Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 08:49

Wauw dat gaat hard! Lekker bezig!
Ik schuit vanmorgen in vergelijking met gister ineens 500 gram omhoog :') Lekker schommelen.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:13

Ik schommel ook ontzettend... en dan in de range van 2 kg zelfs. Ik denk dat ik voorlopig heel even niet op de weegschaal ga want ik word hier idd niet vrolijk van.
Gewoon even paar weken goed eten maar pas over 2 weken op de weegschaal :)

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:28

Yonker schreef:
Ik schommel ook ontzettend... en dan in de range van 2 kg zelfs. Ik denk dat ik voorlopig heel even niet op de weegschaal ga want ik word hier idd niet vrolijk van.
Gewoon even paar weken goed eten maar pas over 2 weken op de weegschaal :)

Ik heb dit ook inderdaad. Frustrerend! -O-
Ene moment denk ik, ja we gaan weer de goede kant op, en het volgende moment zit er zo weer een kilo bij.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:48

Heel frustrerend is dat,

Mijn digitale weegschaal is stuk. Gisteravond woog is 63 kilo volgens dar ding.. gelukkig nog een ouderwetse die gaf 67 aan

Wil best 63 kilo wegen maar dan wel als ik het echt weeg, ik kan nooit van 5 dagen calorieën bijhouden 5 kilo verliezen haha

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:54

Oh weegschalen, verschrikkelijk
Had thuis ook zon onding, dacht ook klopt niet. Kijken wat je deed met een pak melk, ja dat klopte...
Maar mijn gewicht klopt er voor geen meter op (zou het willen, dat dan weer wel :'))

Zertab

Berichten: 12270
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:43

Ik heb ook een haat liefde verhouding met de weegschaal :')

Jorex

Berichten: 9966
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:45

Pluto dat was te goed om waar te zijn ja. Hier zit ik inmiddels op -4.5kg in 2 maanden tijd. Ik heb meer dat als ik 's ochtends een keer niet kan wegen dat ik dan de hele dag zit te stressen omdat ik niet wist wat mijn ochtendgewicht is. Dus nu smokkel ik in het weekend de weegschaal maar gewoon mee als ik eens vroeg moet zodat ik vriendlief niet wakker maak. :')

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:39

Ik ben -9,3kg in 14 maanden tijd. :')
Maar daar zaten ook periodes bij dat het niet lekker ging, veel stress etc en in de praktijk ben ik in totaal veel meer afgevallen omdat ik een tijdje heb geschommeld in gewicht. :+
Hoogste gewicht was 120kg, laagste 110,7kg.
Kilootje schommelen vind ik ook niet erg, als ik over een langere periode maar stabiel blijf of liever nog afval. :)
En ik calculeer al in dat ik maandagochtend vaak een kilo zwaarder ben omdat ik de weekenden wat makkelijker ben qua eten, snacken etc.
Nu ff 1-2 weekenden wat strenger ivm aankomende paasweekend en kijken of het zo lukt die 110kg te halen en mss te passeren. :)

Zertab

Berichten: 12270
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 19:55

Hier gaat de weegschaal weer de goede kant op. Sinds woensdagavond -300 gram *\o/*

Nu dit weekend echt even inhouden.

Flying_Angel

Berichten: 15722
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 09:11

Gister niet een supergoede dag! Toch afgevallen. Nu -3,9 kilo *\%/*

Jullie ook weer mooie resultaten!

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 10:32

De weegschaal zei net 109,9kg.
Eerste doel is daarmee behaald en zelfs gepasseerd! *\o/*

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:31

lor1_1984 schreef:
De weegschaal zei net 109,9kg.
Eerste doel is daarmee behaald en zelfs gepasseerd! *\o/*


Gefeliciteerd super goed !!

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:25

lor1_1984 schreef:
De weegschaal zei net 109,9kg.
Eerste doel is daarmee behaald en zelfs gepasseerd! *\o/*

Gefeliciteerd! :D

LoLa_108
Berichten: 103
Geregistreerd: 19-05-20

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 14:50

Ik kom hier even wat van mij afschrijven en natuurlijk iedereen aanmoedigen met zijn/haar afvalproces!

Ik ben sinds september begonnen met mijn afvalproces, helaas liep het sinds december stroef. Ik begon ontzettend veel klachten te krijgen zowel in rust als bij inspanning, zoals pijn op de borst schouders en linkerarm, flauwvallen, misselijkheid en had steeds minder energie. In december vertelde de huisarts dat het waarschijnlijk stress is en ik te weinig aan het eten ben om zo af te vallen en omdat ik nog te jong ben voor andere problemen, ik moest het maar verder moest aankijken en mijn voeding bijhouden. Zelf had ik niet het idee dat ik stress had en at normaal. Maar goed, dus ik ging door met sporten, bijhouden van voeding en ondertussen nog wat kilo eraf te weten halen. In januari begonnen de klachten steeds frequenter te worden waar zelf mijn ouders ongerust werden. dus opnieuw naar de huisarts. Deden dit keer wat bloedwaarde checken maar kwam niks uit (geen tekorten), mocht maagtabletten proberen omdat het mijn maag wel kon zijn... (dit idee had ik niet, maar goed hij is arts dus zal het wel weten) Ondertussen bleven de klachten aanwezig en voel ik mij continu bagger, alsof ik in een eeuwige kater leef. Begin maart opnieuw naar de huisarts omdat ik mij echt slecht begon te voelen en zien en werk (opleiding tot verpleegkundige)/vrienden dit ook begon op te vallen. Mijn ouders zagen dat ik oprecht normaal at en dit dus niet het probleem kon zijn. Huisarts maakte dit x eindelijk een ECG waarop toch een oneffenheid was te zien, maar wel onduidelijk. Nu wordt ik eindelijk na 4 maanden doorgestuurd naar de Cardioloog. Ondertussen gaat het afvalproces door, maar wel op een lager pitje qua sporten. Ik hoop snel duidelijkheid te krijgen en het sporten weer op te pakken. Op het moment weeg ik 91.7 kg, doel 80 kg. Ik kom vanaf 107 kg zwaarste punt. Ik ga nog atlijd met volle moed door.

Zo ik moest dit even van mij af schrijven. Ik krijg zelf veel motivatie om de processen van iedereen hier te lezen! Ga zo door allemaal!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:02

Jeetje wat een verhaal... Heel veel sterkte en succes!

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-23 18:27

Jeetje wat naar Lola! Zo lang door moeten lopen met je klachten.. Hopelijk komt er duidelijkheid bij de cardioloog en kom je van je klachten af! Welkom hier, super knap dat je al zoveel gewicht bent verloren :j

Zertab

Berichten: 12270
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 19:37

Heftig Lola! En inderdaad knap dat je al zoveel bent afgevallen!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 15:33

Weegschaal gaf geen echt verschil vandaag, maar meten wel gelukkig
Begon ook langzaamaan met aanspannen mn spieren weer wat te zien

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 16:31

Wow lola jouw proces is hetzelfde als mijne, niet qua klachten. Wel qua gewicht. Hier van 108,1 naar 80.

Na 2 tegenvallende weken lijkt mijn gewicht weer wat te zakken. Ik ben inmiddels -12,6 kilo. 0,4 van mijn volgende doel af. Dan ben ik weer een heel getal haha. Ik hoop het eerdaags te bereiken.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 16:44

Lekker bezig Marieke!!

Sterkte Lola :(:) Hoop dat je goed geholpen gaat worden.

Hier intake gehad van de sportschool, was spannend want ik moest op de weegschal... Of ja moest, ik wilde in overleg toch Egym doen en dan is het helemaal afgesteld op jou en dus gewicht/bouw ook belangrijk. Toch puntje overwonnen moet ik zeggen :) Personal trainer vond het niet heel interessant dat zei die al vooraf, gewoon ook om mij gerust te stellen gok ik haha. Nu dit ingesteld is kan ook meer met een doel naar de sportschool dus dat is fijn. En eerste doel voor mij is pijnloos door het leven... of eigenlijk zou ik al heeeeeeeel blij zijn als ik pijnloze nachten heb, die zijn momenteel echt een hel namelijk. Eten gaat opzich wel goed, op uit eten na dit weekend 2 keer :=
Nu even normaal doen... weegschaal gaat dan hopelijk einde deze week weer beetje omlaag... ik schommel beetje, kom beetje aan, val weer af etc... maar niet heel gek denk ik.
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik gewoon pas vrijdag weer op de weegschaal ga :)

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-23 16:55

Dapper Yonker dat je er toch op bent gaan staan :j Ik weet hoe confronterend het kan zijn, maar het geeft je wel een goed uitgangspunt om verder te gaan. Zet m op!!

Hier aan het schommelen als een dolle stier. In een paar dagen weer 800 gram er bij, zonder iets geks te doen |o Zo ontzettend irritant, ik probeer er niet teveel waarde aan te hechten want ik wil ook gewoon weten wat m'n gewicht doet maar ik blijf het bizar vinden hoeveel verschil daar tussen kan zitten :') Hopelijk zakt ie binnenkort weer.
Nog iets meer dan 5 kg en dan mag ik een hele toffe beloning gaan verzilveren... Ik heb daar zo gruwelijk veel zin in, dat ik keihard baal als mijn gewicht weer toeneemt.

Jorex

Berichten: 9966
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 17:26

Wat heftig Lola dat je zo lang van het kastje naar de muur bent gestuurd. Hopelijk komt er nu een oplossing. En wat knap dat je desondanks alles toch al kilos bent kwijt geraakt.

Goed zo yonker! Je hebt goede doelen gesteld ook.

Hier zit ik ineens ook op een stijgend lijntje. Eergisteren 68, gister 68.2 en vandaag ineens afwisselend 68.5 en 68.9 dus ik wist niet welke ik moest registreren. :?
Goed t zal wel, hopelijk morgen weer iets lager. Misschien toch maar van de light chips af blijven en weer gaan sporten, want dat heb ik nog steeds niet opgepakt. Wel gisteren te wandelen geweest en een spierpijn dat ik vandaag heb. _O-

Zertab

Berichten: 12270
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 17:37

Ik vind het sowieso knap als mensen sporten haha. Ik heb daar na werk gewoon geen energie meer voor... En ik studeer ook nog erbij, dus weekenden gaan vaak uit naar studie en vrienden zien

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-23 17:57

Haha ja, die ken ik. Ik denk meestal ook geen energie meer te hebben, maar bij ons moet je je moment om te komen sporten vastleggen in de app, waardoor ik altijd ga. En wat denk je, als ik ben geweest.. Energie genoeg.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 18:17

Zertab schreef:
Ik vind het sowieso knap als mensen sporten haha. Ik heb daar na werk gewoon geen energie meer voor... En ik studeer ook nog erbij, dus weekenden gaan vaak uit naar studie en vrienden zien


Nou, heel eerlijk...
Hier is het ook puur omdat ik nu niet werk dat ik 6x per week ga hoor

Hier schommelt het ook te veel naar mn zin momenteel. Meningen in de sportschool over kcal inname zijn ook mega verdeeld.
Deel zegt laag is goed en krachttraining, maar er zijn er ook net zo veel die zeggen nee je moet richting de 2000 met zoveel sporten