Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 92 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Geur en smaakverlies, meh!

 
Profiel   

Geen Corona, maar ik ben wel flink verkouden/grieperig geweest deze week. En momenteel nog snotterig.
Sinds gisteren ruik en proef ik letterlijk niks meer. Ik kan een hele hap chilisaus nemen maar ik neem er niks van waar >;)
Ook sterke geuren als koffie, kruidnagel, azijn oid komen 0,0 binnen.

Best irritant, zeker voor iemand die graag eet :9 Zijn hier ervaringen mee na verkoudheid? Hoe lang duurt zoiets en zou ik nu best wel neusspray gebruiken? Of evt zoutspoeling, stomen? Of gewoon maar afwachten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:31 



 
Profiel   

Mijn tip is neusspray met xylometazoline en vicks blue snoepjes. Dat helpt bij mij altijd heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:36 



 
Profiel   

Ben je getest op corona, want dit is wel een typisch symptoom eigenlijk :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:38 



 
Profiel   

Zou toch uitgaan van corona voor de zekerheid.
Heb meer mensen gehoord die de 1e keer negatief waren en daarna toch positief. Is idd wel typisch corona klachtje.


Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 29-11-21 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:41 



 
Profiel   

Als ik goed verkouden ben heb ik dit ook hoor (al jaren).
Normaal duurt het bij mij 3 รก 4 dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:41 



 
Profiel   

Negatieve test idd en gevaccineerd, dus de kans op Corona lijkt me klein. Kan evt de test wel herhalen maar de klacht blijft wel even vervelend :\ Ik heb weleens eerder verminderde reuk en smaak gehad tijdens verkoudheid maar t is nu wel echt volledig weg. Best waardeloos om ineens een zintuig te missen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:52 



 
Profiel   

Zou je nog maar een keer gaan testen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:53 



 
Profiel   

Ik had bij verkoudheid ook vaak last van geurverlies. Neusspray hielp dan wel om weer door m'n neus te kunnen ademhalen, maar mijn reuk kreeg ik er niet mee terug. Smaak was altijd wel minder/anders tijdens verkoudheid, maar nooit helemaal weg.
Beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:56 



 
Profiel   

Ik zou ook opnieuw testen.
Gevaccineerd zegt niks over het wel of niet kunnen krijgen en mogelijk had je bij de eerste test nog onvoldoende virus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:57 



 
Profiel   

Ik zou ook opnieuw een pcr test laten doen. Het is wel een vrij typisch symptoom namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:59 



 
Profiel   

Ik zou toch laten testen bij de ggd

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:59 



 
Profiel   

Dat lijkt mij zo gek, geen geur en smaak. Dan proef je alleen textuur? Lijkt mij zo raar en vies. Vrienden hebben ook beide corona gehad, die hebben een pas geboren baby. Ze zeggen al, handig dat we die stank van luiers niet ruiken, onhandig omdat je om het half uur moet checken of ze zichzelf niet onder gescheten heeft. :')

Wel een typische klacht van corona, zou voor de zekerheid nog een keer testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:02 



 
Profiel   

Ik heb toevallig net voor een ander dingetje de ggd gebeld, en die gaven aan als klachten hetzelfde blijven en je wordt negatief getest kan je dat als negatief beschouwen, en hoeft er niet opnieuw getest te worden. Maar als klachten veranderen of erger worden is het advies om nog eens te laten testen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:02 



 
Profiel   

Zal nog een keer gaan testen idd, voor de zekerheid.


Daantjuh88 schreef
Dat lijkt mij zo gek, geen geur en smaak. Dan proef je alleen textuur? Lijkt mij zo raar en vies. Vrienden hebben ook beide corona gehad, die hebben een pas geboren baby. Ze zeggen al, handig dat we die stank van luiers niet ruiken, onhandig omdat je om het half uur moet checken of ze zichzelf niet onder gescheten heeft. :')

Wel een typische klacht van corona, zou voor de zekerheid nog een keer testen.


Ja je kauwt op dingen maar je proeft niks, idd erg naar. Het voelt ook zonde om eten te maken want proef het toch niet, maar eten moet nu eenmaal :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:05 



 
Profiel   

Ik zou gewoon gaan testen bij de GGD. Mijn collega had 3 negatieve zelftesten maar toch echt wel corona toen ze bij de GGD kwam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:08 



 
Profiel   

Vraag: zit je neus verstopt? Want als ik strontverkouden ben, dan zit mijn neus dicht ( kan ik ok geen adem door halen) en dan ruik en proef ik idd niets. Ook erg grappig als je van plan bent om meerdere gangen voor vrienden te koken en je er zelf niets van kan proeven. -O- dat had ik een paar jaar geleden. Helaas helpt er bij mijn niets,behalve afwachten tot het over is.

Zit je neus niet dicht, dan is de kans op corona groot. Dat vond ik zo raar toen ik had: ik kon gewoon door mijn neus ademhalen, had geen snot en toch was de geur en smaak totaal verdwenen.

Iig sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:15 



 
Profiel   

Mars schreef
Zal nog een keer gaan testen idd, voor de zekerheid.


Daantjuh88 schreef
Dat lijkt mij zo gek, geen geur en smaak. Dan proef je alleen textuur? Lijkt mij zo raar en vies. Vrienden hebben ook beide corona gehad, die hebben een pas geboren baby. Ze zeggen al, handig dat we die stank van luiers niet ruiken, onhandig omdat je om het half uur moet checken of ze zichzelf niet onder gescheten heeft. :')

Wel een typische klacht van corona, zou voor de zekerheid nog een keer testen.


Ja je kauwt op dingen maar je proeft niks, idd erg naar. Het voelt ook zonde om eten te maken want proef het toch niet, maar eten moet nu eenmaal :P


Ik heb het ook gehad, door corona helaas.

Maar wat bij mij hielp is toch wel veel variatie in structuur aan te brengen in een gerecht. En ik merkte hoeveel ''eten met je ogen'' ook doet. Ik maakte vooral recepten die ik heel vaak heb gemaakt (en incl. alle kruiden zonder het zout). Omdat je dan bij de bereiding je al heel erg inbeeld hoe het gaat smaken uit herinnering. Dat het dan na 3 happen nergens naar smaakt is een teleurstelling en moet je dan even doorheen. Maar dingen zoals gefrituurde uitjes, nootjes, krokant korstje etc dan heb je nog iets van beleving.

Na ongeveer een week ging ik sterke smaken weer proeven zoals chilli, gember en koffie. En op een gegeven moment ook heel specifiek aardappel :') Geen zout/zuur/etc, maar aardappel _/-\o_ Die gooide ik dan helemaal vol met kruiden, daar proefde ik niks van behalve aardappel. Wat ik best lekker vind hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:16 



 
Profiel   

Dieuwke_ schreef
Ik zou gewoon gaan testen bij de GGD. Mijn collega had 3 negatieve zelftesten maar toch echt wel corona toen ze bij de GGD kwam.



Idd mijn schoonzus ook :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:20 



 
Profiel   

Heb je een zelftest gedaan, of eentje bij de GGD?

Jaren geleden ben ik eens goed verkouden geweest. Toen had ik 2 dagen geen smaak en reuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:20 



 

Je geur en smaak zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden (de reden dat een appel naar appel smaakt en niet gewoon zoet, is door de geur), dus als je neus dusdanig verstopt zit dat je niets meer ruikt, valt je smaak ook weg. Als je neus wat minder verstopt zit en je reuk terugkomt, zou je smaak ook weer terug moeten komen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:24 



 
Profiel   

Mars schreef
Negatieve test idd en gevaccineerd, dus de kans op Corona lijkt me klein. Kan evt de test wel herhalen maar de klacht blijft wel even vervelend : Ik heb weleens eerder verminderde reuk en smaak gehad tijdens verkoudheid maar t is nu wel echt volledig weg. Best waardeloos om ineens een zintuig te missen.


Na een paar dagen herhalen! Dikke kans dat je toch corona hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:27 



 
Profiel   

Een collega van mij heeft dit ook gehad bij een verkoudheid, helaas is zijn geur en smaak bij hem nooit meer teruggekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:29 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar corona gehad (er werd toen nog niet zo getest zoals nu) en achteraf bezien waren het verlies van smaak en reuk de eerste (en enige?) symptomen. Bij mij is dat allemaal weer goed gekomen, maar het heeft wel maanden geduurd. En dan ook echt helemaal niks ruiken en proeven he..... jakkes.
De eerste keer dat ik weer iets kon ruiken was bij het openen van een fles curry van Hela. Andere geuren (ook ander soort/merk curry :D ) kon ik toen nog niet ruiken. Weken later kwamen er heel langzaam weer wat andere versies voorbij en uiteindelijk is het voor 75% goed gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:30 



 
Profiel   

Lastig he, hopelijk geen Corona maar goed dat je nog een keer laat testen. Is zo'n typische corona klacht.

Mijn zus heeft dit probleem opgelopen na een ongeluk (hersenletsel). En heel langzaam is er iets terug maar echt ruiken en proeven doet ze niet meer helaas. Moeilijk, want ook met koken en zo, ruikt ze dus niet als er iets aanbrand bijvoorbeeld, kan ze geen maaltijd voorproeven enz.

Hopelijk heb je het snel weer terug!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:30 



 
Profiel   

Ik ken ook best wel wat mensen die geen smaak en reuk hadden en getest waren bij de GGD (soms zelfs meerdere keren) die toch echt negatief waren.. Het kan dus wel een ander virusje of iets zijn. Wel erg vervelend! Bij die mensen die ik ken kwam het wel vrij snel weer terug, dus dat is dan misschien hoopgevend.. Bij echt corona kan het wel heel lang duren. Mijn schoonmoeder heeft het na een jaar nog steeds niet terug..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 92 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen