Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11578
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 21:38

Wat een mooi vergelijk zo!

Ik ben superblij met het resultaat van dit jaar, ik ben sinds maart 17 kilo kwijt. 20 kilo voor eind van het jaar was leuk geweest maar niet heel realistisch met alle verleidingen en verplichtingen in deze maand. Ik hoop in het nieuwe jaar nog 15 a 20 kilo kwijt te raken om een gezond bmi te krijgen maar ik voel me nu al zoveel fijner weer!

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 11:34

Wow, wat knap zeg!

Anoniem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:24

Bizar ! Hoe heb je dit kunnen doen? Wat zijn jou tips en tricks?

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11578
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:32

Ik ben ook Project Gezond gaan volgen. Na veel geprobeerd te hebben werkt dit voor mij het beste, met als grootste voordeel dat ik eens een weekend weg kan of op vakantie zonder dat dit meteen een extra 5 kilo oplevert. De combinatie werkt voor mij goed.

Ik kom nu op het punt dat mensen het gaan zien en er wat van zeggen en die complimentjes doen ook altijd goed <3

anca

Berichten: 1795
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:44

xingridx schreef:
Ik ben ook Project Gezond gaan volgen. Na veel geprobeerd te hebben werkt dit voor mij het beste, met als grootste voordeel dat ik eens een weekend weg kan of op vakantie zonder dat dit meteen een extra 5 kilo oplevert. De combinatie werkt voor mij goed.

Ik kom nu op het punt dat mensen het gaan zien en er wat van zeggen en die complimentjes doen ook altijd goed <3


Ik heb even gekeken maar heb wat vragen.
Ben je lid geworden? Of zo via hun site? Is het boek een aanrader? Dwz geen gekke producten die je moet kopen en maar eenmaal gebruikt.
Ik heb liever een boek dan via internet een recept lezen.

Mijn bloeddruk vliegt de pan uit ik ben 80 kilo maar 70 zou beter zijn. Lengte 1.70 .

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11578
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 15:45

Ik gebruik de app, eerst 14 dagen op proef en me daarna aangemeld. Ik heb de boeken niet gebruikt omdat ik de app fijner vind. De menu’s zijn prima, veel producten worden gedurende de week opnieuw gebruikt zodat je weinig verspilt, vind ik een grote pre!
Tuurlijk zit er wel eens een recept tussen wat niet uitkomt qua tijd of wat ik echt niet lekker vind maar dan vervang ik het eenvoudig door iets anders.

Ik ga iedere vrijdag een halfuurtje zitten voor een weekmenu en de boodschappen en dat vind ik heel prettig werken :j

oji

Berichten: 4275
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:14

Supermooie resultaten bamisalami, cemlys en xingridx!! Heerlijk hè die kiloos kwijt.

Ik ben ook heel tevreden over mijn resultaten van 2022. Ik ben sinds begin april 31 kilo afgevallen.

Sta nu een beetje stil en wil eigenlijk nog 4 kilo eraf, maar daar wacht ik mee tot volgend voorjaar. Die laatste kilo's zijn ook puur voor tussen mijn oren, zijn niet meer echt nodig om een gezond gewicht te bereiken. Tot volgend voorjaar wachten omdat ik in het najaar volledig ben losgegaan in de boutiekjes voor een gehele nieuwe wintercollectie met allemaal leuke rokjes en jurkjes...ha ha die zitten inmiddels al weer vrij ruim en ik wil die wel de hele winter kunnen dragen. Als ik volgend voorjaar voor de nieuwe voorjaars/zomercollectie ga dan mogen die laatste paar kilo eraf :D

Dus deze winter is consolideren het plan om dan volgend voorjaar die paar laatste kilo's eraf te werken zodat ik dan topfit aan de slag kan met mijn jonge paard. Die had ik nooit had gekocht als ik niet was afgevallen, dus dat is wel de ultieme beloning en motivatie voor mijzelf!!! <3

Waar ik vooral ook heel erg blij mee ben, ik ben echt een emo-snaaier. En 2022 was voor mij best een emotionele rollercoaster. Dat dit gelukt is in zo'n emotioneel jaar maakt dat ik er echt vertrouwen in heb dit ook vol te kunnen houden.

karrij
Berichten: 1061
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 10:15

Ik meld me ook weer, wat een prachtige resultaten bij jullie zeg! Applaus voor jezelf!

Hier gaat het niet goed, ik kan me er maar niet toe zetten.
Alle tips en tricks ken ik inmiddels al wel, om moedeloos van te worden dat het me niet lukt.
Misschien heeft de overgang er mee te maken? Zijn er meiden die daar ervaring mee hebben.

Wat eten jullie in de ochtend? Ik ben sochtends echt een bodemloze put!
Ik eet nu 4 volkoren beschuitjes met magere kaas en een bakje optimel yoghurt, uurtje later alweer trek/honger.
Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar ik echt een vol gevoel van krijg de hele ochtend door.

Dus tips en tricks blijven welkom

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 11:15

Leuk om al die resultaten en verschillende ervaringen te lezen!

@karrij, kun je die vier beschuitjes niet vervangen door vezelrijk volkorenbrood, 3 stuks. Denk dat dat wel meer vult dan 4 beschuitjes.

karrij
Berichten: 1061
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 12:05

bamisalami schreef:
Leuk om al die resultaten en verschillende ervaringen te lezen!

@karrij, kun je die vier beschuitjes niet vervangen door vezelrijk volkorenbrood, 3 stuks. Denk dat dat wel meer vult dan 4 beschuitjes.


Ja dat zou ik kunnen proberen

Anoniem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 12:26

Een flinke kom havermout? Of een rijkgevulde ontbijtmuffin/ontbijtcake ? Groente kun je in principe redelijk oneindig eten, wellicht een lekkere omelet gevuld met groente wat je savonds alvast snijd ? En dan 2 bruine boterhammen erbij

karrij
Berichten: 1061
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 12:34

pimaude schreef:
Een flinke kom havermout? Of een rijkgevulde ontbijtmuffin/ontbijtcake ? Groente kun je in principe redelijk oneindig eten, wellicht een lekkere omelet gevuld met groente wat je savonds alvast snijd ? En dan 2 bruine boterhammen erbij


oe een omelet in de ochtend dat klinkt wel als heel stevig ja, ook te proberen

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 23:21

In de ochtend vind ik Skyr wel goed vullen. Eventueel met fruit of muesli.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11578
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 23:51

Ik smeer het ontbijt uit over de hele ochtend haha.

Griekse yoghurt met muesli en fruit vult hier goed, daar kan ik lang op vooruit.
Maar als er crackers of beschuit oid op het menu staat dan eet ik er meestal om 8 uur 2, om 9 uur weer en dan is meestal het tussendoor wel iets van yoghurt met fruit dus dat vult dan prima eind van de ochtend. Oh en ik drink een aantal koppen thee en twee koppen koffie want dat vult ook. Heb eigenlijk nooit meer echt trek want eet vrij veel en vooral heel regelmatig :j

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 02:49

Spoiler:
karrij schreef:
Ik meld me ook weer, wat een prachtige resultaten bij jullie zeg! Applaus voor jezelf!

Hier gaat het niet goed, ik kan me er maar niet toe zetten.
Alle tips en tricks ken ik inmiddels al wel, om moedeloos van te worden dat het me niet lukt.
Misschien heeft de overgang er mee te maken? Zijn er meiden die daar ervaring mee hebben.

Wat eten jullie in de ochtend? Ik ben sochtends echt een bodemloze put!
Ik eet nu 4 volkoren beschuitjes met magere kaas en een bakje optimel yoghurt, uurtje later alweer trek/honger.
Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar ik echt een vol gevoel van krijg de hele ochtend door.

Dus tips en tricks blijven welkom



Omdat ik nachtdiensten werk, heb ik het nodig om lang te teren op mijn ontbijt zodat ik niet wakker word van de honger. Maar ook brunch ik er soms mee;

1 appel in stukjes in de pan met een laagje water en kaneel. Aan de kook brengen. +-20 gram havermout er door heen roeren tot het water is opgenomen.
+- 150 gram kwark (liefste banaan van Campina :9 ). Appel mengsel er door heen. 15 gram speculoos smelten in de magnetron en er over heen gieten.

Af en toe wat schuddebuikjes er over heen voor de lekker :~

Dit kan ik iedere dag wel eten. Het lijkt veel werk maar dat is het absoluut niet!

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 09:13

Vliendertje schreef:
1 appel in stukjes in de pan met een laagje water en kaneel. Aan de kook brengen. +-20 gram havermout er door heen roeren tot het water is opgenomen.
+- 150 gram kwark (liefste banaan van Campina :9 ). Appel mengsel er door heen. 15 gram speculoos smelten in de magnetron en er over heen gieten.



Dat klinkt lekker! Dat ga ik ook eens proberen!
Alleen dan met skyr en hagelslag ipv speculoos :)
En wat fruit er nog doorheen, aardbeien of blauwe bessen of zo

Zou je dit ook in de avond kunnen klaarmaken en de volgende dag mee naar werk kunnen nemen? Of zou t dan niet meer lekker zijn?

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 18:25

Ik vind de appel warm het lekkerste.

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:08

Dat denk ik ook wel, maar dan ga ik t eens maken op dagen dat ik thuis werk :)

DideH
Berichten: 7013
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:52

Na een tijdje de weegschaal te hebben ontweken omdat ik wel wist dat het met blessure en daardoor niet normaal sporten hard was gegaan, net erop gestaan.

Inderdaad even een reality check, maar daardoor wel motivatie er iets mee te gaan doen weer. Wie doet er mee?

Had eerst echt heel veel aan een voorganger van dit topic toen hij heel actief was, hoop dat weer te vinden :)

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 15:05

Dat hoopte ik met dit topic ook Dide, daarom had ik hem geopend maar helaas.
Ik ben qua sporten wel enorm vooruitgegaan in 2022, maar qua gewicht maar een klein beetje helaas. Dus ook qua voeding wil ik mezelf nog meer op de rit krijgen. Ik lees en klets graag weer mee :j

DideH
Berichten: 7013
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 16:28

Renee1991 schreef:
Dat hoopte ik met dit topic ook Dide, daarom had ik hem geopend maar helaas.
Ik ben qua sporten wel enorm vooruitgegaan in 2022, maar qua gewicht maar een klein beetje helaas. Dus ook qua voeding wil ik mezelf nog meer op de rit krijgen. Ik lees en klets graag weer mee :j


Kunnen we een modje vragen om de titel aan te passen naar 2023? Dan gaan we er weer voor *\o/*

xPearl

Berichten: 3278
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 16:32

Ik meld me ook weer! Op de vorige pagina heb ik mij voor het eerst gemeld, maar in December heb ik niet veel met het afvallen etc gedaan. Met al die feestdagen enzo.. :')

Maar ik wil er nu wel écht mee aan de slag gaan. Het loopt echt uit de hand zo. Ik werk sinds dit jaar weer dicht bij huis waardoor ik niet om 18:45 thuis ben maar om 18:15. Hierdoor kunnen we ook anders en uitgebreid koken.
Verder moet ik weer meer gaan sporten. Ik twijfel heel erg over de sportschool. Hij zit zo dichtbij maar weet dus niet of ik actief heen zou gaan.. Wel wil ik proberen om 's avonds nog en rondje te gaan wandelen als het een rustige dag was op het werk. Ik merk dat wanneer ik 's avonds op de bank ga zitten en niks ga doen ik wil gaan eten. Dus ik moet 's avonds wat meer aan de slag :D

Ik ga proberen om actief mee te lezen en te kletsen

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 16:54

Welkom xPearl! Mijn ervaring is dat je vooral met kleine stappen moet opbouwen. Dus als je nu al twijfelt of de sportschool iets voor je is, kun je twee dingen doen; kijken of je een proeflidmaatschap kunt nemen, of het even links laten liggen en meer gewend raken aan discipline in wandelen of fietsen oid. Voor mij werkt zo'n stok achter de deur van ik heb een abonnement dus ik moet gaan juist averechts en dat is zonde van het geld, plus dat je dan de eerste faalervaring al op zak hebt.

Dide goed idee! Ik zal even een modje berichten.

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:09

Ik vond t zo jammer dat dit topic is stil gevallen. Heb er idd veel aan gehad en het was leuk en motiverend om resultaten te delen.

Hopelijk wordt het weer wat levendiger, ik blijf graag meelezen.
Zelf nu -15kg. Voor het getalletje op de weegschaal nog drie kilo eraf, maar dat heeft geen haast. Wat ik iig niet wil is weer die kilo’s terug :=

Anoniem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:13

Ik wil ook wel mee doen aan een 2023 editie. Ik heb de planner van Fit Met Lotte aangeschaft en hoop dat dit mij gaat helpen :)