was het wel denk ik.
Past makkelijk op een paar vierkante meter :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:13 



 
Profiel   

Er komt hier wel steeds meer materiaal in huis...

Ik heb
- 1 halterset
- 1 optrekstang
- 1 fitneshoepel
- Mat
- Een bal
- Een balansplank
- Een loopladder voor hardlopen
- Pionnen voor hardlopen
- Een springtouw

Dus op zich kan ik een hele workout bedenken :+ Maar ik pak liever gewoon de hardloopschoenen voor een rondje hollen :+ Ik loop 4x in de week, 2x in de week survivalruntraining en 1x per week krachttraining in de sportschool. Die laatste 2 zijn nu met de maatregelen wat lastiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:23 



 

Ik heb best wel wat inmiddels.. Ik heb een crosstrainer, matje, fitnessbankje, elastieken, haltersetje (met verschillende schijven)
In theorie zou ik best een prima workout kunnen doen thuis.. In de praktijk blijft het bij die theorie :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:01 



 
Profiel   

Ik heb een minitrampoline, een fitnesshoepel en een crosstrainer. Daar kan ik een prima workout mee doen. Ik zou er nog wel een loopband of roeitrainer bij willen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 13:29 



 
Profiel   

Zijn er ook bokkers met weinig ruimte die fitness spullen thuis hebben staan? En welke dan?
Ik heb geen ruimte voor grote apparaten, ben al blij dat ik een fatsoenlijke thuiswerkplek heb kunnen inrichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 14:06 



 
Profiel   

Ik ben zelf ook wel erg fan van de TRX. In mijn tiny house ben ik nog even aan het puzzelen hoe ik die kan bevestigen zodat hij bruikbaar is. De vloer is niet helemaal goed gegaan, waardoor bepaalde plekjes (midden in de ruimte) niet belastbaar zijn (niet rot, maar net te ver van een draagbalk af bij een plankwisseling). Dat maakt het extra lastig. Er moeten uiteindelijk houten platen overheen en daarna vinyl, dan kan hij prima opgehangen worden, maar tot dan is het puzzelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 14:14 



 
Profiel   

Jazeker! Ik heb vorig jaar februari/maart het e.e.a. aangeschaft omdat ik toen terug kwam uit Amerika, waar ik een behandeling bij CFX heb ondergaan, als gevolg van mijn hersenletsel. Ik train dus vooral om mijn brein zo optimaal mogelijk te laten functioneren, waarbij ik een combinatie maak van zowel fysieke als cognitieve, visuele en vestibulaire training. Ik heb o.a. het volgende verzameld:
- Loopband
- Roeiapparaat
- Crosstrainer
- Fiets
- Bokszak
- Balansbalk
- Balansbal
- Yogabal
- Trapeze (of hoe je zo'n ding ook noemt; het is zo'n laddertje die je op de vloer kan leggen)
- Elastieken
- Touwen
- Springtouw
- Pionnen
- Dumbells
- Kettle bells
- Mat
- Houten box
- Kleine en grote ballen
- Daarnaast een groot whiteboard die ik bij veel fysieke training mee sleep: hierop kan ik memo's plakken met cijfers, letters of tekens en hier dus combinatie oefeningen mee kan maken (die ik vanuit de kliniek heb meegekregen en ook hier doe met mijn behandelaren).
Sta merendeel elke dag rond ca. 6.30 te sporten om de bloedflow te pushen voor de rest van de dag :D

Een deel staat binnen in een speciale trainingskamer voor mij, de rest staat onder de overkapping aan ons huis, lekker in de buitenlucht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 14:21 



 
Profiel   

Dammie schreef
Zijn er ook bokkers met weinig ruimte die fitness spullen thuis hebben staan? En welke dan?
Ik heb geen ruimte voor grote apparaten, ben al blij dat ik een fatsoenlijke thuiswerkplek heb kunnen inrichten.


Ik had op roeimachine na alles in mijn slaapkamer staan. Opklapbaar bankje tegen de muur en de stangen in de hoek. De gewichten en zo onder het bed. Bankje paste precies naast het bed deur open houden en de stangen pasten gewoon ook. Ruimte was 2 bij 1 m

Nu heb ik de luxe van een extra slaapkamer die nu trainingskamer is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 14:35 



 
Profiel   

Hier is de sport ruimte nog niet af. Heb wel 2 spiegels maar die moeten nog opgehangen worden.

Wij hebben een spinningsfiets, loopband, roeimachine en ik heb spul voor bodypump.

Alles wordt hier geregeld gebruikt :D
Door zowel mij als mijn partner.

[ img ]
[ img ]

Het is nog niet klaar. Komt nog een andere vloer en wellicht een wandje.
Maar we kunnen het wel al fijn gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 14:42 



 
Profiel   

Mijn vriend en ik zijn eind 2019 begonnen met inrichten van onze homegym. We zijn nog niet helemaal klaar, veel kunnen kopen voor Corona, dat is echt ons geluk geweest. Deze week nog de gym aangevuld met een dumbbellset met een stevig rekje. Nu hebben we:
-kabelrek
-squad/bankdruk rek met extra kabels
-Olympische stang recht en een met curves
-halterplates:
2x 20
2x 15
4x 10
6x 5
2x 2.5
2x 1.5

Dumbells zijn:
2.5 - 5 - 7.5 - 10 - 12.5 - 15 - 17.5 - 20 - 25 - 30 - 40. We missen de 35 nog, moeilijk aan te komen op het moment.

Dan nog een spinning fiets en een roei apparaat, maar die is even ondergesneeuwd door de dozen van de dumbells _O-

Daarnaast nog wat kleine zooi zoals matje, fitnessbal, kettlebell setje, elastieken etc.

De spiegels liggen al twee jaar ingepakt te wachten tot ik de andere helft van de schuur leeg heb, misschien is dit topic een motivatie om dat te doen :+ daarnaast vinden we het leuk om wat lijsten te hebben hangen met oefeningen en posters met quotes, maar dat is allemaal bijzaak. :))

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 14:50 



 
Profiel   

Niet uitgebreid, maar ik heb zelf materialen aangeschaft. Ik heb een barbell en kan er in totaal 17kg op gooien. 2x dumbell 5 kg, 2x dumbell 4 kg en 2x dumbell 2kg. Zoek alleen de 3 kg nog :+

Ik heb ook een step aangeschaft en een matje.

Thuis doe ik bodypump. Ik ken de release van nu, dus heb nu alleen muziek nodig (waarvoor ik een box heb aangeschaft) :)

En ja, ik sport trouw 2x in de week thuis :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 14:53 



 
Profiel   

Ik heb een roeitrainer, crosstrainer en een halterbank met gewichten :) In het verleden goed gebruikt (behalve de laatste, die is nieuw). Nu ligt het even stil maar dat komt wel weer. Ik houd niet zo van de sportschool maar wel van sporten op die manier, dus heel fijn als het thuis kan.
Ik wil nog een bokszak en mogelijk iets van een fiets en/of loopband.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 14:57 



 
Profiel   

Vraagje: wat is in jullie optiek nou een nuttiger aanschaf, een roeitrainer of een loopband?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 14:59 



 
Profiel   

Hangt er denk ik ook vanaf wat je leuker vindt. Ik ben niet zo van hardlopen dus vind een roeitrainer fijner. Plus dat je meer spieren traint daarmee, en omdat hardlopen ook niet altijd even goed voor je knieën is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:02 



 
Profiel   

Askja schreef
Vraagje: wat is in jullie optiek nou een nuttiger aanschaf, een roeitrainer of een loopband?


Roeitrainer. Wandelen en hardlopen kan ook buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:04 



 
Profiel   

Misschien is de Vitruvian trainer iets voor mensen met weinig ruimte? Is alleen niet goedkoop en geen idee of het ook echt wat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:35 



 
Profiel   

Zertab schreef
Askja schreef
Vraagje: wat is in jullie optiek nou een nuttiger aanschaf, een roeitrainer of een loopband?


Roeitrainer. Wandelen en hardlopen kan ook buiten.


Ik dus niet. In de winter kan ik met mijn longen niet buiten lopen.

Maargoed is ook per persoon verschillend.
Ik gebruik liever de loopband en vriend liever het roeiapparaat.

Ik loop trouwens voor de tv :P
Dus lekker serie bingen en sporten tegelijk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 16:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen