Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 9 [ 209 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

"Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

 
Profiel   

Ik kom even zeuren hoor, dan is dat ook weer uit mijn systeem :j

Twee weken geleden, dinsdag, voelde ik een verkoudheid opkomen. Daar kan je bij mij niet naast kijken - minstens 1 traankanaal raakt verstopt, en ik heb binnen no time een oog dat dichtgeslagen lijkt #) Ik hoef maar een snottebel te zien, en heb meteen prijs.

Kort op de bal gespeeld, en mijn werk en klanten verwittigd (ik ben HHH). Wo-do-vr thuis gebleven, en ik was op vrijdag eigenlijk al vrijwel genezen. Héél snel, voor mij te zijn, en ik was er alleen maar heel erg blij om! Ik heb ook een Covid-test moeten ondergaan: negatief.

Vriend volgde vrijwel meteen, en die is echt nooit ziek. Energielevel van 150%, zelfs als 'ie slaapt. Weerstand waarvan de vrienden altijd zeggen "die geneest nog wel eens kanker!". Hij had toen een amandelontsteking. Pijnstilling en colludol. Is niet goed in uitzieken, want heeft dat eigenlijk nog nooit moeten doen. Was na het weekend wel beter, en ging maandag weer werken, no problem.
Ook dinsdagochtend was er geen probleem - maar tegen de middag voelde hij zich weer slap worden, zijn energielevel daalde zeer snel, en hij is toen naar huis gereden met 38.9°c koorts. Onderweg Covid-test, negatief. Ik thuis een zelftest: negatief. Die nacht, van dinsdag op woensdagnacht, is hij érg ziek geworden. Temp.: 34.1°c. Heel drama - na 3 uur zich kapot te hoesten, dacht ik "die valt zo dadelijk op de grond en geraakt niet meer recht". Die man heeft een ijzeren gestel, is nooit ziek, en nu dit. Heel eng, niet gewoon een hoestje, maar echt in die mate dat ik elk moment bloed verwachtte te zien. Bij Spoed waren we absoluut niet welkom. Dokter van wacht was niet blij maar kwam gelukkig wel langs. Heeft de eerder gegeven diagnose niet gewijzigd, maar de paardenmiddelen laten aanrukken: hoestsiroop met codeïne, ontstekingsremmer met antibiotica en penicilline en een puffer.

Hij is nog steeds zo ziek als een hond. Slaapt nog steeds uuuurenlang - zolang hij niet begint te hoesten.

Ik ben blijven werken. Niet de slimste actie, maar ik heb vorige week woensdag afgebeld wegens die heavy nacht, en 4u klein verlet aangevraagd. Fikse uitbrander van mijn werk gekregen. Die avond stond ook mijn eerste vaccinatie gepland, en die heb ik laten doorgaan, want op dat moment voelde ik me weliswaar niet super maar ook niet ziek.
Dus toen ik die nacht weer ziek werd, en dit keer mijn amandelen voelde opspelen, durfde ik niet meer afbellen. Donderdag 6u, vrijdag 4u gewerkt. Mezelf vrijdag nog naar de apotheek gesleept: colludol, en daar het advies gekregen de pijnstillers te gaan afwisselen - om de 3u paracetamol / spidifen. Dat doe ik nog steeds. 4-6x per dag colludol (die is op nu), en wanneer nodig neem ik hoestsiroop. Want ik ben ook beginnen hoesten, en lig daar letterlijk van wakker. Mijn nachten zijn dus k*t. In het weekend zo min mogelijk bewogen en zo goed mogelijk proberen bijslapen, en dat lukte eigenlijk wel. Twee x goeie nachtrust gehad. Gisteren weer gaan werken - nachtrust weer k*t. Ik val zo rechtop mogelijk in slaap om zo min mogelijk te hoesten, met een keelpastille in mijn mond, vlak na een pijnstiller en hoestsiroop te hebben genomen. Moet dit 's nachts als ik wakker wordt herhalen. En wordt dan uiteindelijk ver voor mijn wekker wakker (en dat gebeurt normaal echt NOOIT, ik ben zo iemand die nooit genoeg geslapen heeft en 3x moet snoozen haha), met keelpijn. Ik kan niet blijven liggen, al wil ik dat zo graag - ik moét mijn bed uit, moet een pijnstiller en hoestsiroop nemen, en thee met honing drinken om mijn keel zoveel mogelijk te verzachten. Mijn amandelen verbeteren zienderogen, de aanslag daarop is zo goed als weg, maar ik blijf het voelen, het blijft zeer doen, en dan die hoest, ugh.


Bij de apotheek wisten ze me te vertellen dat zowat iedereen nu veel zieker is dan pakweg vorig jaar. We zitten anderhalf jaar in de Covid-pandemie, we zijn allemaal super voorzichtig geweest, liepen met mondmasker, ontsmetten onze handen, zagen veel minder mensen als voorheen., een heleboel dingen konden/mochten niet meer, ... en zijn daardoor nu zoveel zieker van iets simpel als een verkoudheid/amandelontsteking/whatever als voor de pandemie.

Ook rondom mij zie ik de mensen in bosjes hun bed ziek invallen. Mijn neef is vorige week ook flink ziek geworden, mijn stiefpapa testte positief op Covid, mijn mama is ondertussen verkouden (ze wacht haar testresultaat nog af maar denkt oprecht dat zij slechts verkouden is, is helemaal niet zo ziek als mijn stiefpapa), klanten bellen massaal af (ofwel zijn ze zelf ziek, ofwel schoolgaande kinderen die ziek zijn/positief testten), ... Ook stalgenoten waar ik geen contact mee gehad heb melden zich met dezelfde diagnose als ik en mijn vriend. Ik ben dus lang niet de enige.

Merken jullie het ook? Zijn jullie zelf ziek, zieker dan anders van iets waar je normaal sneller van geneest dan nu? Ik moet vanaf vandaag heel de week 8u werken en dan in het donker, met de scooter, de paarden nog gaan doen, en kijk daar echt als een berg tegenop.
Ik voel me beter dan vorige week hoor, maar ik ben niet 100%, en voel me slap worden bij het idee van de week die me te wachten staat. Ik ben gisteren met een berenhonger thuisgekomen, wat ik wel goed vond, eindelijk weer eetlust!
Op tijd mijn bed in (lees: 21u).. om dan vervolgens urenlang wakker te liggen en daarna veel te vroeg wakker te worden. Ik ben nu een uur wakker, en mijn keel voelt alweer beter - maar dat zit natuurlijk verstopt onder de 6 pijnstillers die ik dagelijks neem. Ik heb nog nooit zo veel, en zo lang, pijnstilling moeten nemen. We zitten aan de 3de fles hoestsiroop, en de 2de fles colludol is op. Ik ben tot nu toe weg gebleven van de hoestsiroop van mijn vriend, omdat die codeïne slaapverwekkend zou werken, en ik me dat niet kan permitteren omdat ik nog moet rijden.


Zo, fijn gezeurd! Dinsdag was altijd al mijn minst favoriete dag van de week haha, dat is al jarenlang zo, ik noem het een drol-dag, geen idee waarom. Dinsdag-blues.

Maar ik voel het dus zelf, en zie het met mijn eigen ogen: iedereen is ziek, en zieker dan pakweg een jaar geleden.

Ik merk ook dat de standaard qua begrip verandert - ofwel heb je Covid, ofwel niet en dan ben je niet ziek, lijkt het wel.
Gesprekken gaan tegenwoordig zo:
"Ben je getest"?
"Ja hoor, negatief".
"Oh, dan zal het wel meevallen".

Nou, nee -O-

De thee is trouwens ook op, ondertussen. De 3de pot honing ook bijna. Na 30 liter pompoensoep komt die mijn oren uit. Ik heb ook 4 dagen buikloop gehad. Ik ben gesloopt - en voel me tegelijk ook wel beter worden hoor. Maar: het heeft nog nooit zo lang geduurd als nu, en ik ben het zat hahaha.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 06:43 



 
Profiel   

Er heerst momenteel ook een hele zware griep.
Collega heeft hem gehad en heeft er nog steeds problemen van.
Ze was negatief op Covid.
Maar deze griep was echt een behoorlijke inhakker

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 06:51 



 
Profiel   

Beterschap.
Gelukkig nergens last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 06:53 



 
Profiel   

Sabbientje schreef
Er heerst momenteel ook een hele zware griep.
Collega heeft hem gehad en heeft er nog steeds problemen van.
Ze was negatief op Covid.
Maar deze griep was echt een behoorlijke inhakker


Dat is wat de apotheek dus ook zei - de "gewone" griep hakt er veel zwaarder in. Idem voor de verkoudheden ed, dat lijkt plots allemaal veel zwaarder te zijn. Volgens hen door een gebrek aan weerstand, ons immuunsysteem is verzwakt door anderhalf jaar zo voorzichtig te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 06:53 



 
Profiel   

Omdat we met alle afstand houden en thuis werken niets meer gewend zijn.. Me dunkt dat je dan zieker wordt als je dan weer eens wat oploopt.. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 06:56 



 
Profiel   

nine1987 schreef
Omdat we met alle afstand houden en thuis werken niets meer gewend zijn.. Me dunkt dat je dan zieker wordt als je dan weer eens wat oploopt.. :j


Ik ben altijd moeten blijven werken, als HHH, dus ben altijd wel met mijn klanten/gezinnen in contact blijven komen. Maarja, die werken dan van thuis uit, en zien dan zelf amper mensen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:01 



 
Profiel   

We hebben minder weerstand gekregen vanwege alle maatregelen. Ik merkte het zelf ook met een verkoudheid, kwam er niet van af en bleef mega snotteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:02 



 
Profiel   

Beterschap!
Hier inderdaad ook knap beroerd geweest met lange nalooptijd van niet Corona.

Op het werk hebben we zo ontzettend veel zieken dat het echt een probleem is en dat is zelden Corona gerelateerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:05 



 
Profiel   

Boemel en de wereld draait gewoon door he, het lijkt wel alsof we geen tijd meer hebben/mogen krijgen om ziek te worden. Hoe kan ik nu deftig uitzieken als het allemaal zo druk is/blijft...

Uitgerekend nu bedenken mijn klanten allemaal extraatjes. De dag na mijn prik, toen mijn arm zo zeer deed dat ik niet eens normaal mijn BH kon aandoen, kreeg ik een ragebol in handen gedrukt. Nog een dag later "oh, kan je alle binnenramen lappen aub". -O- Laat me nou met rust :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:08 



 
Profiel   

Momenteel voor de tweede keer deze winter/herfst verkouden. Wat een nachtmerrie ik voel me echt honds beroerd. Gelukkig hoef ik niet te hoesten want dan raak ik altijd mijn stem kwijt

Vorig jaar nul keer verkouden geweest maar dat heb ik nu al weer rechtgetrokken. Dit gaan niet de enige twee keer zijn deze winter

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:14 



 
Profiel   

LWDaisy schreef
Boemel en de wereld draait gewoon door he, het lijkt wel alsof we geen tijd meer hebben/mogen krijgen om ziek te worden. Hoe kan ik nu deftig uitzieken als het allemaal zo druk is/blijft...

Uitgerekend nu bedenken mijn klanten allemaal extraatjes. De dag na mijn prik, toen mijn arm zo zeer deed dat ik niet eens normaal mijn BH kon aandoen, kreeg ik een ragebol in handen gedrukt. Nog een dag later "oh, kan je alle binnenramen lappen aub". -O- Laat me nou met rust :')


Ja, de wereld draait gewoon door. En met minder handen moet hetzelfde gebeuren :D
Tja, wij zitten in verbouwing en paarden aan huis. Echt toegeven aan ziek zijn, zit er hier ook niet in.
Een stal uitmesten kan ook in delen gebeuren. Na ieder deel volledig uitgeput op de bank kruipen.

Ziek zijn is gewoon lastig. Voor de zieke, maar in mindere mate ook voor de niet zieke. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:23 



 
Profiel   

Herkenbaar! Hier ook geen COVID, maar al 3.5 week gevloerd door allerlei virusjes… heb al buikgriep, oorontsteking, keelontsteking achter de rug en nu voorhoofdsholteontsteking. Dus ja ik schaar me achter de gedachte dat we gewoon echt weinig antistoffen hebben opgebouwd en daarvoor nu op de blaren moeten zitten.

Op zich jammer, omdat ik ook ruim 37 weken zwanger ben. Maar ach we moeten door. In NL krijg je overigens ook niks anders voorgeschreven dan pcm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:53 



 
Profiel   

Ik heb dec vorig jaar corona gehad. Nu voor het eerst sinds corona weer moeten laten testen vorige week maandag, vanwege klachten (loopneus, hangerig gevoel). Negatief, dus gewoon verkouden. Het is nu op dag 8 eigenlijk al weer over. Wat uitzonderlijk is voor mij, want voor corona was verkouden zijn voor mij standaard bijholtenontsteking en minstens 2 weken klachten.

Beterschap ts!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:58 



 
Profiel   

De 'gewone' griep bestaat (net als covid) ook uit verschillende varianten, waarbij de ene ongetwijfeld er ook harder in zal hakken dan de andere.

Voor mezelf sprekend, ik ben in normale omstandigheden minstens 1 keer per jaar redelijk pittig ziek, met voornamelijk een heel zware hoest (en verkoudheid, en keelpijn, en amper slapen door de hoest), die zonder behandeling makkelijk maanden kan aanhouden. Om het in verhouding te stellen, die 'paardenmiddelen' die je vriend gekregen hebben doen bij mij echt heeeelemaal niets. Hier is het een combinatie van medrol (cortisone) en oxycodon (opioïden) die nodig is.

En het moet gezegd zijn, sinds heel die corona met alle maatregelen, ben ik geen enkele keer ziek geweest (dat klokt dus bijna af op 2 jaar, terwijl het anders minstensn 2/3 keer is op die periode).

Ik klaag dus zeker niet.
TS, veel beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 08:05 



 
Profiel   

Hier ook zwaar personeelstekort door idd de griep...
Echt bizar hoe hard die toeslaat!

Ik ben er zelf nog aan ontsprongen *klopt af

Maar vrees dat iedereen die weer in contact met mensen/kinderen het wel zal gaan krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 08:15 



 
Profiel   

Hier ook veel zieker dan anders en ondertussen 16 weken zwanger. Ik pak elk virusje op, terwijl vorig jaar ik met verschillende mensen met covid in aanraking ben geweest (onder andere mijn vriend) en nooit covid heb gehad.

Nu lig al een week ziek op de bank/bed. Heb vorige week nog wel 2 diensten gedraaid.
Vandaag misschien toch maar even naar de dokter. De holtes beginnen helemaal zeer te doen, geen eetlust en val alleen maar af (niet wenselijk als je zwanger bent)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 08:23 



 
Profiel   

Ik hoor ook regelmatig dat coronatesten vals negatief zijn. Het verhaal van je vriend klink wel érg bekend met toen ik zelf corona had. Inderdaad ook normaal nooit ziek, en dan ineens gigantisch beroerd en nog niet meer op de benen kunnen staan, dat is best beangstigend.

Ik geloof er zelf niet zo in dat onze weerstand nu ineens zo veel slechter zou zijn doordat we wat meer afstand houden. Zeker wij bokkers, nog steeds lekker met de paarden of andere huisdieren bezig, de meeste van ons komen veel buiten. Ik denk dat, ten eerste, we sneller verkouden lijken omdat het gewoon meer opvalt. Bij elke hoest denk je ‘zou ik nu corona krijgen’, vorig jaar was bijna niemand ziek door de lockdown, en daarnaast kan er inderdaad best dit jaar een wat heftigere griep rondgaan, wat om de zoveel jaar gebeurt.

In ieder geval heel veel beterschap, en zorg dat je toch afstand blijft houden van anderen zo lang je klachten hebt die op corona lijken, ook al ben je negatief getest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 08:32 



 
Profiel   

LWDaisy schreef
Bij de apotheek wisten ze me te vertellen dat zowat iedereen nu veel zieker is dan pakweg vorig jaar. We zitten anderhalf jaar in de Covid-pandemie, we zijn allemaal super voorzichtig geweest, liepen met mondmasker, ontsmetten onze handen, zagen veel minder mensen als voorheen., een heleboel dingen konden/mochten niet meer, ... en zijn daardoor nu zoveel zieker van iets simpel als een verkoudheid/amandelontsteking/whatever als voor de pandemie.


Dat is geen raketwetenschap hoewel het een meerderheid boven de pet gaat. Anderhalf jaar kasplantje-leven; anderhalf jaar niet ´auto-vaccineren tegen het dagelijkse leven en dan is er minder natuurlijke weerstand.

We hebben ook anderhalf jaar de tijd gehad om collectief gezonder te leven als compensering. Stoppen met roken, geen alcohol-/drugsmisbruik, gezonder eten/minder overgewicht, meer bewegen etc.
Ook geen raketwetenschap, maar... inderdaad; helaas en zitten we in de grotendeels zélf gecreërde gezondheidscrisis. Let wel, niet alleen maar covidcrisis.

Sterkte en beterschap :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 09:16 



 
Profiel   

tja, ik ook. Enige eerdere keer dat ik ziek ben geweest is 4 jaar terug een longontsteking. Toen is er astma vastgesteld, maar ja...dat bleek een longontsteking kwamen ze na 3 weken ofzo achter. Verder nooit iets ernstigs.

Nu? Hersenbloeding, en daarna bronchitus (zeggen ze). Inmiddels 4 weken gehad van nauwelijks lucht, 80 mg prednison per dag, dat afgebouwd, inhalator gekregen wat ik 3x per dag tien minuten moet doen, allerlei pufjes...t was ff minder, en nu sinds gisteren is het weer min....hoesten hoesten hoesten. Vorige week 41,4 graden koorts, dan weer ondertemperatuur.

Om eerlijk te zijn dacht ik dat het door de enting kwam..hersenbloeding was ca 3 weken na de 2e enting (op moment zelf totaal geen last van gehad, ik had de 2e 13 dagen na de 1e omdat ik hem nodig had voor vakantie), en daarna dus steeds ziek...wel bijzonder als je 40 jaar nooit ziek bent geweest...

meer aanraking met virus gaat niet op. Ik woon in Duitsland, en hier zijn de mondkapjes gewoon gebleven, en ik heb uberhaupt geen contact met mensen gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 09:19 



 
Profiel   

Hier tot nu toe nergens last van. Geen ziekte of verkoudheid gehad. Er gaat hier wel een griep rond waar mensen behoorlijk ziek van worden, maar ik heb niet het idee dat dat erger is dan in andere (pre-corona) jaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 09:48 



 
Profiel   

Afgelopen week voor het eerst in ik denk 15 jaar een week platgelegen door koorts, dus ik heb wel het idee dat het nu heftiger is. Mijn sociale contacten zijn niet veel minder dan voor corona (eigenlijk meer sinds corona omdat ik ben gaan werken een jaar geleden) dus minder exposure is voor mij niet waar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 09:59 



 
Profiel   

Loesss schreef
Herkenbaar! Hier ook geen COVID, maar al 3.5 week gevloerd door allerlei virusjes… heb al buikgriep, oorontsteking, keelontsteking achter de rug en nu voorhoofdsholteontsteking. Dus ja ik schaar me achter de gedachte dat we gewoon echt weinig antistoffen hebben opgebouwd en daarvoor nu op de blaren moeten zitten.

Op zich jammer, omdat ik ook ruim 37 weken zwanger ben. Maar ach we moeten door. In NL krijg je overigens ook niks anders voorgeschreven dan pcm.

Lijkt hier wel een beetje hetzelfde te zijn. Ik ben normaal eigenlijk nooit ziek.
2 weken terug voorhoofdsholteontsteking en keelontsteking gehad, vorige week griep en nu oorontsteking met alle bijbehorende ongemakken. In combinatie met een baby en het schrijven van een scriptie echt een heeeerlijke timing :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:10 



 
Profiel   

Ja herkenbaar! Normaal ben ik ook echt bijna nooit ziek- maand of 2 geleden was ik súper erg verkouden, en ben net weer een beetje opgeknapt en net een weekje weer aan het werk na een griep/longontsteking die me twee weken gevloerd heeft met hoge koorts en voel me nu ook weer niet super. Alsof er een pak watten in m’n hoofd zit, pijn in m’n holtes en zo ontzettend moe. Al ben ik normaal ook al erg snel moe door wat andere problemen, het is nu nog erger.

M’n vriend is 6 jaar geleden voor het laatst ziek geweest, toen 1 dag thuis van werk, maar hij is ook net een week thuis geweest omdat hij echt niet lekker was.

Zal er ook vast mee te maken hebben dat we 1,5 jaar lang veel minder in contact geweest zijn met bacillen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:12 



 
Profiel   

Ons hele team werkt thuis en ook iedereen is ziek of ziek geweest.

Zelf ben ik ook flink verkouden en beroerd geweest.
Huisarts gaf ook de schuld aan: we hebben 2 jaar geen weerstand opgebouwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:29 



 
Profiel   

Ik heb ook flink de griep te pakken gehad. Normaal herstel ik daar redelijk snel en goed van, zonder al te veel last. Ditmaal echt meerdere dagen op bed gelegen. Inmiddels paar weken verder en nog steeds een hele vervelende hoest die maar niet weg wil gaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 9 [ 209 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen