Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pijnlijke zwelling na schaatsen

 
Profiel   

Hoi,
Ik schaats enorm graag in de winter. We hebben op de kerstmarkt in de stad een overdekte schaatsbaan en ben er 2 dagen gaan schaatsen.

Na de eerste dag had ik al last van enorme pijn aan mijn benen, net boven de enkels aan het onderbeen, aan 1 enkel ook een blaar.
Gisteren toch nog gaan schaatsen ondanks de pijn. Schaatsen iets losser gelaten bij de schacht.

Helaas toch weer enorm pijn en aan 1 been een blauwe plek en zwelling.

De schaatsen zijn van Davos Gold. Al zeker 8 jaar oud als het niet ouder is. Het leer is niet soepel, ik weet niet eens meer of dat soepel was toen we ze nieuw kochten.
Ze passen voor de rest wel perfect.

Als ik naar de anderen kijk met huurschaatsen lijken deze losser te zitten rond het been.
Maar de enkelen met dezelfde witte kunstschaatsen zitten ook vast rond het been.

Ik weet dus niet wat de oorzaak van mijn pijn is.


Iemand tips?
Ohja ik draag sowieso dikke skikousen.

Dit ben ik op de schaatsen.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:18 



 
Profiel   

Beginnend scheenbeenvliesontsteking past bij jouw omschrijving. Dit kan komen doordat je de schaatsen inderdaad te strak hebt en dikke skisokken geven nog meer druk. Het is een vorm van overbelasting waarbij voldoende rust erg belangrijk is. Als je eenmaal een goede ontsteking hebt ben je daar wel even zoet mee. Ga niet opnieuw schaatsen voordat de pijn weg is. Probeer dan eventueel de 1e of 1e 2 veter gaten niet te gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:38 



 
Profiel   

wendely schreef
Beginnend scheenbeenvliesontsteking past bij jouw omschrijving. Dit kan komen doordat je de schaatsen inderdaad te strak hebt en dikke skisokken geven nog meer druk. Het is een vorm van overbelasting waarbij voldoende rust erg belangrijk is. Als je eenmaal een goede ontsteking hebt ben je daar wel even zoet mee. Ga niet opnieuw schaatsen voordat de pijn weg is. Probeer dan eventueel de 1e of 1e 2 veter gaten niet te gebruiken.
rusten zit er helaas niet in. Paarden in eigen beheer dus weide uitmesten, hooi voeren, etc.
Werken is ook elke dag op mijn benen staan en veel stappen maken (gemiddeld 25.000-30.000 stappen per dag op werk alleen al.)


Edit:
Scheenbeenvlies ontsteking spreken ze van pijn aan de binnenzijde van het scheenbeen. Ik heb echter pijn aan beide zijden waarvan de buitenzijde het meest pijn doet en aan 1 been dus op de buitenzijde een zwelling heeft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 19:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen