Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:39

Zertab schreef:
Juniores schreef:
Balen dames!

Een diëtist kan wel fijn inzicht geven plutolover (als je een goede hebt :+ ).

Nieuwe dag nieuwe kansen, let's go! *\o/*


Ja dat dus. En ook bij je past. Laatst had ik er een die IF fantastisch vind en ik ben daar niet zo'n voorstander van (voor mij persoonlijk). Dus nu volg ik BenFit. Gewoon elke dag een lijstje met voorgekauwd wat ik moet eten. Lekker makkelijk.


BENFIT ken ik nog niet ik ga eens googelen. Heb wel een van die dieetboeken zoals foodsisters en sonja bakker.. Maar bij sonja komt de kwark en fruit me neus uit. En de foodsisters vind ik dan veel niet lekker.. En ik ben een zoetkauw en dan mis ik juist beetje het zoete. Daanaas heb ik pms en als ik dan zo boek moet volgen in mijn pms en ik mag niet mijn chocolade om zo maar te zeggen. Dan heeft mijn vriend echt heel lastig met mij haha

Ik wil gewoon een balans in normaal eten uit de super markt en niet gelijk aan komen zeg maar.

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:43

Ik kan je wel project gezond aanraden maar ook daar zal je gewoon fruit en kwark (of Yoghurt) moeten eten... Kwark/yoghurt zijn eiwitten en deze vullen goed en zijn goed voor je.
2 stuks fruit is ook gewoon wel aan te raden voor een "normaal/gezond eetpatroon"

Ik zou je wel eens een foto kunnen sturen van een weekmenu als je mij doorgeeft welke je nodig hebt. 1.250/1.500/1.800 of 2.100. Hier te berekenen: https://www.projectgezond.nl/hoeveel-calorieen-per-dag/

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:50

klopt zeker ik probeer ooke cht wel fruit te eten. Maar bij sonja (teminste dat boek) was het soms wel meer dan 2 stukken fruit.. En bijna elke dag kwark ik kan dat niet op geven moment ging ik gewoon kokhalsen terwijl ik het best lekker vind fruit met kwark en klein beetje honing..

Noten bijv vind ik ook niet zo lekker. Laatst wel chiazaad geprobeerd maar vond ik ook niet echt vullend en lekker. Havermout overnight krijg ik ook niet weg haha.

Ik doe wel eens creacers met wat tonijn smorgens. Of gewoon bruinbrood. Ik koop experss geen wit brood want anders ga ik dat eten. En ik moet een manier vinden om genoeg water te drinken het sluipt er zo bij mij in.. Vooral als ik druk ben op stal enz. Op kantoor zet ik altijd flesje water neer ook al is het maar 500 ml probeer ik dat inieder geval op te drinken naast thee/koffie. Als ik geen flesje neer zet is het alleen koffie en thee.

voor mij is het vooral ook mentaal iets.. 1 of ander manier krijg ik de knop niet om zoals ik zou willen.. We willen ook geen frisdrank meer kopen. Alleen als we verjaardag hebben of versite. Zodat dat ook niet meer naar binnen krijgt. Niet dat ik veel frisdrank drink.. Maar savonds meestal toch wel een glas cola zero of ligth. En een flesje is ook zo 500 ml.. dus ook al is het een klein flesje je giet het wel naar binnen bedenk ik nu haha.

ik ga eens bekereken hoeveel calorieen ik mag


edit:

Wanneer je niet sport:1.705 kcal
Bij 1 tot 3 uur per week:1.953 kcal
Bij 3 tot 5 uur per week:2.202 kcal
Bij 6 tot 7 uur per week:2.450 kcal

advis is om dan 500 calorien minder te eten dus rond de 1200 moet ik dan zitten.

ik heb even op wanneer ik niet sport. Ook al beweeg/train ik mijn paarden en probeer ik zeker elke dag 1x een half uur met de hond te wandelen naast de kortere wandelingen. Liefst probeer ik 2x per dag half uur maar dat lukt niet altijd
Laatst bijgewerkt door plutolover op 03-03-23 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11580
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:52

Maar bij Project gezond vind ik de afwisseling wel heel fijn tussen brood/crackers/yoghurt etc. En daar zit geregeld wel iets lekkers bij omdat ze de 80/20 regel aan houden. Van alle diëten ben ik hier het meest enthousiast over :j

Pak het vanaf maandag ook weer actief op, vorig weekend en dit weekend zijn we weg met veel etentjes etc dus dat is kansloos, maandag weer aan de bak :j

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:34

plutolover schreef:
klopt zeker ik probeer ooke cht wel fruit te eten. Maar bij sonja (teminste dat boek) was het soms wel meer dan 2 stukken fruit.. En bijna elke dag kwark ik kan dat niet op geven moment ging ik gewoon kokhalsen terwijl ik het best lekker vind fruit met kwark en klein beetje honing..

Noten bijv vind ik ook niet zo lekker. Laatst wel chiazaad geprobeerd maar vond ik ook niet echt vullend en lekker. Havermout overnight krijg ik ook niet weg haha.

Ik doe wel eens creacers met wat tonijn smorgens. Of gewoon bruinbrood. Ik koop experss geen wit brood want anders ga ik dat eten. En ik moet een manier vinden om genoeg water te drinken het sluipt er zo bij mij in.. Vooral als ik druk ben op stal enz. Op kantoor zet ik altijd flesje water neer ook al is het maar 500 ml probeer ik dat inieder geval op te drinken naast thee/koffie. Als ik geen flesje neer zet is het alleen koffie en thee.

voor mij is het vooral ook mentaal iets.. 1 of ander manier krijg ik de knop niet om zoals ik zou willen.. We willen ook geen frisdrank meer kopen. Alleen als we verjaardag hebben of versite. Zodat dat ook niet meer naar binnen krijgt. Niet dat ik veel frisdrank drink.. Maar savonds meestal toch wel een glas cola zero of ligth. En een flesje is ook zo 500 ml.. dus ook al is het een klein flesje je giet het wel naar binnen bedenk ik nu haha.

ik ga eens bekereken hoeveel calorieen ik mag


edit:

Wanneer je niet sport:1.705 kcal
Bij 1 tot 3 uur per week:1.953 kcal
Bij 3 tot 5 uur per week:2.202 kcal
Bij 6 tot 7 uur per week:2.450 kcal

advis is om dan 500 calorien minder te eten dus rond de 1200 moet ik dan zitten.

ik heb even op wanneer ik niet sport. Ook al beweeg/train ik mijn paarden en probeer ik zeker elke dag 1x een half uur met de hond te wandelen naast de kortere wandelingen. Liefst probeer ik 2x per dag half uur maar dat lukt niet altijd


Wandelen/bewegen zoals jij doet wordt gewoon als sporten gezien. En gezien dat 3 tot 5 uur per week wel haalt is het dat ik zeg neem het menu van 1.800 kcal. Als je die van 1.250 pakt ga je teveel in tekort schieten en dat is echt niet goed :n
En wat Ingrid idd zegt, veel afwisseling wat het juist goed te doen maakt :)

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:39

Renee1991 schreef:
Yes, ik ben mentaal weer in de goede vibe terecht gekomen :') Zonnetje kun jij jezelf ook weer herpakken? :(:)
Het gaat ons een keer lukken! Ik heb in ieder geval voor mezelf een leuke beloning gesteld als er 5 kg af is. Ook een collega hierin betrokken, we gaan samen paardrijden als ik het heb verdiend. Super leuk :j


Goed bezig!!


Ik heb deze week wel weer normaal gedaan!
Ik zit nu op 82,7 en hier begonnen op 83,3.
Maar op deze manier schiet het niet zo op. :') :')

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:39

ik snap niet dat ze iemand kunnen aanraden om 1250 kcal te eten, dat is gewoon te kort door de bocht. :(

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:43

Chubby schreef:
Carnaval deed niet veel goeds qua afvallen, maar het was wel weer leuk :P Vandaag ging de weegschaal weer de goede kant op gelukkig.


Jij volgt toch het 1:1 dieet? (cambridge)

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:44

Aight schreef:
ik snap niet dat ze iemand kunnen aanraden om 1250 kcal te eten, dat is gewoon te kort door de bocht. :(


Mwah, als jij alles goed invult dan denk ik niet dat het persee kort door de bocht is bijna niemand zal aan de 1.250 komen. Alleen als je heel klein bent...

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:46

Yonker schreef:
Aight schreef:
ik snap niet dat ze iemand kunnen aanraden om 1250 kcal te eten, dat is gewoon te kort door de bocht. :(


Mwah, als jij alles goed invult dan denk ik niet dat het persee kort door de bocht is bijna niemand zal aan de 1.250 komen. Alleen als je heel klein bent...


Inderdaad als je heel klein bent kan je daar aan komen. Via Bell Coaching zit ik ook op 1276 qua berekeningen.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:54

Zonnetje81 schreef:
Yonker schreef:
ik snap niet dat ze iemand kunnen aanraden om 1250 kcal te eten, dat is gewoon te kort door de bocht. :(
Mwah, als jij alles goed invult dan denk ik niet dat het persee kort door de bocht is bijna niemand zal aan de 1.250 komen. Alleen als je heel klein bent...

Inderdaad als je heel klein bent kan je daar aan komen. Via Bell Coaching zit ik ook op 1276 qua berekeningen.


Als je heel klein bent, is het niet realistisch om zo'n groot tekort in te bouwen. Daar zit het hem meer in. Ik ben zelf ook niet groot, maar mijn kcal tekort is daardoor ''slechts'' 300 kcal per dag en niet de 500 die standaard wordt gezegd als je een halve kilo per week wil verliezen. :) Als je klein bent dan gaat het afvallen iets langzamer, maar de kans op crashen is een stuk kleiner! Ineens bijna 1/3e van je dagelijkse inname minder gaan eten is gewoon heel erg veel.

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:05

Hmm ja daar heb je wel een goed punt Aight! Goede input. :D

Het is natuurlijk helemaal niet goed om veeeeeel te weinig te gaan eten. Ik moet daar ook mee opletten... want ik doe 1.800 maar met mijn gewicht momenteel moet ik eigenlijk wel echt die 2.100 eten maar ik weeg niet alles precies af en eet zelf een extra tussendoortje (of meer bijv 3 crackers ipv 2) en dat werkt voor mij. Maar de valkuil is idd wel echt vaak te weinig eten.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:06

Yonker schreef:
Hmm ja daar heb je wel een goed punt Aight! Goede input. :D

Het is natuurlijk helemaal niet goed om veeeeeel te weinig te gaan eten. Ik moet daar ook mee opletten... want ik doe 1.800 maar met mijn gewicht momenteel moet ik eigenlijk wel echt die 2.100 eten maar ik weeg niet alles precies af en eet zelf een extra tussendoortje (of meer bijv 3 crackers ipv 2) en dat werkt voor mij. Maar de valkuil is idd wel echt vaak te weinig eten.


ik zit erover na te denken om het boek ook aan te schaffen, zit er veel verschil tussen 1 en 2? En zijn de recepten een beetje te doen/vullend?

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:07

Uhm ik heb alleen 1 en de winter (omdat ik ze kocht in de winter en stamppot lekker vind haha)
Ik vind de recepten goed te doen :j en de recepten ook, al maak ik echt niet alle baksels.

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:09

Ik denk dat je nooit snel te weinig eet. Ik tel bijvoorbeeld al nooit bakboter mee.....teveel gedoe. Dus dat zijn van die sluipende kcal.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:13

Zonnetje81 schreef:
Ik denk dat je nooit snel te weinig eet. Ik tel bijvoorbeeld al nooit bakboter mee.....teveel gedoe. Dus dat zijn van die sluipende kcal.


Oh dat scheelt al wat ja. De enige reden dat ik dacht om het toch even te benoemen is omdat ik uit ervaring spreek. Het lukt mij prima om 2-3 weken zo weinig te eten, maar één verjaardag/uit etentje de mist in en dan ben ik zo weer een maand ongezond aan het eten. Daarom probeer ik nu te focussen op genoeg & gezond :Y)

Ik woog toen wel alles af, nu probeer ik er wat losser mee om te gaan, omdat ik toen ook stress kreeg als andere mensen voor mij kookten. Meer intuitief eten nu :)

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:27

Aight schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik denk dat je nooit snel te weinig eet. Ik tel bijvoorbeeld al nooit bakboter mee.....teveel gedoe. Dus dat zijn van die sluipende kcal.


Oh dat scheelt al wat ja. De enige reden dat ik dacht om het toch even te benoemen is omdat ik uit ervaring spreek. Het lukt mij prima om 2-3 weken zo weinig te eten, maar één verjaardag/uit etentje de mist in en dan ben ik zo weer een maand ongezond aan het eten. Daarom probeer ik nu te focussen op genoeg & gezond :Y)

Ik woog toen wel alles af, nu probeer ik er wat losser mee om te gaan, omdat ik toen ook stress kreeg als andere mensen voor mij kookten. Meer intuitief eten nu :)


Ik kan niet leven op een bakje yoghurt en 2 crackers en groente vlees. Dan blijf je er waarschijnlijk wel onder. Er zijn mensen die dat kunnen.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:27

Ik ben niet zo groot maar 160. Maar ik wel eens calorien bij gehouden incl wegen. En ik mag blij zijn als ik uberhaupt de 1200 calorien haal... Dus oppassen dat ik te weinig eet komt zeker voor.

Waar bij mij ook in zit is dat ik minder ongezonde/loze calorieen moet eten.. (met af en toe een uitzondering natuurlijk) en dat dan met mate. Ik moet gezonder eten. Maar dan moet ik weer alles in bakjes doen als ik het mee wil nemen. Ik hou van simpel en makkelijk zeg maar.

Creackers als je die mee neemt en ook al doe je ze in folie/bakje/zakje die worden op gegeven moment niet lekker en moet je eigenlijk gelijk eten.

Op bruin brood lust ik weinig dus kom ik bij pindakaas of beethe pure hagelslag of wat vleeswaren. Terwijl ik eignelijk ook minder vlees wilt eten. Dus ik ben ook beetje lastige eter zeg maar. Ik heb gewoon geen tijd om uren in de keuken te staan. En daarnaast moet ook betaalbaar zijn. Maar goed dat loopt iedereen tegen aan dat alles zo duur is tegenwoordig.

Dus ik moet ook gewoon positief blijven denken en dingen proberen. Ik heb ook regelmatig dat ik denk ow dat is best lekker op een creacker of brood. En dan koop ik het een 2e keer en dan raak ik amper die hummus spread amper aan omdat ik dan geen trek in heb zeg maar.

ipv dat ik denk stel je niet aan smeer het op je creacer en eet het op ipv die pindakaas of hagelslag

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:29

Pindakaas is niet persee ongezond he... vooral de 100% niet, en als je al niet aan je kcal komt zou ik al helemaal lekker die boterham pindakaas eten. Te weinig eten is echt niet goed voor je ;)

lor1_1984

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 13:31

Ik tel überhaupt geen calorieën etc, wel gebruik ik minder (bak)boter/olie, minder zelf toegevoegde suikers, dunner laagje zoet beleg, kleinere porties tussendoortjes (schaaltje chips ipv de hele zak bijvoorbeeld) en ik verwerk meer groenten in mijn maaltijden, zorg dat er een bakje komkommer/paprika/worteltjes etc gesneden klaar staat als snack (evt aangevuld met een hardgekookt eitje/paar kaasblokjes of een yoghurt/kwarkdipje oid), maak regelmatig een goedgevulde maaltijdsalade ipv brood/avondeten etc.
Een enkele keer heb ik echt een 'hongerdag', daar geef ik ook gerust aan toe maar ik probeer wel vnl gezondere dingen te eten ipv snoep/chips/koek etc.

Ik weiger ook echt om te gaan zitten hongerlijden ofzo, das niet best voor mijn humeur en algehele functioneren. :+

xPearl

Berichten: 3279
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 13:32

Dit wordt even een ego-post denk ik, sorry alvast :'). Ik zal van het weekend alles bijlezen en reageren.

Maar hier gaat het gewoon echt niet goed helaas. Ik blijf op de -1,3 hangen. Soms komt er iets bij, soms weer iets af. Maar geen grote aantallen. Nu ligt dat echt aan mezelf natuurlijk, maar vind het zó moeilijk allemaal..
Lastige eter waardoor veel boeken/dieeten volgen etc al erg moeilijk voor mij is. Nu heb ik nog wel een actieve baan (winkel), maar ga vanaf volgende maand 30u op kantoor zitten. Dus dat wordt er niet beter van.
Ik zie mezelf op foto's/filmpjes en denk dan echt, bah. En op dat moment ben ik even 'boos' op mezelf maar dat trekt na een x aantal uur weg en dan ga ik gewoon weer door met snacken.. Ik weet dat ik geen snacks in huis moet halen doordeweeks en het gaat beter dan bijvoorbeeld in Januari, maar de verleiding is erg groot..
Vind het ook erg lastig om 's avonds niks te snacken. Ik heb soms ook echt honger 's avonds. En de kasten liggen hier bijna niet vol, maar ik vind dan toch iets wat lekker (en ongezond) is om op te eten..
Overdag op 't werk gaat het goed. Ik ontbijt met yoghurt en cruesli en dat eet ik ook op het werk om half 11. Tussen de middag eet ik een tosti, laatste pauze vaak fruit of een maiswafel. En daarna braaf avondeten. Nu valt bij ons avondeten ook veel te halen omdat wij erg insipratieloos zijn qua koken dus er vaak hetzelfde op tafel staat..
Maar 's avonds of op een dag vrij is het echt drama in mijn hoofd.
Ook wil ik meer gaan sporten (zwemmen of sportschool), maar ook die stap zetten vind ik zo lastig.. Helemaal als je dan alleen moet :').
Probeer met de app Lifesum wel calorieen te tellen. Gaat me redelijk goed af. Niet altijd elke dag braaf, maar wel vaak.

Ben dan gewoon zo boos op mezelf dat het me niet lukt, maar ik gewoon echt 'klaar' ben met mezelf.

Zo. Dat was even een boze ego-post over mezelf :').
Wel heel stoer dat jullie zo goed gaan en het ook goed volhouden! Natuurlijk wel eens een dipje, maar heb het gevoel dat jullie sterker zijn dan mij _O-

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 13:36

xPearl schreef:
Dit wordt even een ego-post denk ik, sorry alvast :'). Ik zal van het weekend alles bijlezen en reageren.

Maar hier gaat het gewoon echt niet goed helaas. Ik blijf op de -1,3 hangen. Soms komt er iets bij, soms weer iets af. Maar geen grote aantallen. Nu ligt dat echt aan mezelf natuurlijk, maar vind het zó moeilijk allemaal..
Lastige eter waardoor veel boeken/dieeten volgen etc al erg moeilijk voor mij is. Nu heb ik nog wel een actieve baan (winkel), maar ga vanaf volgende maand 30u op kantoor zitten. Dus dat wordt er niet beter van.
Ik zie mezelf op foto's/filmpjes en denk dan echt, bah. En op dat moment ben ik even 'boos' op mezelf maar dat trekt na een x aantal uur weg en dan ga ik gewoon weer door met snacken.. Ik weet dat ik geen snacks in huis moet halen doordeweeks en het gaat beter dan bijvoorbeeld in Januari, maar de verleiding is erg groot..
Vind het ook erg lastig om 's avonds niks te snacken. Ik heb soms ook echt honger 's avonds. En de kasten liggen hier bijna niet vol, maar ik vind dan toch iets wat lekker (en ongezond) is om op te eten..
Overdag op 't werk gaat het goed. Ik ontbijt met yoghurt en cruesli en dat eet ik ook op het werk om half 11. Tussen de middag eet ik een tosti, laatste pauze vaak fruit of een maiswafel. En daarna braaf avondeten. Nu valt bij ons avondeten ook veel te halen omdat wij erg insipratieloos zijn qua koken dus er vaak hetzelfde op tafel staat..
Maar 's avonds of op een dag vrij is het echt drama in mijn hoofd.
Ook wil ik meer gaan sporten (zwemmen of sportschool), maar ook die stap zetten vind ik zo lastig.. Helemaal als je dan alleen moet :').
Probeer met de app Lifesum wel calorieen te tellen. Gaat me redelijk goed af. Niet altijd elke dag braaf, maar wel vaak.

Ben dan gewoon zo boos op mezelf dat het me niet lukt, maar ik gewoon echt 'klaar' ben met mezelf.

Zo. Dat was even een boze ego-post over mezelf :').
Wel heel stoer dat jullie zo goed gaan en het ook goed volhouden! Natuurlijk wel eens een dipje, maar heb het gevoel dat jullie sterker zijn dan mij _O-


Herkenbaar!!

Maar je hoeft echt niet met variatie te eten, dat is een mythe, het gaat om je calorieen tekort. Als jij al je voedingsstoffen uit je voeding haalt weet je lijf echt niet of je voeding uit kip of biefstuk komt. Volg eens BELL COACHING deze werkt met wetenschappelijk onderbouwde informatie. Ipv onzin en mythes die ingebakken zijn in de volksmond.

Ik vind dat je best al goed bezig bent! Wel heb ik begrepen dat je na een tosti sneller honger krijgt dan uit 2 gewone boterhammen met dezelfde ingredienten. Dat heeft te maken met dat roosteren. Hoe en wat ben ik vergeten.

Succes! Ik herken je struggle.

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 13:39

Te weinig eten is inderdaad ook niet gezond, is bij mij ook de valkuil vaak.
Compenseert zichzelf dan ook weer, want na een tijdje krijg ik ineens veel meer honger krijg en dan weer teveel ga eten. Jojo effect bij mij dan dus. :+

Merk dat als ik wel bijhoud in MyFitnessPal wat ik eet dat ik dan makkelijker aan m'n kcal doel kom.

En als ik zin heb in iets ongezonds neem ik het ook. Mijn motivatie verdwijnt echt direct als ik mezelf alles ga ontzeggen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 16:56

Zonnetje81 schreef:
Chubby schreef:
Carnaval deed niet veel goeds qua afvallen, maar het was wel weer leuk :P Vandaag ging de weegschaal weer de goede kant op gelukkig.


Jij volgt toch het 1:1 dieet? (cambridge)


Ja dat klopt. Stap 4 dus met zuivel, fruit, veel groenten en ‘s avonds een ‘gewone’ maaltijd

xPearl

Berichten: 3279
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 21:00

Zonnetje81 schreef:
xPearl schreef:
Dit wordt even een ego-post denk ik, sorry alvast :'). Ik zal van het weekend alles bijlezen en reageren.

Maar hier gaat het gewoon echt niet goed helaas. Ik blijf op de -1,3 hangen. Soms komt er iets bij, soms weer iets af. Maar geen grote aantallen. Nu ligt dat echt aan mezelf natuurlijk, maar vind het zó moeilijk allemaal..
Lastige eter waardoor veel boeken/dieeten volgen etc al erg moeilijk voor mij is. Nu heb ik nog wel een actieve baan (winkel), maar ga vanaf volgende maand 30u op kantoor zitten. Dus dat wordt er niet beter van.
Ik zie mezelf op foto's/filmpjes en denk dan echt, bah. En op dat moment ben ik even 'boos' op mezelf maar dat trekt na een x aantal uur weg en dan ga ik gewoon weer door met snacken.. Ik weet dat ik geen snacks in huis moet halen doordeweeks en het gaat beter dan bijvoorbeeld in Januari, maar de verleiding is erg groot..
Vind het ook erg lastig om 's avonds niks te snacken. Ik heb soms ook echt honger 's avonds. En de kasten liggen hier bijna niet vol, maar ik vind dan toch iets wat lekker (en ongezond) is om op te eten..
Overdag op 't werk gaat het goed. Ik ontbijt met yoghurt en cruesli en dat eet ik ook op het werk om half 11. Tussen de middag eet ik een tosti, laatste pauze vaak fruit of een maiswafel. En daarna braaf avondeten. Nu valt bij ons avondeten ook veel te halen omdat wij erg insipratieloos zijn qua koken dus er vaak hetzelfde op tafel staat..
Maar 's avonds of op een dag vrij is het echt drama in mijn hoofd.
Ook wil ik meer gaan sporten (zwemmen of sportschool), maar ook die stap zetten vind ik zo lastig.. Helemaal als je dan alleen moet :').
Probeer met de app Lifesum wel calorieen te tellen. Gaat me redelijk goed af. Niet altijd elke dag braaf, maar wel vaak.

Ben dan gewoon zo boos op mezelf dat het me niet lukt, maar ik gewoon echt 'klaar' ben met mezelf.

Zo. Dat was even een boze ego-post over mezelf :').
Wel heel stoer dat jullie zo goed gaan en het ook goed volhouden! Natuurlijk wel eens een dipje, maar heb het gevoel dat jullie sterker zijn dan mij _O-


Herkenbaar!!

Maar je hoeft echt niet met variatie te eten, dat is een mythe, het gaat om je calorieen tekort. Als jij al je voedingsstoffen uit je voeding haalt weet je lijf echt niet of je voeding uit kip of biefstuk komt. Volg eens BELL COACHING deze werkt met wetenschappelijk onderbouwde informatie. Ipv onzin en mythes die ingebakken zijn in de volksmond.

Ik vind dat je best al goed bezig bent! Wel heb ik begrepen dat je na een tosti sneller honger krijgt dan uit 2 gewone boterhammen met dezelfde ingredienten. Dat heeft te maken met dat roosteren. Hoe en wat ben ik vergeten.

Succes! Ik herken je struggle.

Dankjewel! <3

Meer honger na een tosti herken ik hier niet. Maar ook omdat ik na de pauze gewoon ga werken tot de volgende pauze en daar tussendoor niks anders eet.
Op het werk gaat het eten ook gewoon erg goed. Maar vooral thuis is het grootste probleem. Vooral als je niks doet dan.

Of ik uit alles genoeg voedingsstoffen haal is een volgende graag haha. Maar ik moet me ook echt eens 'verdiepen' in avondeten en wat je er allemaal mee kan. Ook met wat ik wél lekker vind. Maar koken is ook niet mijn hobby dus dat maakt het ook weer minder leuk hahah.