Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12294
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 19:30

Ik had maandagavond een vreetbui, er ging een schaaltje chips in. Dus ben nu toch iets meer aan het eten dan ik eigenlijk ''mag'', maar anders heb ik dus echt honger en gaat er uiteindelijk alles in. Het extra dingetje wat ik eet is een banaan, dus zo'n wereld ramp is het ook niet. :)

Gisteravond ook honger nog na het avondeten, maar gelukkig wel gezonde dingen gegeten erna zoals rijstwafel met mager vlees en 0% drink yoghurt. Maar ik had ma ar 60 gram spaghetti met groenten. Echt heel lekker! Maar ook echt heel weinig :')

Hier vind ik een balans vinden ook erg lastig. Ik ga zaterdag met een vriendin wat drinken, maar eerlijk gezegd heb ik er geen zin in om mijzelf dingen te ontzeggen. Ik eet de rest van de week gezond, geen verleidingen, dus als ik zaterdagavond twee wijntjes wil, overleefd de weegschaal dat wel. Anders houd ik het niet vol..

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 21:31

Ik ben een tevreden mens.
40 km gefietst in 3 keer.
En in meerdere malen samen 19 km gewandeld.
En al met al maar 1500 kcal gegeten.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:09

Goed bezig!! Allemaal

Hier wilt hey nog steeds niet lukken het afvallen maar door omstandigheden ook niet echt mee bezig geweest.
Gaan van week maar weer tegen aan

lor1_1984

Berichten: 12059
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:11

Ik was gisterochtend alweer een kilo kwijt van de ±2 die erbij waren gekomen. *\o/*
Zal wel deels vocht geweest zijn maar terug naar mijn eigen eetritme etc zal ongetwijfeld meehelpen. :)

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:52

Ik heb nu een week geen weegschaal dus vrijdag weer een update. Ben benieuwd. Misschien wel even goed geen weegschaal en mezelf gedragen. Vanavond is dan tricky.

BusyMissy

Berichten: 977
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 17:36

Zet hem op vanavond Zonnetje!
Je kunt het!!

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 22:49

Afbeelding
Afbeelding


Trots op mezelf.

cp112

Berichten: 14744
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 00:45

Hoi dames! Mag ik mij ook melden in dit topic?

Ik kamp sinds mijn zwangerschap met overgewicht wat eigenlijk steeds maar meer en meer werd := na een gesprek met de reumatoloog ivm gewrichtsklachten en inmiddels de diagnose flink hypermobiliteit kreeg ik de tip om naar de sportschool te gaan om mijn spieren meer te trainen zodat mijn gewrichten beter ondersteund worden.

Nu neem ik dit als stok achter de deur om echt serieus bezig te gaan met afvallen ook. Ik weeg inmiddels rond de 95 kilo (heb nog iets hoger gezeten). En dat is echt teveel. Voor mijn zwangerschap zat ik rond de 75 en daar voelde ik mij erg prettig bij. Als ik daar weer zou kunnen komen :o :+

Overigens is de zwangerschap al even geleden hoor :') maar sindsdien met jonge kids (tweeling) echt de motivatie niet gehad om te gaan afvallen.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 09:57

Helaas gaat het hier nog totaal niet de goeie kant op.
Ik blijf in een vicieuze cirkel zitten, en moet daar echt uit zien te breken.
Maar ik ga voor nieuwe positieve energie, zou zo graag komende zomer wat comfortabeler in mijn vel zitten.

Succes iedereen :D :j

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 10:35

Pff ik moet nodig even een bijleespostje doen maar ik kom er niet aan toe. Ik lees nog steeds braaf mee en welkom nieuwelingen :+

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:27

Nou dames ik heb voor mijn doen mezelf gedragen! Geen brood vooraf gepakt en mijn date stuurde er niet op aan. Ik heb een biefstuk gegeten en beschaafd frietjes en mayo voor mijn doen. Ik wilde toetje skippen maar hij wilde wel dus vond het sneu om hem alleen te laten eten. Dus ik heb voor een mars parffait gekozen, hij had ongeveer een maaltijd aan choco trio. Er zat geen slagroom bij. In de bios heb ik een klein zakje chips gekocht ipv een bak nachos!

Ik slaap bij mijn ouders dus momenteel geen weegschaal maar ik heb niet het gevoel dat dit echt schade gaat geven. Ik heb overdag ook 1 broodje minder gegeten.

Zertab

Berichten: 12294
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 17:38

Fijn dat het zo ook kan Zonnetje! :)

Welkom cp!

Hier gister cocktails gedronken en nacho's. Een dag in de week moet kunnen dus vandaag weer gewoon in het ritme terug. En 650 kcal verbrand met bodypump.

BusyMissy

Berichten: 977
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 17:56

Lekker actief Deugnietje, goed bezig daar mag je trots op zijn.

Welkom CP112, kan me voorstellen dat met een tweeling groot brengen iedere avond je energie wel op is. Hoop dat het je lukt om wat af te vallen, zeker nu je lijf aangeeft dat het ook daarvoor prettiger is.

Weet je zelf waar het mis gaat Zerena? En wat er misschien zou kunnen helpen? Ik vind het wel stoer dat je het deelt in dit topic dat het niet zo lekker gaat. Dat toegeven is toch al een stap in de goede richting.

Wat goed dat je hebt kunnen genieten zonder alle remmen los te gooien Zonnetje! Daar mag je trots op zijn!

Inderdaad, genieten hoort er ook bij. Maar het is vaak wel moeilijk om dan het goede ritme weer op te pakken en door te zetten.
Maar zo te lezen gaat dat bij jou prima Zertab. Met die bodypump heb je die cocktails in ieder geval alweer bijna weggewerkt. Gaat goed!

Buiten het paardrijden sport ik nog steeds niet, kan nog geen tijd en motivatie daarvoor vrijmaken.
Maar vandaag was paardrijden echt sporten. Er liep een halve marathon wedstrijd door het bos en mijn paard werd er helemaal gestoord van. Heb er zelfs een heel stuk naast gelopen omdat ze steeds dreigde om tussen de hardlopers in te springen. Ik was goed moe toen ik thuis kwam.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:44

Zonnetje wat goed! Echt een overwinning.

Zertab lekker aan het sporten! En genieten moet zeker ook zo nu en dan kunnen.

Renee hoe gaat het nu bij jou dan?

cp112 welkom, en join de club!

Deugnietje lekker veel stappen zeg!

BusyMissy jij bent vandaag goed aan je beweging gekomen zeg maar!

Tjah waar gaat het mis.
Ik kan eigenlijk de kracht er niet voor vinden om te gaan calorieën tellen.
Eigenlijk vind ik elke verandering wel lastig.
Maar als ik wil dat er resultaat komt zal ik toch iets moeten veranderen.
Want ja (en dit is een mooie)
Als ik blijf doen wat ik deed, krijg ik ook wat ik kreeg.

Ik denk dat ik er dus gewoon even doorheen moet, maarja dat "even" is niet zo even.

BusyMissy

Berichten: 977
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:23

Nee inderdaad, even is eigenlijk een leefgewoonte voor altijd, als je het goed wilt doen en niet steeds terug wilt vallen.
Kun je dan misschien voor jezelf 1x uitzoeken wat je ongeveer kunt eten op een dag? Dan hoef je niet steeds te blijven tellen?
Dus hoeveel belegde boterhammen of crackers je naast je avondeten, toetje en fruit of tussendoortjes kunt eten?
(Ik verzin maar iets hoor, misschien houd je niet van brood, maar is voor het idee)
Als je dan alle volvette dingen mijdt en verder niet (of nauwelijks) snoept/snackt val je zeker af.
Want het maakt natuurlijk niet uit of je de ene dag wat meer kcal eet dan de andere als over de gehele week de balans maar de goede kant uit gaat.
Maar ook dit is een verandering natuurlijk. Je oneliner treft wel doel. Ik hoop dat je een manier gaat vinden die wel past. En misschien wil je die manier dan delen hier? Er is altijd wel iemand die er ook iets aan heeft.

Farjen

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 00:05

Hallo iedereen, sorry voor het binnen vallen maar ik zat vroeger in een topic waar je je eetlijstje plaatstte ivm afvallen.
Bestaat er nog zo'n topic?
Ik heb de laatste tijd nogal veel pech medisch gezien en door gebrek aan beweging komen er natuurlijk kilo's bij.
Toen ik een tijdje geleden weer wat hersteld was, ben ik weer gaan hardlopen/fietsen (10km lopen en 80km fietsen) maar mijn gewicht bleef hetzelfde.. Dus ik moet ook qua voeding beter mijn best doen.

Nu heb ik deze week een spoedoperatie gehad en zit sporten er niet meteen in. Dus ik vrees al voor mijn gewicht...
Ik ben vooral erg inspiratieloos qua ontbijt en lunch.
Ik ben vegetariër en zal daardoor snel teveel koolhydraten eten om mij vol te voelen.
Voor nu ben ik nog even in ziekte en zodus thuis, maar eens ik terug ga werken wil ik niet steeds de bekende boterhammen met kaas eten of verlepte sla..
Wie o wie kan me meer inspiratie geven :)
In strenge dieeten zoals keto enz ben ik niet geïnteresseerd, ik wil wel alles eten maar met mate. Geen koolhydraten meer eten is onrealistisch voor mij

DideH
Berichten: 7011
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 06:57

Succes voor de mensen die een steuntje in de rug nodig hebben!

En supergoed van de mensen bij wie het al wel lukt! *\o/*

BusyMissy

Berichten: 977
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:27

Farjen, ik eet ook vegetarisch en gewoon koolhydraten.
Tegenwoordig is er toch ruim voldoende keuze aan vegetarisch beleg? Hoeft zich niet te beperken tot alleen kaas.
Ik eet allerlei salades op brood (ei, vegetarische kip etc), vega filet americain (waaronder een plakje vega boterhamworst) en diverse vega smeerworsten, magere roomkaas is ook fijn om mee te combineren. Tegen de honger heb ik vaak een gekookt ei bij de lunch, bakje rauwkost (wortel, komkommer,tomaatjes,paprika, radijs blijft ook lekker als je het meeneemt, maar ook sla doet het bij mij prima om mee te nemen. Kan op het werk in de koelkast tot aan de lunch) en ik eet veel fruit. Zodra ik mijn fruit niet meer eet heb ik geen echte honger meer is mijn ervaring.En soms een bakje magere kwark of yoghurt bij de vruchten.

Ik eet in de avond gewoon aardappelen, spaghetti en rijst met heel veel groentes en een stukje vleesvervanger. Ik eet me dan echt vol aan de groentes.
Wellicht werkt zoiets voor jou ook.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:36

Stoppen met roken is supermoeilijk, maar je kunt de ‘verleiding’ relatief gemakkelijk uit de weg gaan. Met eten is dat wat anders, élke keer opnieuw moet je de verleiding weerstaan en een gezonde keuze maken. Dat is eigenlijk wat het zo moeilijk maakt om je levens/eetstijl te veranderen.

Daarom werken voor mij maaltijdvervangers goed. En dan s avonds een gewone gezonde maaltijd. Vooral niet teveel erover nadenken.

Sinds carnaval doet mijn lijf een beetje moeilijk. Vorige week weer niks afgevallen. Maar deze week gelukkig toch weer 1,7 kg eraf. Volgende week bij het weegmoment een mijlpaal (-10)

Citaat:
Angie - 20 kg - 0,0kg
Ania -18 kg - 2 kg
BusyMissy - 5kg - 2,1 kg
Chubby - 20 kg - 9,6 kg
Dancyy - 8,3 kg - 1,4 kg
DideH - 9 kg - 1 kg
EmptyWords - 60 kg - -2.1kg
Esmee_RS - 10 kg - 3,6 kg
Faringo - 5kg - 1,3 kg
Idylle - 8.8 kg - - 1,7 kg
Indy_Mouse (1,67m): 93/-15kg / -3,7kg / 89,3kg
Kanzi -10 kg - 0 kg
Kitty (1,77 m.) - 15 kg - 3,5 kg (nu 78,5)
Mandarijn - 15kg - -2,5kg
MarlindeRooz - 15kg - 0 kg
Mariekeoo - 30 kg - 10,5 kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg
Momo94 - 40 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - - 1,6 kg
Soepblik - 59,9 - 0kg
Vliendertje - 7,5 - 4,2
xPearl - 15 kg - -1,3
Zerena - 40 kg - 1,1 kg
Zertab - 20kg - 1,0 kg
Zonnetje81 - 83,6 kg - 15 kg - 81,0 - 2,6 kg

Flying_Angel

Berichten: 15730
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 14:20

Hoi hoi!

Graag wil ik me hier melden. Wilde eigenlijk 1 januari beginnen, maar mijn uitstelgedrag zorgde ervoor dat het niet lukte. Nu 1 week bezig en ik ben nu 1 kilo kwijt!

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 18:45

Ok, komt die BLP :')

Wauw Yonker jij gaat echt lekker! :j Super knap! Misschien kun je je motivatie halen uit dat je super goed op weg bent en er hier een aantal niet echt vooruit komen :') :')

Balen Dide, dan wil het ook allemaal even niet.. Ben je nu wel weer beter?

Hoop mensen in dit topic ook aan het verbouwen lees ik.. Dan is het heel makkelijk afhaal. Dat merk ik hier ook wel, wij hebben een klushuis waar werkelijk álles in gedaan moet worden. Na een dag klussen wordt het dan toch al gauw een frietje omdat we daar dan zin in hebben. Maar heel goed is het niet, we hebben nu al drie zaterdagen op rij friet gehad :n

Zertab, heel herkenbaar. Kun je niet beter wat meer/steviger avondeten dan?

Welkom cp112! Lastig, die zwangerschapskilo's :+ Hopelijk kom je in de flow om het aan te gaan pakken.

Zerena, ik hang in precies dezelfde cirkel. Zullen we per vandaag, 13 maart, onszelf eruit trekken? KOM OP! Laten we eerst eens twee dagen gezond proberen en daarna doorpakken!

Zonnetje klinkt toch heel netjes hoor! Was je date leuk? :):)

Welkom nieuwe mensen!
Eetlijstjes ben ik zelf geen fan van, daar vind ik het topic heel onoverzichtelijk van worden. Maar wees vrij om zelf ook een topic aan te maken :j

Hier gaat het een beetje op en af qua eten. Soms een paar dagen goed, dan weer een paar keer niet zo. Maar ik kom niet aan, dat is al een schrale winst. Vanavond komt onze oud PT-er bij ons een bakkie doen, dus ik wil met haar even bespreken wat ze aanraadt qua sportscholen/crossfit boxen hier in de buurt. Ik doe nu nog steeds vaste prik 2x per week krachttraining, maar de rest heb ik niet op orde. Ik hoop eigenlijk als ik weer met plezier ga trainen, dat ik ook weer wat meer motivatie heb om mijn voeding beter onder controle te houden. Dus. Ik hang nu nog op -1,5 kg.

Zertab

Berichten: 12294
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:08

Ja, dat probeer ik nu ook. Wat meer eten overdag zodat ik in de avond prima uit de voeten kan met wat worteltjes ofzo.

Ik durf niet te wegen. Ben ongesteld geworden dus zal die ene kg er wel bij zijn nu :')

Farjen

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 23:37

BusyMissy schreef:
Farjen, ik eet ook vegetarisch en gewoon koolhydraten.
Tegenwoordig is er toch ruim voldoende keuze aan vegetarisch beleg? Hoeft zich niet te beperken tot alleen kaas.
Ik eet allerlei salades op brood (ei, vegetarische kip etc), vega filet americain (waaronder een plakje vega boterhamworst) en diverse vega smeerworsten, magere roomkaas is ook fijn om mee te combineren. Tegen de honger heb ik vaak een gekookt ei bij de lunch, bakje rauwkost (wortel, komkommer,tomaatjes,paprika, radijs blijft ook lekker als je het meeneemt, maar ook sla doet het bij mij prima om mee te nemen. Kan op het werk in de koelkast tot aan de lunch) en ik eet veel fruit. Zodra ik mijn fruit niet meer eet heb ik geen echte honger meer is mijn ervaring.En soms een bakje magere kwark of yoghurt bij de vruchten.

Ik eet in de avond gewoon aardappelen, spaghetti en rijst met heel veel groentes en een stukje vleesvervanger. Ik eet me dan echt vol aan de groentes.
Wellicht werkt zoiets voor jou ook.


Mijn probleem is dat ik vaak voor de snelle en gemakkelijke keuze ga. En dat zijn voornamelijk koolhydraten.
Bijvoorbeeld s'ochtens geen tijd, dus ik eet zo'n ontbijtkoekjes (petit déjeuner) onderweg in de auto.
Dan tussendoortje vaak geen tijd voor dus heel soms een yoghurt maar vaak alweer een koekje/proteïnereep.
Smiddags boterhammen met beleg, yoghurtje/fruit. Savonds dan weer pasta/rijst/... met vleesvervanger en groenten.

Nu ik in ziekte ben, heb ik weer meer tijd voor alternatieven zoals smoothies, yoghurt. Maar op het werk heb ik het moeilijk.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 23:53

Vandaaag ook nog 3 kwartier gesport.

En half uur met een gewone fiets gefietst want accu is stuk.


Afbeelding

Afbeelding

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 09:32

Wow jij legt wat af op een dag deugenietje! Dat haal ik niet zo vaak :')