Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 14:10

Goed bezig zeg!!

Ik zat ook een beetje in die Fase Renee, maar langzaam begin ik er uit te kruipen.
Heb inmiddels een aanpassing gedaan in mijn eetpatroon, namelijk later ontbijten.
Ik merkte dat ik 's ochtends weinig tijd had voor ontbijt en ook minder trek, waardoor ik snelle kleine ontbijtjes at en daarna tot de lunch vrij veel trek had. Ook wanneer ik een gezonde snack mee nam.
Dus nu eet ik mijn ontbijt pas op kantoor tussen 9 en 10, daarnaast is de portie wat groter en nu houdt ik het meestal wel vol tot de lunch. soms eet ik er nog een appeltje bij maar vooralsnog geen taferelen meer waarbij ik voor 12 uur al mijn eten al op heb :Y) .

Nu moet het nog uitwijzen of het ook op de weegschaal een effect laat zien :) .

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 14:37

Ik ontbijt ook altijd pas tussen 9 en 10 op werk, ben te lui om er eerder uit te komen _O-

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 15:05

Ik sta ook eindelijk niet meer stil/schommel niet meer of ja dat denk ik :Y)
-7.8 gaf die aan vanochtend. Laten we hopen dat, dat zo blijft... al kamp ik momenteel ontzettend met pijn wat niet bevorderlijk is + tel daar een maag die rommelt en niet helemaal doet wat ik wil bij op. Feesstttt

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 15:14

Ik ga elke dag, nou ja weekend niet, 8.30 sporten en neem mn ontbijt als ik thuis kom. Lunch dus vrij laat zodat ik het met een bifi wel red tot het avond eten

Hoop morgen toch wel van die menstruatie af te zijn dan kan ik weer wegen. Ik slik de pil altijd aantal maanden door, omdat ik in de stopweek anders veel last van meniere krijg. Maar daardoor is mijn menstruatie als ie doorbreekt wel wat heftiger helaas

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 17:36

Oee ik hoop dat iedereen zijn motivatie snel weer terug vind.

Gisteren ben ik met een vriendinnetje gaan lunchen. Grote bol met carpaccio en truffelmayonaise. Zag hem al weer omhoog schieten, maar tot mijn verbazing is mijn weegschaal omlaag gegaan. Nu 12,7 kilo eraf in 11 weken, dus gaat nog vrij vlot. Nou wel te bedenken, dat ik ook echt wel te zwaar was. Dus die eerste 18 kilo maak ik mij niet zo zorgen om, ik verwacht daarna wel dat het wat trager zou gaan.

Jij bent ook echt goed bezig yonker!!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:48

Ik mag toch hopen dat iedereen weet dat je van 1 maaltijd of een paar keer wat meer eten, je niet gelijk aankomt. Als er al schommelingen zijn dan is dat normaal cyclus, verschil ochtend/avond,...
Ik ben momenteel ongesteld dus weinig te meten. Ik heb nog wel even gemeten vorige week, er is misschien een cmtje bij tov oktober, maar dat is deels ook omdat we vol in de verbouwing zitten, geen keuken heb (dus zelf koken is behoorlijk beperkt), ook weinig tot geen tijd voor sporten,... straks gaat het wel weer de goede kant op. Nu weer voorzichtig aan het oppakken.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:34

Cemlys schreef:
Ik mag toch hopen dat iedereen weet dat je van 1 maaltijd of een paar keer wat meer eten, je niet gelijk aankomt. Als er al schommelingen zijn dan is dat normaal cyclus, verschil ochtend/avond,...
Ik ben momenteel ongesteld dus weinig te meten. Ik heb nog wel even gemeten vorige week, er is misschien een cmtje bij tov oktober, maar dat is deels ook omdat we vol in de verbouwing zitten, geen keuken heb (dus zelf koken is behoorlijk beperkt), ook weinig tot geen tijd voor sporten,... straks gaat het wel weer de goede kant op. Nu weer voorzichtig aan het oppakken.


Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik kan echt wel de weegschaal er op na tellen als ik een keer wat meer eten. Een gebakje eet ofzo.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:37

Ik denk dat Cemlys probeert te zeggen dat dat dan geen vet is, voor een kilo vet erbij moet je duizende kcal eten
Maar extra eten (dat wil zeggen suiker of bijv koolhydraten) kan je lichaamssamenstelling wel (tijdelijk) veranderen. Meer vocht vasthouden bijvoorbeeld

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:24

Precies vet erbij dan is dat omdat je structureel te vaak (verzadigd) vet, teveel khd (vooral suiker) eet. 1x een gebakje valt mee (tenzij je het wekelijks of meerdere keren per week doet).

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:40

Ik kom even binnen vallen. Ik hoef op zich geen tientallen kilos af te vallen, maar probeer juist een klein beetje kwijt te raken. Ik probeer er gewoon op te letten dat ik wat minder grote porties eet en wat vaker beweeg. Dat laatste blijft er nu een beetje bij in schieten, maar dat pak ik wel weer op als mijn mond is herstelt. Ik heb net 2 verstandskiezen laten trekken afgelopen maandag. Maar ik zat toen ik begon in januari op 72.3kg leeg gewicht. En dit is nu gezakt naar 68.5kg al en zo bijster veel aanpassingen heb ik niet gedaan. Ik beweeg wat meer en eet wat minder. Ik ben niet zo lang, 1.60, dus vandaar dat ik graag max 65 kg wil wegen. Ik weeg mijzelf s ochtends leeg, dus ik ga eerst naar de wc. Dus qua ochtend gewicht zou 62-63.5kg mooi zijn. Ik woog afgelopen jaren eerst 67-68 en toen we zijn gaan samenwonen werd dit 70kg. Na mijn duimoperatie kwam er nog eens 2-3kg bij en toen vond ik het wel welletjes en besloot een voedsel app te installeren zodat ik ongeveer bij kan houden wat ik eet. Ik zit nu telkens in een fase dat ik een paar dagen stabiel ben en dan opeens schiet ik in 2-3 dagen tijd een halve tot een kilo omhoog in gewicht om vervolgens opeens zo'n 200 tot 500 gram lager te zitten dan waar ik voorheen op bleef hangen. En in de eerste weken viel ik best hard af en nu lijkt het wat minder hard te gaan.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 08:45

ik lees nog steeds mee achter de schermen haha

Wat knap dat sommige al zo goed zijn afgevallen. En ind stilstaan is beter dan aankomen.

Hier val ik steeds uit mijn ritme zodra mijn pms klachten over zijn.. Best frustrerend zo gaat het goed en zo heb ik ene eetbui naar de andere.

ik ga nu mijn oude schema's opzoeken van paar jaar geleden. Daar stond in wat ik kon eten enz

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:38

Vandaag gewogen, laatste kleine restjes menstruatie is er nog, maar zat nu precies een week tussen de wegingen, -1 deze week dus niet slecht

Morgen een uitdaging, verjaardag en een etentje. Ik vraag tegenwoordig om echt een klein stukje taart, en met etentjes probeer ik zo koolhydraat beperkt mogelijk te eten

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 11:03

Nou ik moet zeggen, ik ben vanmorgen toch maar weer eens op de weegschaal gaan staan en dat was intens teleurstellend :') Maar logisch na de afgelopen tijd, dus het voelt nu voor zolang als het duurt toch weer even als een stimulans om het eten wat meer te laten staan.
En toch steeds maar proberen in kleine stapjes te denken. Dus ik ga het weer proberen :') :+ Wat een schaap ben ik ook, verschrikkelijk |o
Vind het heel knap hoe men hier gaat! :j

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:18

Ik vind het ook lastig soms hoor!
Heb ik echt honger, nee... Kan ik de hele dag eten, ja! Maar ik doe het niet, hou het netjes bij 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes als ik het niet vol houd

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:19

Renee1991 schreef:
Nou ik moet zeggen, ik ben vanmorgen toch maar weer eens op de weegschaal gaan staan en dat was intens teleurstellend :') Maar logisch na de afgelopen tijd, dus het voelt nu voor zolang als het duurt toch weer even als een stimulans om het eten wat meer te laten staan.
En toch steeds maar proberen in kleine stapjes te denken. Dus ik ga het weer proberen :') :+ Wat een schaap ben ik ook, verschrikkelijk |o
Vind het heel knap hoe men hier gaat! :j


Niet zo streng voor jezelf. Afvallen is gewoon moeilijk :knuffel:

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 11:34

Haha nee meestal lukt het best om enigszins mild te zijn, maar ik was er nu even zo klaar mee. Ik wilde dat ik niet zo'n enorme haat-liefde verhouding had met eten.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:38

Je komt er wel! Het gaat met vallen en opstaan helaas

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:42

Mijn weegschaal is kapot denk ik, gaf vanmorgen 70 kilo aan. Was 3 dagen terug nog 83 dus dat klopt niet helemaal _O-
De euforie was groot maar van korte duur :') :')

Herkenbaar Renee. Ik ben nu anderhalve maand bezig met sporten en eten. Alleen is het soms zo lastig met mijn werk. Ik organiseer professionele kartwedstrijden en daarbij ben ik tijdens een raceweekend gewoon echt van 7 uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds op de baan, en dat 3 tot 4 dagen achter elkaar. Ik heb 2 weken terug dan 2 van datsoort weken op rij gehad en het is echt zo moeilijk om daarna weer in je ritme te komen van goed eten en sporten. Juist omdat ik er eigenlijk net goed in begon te komen.
Die eerste 3 kilo vloog eraf maar nu stagneert het.
Frustrerenddddddd... :(

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 12:31

Oeh ja, dat lijkt me ook lastig! Zeker omdat je dan nog meer moet voorbereiden wat je gaat eten, lijkt me.
Hé doe mij zo'n weegschaal :')
Ik ben nu wel weer m'n eten in een app aan het invullen, soms is dat wel schrikken. Ik had bijv. nog salade over van vandeweek voor op brood, blijkt gewoon het hele bakje bijna 800 kcal te bevatten :oo Oeps. Helpt dus wel om weer even bewust te worden van wat veel en weinig kcal bevat.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:43

Ja dat dus! Vaak dacht ik, oh valt wel mee
Niet dus...

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:21

Renee1991 schreef:
Oeh ja, dat lijkt me ook lastig! Zeker omdat je dan nog meer moet voorbereiden wat je gaat eten, lijkt me.

Ja, in alle eerlijkheid doe ik dat niet echt dan :Y)
Allereerst komt er een hoop stress bij kijken en onder druk eet ik niet dus ik ben überhaupt blij met wat ik naarbinnen krijg :+ Daarnaast loop ik tijdens zo'n dag makkelijk 10 kilometer.
Vind het daarna echt lastig om weer in een goed ritme te komen, heb dan toch de neiging om te gaan overcompenseren ofzo.

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:45

Joanne1987 schreef:
Ja dat dus! Vaak dacht ik, oh valt wel mee
Niet dus...


Kcal tellen is voor mij ook een eye opener ja!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 17:21

Ik ben vandaag calorieën gaan tellen ik mag 1270 calorieën maar daar kom ik vrij snel aan.. ondanks dat ik vandaag echt gezonde dingen eet..

Ik weet m’n avond eten al dus dat ook alvast ingevuld

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-23 17:48

Hoe kom je aan die 1270? Dat is echt veel te weinig naar mijn mening.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 17:52

Renee1991 schreef:
Hoe kom je aan die 1270? Dat is echt veel te weinig naar mijn mening.


Mag ik ook maar. Als je klein bent is dat al snel.