Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:04

Wat goed muronia! Ben wel benieuwd naar dat traject!

En de rest ook lekker bezig!

Ik heb net wat nieuws geprobeerd, 2 eitjes klutsen met wat kruiden, in de pan gedaan. Broodje er bij in de pan. Keren als t ei goed gestold is, tomaat en kaas erop en t ei aan de zijkanten eroverheen doen. Wat dus los ernaast hangt Zeg maar. Ff de deksel erop om de kaas te laten smelten. Was erg lekker!

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 16:14

Pattypaard en Liesjuh, mijn personal trainster raadde ook af om meteen maandag na het weekend op de weegschaal te gaan staan. Vaak ben je dan ook wat zwaarder door dat kommetje chips oid wat je in het weekend hebt gegeten (zout, meer vocht vasthouden, etc). Zij raadt mij nu aan om op dinsdagochtend en zaterdagochtend op de weegschaal te gaan staan.

Ik ben even trots op mezelf. Met deze keihard storm en regen toch een uur met de hond gewandeld en gespeeld met de bal.
Vanavond weer een uur krachttraining =:)

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:09

Ik ben weer blijven steken. Maar ik laat het los tot ik weer kan trainen nu is hett haast niet te doen

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 19:55

Omdat het heel druk is Billy? Of waarom niet?

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:23

Omdat ik geen energie heb na covid. Ik ben aan het opbouwen maar haal nog geen 4000 stappen per dag

gaucho

Berichten: 9533
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:24

Kan gericht trainen dan juist niet helpen met conditie opbouwen?

Ik zit helemaal blij op de bank met een bakje kwark, weer lekker naar hardloop training geweest. Helemaal natgeregend en ook nog hagel tussendoor maar het was echt heerlijk. Heuveltjes en bij elkaar 10 km in de benen, dat zijn ook mooi wat kcal verbrand. Echt netjes, lekker en gezond gegeten ook nog vandaag, zit echt weer in een fijne flow.


Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10621
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:52

Billy schreef:
Omdat ik geen energie heb na covid. Ik ben aan het opbouwen maar haal nog geen 4000 stappen per dag


Hoe lang geleden heb jij covid gehad?

Wij in de kerstvakantie en had ook geen puf. Maar juist het hardlopen in slakken pas heeft mij weer energie gegeven.
Ik ben daarna begonnen en wandel nu 15 km (gewoon wandelen). En het hardlopen 17 min aan één stuk . En dan lukt het nog om wat intervallen te doen. Heerlijk. Mijn tempo is natuurlijk niet om over naar huis te schrijven maar ik voel me echt weer fit ;)
Earobics gaat ook 20 min (en dat ben ik rustig aan het opbouwen)

Gewoon niet teveel of te snel willen en luisteren naar je lichaam.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 23:04

Oh balen Billy. Helaas heb ik genoeg patiënten behandeld met long covid en dat conditie opbouwen valt smerig tegen. Geen pijl op te trekken.
Sterkte!

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:35

gaucho schreef:
Kan gericht trainen dan juist niet helpen met conditie opbouwen?

Ik zit helemaal blij op de bank met een bakje kwark, weer lekker naar hardloop training geweest. Helemaal natgeregend en ook nog hagel tussendoor maar het was echt heerlijk. Heuveltjes en bij elkaar 10 km in de benen, dat zijn ook mooi wat kcal verbrand. Echt netjes, lekker en gezond gegeten ook nog vandaag, zit echt weer in een fijne flow.


[ [url=m/at0yUQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er goed uit zeg!!!

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:17

5 nov positief getest, na 3 weken weer hele dagen aan het werk gegaan en met kerst bij mn enkels afgeknapt

Anoniem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 01:08

Banaan pannekoekjes zijn ook lekker! 1 banaan en 1 ei en een snufje kaneel prakken. Lekker bakken en hmmmm. Je kan er altijd iets van havermout door doen, maar ze vullen flink!

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 07:41

Wat naar, Billy. Conditie opbouwen vanaf ècht nul is zo moeilijk, dat gaat echt langzamer dan conditie opbouwen vanaf bankconditie zeg maar. Sterkte!

Gaucho, dat ziet er lekker uit zeg! :9

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:34

Ik moet toch echt mijn mindset gaan aanpakken! Ik denk er over een 4e hondje bij te nemen. De kleine is gisteren geboren en ik ben verliefd. Maar ik wandel nu al veeeel te weinig met de hondjes omdat ik gewoon de mindset "moe" ben. En als je eenmaal wandeld ben je zo weer een half uur verder.
Ik zit er vooral mee dat er dagen zijn dat ik echt geen groot rondje kan doen. De oudste (6) kan ik wel thuis laten en de jongste 2,5 zal dan echt zelf moeten meelopen als ik met 4 honden loop.
Ruimte en liefde genoeg. Maar man die mindset.
Het is wel super goed voor mijn conditie en afvallen.
Pff moest het ff kwijt. Ik moet eigenlijk op de weegschaal gaan staan maar durf haast niet na de corona week.

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:45

Misschien is het toeval, maar misschien ook niet... merken jullie dat je het sneller koud hebt sinds jullie aan het afvallen zijn?
Ik had eerst standaard de thermostaat op een graad of 19-20 en dat was dan heerlijk comfortabel. Sinds een week of drie moet hij op 21 á 21,5 voor ik bevries. En dan heb ik al een extra trui aangetrokken. Ik heb het echt heel snel door en door koud. Terwijl ik echt nog niet veel gewicht kwijt ben ofzo, ik heb alleen mijn eetpatroon veranderd. Kan dat ermee te maken hebben of zou ik het in een andere hoek zoeken?

Faringo
Berichten: 8242
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:50

Nee hoor dat heb ik ook. Geen idee waardoor het nou precies komt.

black_kelpie

Berichten: 7830
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:59

Je lichaam verbrandt calorieën om alle processen in je lichaam aan de gang te houden, de werking van je organen onder andere, maar ook om je warm te houden. Die processen in je lichaam zijn belangrijker dus je lichaam stopt met calorieën verbranden om het warm te hebben.

Als je langdurig heel weinig eet gaat je menstruatiecyclus er ook aan bijvoorbeeld, je lichaam zet bepaalde dingen uit om toch te blijven functioneren binnen de restricties die hij krijgt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:15

marley93 schreef:
Misschien is het toeval, maar misschien ook niet... merken jullie dat je het sneller koud hebt sinds jullie aan het afvallen zijn?
Ik had eerst standaard de thermostaat op een graad of 19-20 en dat was dan heerlijk comfortabel. Sinds een week of drie moet hij op 21 á 21,5 voor ik bevries. En dan heb ik al een extra trui aangetrokken. Ik heb het echt heel snel door en door koud. Terwijl ik echt nog niet veel gewicht kwijt ben ofzo, ik heb alleen mijn eetpatroon veranderd. Kan dat ermee te maken hebben of zou ik het in een andere hoek zoeken?



Ik denk dat het twee dingen kan zijn:

Onderhuids vet isoleert enorm goed, kijk maar naar walrussen. Dus dat je na veel afvallen sneller koud hebt geloof ik zo en dat hoor je ook vaak.

Maar ik denk dat het ook kan komen doordat je momenteel in een calorie tekort eet. Opwarmen kost energie en mogelijks heb je daarvoor nu niet de energie. Zolang je oplet dat je wel nog genoeg eet kan het weinig kwaad denk ik?

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:20

Nou op dit moment lever ik liever wat orgaanfunctie in dan warmte met deze energieprijzen :')
Ik eet niet per se weinig, maar wel een heel stuk gezonder en geen snoep meer. Ik had echt een surplus aan calorieën de afgelopen maanden.
Maar goed om te horen dat het dus niet aan mij ligt, haha! Ik sluit mijn handen straks wel weer om een dampende mok thee heen :9k

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:39

marley93 schreef:
Misschien is het toeval, maar misschien ook niet... merken jullie dat je het sneller koud hebt sinds jullie aan het afvallen zijn?

:j

Weten jullie hoe het zit met voedingsstoffen/vitamines als je je eten klaar maakt en daarna invriest? Ik zou het zoveel makkelijker maken qua tijd als ik in t weekend t klaar kan maken en we t door de weeks alleen op hoeven te warmen..

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:24

Ik merk aan alles dat ik aan het afvallen ben, chaps zitten losser, broeken zitten losser, alles. Maar de weegschaal doet niet mee :')

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:36

_Marjolein schreef:
marley93 schreef:
Misschien is het toeval, maar misschien ook niet... merken jullie dat je het sneller koud hebt sinds jullie aan het afvallen zijn?

:j

Weten jullie hoe het zit met voedingsstoffen/vitamines als je je eten klaar maakt en daarna invriest? Ik zou het zoveel makkelijker maken qua tijd als ik in t weekend t klaar kan maken en we t door de weeks alleen op hoeven te warmen..


Er zijn wel heel veel dingen die ik minder lekker vind als ze bevroren zijn geweest. Ik moet wel, omdat ik alleen ben en dus grotere porties kook en weer in vries; en dan mee neem naar het werk.
Maar de pasta’s / rijst kook ik alsnog de dag zelf bij.
Zoals boontjes worden ook slapper, dus die kook ik ook bij op de dag zelf.

Qua stoffen die er in zitten;

https://www.vitamine-info.nl/nieuwsarti ... 77e24df79a

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:38

Indi_Vito schreef:
Ik moet toch echt mijn mindset gaan aanpakken! Ik denk er over een 4e hondje bij te nemen. De kleine is gisteren geboren en ik ben verliefd. Maar ik wandel nu al veeeel te weinig met de hondjes omdat ik gewoon de mindset "moe" ben. En als je eenmaal wandeld ben je zo weer een half uur verder.
Ik zit er vooral mee dat er dagen zijn dat ik echt geen groot rondje kan doen. De oudste (6) kan ik wel thuis laten en de jongste 2,5 zal dan echt zelf moeten meelopen als ik met 4 honden loop.
Ruimte en liefde genoeg. Maar man die mindset.
Het is wel super goed voor mijn conditie en afvallen.
Pff moest het ff kwijt. Ik moet eigenlijk op de weegschaal gaan staan maar durf haast niet na de corona week.


Ik heb ook een hond genomen toen ik in een nare periode zat en m’n huis niet meer uit wilde. (Schildklier problemen). Deze zorgde er juist voor dat ik er uit moest. Maar ik hoef er maar 1 :D en daar stopt het nu ook, alhoewel ik genoeg zielige dieren zie die ik graag een fijn huisje wil geven… mijn hart heeft nog wel plek, alleen financieel wordt het dan lastig.

Misschien moet je uitzoeken waar die vermoeidheid vandaan komt?

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:57

theadora99 schreef:
Ik merk aan alles dat ik aan het afvallen ben, chaps zitten losser, broeken zitten losser, alles. Maar de weegschaal doet niet mee :')


Ik begin het ook af en toe te merken aan mijn Anky winterjas (voor op stal) die begin van de winter echt nog met moeite dicht ging. Dat is een M, waar ik twee jaar terug dus met gemak in paste. Maar nu heb ik steeds meer dagen dat ik de rits dicht kan doen zonder mijn adem in te houden. Dat was ook één van de redenen dat ik wilde afvallen; dat kreng was me te duur om na drie winters weg te doen omdat ik er te dik voor was geworden. _O-

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 15:28

Vliendertje schreef:
Indi_Vito schreef:
Ik moet toch echt mijn mindset gaan aanpakken! Ik denk er over een 4e hondje bij te nemen. De kleine is gisteren geboren en ik ben verliefd. Maar ik wandel nu al veeeel te weinig met de hondjes omdat ik gewoon de mindset "moe" ben. En als je eenmaal wandeld ben je zo weer een half uur verder.
Ik zit er vooral mee dat er dagen zijn dat ik echt geen groot rondje kan doen. De oudste (6) kan ik wel thuis laten en de jongste 2,5 zal dan echt zelf moeten meelopen als ik met 4 honden loop.
Ruimte en liefde genoeg. Maar man die mindset.
Het is wel super goed voor mijn conditie en afvallen.
Pff moest het ff kwijt. Ik moet eigenlijk op de weegschaal gaan staan maar durf haast niet na de corona week.


Ik heb ook een hond genomen toen ik in een nare periode zat en m’n huis niet meer uit wilde. (Schildklier problemen). Deze zorgde er juist voor dat ik er uit moest. Maar ik hoef er maar 1 :D en daar stopt het nu ook, alhoewel ik genoeg zielige dieren zie die ik graag een fijn huisje wil geven… mijn hart heeft nog wel plek, alleen financieel wordt het dan lastig.

Misschien moet je uitzoeken waar die vermoeidheid vandaan komt?


Gheghe nu van de corona. Ervoor van een slecht eetpatroon. Het is meer mentale moeheid verder. Geen zin, slecht weer, lui. Maar we hebben vanmorgen 20 minuten gelopen wel bibberend en bekaf thuis.

BeFunny

Berichten: 10621
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:51

Deze crosstrainer heb ik via marktplaats. Plaatje van internet hoor.
Maar ben er blij mee.
Afbeelding