Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 19:10

Renee1991 schreef:
Haha ja, die ken ik. Ik denk meestal ook geen energie meer te hebben, maar bij ons moet je je moment om te komen sporten vastleggen in de app, waardoor ik altijd ga. En wat denk je, als ik ben geweest.. Energie genoeg.


Ja moeten wij ook, maar ik zeg het gewoon af :')

Nou hier weer een tegenvaller. +700gram...
Wat heb ik echt verkeerd gegeten? Een bakje paprika chips...

Dan denk ik echt: laat maar. Ik word wel niet dun.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-23 19:43

Maar het gaat lang niet altijd om wat je hebt gegeten. Dat is het lastige. Soms schommel ik omdat ik ongesteld moet worden. Soms schommel ik omdat ik gesport heb en m’n spieren meer vocht vasthouden. Soms schommel ik wel door eten. Soms schommel ik gewoon volledig random. Laat je niet uit het veld slaan!! Kom op! Hij gaat weer een keer omlaag!

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 19:46

Dat geschommel lijkt wel in het weer te zitten. Maakt zo onzeker

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 20:03

Ik zou bijna al mijn weekend plannen cancellen. Want doordeweeks gaat het qua eten echt goed. Ik mag meer bewegen, maar voorlopig gaat daar geen vast patroon in komen want mijn opleiding gaat voor (is ook voor werk)

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 20:24

iemand hier ervaring met (tijdelijk) personal training in de sportschool? Ik wil de komende maanden wat meer focussen op kracht voordat we gaan verhuizen, zodat we fit de verbouwing in gaan :')

@zertrab jij hebt begeleiding bij je dieet toch? Wat zegt zij/hij ervan?

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 20:42

Aight schreef:
iemand hier ervaring met (tijdelijk) personal training in de sportschool? Ik wil de komende maanden wat meer focussen op kracht voordat we gaan verhuizen, zodat we fit de verbouwing in gaan :')

@zertrab jij hebt begeleiding bij je dieet toch? Wat zegt zij/hij ervan?


Simpel: gewoon geen chips eten en alleen strikt het dieet volgen.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 20:43

Aight schreef:
iemand hier ervaring met (tijdelijk) personal training in de sportschool? Ik wil de komende maanden wat meer focussen op kracht voordat we gaan verhuizen, zodat we fit de verbouwing in gaan :')

Ik ben sinds 2 maanden aan het trainen met een personal trainer. Vraag maar raak. :)

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-23 22:26

Esmee_RS schreef:
Aight schreef:
iemand hier ervaring met (tijdelijk) personal training in de sportschool? Ik wil de komende maanden wat meer focussen op kracht voordat we gaan verhuizen, zodat we fit de verbouwing in gaan :')

Ik ben sinds 2 maanden aan het trainen met een personal trainer. Vraag maar raak. :)


Hier 10 weken PT gehad, niet zo lang geleden. Vertel :+

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:20

Zertab schreef:
Aight schreef:
iemand hier ervaring met (tijdelijk) personal training in de sportschool? Ik wil de komende maanden wat meer focussen op kracht voordat we gaan verhuizen, zodat we fit de verbouwing in gaan :')

@zertrab jij hebt begeleiding bij je dieet toch? Wat zegt zij/hij ervan?


Simpel: gewoon geen chips eten en alleen strikt het dieet volgen.


hhmm oke, tenzij er een medische reden is dat je dit dieet moet volgen lijkt met dat best pittig. Ik wil dieëten op een manier dat ik het de rest van mijn leven kan volhouden. Nooit meer chips is voor mij dan dus niet haalbaar :')



Renee1991 schreef:
Esmee_RS schreef:

Ik ben sinds 2 maanden aan het trainen met een personal trainer. Vraag maar raak. :)


Hier 10 weken PT gehad, niet zo lang geleden. Vertel :+


Oh wat top! Wat kan ik verwachten bij bijvoorbeeld 1x per week personal training? (qua kosten, mag in pb), krijg je dan voor andere dagen een trainingsschema? En hoelang heb je training?
Ik zit nu te kijken naar de PT bij de basic fit zelf of eentje los van een sportschool. Het prijsverschil is aanzienlijk (€25 voor 60 min. tot wel €90 voor 60 min.)? Erg lastige keuze... Ik zou graag geholpen worden bij losse compound oefeningen uitvoeren (doe ik die correct? Hoeveel gewicht moet erop) en daarnaast zelf nog 2x in de week willen trainen. 1x in de twee weken PT lijkt me misschien ook voldoende, maar 1x per week geeft denk ik meer motivatie...

Wat vinden jullie het fijnste aan een PT?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:42

Ik ben eind 2019 met de PT van/in basic fit aan de slag gegaan, maar toen waren dat geen werknemers van basic fit, maar zzp'ers
Ik heb geen idee hoe dat nu zit
Op begin trainden we 1x per week samen, na paar maanden en dus meer ervaring 1x per 2 weken

Was €125 per maand voor 1x per week, zat wel voedingsschema ook bij in

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:23

Oee PT heb ik super lang over zitten twijfelen. Misschien wil ik dat ook wel gaan doen.
Mijn weegschaal stond ineens 0,9 omlaag vandaag. Dat maakt dat ik mijn doel op een heel getal ineens voorbij ben gesprongen. Nog 1,5 kilo en dan zijn we -15. Dan ga ik met mijn moeder high teaen :)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:26

Wat goed!!!!!

Hier ook ineens lichter, een kilo verschil met gisteren, toen was ik ook ineens zwaarder
Stom lijf af en toe...

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:34

Joanne1987 schreef:
Wat goed!!!!!

Hier ook ineens lichter, een kilo verschil met gisteren, toen was ik ook ineens zwaarder
Stom lijf af en toe...


Maakt jou dat ook zo onzeker? Of laat je je er niet door beinvloeden (wat ik heel knap vind haha)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:38

Ik probeer me niet te laten beïnvloeden omdat ik weet hoe het komt of kan komen. Maar ja, als het gebeurd kan mn bui daar wel van omslaan ja...

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:44

Het zat vast in afgelopen week dan. Ik was ook ineens een kilo zwaarder terwijl ik eind vorige week echt lekker afgevallen was. Ik weet dat het "normaal" is maar na een echte petdag gisteren voelde het als extra frustratie. Heb me toen ook even laten gaan met koekjes. Maar dat helpt natuurlijk niet. Vandaag weer iets rustiger in mijn hoofd dus maar weer braaf verder.
Maar wat een tof weegmoment had moeten zijn vandaag gaf de weegschaal nu gelijk aan met vorige week. Nou ja, gelijk blijven is ook goed.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:48

Juist! Geen achteruitgang is vooruitgang

Ik hou me echt strikt aan geen foute dingen tussendoor...
Alleen in het weekend drink ik wel een wijntje. En vrijdag krijgen we vrienden op bezoek, dan heb ik ook wel toastjes met smeersels. Maar ik probeer dan door de dag wel te compenseren zodat ik alsnog niet veel te veel kcal neem

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:49

Maar meiden als jullie zo onzeker worden van die schommelingen van dag tot dag is het sowieso niet verstandiger 1x pw op de weegschaal te staan?
Heb ik mezelf nu ook voorgenomen, vrijdagochtend is mijn weegmoment :)
Bewust voor t weekend zodat ik me in het weekend beetje aan kan passen hier en daar.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:51

Ik heb van de week me zelf ook even laten gaan. Heb een pizza als late avond snack gegeten. Maar idd bereken ik dat wel door in de dagen erna die volgen.

@yonker en idd die 1 keer per week wegen was ook mijn streven. Tot ik er achter kwam dat ik op zaterdag (mijn vaste weegdag) altijd zwaarder uitviel dan de rest van de week. Sindsdien ben ik mijn patroon aan het onderzoeken.

En de komende 2 week zit mijn maandelijkse feestje er weer aan te komen, dus ik verwacht niet dat er de komende 2 weken veel af gaat.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:52

Yonker schreef:
Maar meiden als jullie zo onzeker worden van die schommelingen van dag tot dag is het sowieso niet verstandiger 1x pw op de weegschaal te staan?
Heb ik mezelf nu ook voorgenomen, vrijdagochtend is mijn weegmoment :)
Bewust voor t weekend zodat ik me in het weekend beetje aan kan passen hier en daar.


En als je net die ene dag juist zwaarder bent lijkt het of er niks gebeurd.
Coaching hier adviseert juist wel elke dag te wegen en een weeggemiddelde aan te houden.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:55

Zoveel mensen zoveel meningen maar sommige coaches zijn juist van het 1x pw wegen.
Je moet ook vooral doen wat voor jezelf werkt maar als je onzeker wordt van die schommelingen zou ik juist kijken om 1x pw te wegen :) Het liefste ook wegen voor het ontbijt, na een toiletbezoek. Kan best wel wat schelen namelijk.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:57

Ik doe ook weeg gemiddelde, maar ik weeg meestal 3x per week
Als ik een baal dag heb, zoals gisteren, ben ik vaak geneigd de dag erna weer te gaan om voor mezelf te bevestigen dat het idd maar een stomme schommeling was :+

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:57

Yonker schreef:
Zoveel mensen zoveel meningen maar sommige coaches zijn juist van het 1x pw wegen.
Je moet ook vooral doen wat voor jezelf werkt maar als je onzeker wordt van die schommelingen zou ik juist kijken om 1x pw te wegen :) Het liefste ook wegen voor het ontbijt, na een toiletbezoek. Kan best wel wat schelen namelijk.


Nou als ik een week niet zou wegen en dan die dag door een schommeling niks afgevallen zou zijn is dat pas demotiverend. Dan kan je beter 1x in de maand gaan wegen.

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:05

Hoi,
Mag ik mij hier ook melden? :o
Ik ben de strijd tegen de kilos ook weer begonnen... Zou voor het mooie toch wel 20kg af moeten. En als het helemaal mooi gaat is 30 ook welkom... :=
Dus we zijn weer braaf aan het calorieën tellen.

Sinds afgelopen week weer heel rustig begonnen met hardlopen. Alleen helaas steeds direct verzuurde kuiten...
Afgelopen vrijdag de eerste keer weer een klein stukje hard gelopen, ook weer verzuurde kuiten.. toen ook gevallen 8)7
Wondjes zijn inmiddels weer dicht, dus vandaag weer geprobeerd... En weer verzuurde kuiten. Dit keer wel blijven staan. O:)
Nou ook steeds met gewoon wandelen verzuringen... Terwijl ik elke dag wandel.
Stappenteller staat altijd op 10.000 stappen.
Dus heel vervelend!
Mocht iemand daar wat tips voor hebben.... Ik houdt me aanbevolen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:09

Welkom!
Misschien extra magnesium innemen? Of via olie of badzout

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:14

suus_toes schreef:
Hoi,
Mag ik mij hier ook melden? :o
Ik ben de strijd tegen de kilos ook weer begonnen... Zou voor het mooie toch wel 20kg af moeten. En als het helemaal mooi gaat is 30 ook welkom... :=
Dus we zijn weer braaf aan het calorieën tellen.

Sinds afgelopen week weer heel rustig begonnen met hardlopen. Alleen helaas steeds direct verzuurde kuiten...
Afgelopen vrijdag de eerste keer weer een klein stukje hard gelopen, ook weer verzuurde kuiten.. toen ook gevallen 8)7
Wondjes zijn inmiddels weer dicht, dus vandaag weer geprobeerd... En weer verzuurde kuiten. Dit keer wel blijven staan. O:)
Nou ook steeds met gewoon wandelen verzuringen... Terwijl ik elke dag wandel.
Stappenteller staat altijd op 10.000 stappen.
Dus heel vervelend!
Mocht iemand daar wat tips voor hebben.... Ik houdt me aanbevolen.


Nog rustiger opbouwen en langere herstel tussen je sessies in.