Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:19

super goed iedereen! ik heb afgelopen 1,5 week thuis gezeten met corona, en aardig gesnoept en verwachtte eigenlijk wel te zijn aangekomen, toch gelukkig nog -0,2kg nog 1,6kg te gaan tot maart wilde in maart onder de 90kg komen en zit nu op 91,6. in totaal al -4,1kg

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:36

Wat fijn Indi! Misschien ook omdat je lijf toch energie stopt in het bestrijden van het virus, of je er last van hebt of niet. Hopelijk heb je niet al teveel klachten gehad, fijn dat je weer bent genezen in ieder geval. :)

Anoniem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:41

Hier gaat er niets af.. echt niet normaal.. Sporten, goed eten, water drinken.... Maargoed we gaan door. Wel 400 gram aan spieren erbij getraind de afgelopen 10 dagen.

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:48

Indi_Vito schreef:
super goed iedereen! ik heb afgelopen 1,5 week thuis gezeten met corona, en aardig gesnoept en verwachtte eigenlijk wel te zijn aangekomen, toch gelukkig nog -0,2kg nog 1,6kg te gaan tot maart wilde in maart onder de 90kg komen en zit nu op 91,6. in totaal al -4,1kg


Super knap!!!!

Ik zit op -4,6 .
Een erg gezellig weekend gehad (patat en snack, high tea, kaas en chips plankje met een biertje) dus dacht dat gaat helemaal fout, gister ochtend was ik echt ook veel zwaarder :’)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:17

pimaude schreef:
Hier gaat er niets af.. echt niet normaal.. Sporten, goed eten, water drinken.... Maargoed we gaan door. Wel 400 gram aan spieren erbij getraind de afgelopen 10 dagen.


Goed bezig *\o/* de rest volgt echt wel!

Ik heb na 1 maand echt volledig gefaald, ben ik de enige hier? :o ben nu al een week terug in mijn oude gewoontes hervallen.
Maar ik leer er wel uit hoor, ga me zo snel mogelijk herpakken :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:18

Mooie gewichtsverliezen komen hier voorbij! +:)+

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:35

AMCM schreef:
pimaude schreef:
Hier gaat er niets af.. echt niet normaal.. Sporten, goed eten, water drinken.... Maargoed we gaan door. Wel 400 gram aan spieren erbij getraind de afgelopen 10 dagen.


Goed bezig *\o/* de rest volgt echt wel!

Ik heb na 1 maand echt volledig gefaald, ben ik de enige hier? :o ben nu al een week terug in mijn oude gewoontes hervallen.
Maar ik leer er wel uit hoor, ga me zo snel mogelijk herpakken :Y)

Ik ook hoor.

Maar heb het vandaag weer opgepakt

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:09


gaucho

Berichten: 9565
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:21

Vliendertje schreef:
Ik heb echt een super tof recept gevonden. Kan iemand mij vertellen of ik dit al de avond of 2 avonden daarvoor in elkaar kan zetten? En dan pas in de ochtend in de oven?

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... gere-kwark

Ik doe dat zelf wel, in de koelkast bewaren.

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:00

AMCM schreef:
pimaude schreef:
Hier gaat er niets af.. echt niet normaal.. Sporten, goed eten, water drinken.... Maargoed we gaan door. Wel 400 gram aan spieren erbij getraind de afgelopen 10 dagen.


Goed bezig *\o/* de rest volgt echt wel!

Ik heb na 1 maand echt volledig gefaald, ben ik de enige hier? :o ben nu al een week terug in mijn oude gewoontes hervallen.
Maar ik leer er wel uit hoor, ga me zo snel mogelijk herpakken :Y)


Ja was het ook echt even kwijt na een lang weekend weg en daarop volgende stressvolle week. Zoo veel zin in chocola steeds, moeilijk te doorbreken. Maar ik ben er weer, terug in het ritme nu. Nog niet gewogen. Hopelijk niet al te veel er aan gegeten.

Anoniem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:12

De podcastpsycholoog heeft een hele leuke aflevering over afvallen en de psychologie daarbij met best leuke tips om toch te kunnen genieten van iets lekkers ! :-)

BeFunny

Berichten: 10800
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:41

Bij mij leek het ook even stil te staan. Ondanks dieet en sporten. Nu is er toch ineens weer ruim 1 kg af en totaal ruim 6 kg Yeah!

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 11:06

Super goed bezig allemaal!! *\o/*

Hier begint het gewicht ein-de-lijk na bijna een maand schommelen rond hetzelfde, weer te zakken. Nu 4,1 kg kwijt :):)
En m'n beide tentamens gehaald dus mijn week kan niet meer stuk!

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:14

Renee1991 schreef:
Super goed bezig allemaal!! *\o/*

Hier begint het gewicht ein-de-lijk na bijna een maand schommelen rond hetzelfde, weer te zakken. Nu 4,1 kg kwijt :):)
En m'n beide tentamens gehaald dus mijn week kan niet meer stuk!


Ik moest al een aantal keer aan je denken. Wat fijn dat je resultaat ziet!!! 4,1 is super goed!

Muronia

Berichten: 19642
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:19

Goed bezig allemaal en ook als het even minder snel gaat de moed erin houden hoor!

Bij mij is er weer 0,5 af wat mijn totaal nu op -6 brengt. Ik zie niks aan mezelf maar ik merk dat mijn rijlaarzen makkelijker aan gaan dus ik denk dat er daar toch iets af moet zijn gegaan.

BeFunny

Berichten: 10800
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:25

Muronia schreef:
Goed bezig allemaal en ook als het even minder snel gaat de moed erin houden hoor!

Bij mij is er weer 0,5 af wat mijn totaal nu op -6 brengt. Ik zie niks aan mezelf maar ik merk dat mijn rijlaarzen makkelijker aan gaan dus ik denk dat er daar toch iets af moet zijn gegaan.


Eigenlijk het zelfde.
Ik zie ook niet echts iets aan mezelf maar mijn kleding zit losser.
Ik kan denk een broek weer een maat kleiner dragen (en had eigenlijk net een paar nieuwe :') )
Maar voor mij is het vooral dat ik wat gewicht betreft weer binnen gezond BMI val dat is het eerste streven en dat heb ik behaald.
Nu naar de ondergrens en dan ben ik echt blij.

Wanneer ben jij begonnen met afvallen?

black_kelpie

Berichten: 7853
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:56

Ondanks feestweek toch weer 600 gram eraf *\o/* Precies 2 kilo eraf sinds de start op 12 januari. Tevreden :j

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:29

Goed bezig allemaal! Top! :D

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:47

pimaude schreef:
Hier gaat er niets af.. echt niet normaal.. Sporten, goed eten, water drinken.... Maargoed we gaan door. Wel 400 gram aan spieren erbij getraind de afgelopen 10 dagen.



Hoe weet je hoeveel spiermassa je erbij getraind hebt in 10 dagen?

Muronia

Berichten: 19642
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:17

BeFunny schreef:
Muronia schreef:
Goed bezig allemaal en ook als het even minder snel gaat de moed erin houden hoor!

Bij mij is er weer 0,5 af wat mijn totaal nu op -6 brengt. Ik zie niks aan mezelf maar ik merk dat mijn rijlaarzen makkelijker aan gaan dus ik denk dat er daar toch iets af moet zijn gegaan.


Eigenlijk het zelfde.
Ik zie ook niet echts iets aan mezelf maar mijn kleding zit losser.
Ik kan denk een broek weer een maat kleiner dragen (en had eigenlijk net een paar nieuwe :') )
Maar voor mij is het vooral dat ik wat gewicht betreft weer binnen gezond BMI val dat is het eerste streven en dat heb ik behaald.
Nu naar de ondergrens en dan ben ik echt blij.

Wanneer ben jij begonnen met afvallen?


Ik ben vanaf september wat meer gaan opletten en was 1 januari 2 kg kwijt. Vanaf januari een stuk strenger voor mezelf en nu alweer 4 kg kwijt, dus totaal 6 vanaf mijn zwaarste moment. Merk nu wel echt dat dit zin heeft zo! Maar ik moet nog even door. Doel is nog 26 kg.

BeFunny

Berichten: 10800
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:22

Aahhh hier bezig sinds half januari (knop om) gelijk vol aan de bak. Nu nog 13 kg ongeveer en dan ben ik echt waar ik wezen wil.
Maar gaat nu wel echt langzamer.

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 13:50

Vliendertje schreef:
Renee1991 schreef:
Super goed bezig allemaal!! *\o/*

Hier begint het gewicht ein-de-lijk na bijna een maand schommelen rond hetzelfde, weer te zakken. Nu 4,1 kg kwijt :):)
En m'n beide tentamens gehaald dus mijn week kan niet meer stuk!


Ik moest al een aantal keer aan je denken. Wat fijn dat je resultaat ziet!!! 4,1 is super goed!


Ah, da's lief :(:)

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:49

Goed bezig allemaal! Al met al toch mooie resultaten.

Zelf weeg ik nu wekelijks, maar eigenlijk wil ik dat aanpassen naar maandelijks.
Nu registreer ik elke vrijdag mn gewicht en elke eerste vrijedag van de maand maak ik ook foto's en meet ik taille, bovenbenen en heupomtrek. Ik wil eignlk 1x in de maand, de eerste vrijdag van de maand dus, een vast weegmoment maken. Niet meer wekelijks. Ik zit nu in een goede flow qua voeding en sporten en daar wil ik graag de focus op houden en niet op het getalletje van de weegschaal. Ik hoop dat ik dat vol kan houden.

Qua eten gaat het goed, bijhouden in een app helpt mij wel. Het maakt mij bewuster om gevarieerder te gaan eten. Nog een voordeel, ik heb niet meer zo'n opgeblazen gevoel :)

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6046
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:09

Blegh, hier gaat het echt bagger.

Ik heb er erge moeite mee anders te eten dan mijn vriend. Ontbijt gaat wel aardig, al had ik niks meer en heb ik nu ook weer 3 dagen brood als ontbijt op, maar vooral alles na het ontbijt en opmerkingen van andere. Ik weet dat ik te zwaar ben, niet eens extreem maar wel te zwaar, maar als mensen dan opmerkingen gaan maken als "ik dacht dat jij op dieet zat" of "dit is geen dieet eten he", dat steekt en dat maakt dat ik per direct een mega vreetkick krijg.

Het klinkt zo stom en kinderachtig eigenlijk maar het maakt het wel moeilijker.

Ik heb dus ook zojuist besloten (nadat mijn vriend dus een van die 2 poedersuiker opmerkingen gaf) dat hij vanaf nu mee doet dieeten, als dat niet vullend genoeg is dan eet hij nog maar extra brood en als het te duur is, dan had hij zijn mond maar moeten houden O:)

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:17

Liesje, wat een rotopmerkingen! Afvallen werkt alleen als je het ook vol kan houden. Ik heb ook geprobeerd geen brood te eten, maar hield dat ook niet lang vol hoor. En dan ging ik idd vreten.
Nu doe ik project gezond en ben ik me bewust van voedingswaardes en grootte van porties, werkt voor mij veel beter en kan ik daardoor beter inpassen in m’n leven. Nu en straks!