Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirrietje
Berichten: 492
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:59

Indi_Vito schreef:
Hahaha nee mijn weegschaal heeft mij geflasht. Weeg gewoon nog 98.7 helaas!


Was ie te vroeg met 1 april :+

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 13:16

Kirrietje schreef:
Indi_Vito schreef:
Hahaha nee mijn weegschaal heeft mij geflasht. Weeg gewoon nog 98.7 helaas!


Was ie te vroeg met 1 april :+


Ja :')

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 13:44

Indi_Vito schreef:
Hahaha nee mijn weegschaal heeft mij geflasht. Weeg gewoon nog 98.7 helaas!

Dat verklaard een hoop :+
En je had zoiets toch ook aan je kleding moeten merken denk.

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:45

Vlak nadat ik mijn nieuwe werk begon hadden we audits en dat betekend heel veel gratis goede lunches. Helaas is mijn plan om na mijn vakantie de vakantiekilos er weer af te halen daardoor beetje fout gegaan :+ .

Sinds gister dus weer écht bezig, om de vakantie en audit kilo's eraf te werken. Zat gister ochtend op 77,8kg dus is ook wel echt tijd. Ik ging het vliegtuig in met 73 :') .

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 18:34

fannetje schreef:
Indi_Vito schreef:
Hahaha nee mijn weegschaal heeft mij geflasht. Weeg gewoon nog 98.7 helaas!

Dat verklaard een hoop :+
En je had zoiets toch ook aan je kleding moeten merken denk.


Nou ik heb een spijkerbroek aan die me erg ruim leek dus leek me niet raar. Maar helaas haha

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 16:09

Stil hier, hoe gaat het met iedereen?

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 17:09

Ik zat vanochtend op 60 kg. Ben ik tevreden mee :)
Zou nog ietsje vanaf mogen, 1-2 kg.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 05:19

Qua cm's weinig verandert, gewicht zelfs ietsje erbij, maar wat ik op de weegschaal zag wordt ik wel blij van. Vorig jaar zat ik op een gemiddeld vetpercentage van 34%, nu 28 en vorig jaar zat spier rond 28 en nu bijna 35. Blij dat spier nu opgebouwd wordt ipv eraf gaat

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 06:44

Ik begon in februari opnieuw. Woog toen 62,5 kg en m'n omtrek was 88 cm. Inmiddels ben ik 58,5 kg met een omtrek van 79 cm. Nu gaat het allemaal wat minder snel, maar eet ook heel iets meer omdat ik wel echt een honger gevoel had. Nu gaat het goed.

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 10:30

Vanochtend zat ik op 75,7kg dus het gaat hier weer de goede kant op. Ik wil iig weer terug naar die 73kg waarmee ik op vakantie vertrok, en daarna weer kijken hoe ver ik kom. Theoretisch streefgewicht is nog steeds 65kg maar zoals ik oorspronkelijk zei ben ik nooit onder de 70kg geweest dus het is even kijken of dat in de praktijk ook goed is of te weinig. Mocht het dat laatste zijn dan stop ik eerder.

Ik ben 1,80m overigens, dus vandaar dat mijn gewicht ook wat aan de hogere kant is dan sommigen hier. Gezond gewicht voor mijn bouw en lengte zou tussen de 60kg en 80kg zijn. Ik wil dus in de onderste helft daarvan zitten met wat speling beide kanten op, ipv in de bovenste helft.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 10:37

ik vind 60 kilo voor 1.80m ook wel heel weinig hoor.

Kirrietje
Berichten: 492
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 10:41

Hier gaat het helaas wat gestaag, ik wordt niet vrolijk van wat ik op de weegschaal zie. Ik blijf gewoon rond die 66 hangen wat voor mijn lengte van 1,50 echt teveel is. Ik doe wel sporten ernaast dus ik ga vanaf vandaag ook beginnen met de cm'ers bijhouden. |
Maar ondanks sporten en eten in calorie tekort dus geen vooruitgang nu (wel al zo'n 2 kilo kwijt sinds half februari) en in de spiegel merk ik niet heel veel.
Beetje gedemotiveerd nu natuurlijk maar ik probeer echt door te zetten en nu niet weer af te zwakken.

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 11:10

fokfanaat schreef:
ik vind 60 kilo voor 1.80m ook wel heel weinig hoor.
Dat is dan ook echt het absolute minimum van wat binnen gezond gewicht valt, zo weinig wil ik ook echt niet wegen. Op het randje van ondergewicht moet je ook sowieso niet willen, dan zou elke gram eraf ondergewicht veroorzaken. Daar wil je gewoon speling in hebben, als is het maar voor die keren dat je goed ziek bent en niks binnen houd. Dus in zo'n range wil je beetje in het midden zitten. Bij een range van gezond gewicht tussen 60~80 zou ik proberen tussen 65~75 te wegen zodat je beide kanten op niet op het randje zit.

De 70kg die ik ooit had zou prima moeten kunnen, hoewel ik nu rond de 73kg steeds blijf steken dus wellicht dat dat met mijn ouder wordende lichaam de nieuwe 70 is. Die 20 was toen ik rond de 20 was, inmiddels ga ik meer richting de 30. Maar die 73kg kan ik ook mee prima leven als dat hem wordt. Zoals ik zeg: vanaf minder dan dat ga ik echt al doende bekijken, als het te dun wordt dan stop ik op een hoger gewicht met afvallen. Die 65kg is een theoretisch ideaal, maar in de praktijk is het even al doende kijken waar ik op uitkom.

Ik begon op 87kg en dat was wel echt te veel. Daarmee ging ik ook niet op een paard zitten. Nu dus in principe gezond dus de grootste druk is eraf. Nu nog de laatste kilo's voor het mooie. Zeker mijn taille, buik en bovenbenen kunnen wel wat minder vet gebruiken (hoewel je natuurlijk geleidelijk overal afvalt). Dat was met 73kg al stuk beter.

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 11:17

Kirrietje schreef:
Hier gaat het helaas wat gestaag, ik wordt niet vrolijk van wat ik op de weegschaal zie. Ik blijf gewoon rond die 66 hangen wat voor mijn lengte van 1,50 echt teveel is. Ik doe wel sporten ernaast dus ik ga vanaf vandaag ook beginnen met de cm'ers bijhouden. |
Maar ondanks sporten en eten in calorie tekort dus geen vooruitgang nu (wel al zo'n 2 kilo kwijt sinds half februari) en in de spiegel merk ik niet heel veel.
Beetje gedemotiveerd nu natuurlijk maar ik probeer echt door te zetten en nu niet weer af te zwakken.

Frustrerend is dat! Maar goed dat je door wilt zetten. Het kan soms ook na een poosje stilstand ineens weer vooruit gaan. :)

Ik heb voornamelijk dat als ik mezelf op foto's zie, ik denk "jemig, ik ben dik!"
Terwijl ik gewoon een prima gewicht heb. :=