Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 09:37

Jeetje wat een beweging deugenietje! Netjes hoor!!

Renee1991 schreef:
Hier gaat het een beetje op en af qua eten. Soms een paar dagen goed, dan weer een paar keer niet zo. Maar ik kom niet aan, dat is al een schrale winst. Vanavond komt onze oud PT-er bij ons een bakkie doen, dus ik wil met haar even bespreken wat ze aanraadt qua sportscholen/crossfit boxen hier in de buurt. Ik doe nu nog steeds vaste prik 2x per week krachttraining, maar de rest heb ik niet op orde. Ik hoop eigenlijk als ik weer met plezier ga trainen, dat ik ook weer wat meer motivatie heb om mijn voeding beter onder controle te houden. Dus. Ik hang nu nog op -1,5 kg.


Niet aankomen is ook al een winst!!

Hier gaat het momenteel ook iets minder, maar goed niet gek omdat ik als een speer ging. 2 slechte weekenden en eigenlijk elk aankomend weekend ook wel 1 keer uiteten :Y)
Wel de rest van de dagen redelijk... al had ik vorige week een inzinking door alle pijn die ik heb (stom lichaam wil niet meewerken, ook 1 van de redenen dat het hoog tijd word gewicht kwijt te raken) maar dan zou ik normaal gaan eten... nu heb ik me redelijk ingehouden.
Heb me wel gisteren ingeschreven bij de sportschool en ga vanavond met een vriendin, ga voortaan minimaal 2x per week sporten. Rustig aan want ik kan niet heel hard gaan met die blessure :)
Voor nu nog steeds ergens rond -7/-7.5 (schommelt beetje)

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:22

Farjen schreef:
Mijn probleem is dat ik vaak voor de snelle en gemakkelijke keuze ga. En dat zijn voornamelijk koolhydraten.
Bijvoorbeeld s'ochtens geen tijd, dus ik eet zo'n ontbijtkoekjes (petit déjeuner) onderweg in de auto.
Dan tussendoortje vaak geen tijd voor dus heel soms een yoghurt maar vaak alweer een koekje/proteïnereep.
Smiddags boterhammen met beleg, yoghurtje/fruit. Savonds dan weer pasta/rijst/... met vleesvervanger en groenten.

Nu ik in ziekte ben, heb ik weer meer tijd voor alternatieven zoals smoothies, yoghurt. Maar op het werk heb ik het moeilijk.

Ik snap het. Met die snelle tussendoortjes zit je wel weer sneller met een hongergevoel.
Lastig. Dan zou je kunnen proberen om de avond vooraf alles klaar te maken voor de volgende dag? Zit je nooit met "geen tijd". Zou een oplossing kunnen zijn om ook op je werkdagen op die manier gezonder te gaan eten.
Vind het knap overigens dat het je thuis wel lukt, dan ga ik juist de fout in. Ik moet gewoon weg zijn en geen mogelijkheden tot misstappen hebben. Op het werk is er alleen cupasoup om mij aan te buiten te gaan, haha. Als ik veel thuis ben verzin ik van alles wat eigenlijk niet mag...

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:54

Ik ben weer niet fit, dus een beetje stil!

Ik kan het ook niet bijhouden om op iedereen te reageren :+

Vrijdag weeg ik weer thuis....

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:59

Renee1991 schreef:
Ok, komt die BLP :')

Hoop mensen in dit topic ook aan het verbouwen lees ik.. Dan is het heel makkelijk afhaal. Dat merk ik hier ook wel, wij hebben een klushuis waar werkelijk álles in gedaan moet worden. Na een dag klussen wordt het dan toch al gauw een frietje omdat we daar dan zin in hebben. Maar heel goed is het niet, we hebben nu al drie zaterdagen op rij friet gehad :n


Zerena, ik hang in precies dezelfde cirkel. Zullen we per vandaag, 13 maart, onszelf eruit trekken? KOM OP! Laten we eerst eens twee dagen gezond proberen en daarna doorpakken!



Zo even knippen en plakken anders word het zo lang!

Maar JA ik doe mee!
Gister best een fatsoenlijke dag gehad, dus ik ben niet ontevreden.

Hoe is het bij jou gegaan?

Mijn eerste doel is 2 liter water drinken per dag. Ben een slechte drinker dus dat gaat me vast ook al helpen. Klein beginnen toch? :)

En wij hebben ook een grote verbouwing in het vooruitzicht dus wil dan ook wel wat voorbereiden zodat het niet altijd afhaal word.
Maar duurt nog een paar maandjes.

Zonnetje beterschap!

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 11:01

Yessss! Ik heb nu twee koffie op en een gezond ontbijt met optimel kwark, besjes uit de diepvries en lijnzaad. Ik ga aan je denken vandaag, hopelijk lukt het mij dan ook om sterk te zijn :+
Vanavond in ieder geval weer een uur crossfit, dat helpt vaak ook wel mee om niet te gaan snaaien.

lor1_1984

Berichten: 12058
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:16

Ik zat bij mijn moeder op 113.6 (en wsl nog meer, ben maar gestopt met wegen daar :+), inmiddels iets meer dan een week thuis en ik zit op 111.8, nog ±200gr en ik zit weer op het gewicht van begin februari. :)
Doel voor nu is de 110kg bereiken en, daarna wil ik de 105kg halen en daarna de 100kg.
Rustig aan en liever heel langzaam en met kleine stapjes dan hard crashen en flink jojoën.
Grootste doel is gewoon om me lekker te blijven voelen en een gezonder eetpatroon aan te wennen en dat volhouden, dan zou ik al een heel eind moeten komen. :)

lor1_1984

Berichten: 12058
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:20

Zerena schreef:
Renee1991 schreef:
Ok, komt die BLP :')

Hoop mensen in dit topic ook aan het verbouwen lees ik.. Dan is het heel makkelijk afhaal. Dat merk ik hier ook wel, wij hebben een klushuis waar werkelijk álles in gedaan moet worden. Na een dag klussen wordt het dan toch al gauw een frietje omdat we daar dan zin in hebben. Maar heel goed is het niet, we hebben nu al drie zaterdagen op rij friet gehad :n


Zerena, ik hang in precies dezelfde cirkel. Zullen we per vandaag, 13 maart, onszelf eruit trekken? KOM OP! Laten we eerst eens twee dagen gezond proberen en daarna doorpakken!



Zo even knippen en plakken anders word het zo lang!

Maar JA ik doe mee!
Gister best een fatsoenlijke dag gehad, dus ik ben niet ontevreden.

Hoe is het bij jou gegaan?

Mijn eerste doel is 2 liter water drinken per dag. Ben een slechte drinker dus dat gaat me vast ook al helpen. Klein beginnen toch? :)

En wij hebben ook een grote verbouwing in het vooruitzicht dus wil dan ook wel wat voorbereiden zodat het niet altijd afhaal word.
Maar duurt nog een paar maandjes.

Zonnetje beterschap!

Wat hier helpt om gezonder te blijven eten is de slowcooker gebruiken voor stoofpotjes en soepen (dingen als pasta/rijst/agv kan er ook in), de airfryer gebruik ik erbij voor ovenschotels, broodje bij de soep afbakken etc.
Scheelt heel veel kant&klaar maaltijden en afhalen/bezorgen, maar ook de makkelijke 'ik trek een zak chips open ipv te koken' wordt ermee ondervangen.

Zertab

Berichten: 12286
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:32

Even ego post: toch gewogen en 1,7 kg totaal afgevallen! :D
Ondanks het snacken op zaterdag en mijn menstruatie 700 gram kwijt afgelopen week.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 20:08

*\o/* *\o/* Goed bezig!!!!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:53

Mag ik me ook melden :D

Altijd een jo jo geweest, 2/3 jaar geleden was ik op een best fijn gewicht, maar door corona ook in de klad gekomen
Lichamelijk mankeer ik heel veel (veel en snel ontstekingen, momenteel in beide heupen) vermoedens van Ehlers Danlos maar gediagnosticeerd met hypermoliteit

Nu ik in de ziektewet zit, de kans gegrepen elke dag naar de sportschool te gaan en in ieder geval te doen wat ik wel kan en mag (das niet veel :=)
Maar ik doe mn best, mm zusje trouwt 2 juni en ik wil er nog 10 kilo af, sinds begin 2023 zit ik nu op -7

Ik ontbijt en lunch zo gezond mogelijk, avond eten zoveel mogelijk met gezin mee maar dan minder
Ik probeer ergens tussen de 1300 en 1500 kcal aan te houden

Juniores
Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:53

Yeah you go girl! *\o/*

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 21:24

Welkom Joanne! Jij bent al flink op weg! Nice!!
Heftig joh, eventuele Ehlers Danlos. Mijn buurvrouw heeft het en pfoe dat is pittig.

Hier vanavond een uurtje aan de gewichten gehangen en daarna buikspierkwartier nog meegedaan, bwaaaaah ik ben op. Nu alleen thuis dus m’n uiterste best doen om het mezelf niet te comfy te maken.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:29

Het gaat me alleen niet snel genoeg :o
Maar alles kost door het overstrekken en subluxeren als ik niet oplet veel meer energie. Verder heb ik er op zich wel mee om leren gaan, als ik nooit vertrouwen op je lichaam :=
Ben nu ongesteld dus weeg me deze week niet, ik hoop daarna weer progressie te zien

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:42

Zertab schreef:
Even ego post: toch gewogen en 1,7 kg totaal afgevallen! :D
Ondanks het snacken op zaterdag en mijn menstruatie 700 gram kwijt afgelopen week.


Vooral met de combi menstruatie doe je heel erg goed!! dat krijg ik echt niet voor elkaar. -O-

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:44

Joanne1987 schreef:
Mag ik me ook melden :D

Altijd een jo jo geweest, 2/3 jaar geleden was ik op een best fijn gewicht, maar door corona ook in de klad gekomen
Lichamelijk mankeer ik heel veel (veel en snel ontstekingen, momenteel in beide heupen) vermoedens van Ehlers Danlos maar gediagnosticeerd met hypermoliteit

Nu ik in de ziektewet zit, de kans gegrepen elke dag naar de sportschool te gaan en in ieder geval te doen wat ik wel kan en mag (das niet veel :=)
Maar ik doe mn best, mm zusje trouwt 2 juni en ik wil er nog 10 kilo af, sinds begin 2023 zit ik nu op -7

Ik ontbijt en lunch zo gezond mogelijk, avond eten zoveel mogelijk met gezin mee maar dan minder
Ik probeer ergens tussen de 1300 en 1500 kcal aan te houden


wauw netjes joanne! ondanks ziek zijn zo afvallen. Hier ook chronisch ziek. Heb een koortssyndroom; FMF. Dus veel onstekingen vanuit mijn lichaam zelf. Laatste tijd goed onder controle, maar wel met heel veel medicatie. Waaronder prednison. Eerste toen ik mijn arts vertelde dat ik wilde af gaan vallen, dat hij zei, dat gaat erg lastig worden. Maar inmiddels sinds 31-12 toch al 12,5 kilo kwijt. Ben er nog lang niet wil naar de -30 kilo (minimaal :') ), maar met een kilo per week gaan we prima op mijn doel af.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:52

Super, super knap!
Heb na de carnaval ook nog 'even' corona (eerste keer) gehad en eind januari hele zware griep
Merk dat ik nu pas beetje mezelf begon te worden, wel snel buiten adem nog, maar ben sowieso long patiënt

Wauw Zertab! Ik ga echt pas ruim na mn menstruatie wegen :=

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:14

Nou Marieke en Joanne jullie zijn goed bezig!!

Renee hard aan het trainen ~~}>

Hier een beetje teleurgesteld. Ik ben omdat ik ziekig ben toch in mijn eigen huis gaan slapen. Vanmorgen vol goede moed op de weegschaal. Donderdag woog ik 81, vandaag 81.2. Ben wel sinds een paar dagen met de pil begonnen en dus ziek. Gisteren iets meer vlees gegeten dan de andere dagen, lees 1 extra kipschnitzel. Maar toch......ik was behoorlijk teleurgesteld....

Heb door het ziek zijn en de paracetamol steeds een honger/leeg gevoel of een soort maagpijn.

Vandaag dus ivm thuis slapen een hele rit, de hondjes van mn ouders in de auto, toen naar hun huis, de paarden buiten gezet en naar het werk. Al met al een hoop extra werk maar lekker even in mijn eigen bed slapen was het waard.

Toen op school aangekomen en ben ik bij de kantine dames 2 baguettes gaan halen....1 al opgepeuzeld met pindakaas en 1 voor vanmiddag....dus beetje uhhh extra calorien. Nou ja hopelijk doet het me even goed.

Maandag was ik mijn tas met eten vergeten. Ben ik bij de plus broodjes gaan halen in de ochtend. Ik dacht die smaken raar....vies....naar aarde. Ik zag wel wat donkere puntjes erop maar ik dacht die kunnen niks mankeren, het is maandagochtend. Zag ik ze gisteren liggen met dikke schimmelplekken erop!!! :x :x :x :x :r :r :r :r :r Die waren dus maandag weldegelijk niet goed!!! Dus ik durfde niet weer daar brood te gaan halen, dan maar de baguettes.

Het is mijn week niet :+

Maar ik denk wel dat het ziek zijn nu op zijn hoogtepunt is geweest.

Zertab

Berichten: 12286
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 20:44

@Joanne: al goed bezig! :D

@Renee: vandaag een rust dag of ook weer gegaan?

@Zonnetje: beterschap nog!



Hier net op de sportschool gewogen en -2kg!!! En ook meer spier percentage dan vet percentage. Ook dat voelt als een mijlpaal ofzo! :D

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 20:48

Nee vandaag even niet, ik ga vrijdag of zaterdag weer.
Heb echt mijn week niet |o Zonnetje, we vullen elkaar weer lekker aan :=

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 20:54

Renee1991 schreef:
Nee vandaag even niet, ik ga vrijdag of zaterdag weer.
Heb echt mijn week niet |o Zonnetje, we vullen elkaar weer lekker aan :=


Hahaha nou vandaag nog een chocolade bol op en een zak chips.

Was net weer goed op dreef. Wij hebben hetzelfde ritme haha.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 15-03-23 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 21:25

Ja waardeloos :') Ik zit weer in zo’n ik word toch nooit dun fase.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:29

Oooooh die zijn verschrikkelijk
Ik wilde er laatst ook het bijltje bij neer gooien, maar dat duurde maar tot ik voorbij een spiegel liep :')

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:43

Zonnetje81 schreef:
Hahaha nou vandaag nog een chocolade bol op en een zak chips.


Zonder intentie je te willen kwetsen, maar VROUW! Zo lukt dat niet en dat weet jij ook! De knop zit in je eigen hoofd en alleen JIJ kan die omzetten. Kom op, want je kúnt het écht.

Plak een plaatje die je doet denken aan je doel op de achtergrond van je mobiel, op je koelkast, je laptopscreensaver, whatever. Dan herinner je jezelf aan waarom je dit wilt.

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:42

Renee1991 schreef:
Ja waardeloos :') Ik zit weer in zo’n ik word toch nooit dun fase.


:') :') :')

Nou vandaag een lichtpuntje, ik woog 0,1 meer dan gisteren na mijn vreetdagje met veel koolhydraten. Vandaag weer vol goede moed begonnen! Dus zaterdag weegdag eens bekijken wat het doet.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:49

Renee1991 schreef:
Ja waardeloos :') Ik zit weer in zo’n ik word toch nooit dun fase.


Helaas herkenbaar.

Ik ga het anders doen. Ben er klaar mee!
Ik ga in het weekend zitten met mijn project gezond boeken en dan een boodschappenlijstje maken.
En dat gewoon volgen, dan hoef ik er zelf niet meer over na te denken.