Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-23 08:52

Hier zakt ie ook weer lekker *\o/*
- 1,5 kg

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 10:05

In totaal 4,7 kilo eraf!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 10:43

Nou, ondanks etentje en wijn, 0.2 eraf sinds donderdag

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 11:00

Oh wat gaan jullie goed! Super ook hoe jij je herpakt hebt Renee!
Ik heb teveel gezondigd afgelopen week. Na visite bleven er koeken staan en ik moet gewoon echt niks in huis hebben. Wel spijt van want mijn darmen vinden suiker niet leuk meer.
Niks afgevallen dus, maar per nu wel weer toegevoegde suikers geschrapt van mijn menu. Zal ook wel iets gaan schelen

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 11:01

Na een paar vreetdagen weer vol goede moed aan de slag. Ik voelde mezelf vandaag pas weer voor het eerst fit ondanks gisteren een flinke vreetdag. volgende week maar eens wegen haha.

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 11:13

Goed bezig iedereen! *\o/*

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 11:34

Zo trots.
\
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 11:58

wow knap deugnietje!!! super knap

ik heb mijn calorieen iets verhoogd.. Maar dan nog moet ik echt oppassen om er niet overheen te gaan. Terwijl ik gewoon normaal eet..Lijk wel of ik niks mag haha. zal wel mijn mindset zijn die dat verteld.

vanavond de loopband eens uitproberen. Misschien dat ik daarop ook het hardlopen op ga pakken en anders wil ik half uur flink tempo op wandelen. En dan zo rustig op bouwen naar meer activiteiten. Ik weet van mezelf als ik er in 1x vol voor ga dat ik het niet vol ga houden.

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 12:08

Jongens, hier een enorm lekker snack receptje. Gisteren getest, kan niet meer zonder! :)

-komkommer in schijfjes snijden
-beetje sojasaus eroverheen
-beetje (zwarte) sesam eroverheen strooien

en klaar is Kees. Doodsimpel en in een minuut klaar, maar je hebt toch het idee dat je een bijzonder hapje zit te eten. Heeft iets weg van Sushi.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 12:11

Ik wil even zeggen dat jullie allemaal super goed bezig zijn, of jullie het nu weer oppakken of het weer doorzetten super goed!! Het is gewoon super lastig soms en ben trots op wat je al bereikt hebt :)

Ik vorige week ondanks de pijn wel 3x gesport, deze week hopelijk ook weer dus het sporten gaat de goede kant op. Weekend was qua eten wel wat minder maar dat is zo ongeveer een trend :Y)

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-23 12:33

Goed bezig allemaal!!

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 17:08

Goed bezig allemaal zeg!

En @deugenietje: wat een verschil op de foto’s! Knap gedaan!

En die komkommertjes klinken ook lekker inderdaad!

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 19:09

Vandaag een pan pastasaus gemaakt met ±950gr groenten erin verwerkt, goed voor 4 zeer royale porties.
Lekker met volkoren spaghetti, wat geraspte kaas en een gebakken eitje erop. :9
Daar kan ik wel mee vooruit tot een uur of 11 's avonds, wanneer ik vaak nog een boterham eet (als ik dan honger heb want beter een broodje dan dat ik ga snaaien). :)

Ik ben heel erg van het 'ik weiger om met een hongerig gevoel te blijven lopen', vooral omdat ik dan zo in zo'n snickers reclame kan meedoen. :')
Wel drink ik eerst een flink glas water maar als ik hongerig blijf eet ik gewoon een boterham of wat groenten/fruit ofzo.

Later deze week staat er aardappel anders met aardappelschijfjes spek&ui, champignons, doperwtjes en wat geraspte kaas eroverheen en een speklapje en minikrieltjes met kipdijfiletstukjes en stukjes wortel in knoflookroomboter op het menu. :9
En verder nog ff nadenken wat ik eet.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 19:15

Ondertussen ik, is een halve kilo aangekomen tussen zaterdag en nu. _O-
Wij hebben zondag patat dag, dus ik start meestal de week ietsje zwaarder. Nu een avg weekje. En ik ben bananen vergeten te halen. Dan morgen maar weer gezond doen qua snack (wij hebben ook appels, maar mijn mond doet nog te pijn voor zo iets hards)

Wat goed al Deugenietje! En de rest ook allemaal! *\o/*

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 19:55

Wij hadden vandaag lasagne O:) ook niet de beste keuze, maar beter een keer een wat ongezondere maaltijd als continu te veel eten

Morgen is het denk ik rijst met iets
Woensdag chili (ik eet dan puur alleen chili, geen aardappelen of rijst er bij)
Donderdag aardappel anders schotel met sperziebonen en mager gehakt
Vrijdag varkenshaas puntjes met krieltjes denk ik

Ik probeer voornamelijk minder te eten met de avond maaltijden

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:13

Hier net ook gewogen. Weer 100 gram erbij. Schade weekend totaal: 400 gram... :') K*t.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 22:25

lor1_1984 schreef:
Vandaag een pan pastasaus gemaakt met ±950gr groenten erin verwerkt, goed voor 4 zeer royale porties.
Lekker met volkoren spaghetti, wat geraspte kaas en een gebakken eitje erop. :9
Daar kan ik wel mee vooruit tot een uur of 11 's avonds, wanneer ik vaak nog een boterham eet (als ik dan honger heb want beter een broodje dan dat ik ga snaaien). :)

Ik ben heel erg van het 'ik weiger om met een hongerig gevoel te blijven lopen', vooral omdat ik dan zo in zo'n snickers reclame kan meedoen. :')
Wel drink ik eerst een flink glas water maar als ik hongerig blijf eet ik gewoon een boterham of wat groenten/fruit ofzo.

Later deze week staat er aardappel anders met aardappelschijfjes spek&ui, champignons, doperwtjes en wat geraspte kaas eroverheen en een speklapje en minikrieltjes met kipdijfiletstukjes en stukjes wortel in knoflookroomboter op het menu. :9
En verder nog ff nadenken wat ik eet.


Lekkere dingen op het menu zeg! ik weet niet of je behoefte hebt aan tips, anders lekker doorlezen :D
Spoiler:
je zou sommige dingen kunnen ''ruilen'' voor magerdere opties :) Bijv. de spekjes voor kipreepjes, speklapjes voor varkenshaas/varkensfilet en de kipdij voor kipfilet.


Hee meiden wat zeiden we nou over wegen na vet/khd rijk eten :') niet meer doen hè


Hier een weekendje weg geweest en echt nergens op gelet. Maar wel heerlijk genoten. De komende twee maanden wil ik wat serieuzer gaan doen, want daarna krijgen we waarschijnlijk de sleutel van ons klushuis. Dus dan zal koken op een iets lager pitje komen te staan :)

Wel lekkere dingen op het menu staan ook voor deze week :)) tomatenrisotto met garnalen, morgen kip tandoori, daarna shepherds pie en donderdag pasta pesto met biefstuk :~
Laatst bijgewerkt door Aight op 20-03-23 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 22:29

Wat zijn jullie allemaal goed bezig!

Hier ging het even niet zo lekker, vorige maand griep gehad en toen ik daarna m'n eetlust terug kreeg was ik m'n motivatie compleet kwijt. Niet dat ik heel ongezond heb gegeten, maar wel meer dan goed zou zijn. Was de weegschaal het mee eens. -O-

Nu sinds vorige week weer een beetje de goede mindset te pakken, zag vanmorgen weer 400 gram er af dus we gaan er weer voor!

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 22:42

Afbeelding


Lekkere snack

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 23:36

Aight schreef:
lor1_1984 schreef:
Vandaag een pan pastasaus gemaakt met ±950gr groenten erin verwerkt, goed voor 4 zeer royale porties.
Lekker met volkoren spaghetti, wat geraspte kaas en een gebakken eitje erop. :9
Daar kan ik wel mee vooruit tot een uur of 11 's avonds, wanneer ik vaak nog een boterham eet (als ik dan honger heb want beter een broodje dan dat ik ga snaaien). :)

Ik ben heel erg van het 'ik weiger om met een hongerig gevoel te blijven lopen', vooral omdat ik dan zo in zo'n snickers reclame kan meedoen. :')
Wel drink ik eerst een flink glas water maar als ik hongerig blijf eet ik gewoon een boterham of wat groenten/fruit ofzo.

Later deze week staat er aardappel anders met aardappelschijfjes spek&ui, champignons, doperwtjes en wat geraspte kaas eroverheen en een speklapje en minikrieltjes met kipdijfiletstukjes en stukjes wortel in knoflookroomboter op het menu. :9
En verder nog ff nadenken wat ik eet.


Lekkere dingen op het menu zeg! ik weet niet of je behoefte hebt aan tips, anders lekker doorlezen :D
Spoiler:
je zou sommige dingen kunnen ''ruilen'' voor magerdere opties :) Bijv. de spekjes voor kipreepjes, speklapjes voor varkenshaas/varkensfilet en de kipdij voor kipfilet.


Bedankt voor de tips, ik ben vnl bezig met normaal en regelmatig eten ipv vnl kant&klaar, afhaal/bezorg of andere makkelijke en vaak ongezonde dingen op zeer wisselende tijden etc. :)
Ik gebruik overigens 300gr gehakt op 4 royale porties pastasaus (en 950gr groenten) en 2 kipdijfiletjes (250gr?) op 500gr krieltjes en 500gr worteltjes.
Speklapje gaat overigens gehalveerd. :P
Mss in een later stadium dat ik alsnog magerdere producten ga gebruiken waar mogelijk, voor nu is dat niet waarop ik focus.

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 10:46

Hier ook beetje hetzelfde! We deden veel thuisbezorgd, dus soms is zelf koken al een hele verandering. Vriend en ik hebben allebei hekel aan koken :=

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 11:28

Aaah iedereen is zo goed bezig.

Paar dagen geleden zat ik echt in een dip. Ik was van 95,4, naar 96,7, naar 97, naar 97,2 gegaan. Batterijen van de weegschaal vervangen, toch hetzelfde. Maar ondanks gezond eten kwam ik alleen maar aan, ik dacht echt, HOE REM IK DIT??. Maar gelukkig was ik vanmorgen weer 96,3, dus de rem is er weer op denk ik

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 11:50

Awh fijn Marieke dat het toch weer zakt, was je misschien ongesteld? Dan hou je ook meer vocht vast.

Hier gaat het ruk maar dat is meer omdat ik momenteel heeeeeeeel erg veel last heb van een opgeblazen gevoel. Zo erg dat ik er gisteren niet van kon slapen. Meer mensen die hier last van hebben in het afvalproces? Het is echt irritant en vooral in bed heb ik er heel veel last van.... is al wel paar weken aan de hand maar gisteren was het wel heel erg.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 11:58

Yonker schreef:
Awh fijn Marieke dat het toch weer zakt, was je misschien ongesteld? Dan hou je ook meer vocht vast.

Hier gaat het ruk maar dat is meer omdat ik momenteel heeeeeeeel erg veel last heb van een opgeblazen gevoel. Zo erg dat ik er gisteren niet van kon slapen. Meer mensen die hier last van hebben in het afvalproces? Het is echt irritant en vooral in bed heb ik er heel veel last van.... is al wel paar weken aan de hand maar gisteren was het wel heel erg.



Niet eens! Ik had zelf de prednison gestopt, dus denk dat mijn hormonen wel wat in de war waren. Verder kan ik het lastig duiden helaas.

Oww dat opgeblazen gevoel ken ik! Heb ik ook heel erg veel last van.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 12:06

lor1_1984 schreef:
Aight schreef:
Vandaag een pan pastasaus gemaakt met ±950gr groenten erin verwerkt, goed voor 4 zeer royale porties.
Lekker met volkoren spaghetti, wat geraspte kaas en een gebakken eitje erop. :9
Daar kan ik wel mee vooruit tot een uur of 11 's avonds, wanneer ik vaak nog een boterham eet (als ik dan honger heb want beter een broodje dan dat ik ga snaaien). :)

Ik ben heel erg van het 'ik weiger om met een hongerig gevoel te blijven lopen', vooral omdat ik dan zo in zo'n snickers reclame kan meedoen. :')
Wel drink ik eerst een flink glas water maar als ik hongerig blijf eet ik gewoon een boterham of wat groenten/fruit ofzo.

Later deze week staat er aardappel anders met aardappelschijfjes spek&ui, champignons, doperwtjes en wat geraspte kaas eroverheen en een speklapje en minikrieltjes met kipdijfiletstukjes en stukjes wortel in knoflookroomboter op het menu. :9
En verder nog ff nadenken wat ik eet.


Lekkere dingen op het menu zeg! ik weet niet of je behoefte hebt aan tips, anders lekker doorlezen :D
Spoiler:
je zou sommige dingen kunnen ''ruilen'' voor magerdere opties :) Bijv. de spekjes voor kipreepjes, speklapjes voor varkenshaas/varkensfilet en de kipdij voor kipfilet.


Bedankt voor de tips, ik ben vnl bezig met normaal en regelmatig eten ipv vnl kant&klaar, afhaal/bezorg of andere makkelijke en vaak ongezonde dingen op zeer wisselende tijden etc. :)
Ik gebruik overigens 300gr gehakt op 4 royale porties pastasaus (en 950gr groenten) en 2 kipdijfiletjes (250gr?) op 500gr krieltjes en 500gr worteltjes.
Speklapje gaat overigens gehalveerd. :P
Mss in een later stadium dat ik alsnog magerdere producten ga gebruiken waar mogelijk, voor nu is dat niet waarop ik focus.


supergoed bezig! Veel kleine stapjes maken samen een groot verschil! En zeker als je nu afvalt / goede gewoontes creeërt met dit eten, dan vooral dit blijven doen :D

Ik ben vandaag weer voor het eerst in langere tijd gaan sporten. Mijn maart-maand-elke-dag-bewegen is helemaal geflopt :') . Maar voelt echt goed om weer gegaan te zijn!