Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:59

wat goed Yonker! :D

Hopelijk helpt het Barbara!

plutolover, snap het jaloerse gevoel soms wel hoor. Maar het is niet één knop die om moet gaan, maar heel veel kleine knopjes. Misschien maak je de drempel voor jezelf dan ook te hoog? Eet je binnen de 1500 kcal genoeg eiwitten? En geniet je van de gerechten? Kun je je favoriete gerechten bijvoorbeeld tweaken zodat je minder kcal zijn, meer vullen of meer groenten bevatten? Ik ben bijv. gek op lasagne, maar gebruik nu de helft van de bladen en een dun laagje mozzerella light, daardoor is hij bijna de helft van de kcal van wat ik eerst at 8)7

Als ik kijk naar vriendinnen die slank zijn en waarvan (als we samen eten) dat het lijkt alsof ze alles kunnen eten. Weet ik dat ze er echt heel hard voor werken hoor. Dat die middag dat we samen lunchen en zij hele borden frituursnacks, wijn, broodjes kroket etc. eten dat dat een uitzondering is. Dat ze doordeweeks erg mager eten, 10.000 stappen per dag zetten en 4x in de sportschool staan. Ik denk dat er meer achter schuilt dan je vaak op het oog ziet, en dat je bij die mensen waarbij het moeiteloos lijkt te gaan, hun leven hebben aangepast daaraan. :)

Hier gaat het deze week niet zo lekker, fikse keelpijn en algehele malaise. Maar vandaag weer ietsje beter :)

Zertab

Berichten: 12283
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:34

Even ego post sorry jongens...

Het wil niet. Ik krijg de draad niet opgepakt. Op werk ook paaseitjes lopen snaaien, koekjes. Nu moet ik zeggen dat ik mentaal ruk ga op het moment en de motivatie dus kwijt ben. Vanavond niet sporten. Krijg het niet voor elkaar. Ga wel proberen een rondje te lopen.
Is ook beter voor mijn enkel want eigenlijk moet ik nu rustig aan doen een paar dagen (heb afgelopen dinsdag schockwave gehad).

Waar is mijn motivatie???

bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:35

Ik kom ook weer even binnenvallen nu 9 kilo kwijt. Ging even wat langzamer want ongesteld, en pasen. Nu hopelijk weer iets vlotter en het mooie weer komt eraan dus lekker veel bewegen. Heb de smaak wel goed te pakken nu.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 18:15

Zertab, toen ik in zo'n periode zat, zei mijn PT-er dat ik me bewust even helemaal moest laten gaan. Nog net niet misselijk eten zeg maar. Om twee dagen later weer de draad op te pakken. Dat heeft bij mij toen wel geholpen, hoe debiel het ook klinkt.

Zertab

Berichten: 12283
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:28

Renee1991 schreef:
Zertab, toen ik in zo'n periode zat, zei mijn PT-er dat ik me bewust even helemaal moest laten gaan. Nog net niet misselijk eten zeg maar. Om twee dagen later weer de draad op te pakken. Dat heeft bij mij toen wel geholpen, hoe debiel het ook klinkt.


Dankje voor de tip! Wat is de gedachtegang daarachter van jouw PT?

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:09

Dat heeft mij ook geholpen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:25

Knap Yonker!!!

Gedachte erachter is een soort 'reset' zoals mijn PT het toen uitlegde
Proberen kan geen kwaad...

En ook een goede die ik voorbij zag komen
Stel je mag 2000 kcal op een dag, en je gaat daar dan eens overheen, is niet erg
Gewoon compenseren, als je aan het einde van de week maar op totaal 14000 zit dan
Vond dat wel een goede stimulans

Ik had mn zoontje nog thuis vandaag, dus sporten vanmorgen lukte weer niet. Net na het eten en voordat mijn man naar voetbal moest, toch even een uurtje gegaan
Voelt toch wel goed...

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 20:44

Zoals hierboven gezegd inderdaad :j Maar ook een mentaal stukje. Je legt jezelf nu steeds iets onhaalbaars op en raakt daardoor gefrustreerd. Als je jezelf ineens een paar dagen oplegt dat je mag vreten tot je erbij neervalt, kan dat uiteindelijk in positieve zin iets doen met je mindset.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:53

Thanks allemaal!

Ik ga mee met de reacties hier boven :j
Je moet alleen wel sterk genoeg zijn jezelf te herpakken.
Jij volgt dat benfit toch?? Ik hoorde daar net ook wat over op de sportschool…. Vrouw vond het niet fijn omdat het niet realistisch is, en dat klopt denk ik ook wel. Nooit wat lekkers is gewoon niet realistisch….. het moet gewoon in een gezonde levensstijl passen imo!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:59

Soms moet kunnen joh...
Ik heb dinsdag met boodschappen doen een Milka reep caramel meegenomen, zon kleine (niet meteen zon mega, dat zou wel erg zijn...) En die is inmiddels op hoor :=

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:05

plutolover schreef:
ik ben een stille meelezer

ik heb echt respect voor iedereen die hier zo goed bezig is. Ook als je wat minder dagen hebt.

Ik moet even mijn frustratie kwijt

ik ben echt 'jaloers' op mensen die genetisch niet snel dik worden en goede metobolisme hebben. Gewoon eten wat ze willen..

Helaas ben ik genetisch niet zo en kost het mij zo veel energie om af te vallen. Ik heb pms waardoor het kwa hormonen ook echt rampzalig is. Alle motivatie ben ik kwijt. De hele wereld kan mij gestolen worden. Waardoor ik nog meer in een dip raak

Ik heb respect voor mensen waarbij de knop om gaat en ze er voor gaan. Ook voor hun is het lastig en besef ik dat ook hun slechte dagen hebben.

Dan kan je wel zeggen neem een coach of ga groepslessen volgen. Ja dat kan maar kost ook heel veel geld. Mijn paarden zijn in alles stuk duurder geworden. En dat is niet erg ze krijgen alle zorg die ze nodig hebben. Maar dan kan ik nu even geen coach bekostigen. Dus ik moet het op eigen kracht en disipline doen.

Maar ik voel me hierin best alleen.

Mijn vraag is waar halen julie de kracht vandaan? om toch te genieten van eten, voldoende te eten. Ik hou mijn calorieen bij en kom aan de 1500 en ja ik weeg af, en ja olie en boter neem ik ook mee.

Maar waarom wordt je dikker als je ouder wordt? waarom blijven sommige mensen wel gewoon slank en dan heb ik niet over mensen die een ondergewicht hebben want ik denk dat voor hun ook extra lastig en frusterend kan zijn als je niet aankomt. Dus de vlieger wat sommige zeggen je kan beter te dun zijn dan te dik vind ik ook niet eerlijk.

Ik ben zelf al een type dat ik in mijn hoofd ga zitten ipv te doen. En als ik het wat ga doen dan moet het allemaal optijd gedaan zijn want mijn energie is meestal rond 16.00 echt op. Toch maar een power nap nemen? maar val niet altijd in slaap


oke klaar met mijn geklaag. ik ga even weer verder bijlezen. En respect naar iedereen die zo goed bezig zijn en na mindere dagen ook de draad weer kunnen oppakken..


Klopt het dat je écht maar zo weinig nodig hebt? Ik heb helaas toen ik jonger was een tijd echt veel te weinig gegeten omdat ik dacht dat dat moest als ik wilde afvallen, en daardoor was mijn relatie met eten behoorlijk verziekt en kwam ik in een cirkel terecht van te streng diëten en daarna weer alles (plus extra) eraan eten omdat mijn lichaam schreeuwde om voeding/brandstof. Ik val pas structureel en goed af nu ik ongeveer 2100kcal per dag eet én mijn macro's op orde heb, terwijl ik eigenlijk naast 5x pw krachttraining vrijwel geen beweging heb. Misschien kun je nog wat schuiven met macro's en bijvoorbeeld je eiwit- en vetinname iets verhogen om te kijken of dat het gemakkelijker maakt?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:09

Palmboom95 schreef:
plutolover schreef:
ik ben een stille meelezer

ik heb echt respect voor iedereen die hier zo goed bezig is. Ook als je wat minder dagen hebt.

Ik moet even mijn frustratie kwijt

ik ben echt 'jaloers' op mensen die genetisch niet snel dik worden en goede metobolisme hebben. Gewoon eten wat ze willen..

Helaas ben ik genetisch niet zo en kost het mij zo veel energie om af te vallen. Ik heb pms waardoor het kwa hormonen ook echt rampzalig is. Alle motivatie ben ik kwijt. De hele wereld kan mij gestolen worden. Waardoor ik nog meer in een dip raak

Ik heb respect voor mensen waarbij de knop om gaat en ze er voor gaan. Ook voor hun is het lastig en besef ik dat ook hun slechte dagen hebben.

Dan kan je wel zeggen neem een coach of ga groepslessen volgen. Ja dat kan maar kost ook heel veel geld. Mijn paarden zijn in alles stuk duurder geworden. En dat is niet erg ze krijgen alle zorg die ze nodig hebben. Maar dan kan ik nu even geen coach bekostigen. Dus ik moet het op eigen kracht en disipline doen.

Maar ik voel me hierin best alleen.

Mijn vraag is waar halen julie de kracht vandaan? om toch te genieten van eten, voldoende te eten. Ik hou mijn calorieen bij en kom aan de 1500 en ja ik weeg af, en ja olie en boter neem ik ook mee.

Maar waarom wordt je dikker als je ouder wordt? waarom blijven sommige mensen wel gewoon slank en dan heb ik niet over mensen die een ondergewicht hebben want ik denk dat voor hun ook extra lastig en frusterend kan zijn als je niet aankomt. Dus de vlieger wat sommige zeggen je kan beter te dun zijn dan te dik vind ik ook niet eerlijk.

Ik ben zelf al een type dat ik in mijn hoofd ga zitten ipv te doen. En als ik het wat ga doen dan moet het allemaal optijd gedaan zijn want mijn energie is meestal rond 16.00 echt op. Toch maar een power nap nemen? maar val niet altijd in slaap


oke klaar met mijn geklaag. ik ga even weer verder bijlezen. En respect naar iedereen die zo goed bezig zijn en na mindere dagen ook de draad weer kunnen oppakken..


Klopt het dat je écht maar zo weinig nodig hebt? Ik heb helaas toen ik jonger was een tijd echt veel te weinig gegeten omdat ik dacht dat dat moest als ik wilde afvallen, en daardoor was mijn relatie met eten behoorlijk verziekt en kwam ik in een cirkel terecht van te streng diëten en daarna weer alles (plus extra) eraan eten omdat mijn lichaam schreeuwde om voeding/brandstof. Ik val pas structureel en goed af nu ik ongeveer 2100kcal per dag eet én mijn macro's op orde heb, terwijl ik eigenlijk naast 5x pw krachttraining vrijwel geen beweging heb. Misschien kun je nog wat schuiven met macro's en bijvoorbeeld je eiwit- en vetinname iets verhogen om te kijken of dat het gemakkelijker maakt?



Ik ben dit nu ook aan het proberen
Ik zat ook laag, omdat ik momenteel in de ziektewet zit dus weinig beweging, alleen 6x per week krachttraining. En ik probeer het wandelen nu op te bouwen maar dit staat nu maar op 10 minuten ongeveer
Maar merkte ook stagnatie, dus nu kcal verhoogd naar tussen 1800-2000 en nog meer eiwitten
Ben benieuwd of ik volgende weging verschil zie

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:11

Poeh vonden (of vinden) jullie het dan niet dood eng om dan meer te gaan eten?

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:12

Joanne1987 schreef:
Palmboom95 schreef:


Klopt het dat je écht maar zo weinig nodig hebt? Ik heb helaas toen ik jonger was een tijd echt veel te weinig gegeten omdat ik dacht dat dat moest als ik wilde afvallen, en daardoor was mijn relatie met eten behoorlijk verziekt en kwam ik in een cirkel terecht van te streng diëten en daarna weer alles (plus extra) eraan eten omdat mijn lichaam schreeuwde om voeding/brandstof. Ik val pas structureel en goed af nu ik ongeveer 2100kcal per dag eet én mijn macro's op orde heb, terwijl ik eigenlijk naast 5x pw krachttraining vrijwel geen beweging heb. Misschien kun je nog wat schuiven met macro's en bijvoorbeeld je eiwit- en vetinname iets verhogen om te kijken of dat het gemakkelijker maakt?



Ik ben dit nu ook aan het proberen
Ik zat ook laag, omdat ik momenteel in de ziektewet zit dus weinig beweging, alleen 6x per week krachttraining. En ik probeer het wandelen nu op te bouwen maar dit staat nu maar op 10 minuten ongeveer
Maar merkte ook stagnatie, dus nu kcal verhoogd naar tussen 1800-2000 en nog meer eiwitten
Ben benieuwd of ik volgende weging verschil zie


Lot Beukers heeft op haar website een fijne TDEE-calculator staan; dan kun je apart je 'normale' beweging en je 'sport' beweging invoeren (voor mij heel handig omdat die calculators normaal al je beweging samenpakken en ik weet dan nooit of ik nu zittend of actief moet kiezen :+ ). Die komt wel behoorlijk overeen met hoe mijn gewichtsverlies per week eruit ziet.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:15

Palmboom95 schreef:
Lot Beukers heeft op haar website een fijne TDEE-calculator staan; dan kun je apart je 'normale' beweging en je 'sport' beweging invoeren (voor mij heel handig omdat die calculators normaal al je beweging samenpakken en ik weet dan nooit of ik nu zittend of actief moet kiezen :+ ). Die komt wel behoorlijk overeen met hoe mijn gewichtsverlies per week eruit ziet.


Oh thnx! Ik was daarnaar aan het zoeken, wist dat ik het ooit gezien had maar kon het niet terugvinden!

Zerena, ja, dat wel
Maar als je progressie ziet (hoop ik dan op) dan weet je dat het werkt

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:18

Zerena schreef:
Poeh vonden (of vinden) jullie het dan niet dood eng om dan meer te gaan eten?


Neuh, met het gewicht waar ik naartoe wil werken zou ik volgens de calculator met mijn beweging ook ongeveer 2000-2100 moeten eten om op gewicht te blijven.
Ik heb altijd gedacht dat ik gewoon pech had, dat ik niets kon eten en meteen aan zou komen, etc. etc. etc., maar eigenlijk als ik logisch nadenk heb ik gewoon nooit góed gegeten. Niet de juiste hoeveelheden eiwit/koolhydraten/vet binnengekregen, te weinig gegeten en daardoor later overeten waardoor je netto alsnog te veel binnenkrijgt, dingen eten die niet voldoende vullen of waar je lichaam niets aan heeft.
Als je opeens ophoogt kan het wel dat je misschien even wat meer vocht vasthoudt, maar dit trekt uiteindelijk ook weer weg.

Benzz
Berichten: 2912
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:26

Maar helpt meer bewegen niet bij jullie?

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 07:27

Wat mij trouwens ook erg goed helpt, nog niet in gewicht zakken maar wel naar het verlangen naar chocola, is magnesium...ik ben me beetje door mijn pony aan het verdiepen in celzouten, als je op de website van celzouten.eu kijkt, zie je ook dat je vaak een tekort hebt, als je ergens heel veel behoefte aan hebt...

Verder kwam een kennisje naar me toe, dat zijn vrouw producten levert en begeleiding geeft voor Logisch Leven, ik zat even op de site te kijken maar wat een prijzen zeg!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 07:37

Ja zodra iets 'gezond' is, kost het meteen de hoofdprijs

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:07

ja is zeker waar, ik wil heel graag afvallen maar niet op die manier, beetje hulp kan geen kwaad maar dit sloeg alles...

Zertab

Berichten: 12283
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 17:09

Bedankt voor de tips iedereen! Heb me nu een week laten gaan :o. En merkte vandaag gek genoeg dat ik er klaar mee ben. Paaseitjes op mijn werk deden me niets, dus tot nu toe echt een gezonde dag. Hopelijk vanaf nu de draad weer oppakken :D

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 17:26

Mezelf even moed in praten.

Afbeelding

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 17:51

Ik heb mn reet ook naar de sportschool gesleept net nog
Toch lastig voor je ritme als je een kindje ziek thuis hebt :')

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 17:55

Zertab schreef:
Bedankt voor de tips iedereen! Heb me nu een week laten gaan :o. En merkte vandaag gek genoeg dat ik er klaar mee ben. Paaseitjes op mijn werk deden me niets, dus tot nu toe echt een gezonde dag. Hopelijk vanaf nu de draad weer oppakken :D


Hoe kan jij je een week hebben laten gaan terwijl dat gisteren pas werd geadviseerd? Daarvoor heb je, je niet laten gaan want je was er in je achterhoofd mee bezig om het niet te doen :)

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 18:18

Nou nou, wat een vriendelijke reactie. Kan toch best zijn dat ze al een week last heeft van eetbuien? Belangrijkste is dat ze nu de draad weer oppakt.