Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skinfaxi

Berichten: 245
Geregistreerd: 11-05-14
Woonplaats: Aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:47

BillyJ schreef:
Mizora schreef:

Wat voor rode linzen zijn dat, gedroogde?


Dit zou ik ook graag weten :j
Trouwens ook lekker met sojabonen bvb, beetje olie, zout erover en wat thijm bvb, heerlijk snacken.

En weet iemand hoe je geroosterde kikkererwten maakt met gedroogde erwten dus ..
1st weken uiteraard, maar dan ook koken? Of zo, alleen geweekt, de oven in flikkeren?


Ja gedroogde rode linzen inderdaad!

Kikkererwten uit de oven daar doe ik meestal komijnpoeder, paprika of cayenne poeder (net of je zin hebt in iets heters), beetje kaneel en zout op, en inderdaad wat olie.

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:56

Die bijzondere eet-dingen zijn niks voor mij, dus daar kan ik niet over meepraten. Ik ben meer van gewoon een broodje, bakje yoghurt, "gewoon" warm eten (aardappelen, vlees, groente, pasta, rijst gerechten). Het fruit dat ik eet is een manderijntje, sinaasappel, peer, banaan, perzik of nectarine, druifjes, bessen, frambozen, pruimen of een banaan. Ik eet niet dagelijks fruit hoewel het altijd in de fruitschaal ligt, daar moet ik ook iets aan doen. In het weekend een chipje of een stukje chocola en dat ben ik aan het beperken, heb me van die rijstwafels gekocht. Daar moet ik aan wennen hoor, smakeloze dingen haha.

Volgende week woensdag mag ik beginnen met mijn programma! Ik ben zo benieuwd!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:00

Muronia, is het een idee wat op de rijstwafels te doen voor wat smaak? :D

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:20

Misschien maar dan haal ik het idee weg waar ze voor zijn bedoeld: maagvulling met zo weinig mogelijk caloriën. Ik denk dat ik gewoon even moet doorzetten. Vullen doen ze nl wel.

Faringo
Berichten: 8240
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:21

Ik doe vaak slankie smeerkaas, notenpasta, geitenkaas of kipfilet op een rijstwafel.

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:29

Ik hou ook heel erg van smeerbare geitenkaas op een rijstwafel. Als je niet een te dikke laag doet en een beetje peper en zout + plakjes komkommer is het echte een feestje met weinig kcal <3 . En de melkunie protein eet ik ook vaak!

Bedankt nog voor de KHD arme recepten, ga ze uittesten als ik weer thuis ben!

Fijn dat je al zo snel aan je traject kan starten Muronia! Ik begin mijn dag vaak maar met fruit, door de havermout of kwark heen, dan heb je de eerste portie vitamientjes al meteen binnen. Ben ook niet zo'n fruit eter verder.

Mijn broeken worden allemaal te groot, maar ik heb nog een kilo of 5 te gaan. Vind het zonde om nu al nieuwe broeken te kopen, omdat ik vooral hoop nog wat centimeters en vet op mijn heupen en benen te verliezen. Beetje in dubio wat te doen, misschien toch 1 of 2 kopen.

black_kelpie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:41

Muronia schreef:
In het weekend een chipje of een stukje chocola en dat ben ik aan het beperken, heb me van die rijstwafels gekocht. Daar moet ik aan wennen hoor, smakeloze dingen haha.

Kijk eens naar Snack a Jacks, rijstwafels met een smaakje. Dan heb je niet de calorieën van beleg, maar ook geen saaie plak gepofte rijst :D


MyrtheJ schreef:
Mijn broeken worden allemaal te groot, maar ik heb nog een kilo of 5 te gaan. Vind het zonde om nu al nieuwe broeken te kopen, omdat ik vooral hoop nog wat centimeters en vet op mijn heupen en benen te verliezen. Beetje in dubio wat te doen, misschien toch 1 of 2 kopen.

Ik vond het 5 jaar geleden ontzettend fijn om passende kleding te hebben, dat motiveerde enorm en het zorgde ervoor dat ik beter in m'n vel zat. Elke keer jeans een maat kleiner gekocht bij Bonprix voor 10, 15 euro en ik heb ze later weggegeven aan een vriendin die ook veel aan het afvallen was.

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:53

Bedankt voor de tips, ik ga eens even kijken. Daar zitten wel dingen voor mij tussen. Black_kelpie je omschrijft hem precies zoals ie smaakt _O-

Ik ben ook blij dat het zo snel gaat. Had ik niet verwacht! Het wordt wel een beetje krap aan om het te redden omdat ik tot 4 uur werk (met 35 min reistijd) en het om 5 uur begint, maar dat moet ik maar even uitzoeken. De eerste keer is kennismaking en uitleg volgende week.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:04

Even langs de kringloop of op Vinted kijken; daar haal je broeken voor paar euro. Passende broeken is wel fijn vind ik, zeker ook voor hoe je je voelt.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:38

Black_Kelpie, wat jij zegt heb ik ook precies. Ik moet echt kleding hebben die comfy zit, als ik broeken aan heb die te krap zijn, voel ik mij niet fijn en lukt afvallen al helemaal niet meer.

Muronia, de tips inderdaad hierboven bedoelde ik ook met er "iets" op te doen. Hoeft niet meteen slecht te zijn of daardoor teveel calorien te worden maar als het lekkerder is vult het mentaal nog beter denk ik.

black_kelpie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 15:07

XxLiEsJuHhxX, te krappe kleding is ook vreselijk inderdaad. Het moet gewoon passen, ook al wil je (nog wat meer) afvallen.

Hier een erg geslaagde lunch die het delen waard is :9

Crackers met een beetje rode pesto, hüttenkäse gekruid met knoflookpoeder, chili flakes, peper en zout. En rosbief *\o/*

Afbeelding

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 08:35

Vanochtend weer weegmomentje.
Start 7 januari: 79,4 kg
28 januari: 76,6 kg

Volgende week ook weer centimeters opnemen!

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-22 09:40

Oeh dat gaat super goed! Netjes bamisalami!

Ik begin de motivatie te verliezen, zoals altijd. Bungel zo'n beetje de hele maand al tussen dezelfde twee gewichten, terwijl ik goed mijn best doe en ook niet de drang voel om slechte dingen te eten.
Eindstand januari is dan -2,5 kg. Nou ja, prima, maar in februari moet het wel verder zakken.
Binnenkort toch maar even een afspraak bij de huisarts maken om oa m'n schildklier te prikken.

Faringo
Berichten: 8240
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 09:47

Netjes bamisalami.

Nou met 2,5 kilo is toch niets mis? D0e eens 2,5 x 12, dan verlies je echt een hoop in een jaar. Schildklier laten checken kan natuurlijk nooit kwaad.

Hier ook een weegmomentje:
1-1: 64.3
28-1: 63.4

Dus nee dat gaat niet snel, maar ben allang blij dat er weer wat afgaat. Is ook pas sinds de afgelopen week. Ik ga 31-1 nog even een wegen en meten voor de eindstand van januari.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-22 09:54

Klopt Faringo, ben ik met je eens. Alleen die 2,5 kg is de eerste dagen vocht geweest, daarna heb ik steeds rond hetzelfde getal geschommeld.

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 09:55

Dank! Ben er wel blij mee!
M’n doel om weer rustig ritjes te maken is behaald, het volgende doel is 75kg en dan mag ik lekker winkelen van mezelf :)

-2,5 in een maand is toch ook goed! Maar idd als je daar blijft hangen en t frustreert een btje, kan een bezoek aan de huisarts nooit kwaad. Mss heeft die nog tips of kleine veranderingen die je helpen.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11573
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:01

Frustrerend he Renee, ik herken dat wel! Terwijl als je over dat punt heen bent het vaak weer als een tierelier gaat, alleen de grootste stap is om door te zetten en over dat punt heen te komen zonder de moed te verliezen :j
Schildklier laten checken is altijd goed idee!

Mooi resultaat Bamisalami en Faringo!

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:11

Hier gaat het heel goed met weinig eten, mijn verstandskiezen zijn eruit, eten doet pijn dus het enige echte vaste voedsel sinds woensdag was een half bord macaroni met kaas (had ik zin in) en een bord met zachte gebakken aardappels en appelmoes :') Blijf heel netjes onder mijn kcal doel haha.

DideH
Berichten: 7004
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:49

Renee1991 schreef:
Oeh dat gaat super goed! Netjes bamisalami!

Ik begin de motivatie te verliezen, zoals altijd. Bungel zo'n beetje de hele maand al tussen dezelfde twee gewichten, terwijl ik goed mijn best doe en ook niet de drang voel om slechte dingen te eten.
Eindstand januari is dan -2,5 kg. Nou ja, prima, maar in februari moet het wel verder zakken.
Binnenkort toch maar even een afspraak bij de huisarts maken om oa m'n schildklier te prikken.


Je kunt het Renee! Volhouden!

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 11:46

Waarom de druk zo hoog Renee? 2.5 kilo is meer dan 0.5 kilo per week, dat is echt helemaal top, wees er blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:20

Renee1991 schreef:
Klopt Faringo, ben ik met je eens. Alleen die 2,5 kg is de eerste dagen vocht geweest, daarna heb ik steeds rond hetzelfde getal geschommeld.


2,5 kg, ook al is het vocht is echt super hoor. Niet opgeven! Het komt vroeg of laat.

Al kan ik beter zwijgen, ben zelf compleet de mist ingegaan. 3 goede weken gehad, vervolgens hormonenweek. Ging eerst goed, maar nu al enkele dagen volledig losgegaan -O- morgen of overmorgen maandelijks weegmoment, volgens mij was deze maand een nuloperatie }:0

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:26

Vocht of niet, ik zou voor 2,5 tekenen hoor, Renee. Ik begon lekker en ben daarna dankzij (denk ik) hormonen weer precies hetzelfde aangekomen. _O- Afvallen als vrouw is echt een kwestie van een zéér lange adem.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-22 16:46

Nah oke, misschien moet ik er ook niet te zwaar aan tillen (haha).

AMCM volgende maand allebei met frisse moed er weer tegenaan! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:12

Absoluut! +:)+

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:34

Kak, ben net positief getest op corona.
Dat is dus thuis blijven en vreet buien :(