vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Mir
Berichten: 1367
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:58

GabberGill schreef:
Loretta schreef:
Volwassenen nemen ook de prik voor een QR code. Dus daarin zijn we niet veel anders dan kleine kinderen.

Hoppa daar sla je de spijker op de kop.

Vele laten zich tegenwoordig vaccineren voor vrijheden en om de beperkingen te verlichten. Een klein deel doet het voor covid.

Ik ben niet gevaccineerd, mijn dochter wordt niet gevaccineerd en ik kan gewoon overal rondrennen waar ik wil.

Vele mensen die zich voorheen lieten vaccineren rondom mij die willen de booster niet meer. De reden daarachter is opzich wel triestig. Ze deden het namelijk voor de vrijheid en die kregen ze niet.


Ik vind het verbazingwekkend hoe er dagelijks geroepen kan worden dat er zo weinig bekend is over het virus, maar er wel een zogenaamde uitgebalanceerd vaccin voor is. Zou je dan niet meer moeten weten van het virus? Deze vaccins zijn gewoon testvacins en die laat ik niet in mij of mijn dochter spuiten.


_/-\o_ :j

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 22:01

veerledec schreef:
Diabetes type 1 is genetisch. Iedere vorm van stress voor je lijf kan de trigger voor de start van de auto-immuunreactie zijn.


Ik dacht, ik google het even, en https://www.diabetesfonds.nl/over-diabe ... s-diabetes
"Diabetes type 2 en erfelijkheid

Het soort diabetes waarbij erfelijkheid de grootste rol speelt, is diabetes type 2. Je erft overigens niet de ziekte zelf, maar de aanleg om het te kunnen krijgen. [...]

Diabetes type 1 en erfelijkheid

Bij diabetes type 1 speelt erfelijkheid een veel kleinere rol. "

Dus dat klopt niet helemaal met wat je schrijft.

Maar daarnaast is het onderscheid gek: omdat iemand al een aanleg heeft is het niet meer erg als de kans op het ontstaan vergroot?

Citaat:
Dus ook corona. Daarmee veroorzaakt het geen diabetes, het triggert het. Maar zonder corona had het al eerder kunnen zijn getriggerd of kan het op ieder later moment ook getriggerd worden.


Dit vind ik maar een rare redenering. Allereerst, even voor de volledigheid, als vaccins alleen maar een reactie 'triggeren' en niet 'veroorzaken', daarmee is dat toch ook niet ineens weg? Dat soort details zijn voor de gevolgen niet relevant.
Daarnaast: meer situaties die zoiets kunnen triggeren = meer kans op problemen. Dat weet iedereen die paardrijdt toch? Hoe vaker je iets doet met risico, hoe groter de kans dat je de gevolgen draagt. Zeker, ieder paard kan gek doen, ieder paard kan vallen/struikelen - maar het maakt wel uit. Als er iets is waarvan we nu al zien dat het blijkbaar vaker diabetes triggert in kinderen dan andere luchtweginfecties, en dan in de algemene bevolking, dan is dat informatie waar je wat mee kunt. Zou dit een reactie op het vaccin zijn, dan zouden mensen dat zonder moeite inzetten als reden om niet te vaccineren - waarom dan die vasthoudendheid om vol te houden dat corona zelf hoe dan ook geen problemen kan geven?

Dit is niet helemaal hoe statistiek werkt... Ten eerste lijkt het me voor de kinderen weinig uit te maken of het nou 'triggert' of 'veroorzaakt' - het blijft een rottige omstandigheid om mee te leven en het heeft
Maar zonder corona had het al eerder kunnen zijn getriggerd of kan het op ieder later moment ook getriggerd worden.[/quote]

GabberGill

Berichten: 5929
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 22:24

Mizora schreef:
GabberGill schreef:
Nee in Rotterdam daar zijn we vrij nuchter onder de botleklucht. Het is verbazingwekkend hoe lachwekkend je er over doet terwijl dit gewoon feiten zijn. Mijn hele familie is niet gevaccineerd en daar hebben ze het allemaal gehad. Er is vrij weinig aan de hand. Meerdere vriendengroepen waar vele niet eens opmerkte dat ze corona hadden, maar zich lieten testen voor oa vakanties of omdat een huisgenoot of iemand het bleek te hebben en ook nog voor festivals of eventjes en hun ineens wel degelijk positief bleken te zijn zonder klachten.

Mooi verhaal dus dat je het niet geloofd, maar het zijn feiten die er liggen.


Het blijft ook in Rotterdam een bijzonder verhaal, aangezien 0.8% van Rotterdam (1 op 120 inwoners9) opgenomen is vanwege covid19.

5402 opnames op 651.631 inwoners, inclusief ±130.000 kinderen tot 18 jaar.
Daarnaast 150.000 positieve testen en een vaccinatiegraad van 70%.


Zeer prettig dat je denkt dat dus al die personen uit Rotterdam komen. Dit is namelijk zeker 100 personen verdeeld over gemeentes er omheen.

Spijkenisse, Hellevoetsluis, Rotterdam, Capelle ad IJssel, Berkel en Rodenrijs, poortugaal, rhoon en zelfs Amstelveen, Uithoorn, Waddinxveen Papendrecht. Wil je hier een berekening op maken?

Vele corona gevallen waren al voordat een enkele van mijn vrienden de dansen met jansen erin propte zodat ze weer konden gaan stappen.

Misschien een gelukje voor de mensen om mij heen, maar het verhaal is gewoon 100% waar. Ik kom uit Rotterdam, mijn vrienden en familie zijn echte rotterdammers en ze zijn nu alleen ook woonachtig in andere gemeentes. Niet iedere vrienden of familielid komt uit dezelfde grmeente, maar ik denk dat jij dit ook niet hebt.

veerledec

Berichten: 6696
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 00:09

Shadow0 schreef:
veerledec schreef:
Diabetes type 1 is genetisch. Iedere vorm van stress voor je lijf kan de trigger voor de start van de auto-immuunreactie zijn.


Ik dacht, ik google het even, en https://www.diabetesfonds.nl/over-diabe ... s-diabetes
"Diabetes type 2 en erfelijkheid

Het soort diabetes waarbij erfelijkheid de grootste rol speelt, is diabetes type 2. Je erft overigens niet de ziekte zelf, maar de aanleg om het te kunnen krijgen. [...]

Diabetes type 1 en erfelijkheid

Bij diabetes type 1 speelt erfelijkheid een veel kleinere rol. "

Dus dat klopt niet helemaal met wat je schrijft.

Maar daarnaast is het onderscheid gek: omdat iemand al een aanleg heeft is het niet meer erg als de kans op het ontstaan vergroot?

Citaat:
Dus ook corona. Daarmee veroorzaakt het geen diabetes, het triggert het. Maar zonder corona had het al eerder kunnen zijn getriggerd of kan het op ieder later moment ook getriggerd worden.


Dit vind ik maar een rare redenering. Allereerst, even voor de volledigheid, als vaccins alleen maar een reactie 'triggeren' en niet 'veroorzaken', daarmee is dat toch ook niet ineens weg? Dat soort details zijn voor de gevolgen niet relevant.
Daarnaast: meer situaties die zoiets kunnen triggeren = meer kans op problemen. Dat weet iedereen die paardrijdt toch? Hoe vaker je iets doet met risico, hoe groter de kans dat je de gevolgen draagt. Zeker, ieder paard kan gek doen, ieder paard kan vallen/struikelen - maar het maakt wel uit. Als er iets is waarvan we nu al zien dat het blijkbaar vaker diabetes triggert in kinderen dan andere luchtweginfecties, en dan in de algemene bevolking, dan is dat informatie waar je wat mee kunt. Zou dit een reactie op het vaccin zijn, dan zouden mensen dat zonder moeite inzetten als reden om niet te vaccineren - waarom dan die vasthoudendheid om vol te houden dat corona zelf hoe dan ook geen problemen kan geven?

Dit is niet helemaal hoe statistiek werkt... Ten eerste lijkt het me voor de kinderen weinig uit te maken of het nou 'triggert' of 'veroorzaakt' - het blijft een rottige omstandigheid om mee te leven en het heeft
Maar zonder corona had het al eerder kunnen zijn getriggerd of kan het op ieder later moment ook getriggerd worden.
[/quote]
Wat ik schreef over het ontstaan van diabetes type 1 is op basis van de laatste onderzoeken, dat is nog niet de algemeen verspreide informatie. Maar ik zit vrij goed in deze materie, geloof me. Verder ging het over corona dat diabetes triggert, niet het vaccin. Wat overigens wellicht ook zou kunnen, daar doe ik geen uitspraken over. Verder geef ik geen redenering maar een uitleg. Het is aan ieder om zijn eigen mening te hebben, ik wil alleen maar toelichten.

Niwla

Berichten: 4120
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 08:46

Majabeestje schreef:
Ik ga mijn kinderen ook geen keuze geven, alsof een kinderbrein er toe in staat is om hier een zinnige keuze in te maken. Dat zijn alleen de wetenschappers. En zij kiezen voor een vaccin voor kinderen.
Ik begrijp die aversie ook niet zo goed, wie heeft er belang bij dat het vaccin niet oke en veilig is? We zitten met zijn allen in een behoorlijk heftige pandemie, dan moeten er keuzes gemaakt worden. Life sucks.
Ben blij dat er überhaupt vaccins zijn, anders hadden we Spaanse griep taferelen. Ben je een stuk minder blij, hele gezinnen uitgedund.
Dus kom maar op met die prik voor kinderen. Lijkt me behoorlijk van belang om de zorg wat te ontlasten met elkaar.

Behalve dan dat de kinderen de zorg niet belasten. Dat doen (ongevaccineerde) volwassenen.

Majabeestje
Berichten: 3832
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 09:51

Niwla schreef:
Majabeestje schreef:
Ik ga mijn kinderen ook geen keuze geven, alsof een kinderbrein er toe in staat is om hier een zinnige keuze in te maken. Dat zijn alleen de wetenschappers. En zij kiezen voor een vaccin voor kinderen.
Ik begrijp die aversie ook niet zo goed, wie heeft er belang bij dat het vaccin niet oke en veilig is? We zitten met zijn allen in een behoorlijk heftige pandemie, dan moeten er keuzes gemaakt worden. Life sucks.
Ben blij dat er überhaupt vaccins zijn, anders hadden we Spaanse griep taferelen. Ben je een stuk minder blij, hele gezinnen uitgedund.
Dus kom maar op met die prik voor kinderen. Lijkt me behoorlijk van belang om de zorg wat te ontlasten met elkaar.

Behalve dan dat de kinderen de zorg niet belasten. Dat doen (ongevaccineerde) volwassenen.


Indirect juist wel. Ze zijn een besmettingsbron.
Ziektes roei je uit door vaccinaties. Ik weet niet of een kind direct difterie of tetanus krijgt als kind maar ook daar zijn ze voor gevaccineerd. Overigens kan corona zeker wel heftig toeslaan bij kinderen, de kans is alleen kleiner.
Het vaccin is geen rattengif ofzo :')

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 10:39

Tegenwoordig krijgen kinderen volgens het RVP hun eerste prik daar voor / tegen rond de leeftijd van 3 maanden.
Tot 2019 kregen ze die eerste prik vaak al met 6 weken...

Zie het huidige RVP-schema:
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/sit ... _V1_TG.pdf

Wat betreft "wie heeft er belang bij dat het vaccin niet oke en veilig is" daar kan je natuurlijk wel wat duistere antwoorden op bedenken, die an sich niet onmogelijk zijn (zoals een mooi verdienmodel voor de farma) maar waarmee je je wel in de complot-hoek begeeft.

Ik ga er vanuit dat NL dokters, regeringen en beleidsmakers met de beste bedoelingen die Corona-prikken inzetten en er oprecht vanuit gaan dat deze veilig (genoeg) zijn. Ik heb er ook voor gekozen om daar vertrouwen in te hebben anders had ik me er niet mee laten prikken :)

Maar het gaat niet alleen om belangen. Er hoeft niet opzettelijk iets "verkeerds" ingespoten te worden.
Mensen maken fouten. En er is altijd een kans dat medicatie die veilig lijkt, op langere termijn toch problemen blijkt te veroorzaken.

Het lijkt me niet meer dan verstandig en realistisch om dat risico in te calculeren :)

En gezien kinderen nog volop in ontwikkeling zijn, nog een leven voor zich hebben, èn normaal gesproken nauwelijks last hebben van een besmetting... is het goed om je af te vragen of de mogelijke nadelen wel opwegen tegen de mogelijke voordelen :j

Niwla

Berichten: 4120
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 10:56

Majabeestje schreef:
Niwla schreef:
Behalve dan dat de kinderen de zorg niet belasten. Dat doen (ongevaccineerde) volwassenen.


Indirect juist wel. Ze zijn een besmettingsbron.
Ziektes roei je uit door vaccinaties. Ik weet niet of een kind direct difterie of tetanus krijgt als kind maar ook daar zijn ze voor gevaccineerd. Overigens kan corona zeker wel heftig toeslaan bij kinderen, de kans is alleen kleiner.
Het vaccin is geen rattengif ofzo :')

Nee, ik weet dat het vaccin geen rattengif is. Anders had ik zelf niet drie prikken in mijn arm gejast. Jouw smiley vind ik daarom ook niet nodig.

Het vaccin lijkt op dit moment onvoldoende bescherming te geven tegen de omicron variant. Dus als de kinderen het alsnog krijgen zijn ze alsnog besmettelijk, alleen worden ze er zelf minder ziek van. Maar ze wórden al amper ziek van Corona (uitzondering daar gelaten) dus ik zie zelf de noodzaak van een vaccin voor een kind gewoon niet zo. Bij klachten blijven we thuis en testen we, dus qua besmettelijkheid zal het aan mijn kinderen niet liggen.

En nogmaals: alle andere prikken hebben ze gewoon netjes gehad. Ik vertrouw in de medische wetenschap, maar ik weiger mijn kind te enten voor volwassenen die te eigenwijs zijn om zelf een prik te nemen.

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:10

Ik vind het wat dat betreft ook wel een lastige kwestie hoor...

JA kinderen zijn een besmettingsbron, en een flinke ook denk ik :=
Dus als je die kinderen minder besmettelijk kan laten zijn....hebben ze minder kansen om (uiteindelijk in het hele cirkeltje) de ongevaccineerde volwassenen aan te steken. Zodat die niet in het ZH terechtkomen.

Maar het "probleem" blijven die ongevaccineerde volwassenen..... natuurlijk niet iedereen die geen prik heeft. En ook niet alleen maar de mensen zonder prik. Maar of je het nou leuk vindt of niet, die ongevaccineerde volwassenen lijken wel de grote groep te zijn die te zwaar op de zorg drukt.

Ik kan me best voorstellen dat ouders geen zin hebben om hun kinderen te laten prikken, om die volwassenen te beschermen die niet gewoon zèlf die prik nemen :j

Maar aan de andere kant.....je hoeft het niet voor de niet-prikkers te doen.
Maar doe het dan voor de zorg. Om de zorg te ontlasten doordat ze dan minder niet-prikkers binnen krijgen. Zo kan je ook denken.

Alleen vind ik dat het daar eigenlijk niet ophoudt....want in hoeverre zou het nou echt een grote invloed hebben om kinderen te vaccineren, terwijl die volwassen ongevaccineerde potentiële ZH gangers hun prik nog steeds niet halen?

Ofwel: als ik hoor hoeveel ouders op school niet gevaccineerd zijn. Die lopen nu (net als iedereen) het risico om aangestoken te worden door iedereen die maar Covid heeft. Maar bij hen is in principe het risico hoger dat ze in het ZH terechtkomen, dan wanneer ze geprikt zouden zijn.

Stel nu dat op dit moment àlle kinderen een prik zouden hebben gehad.
Dan zouden die kinderen nog steeds Covid over kunnen brengen....en is het risico bij die ongevaccineerde ouders zelf (als ze eenmaal besmet zijn geraakt, door wie dan ook) nog steeds even hoog dat ze in het ZH terechtkomen.

Als de prikken maar weinig beschermen tegen ziek worden / virus doorgeven, maar vooral beschermen tegen ZH opname....dan werken ze dus eigenlijk (grofweg gezegd) alleen maar door de potentiële ZH-gangers zèlf te vaccineren.... gezien gevaccineerden alsnog besmettelijk kunnen zijn.

Natuurlijk is er een alle beetjes helpen scenario. Maar als kinderen normaal gesproken al nauwelijks ziek worden en dus al weinig virus verspreiden. Wat voegt het prikken van kinderen dan eigenlijk effectief toe qua besmettingsdruk op de populatie...dat is dan toch nihil?

Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:19

Majabeestje schreef:
Indirect juist wel. Ze zijn een besmettingsbron.
Ziektes roei je uit door vaccinaties. Ik weet niet of een kind direct difterie of tetanus krijgt als kind maar ook daar zijn ze voor gevaccineerd. Overigens kan corona zeker wel heftig toeslaan bij kinderen, de kans is alleen kleiner.
Het vaccin is geen rattengif ofzo :')


Maar is al bekend of de vaccins de transmissie en besmettingskans op Omicron reduceren? Geloof het niet, misschien op ernstig ziek worden maar die kans is bij kinderen al zeer klein. Daarnaast heeft volgens een schatting twee op de drie kinderen al corona gehad (bv https://www.trouw.nl/binnenland/twee-op-de-drie-kinderen-hebben-mogelijk-al-corona-gehad-blijkt-uit-nieuw-onderzoek~b815547c/) dus heeft een meerderheid waarschijnlijk al natuurlijke immuniteit opgebouwd.

Daarnaast is allang bekend dat we corona niet de wereld uit gaan krijgen, dus uitroeien (wat voor sommige andere ziektes wel mogelijk is) is onzin. Het wordt endemisch en we moeten ermee leren leven.

juval

Berichten: 13306
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 11:20

Tiggs schreef:
juval schreef:
Prima, ik begrijp jouw standpunt ook :)... maar vind je niet dat dat gewoon je taak als ouder is, om beslissingen voor je kinderen te nemen. Kinderen van die leeftijd zijn volledig afhankelijk van de ouders en moeten erop kunnen vertrouwen dat de ouders het beste kunnen bepalen wat er met het kind gebeurt. Ik vind het toch een vrij belangrijke beslissing dat vaccineren.


Beetje knuppel in het hoenderhok, maar: kun je als niet-wetenschapper op dat gebied die keuze wel (voor je kind) maken?

Je zult wel moeten, dat begrijp ik, maar eigenlijk zijn onze argumenten net zo sterk of zwak als die van onze kinderen.


kom maar op met die knuppel :D

Nee, ik ben geen wetenschapper of arts, maar ben wel al ruim 21 jaar moeder en heb gezond boerenverstand. Ik zie op dit moment het nut nog niet in van vaccineren van mijn kleine kinderen. En is vind dat ik ze niet kan belasten met de verantwoordelijkheid om daar zelf een beslissing over te nemen. Mijn kinderen zijn 7 en 8 jaar, die zijn druk met hun barbies (en roblox).. laat ze lekker kind zijn.

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:58

veerledec schreef:
Wat ik schreef over het ontstaan van diabetes type 1 is op basis van de laatste onderzoeken, dat is nog niet de algemeen verspreide informatie. Maar ik zit vrij goed in deze materie, geloof me.


Als je inderdaad op dat niveau met de materie bezig bent vind ik het bizar en wetenschappelijk nogal oninteger om het te brengen als vaststaande waarheid, in plaats van voldoende te kwalificeren dat het om nieuw onderzoek gaat. Dat maakt de betrouwbaarheid voor mij in elk geval niet groter.

Daarnaast, en dat was eigenlijk belangrijker, doet het er niet zozeer toe wat er precies onderligt. Meer kinderen ziek door diabetes is geen goede uitkomst, en zelfs al zou het alleen afstel zijn en geen uitstel, dan nog is dat iets om mee te wegen in de beslissing.
Als mensen wel allerlei mogelijke langetermijngevolgen bedenken voor vaccins, en ze zijn niet geinteresseerd in mogelijke langetermijngevolgen van besmet raken, dan hebben ze de keuze al gemaakt om geen eerlijke weging te doen. Dan sla je namelijk welbewust de helft van het verhaal over.

Citaat:
Verder ging het over corona dat diabetes triggert, niet het vaccin.


Nee, het ging er mij om dat besmet raken langdurige, ingrijpende gevolgen kan hebben, en dat die het verdienen om meegewogen te worden als je gaat kiezen tussen besmetting of vaccin.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34775
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:08

Zijn kinderen echt een besmettingsbron? Ik dacht dat ze het juist kregen van familieleden. Is er een bron die onderschrijft dat besmettingen primair onder kinderen rond gaan? Kinderen komen behalve school amper ergens.

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:21

Mwoah, kinderen zijn volgens mij wel een beetje de schakel tussen verschillende soort van bubbels, via opa / oma / vriendjes.

veerledec

Berichten: 6696
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:47

Shadow0 schreef:
veerledec schreef:
Wat ik schreef over het ontstaan van diabetes type 1 is op basis van de laatste onderzoeken, dat is nog niet de algemeen verspreide informatie. Maar ik zit vrij goed in deze materie, geloof me.


Als je inderdaad op dat niveau met de materie bezig bent vind ik het bizar en wetenschappelijk nogal oninteger om het te brengen als vaststaande waarheid, in plaats van voldoende te kwalificeren dat het om nieuw onderzoek gaat. Dat maakt de betrouwbaarheid voor mij in elk geval niet groter.

Daarnaast, en dat was eigenlijk belangrijker, doet het er niet zozeer toe wat er precies onderligt. Meer kinderen ziek door diabetes is geen goede uitkomst, en zelfs al zou het alleen afstel zijn en geen uitstel, dan nog is dat iets om mee te wegen in de beslissing.
Als mensen wel allerlei mogelijke langetermijngevolgen bedenken voor vaccins, en ze zijn niet geinteresseerd in mogelijke langetermijngevolgen van besmet raken, dan hebben ze de keuze al gemaakt om geen eerlijke weging te doen. Dan sla je namelijk welbewust de helft van het verhaal over.

Citaat:
Verder ging het over corona dat diabetes triggert, niet het vaccin.


Nee, het ging er mij om dat besmet raken langdurige, ingrijpende gevolgen kan hebben, en dat die het verdienen om meegewogen te worden als je gaat kiezen tussen besmetting of vaccin.

Ik ben geen wetenschapper, dus ik kan als particulier de bevindingen uit de onderzoeken waarover ik webinars heb bijgewoond en artikelen heb gelezen, gewoon gesimplificeerd melden. Overigens zeg ik niets vreemds: diabetes type 1 wordt niet veroorzaakt door een externe omstandigheid, je hebt daarvoor een bepaalde genetische aanleg. De trigger is een bepaalde mate van stress (en niet de stress in de gangbare zin van het woord). Hier daar bijvoorbeeld wat uitleg over: https://www.lumc.nl/over-het-lumc/nieuw ... ersysteem/

Corona vermijden omdat het diabetes kan triggeren, dan moet je je kind in een glazen hokje stoppen, want virussen en bacteriën zijn er overal. Dat is het enige dat ik wil aangeven.

Dit lijkt me overigens niet helemaal relevant voor dit onderwerp, dus ik probeer mijn verhandelingen over diabetes hier tot het minimum te beperken :).

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:55

veerledec schreef:
Ik ben geen wetenschapper, dus ik kan als particulier de bevindingen uit de onderzoeken waarover ik webinars heb bijgewoond en artikelen heb gelezen, gewoon gesimplificeerd melden.


Kan, maar dan is het weer raar om hoe je doet alsof je er wel veel over weet.

Citaat:
Overigens zeg ik niets vreemds: diabetes type 1 wordt niet veroorzaakt door een externe omstandigheid, je hebt daarvoor een bepaalde genetische aanleg. De trigger is een bepaalde mate van stress (en niet de stress in de gangbare zin van het woord). Hier daar bijvoorbeeld wat uitleg over: https://www.lumc.nl/over-het-lumc/nieuw ... ersysteem/


Daar staat echt helemaal niet dat diabetes type 1 genetisch is. Juist niet. Dus wat je zegt klopt gewoon nog steeds niet met de informatie die er beschikbaar is.

(Al is het persbericht dat je aanhaalt wel heel interessant. Dat zeker. Het zegt alleen niet wat jij denkt dt het zegt.)

Citaat:
Corona vermijden omdat het diabetes kan triggeren, dan moet je je kind in een glazen hokje stoppen, want virussen en bacteriën zijn er overal. Dat is het enige dat ik wil aangeven.


Dat noemt men een drogredenering ;)

veerledec

Berichten: 6696
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 13:11

Het klopt wel, er zijn geen externe omstandigheden, dus je moet er aanleg voor hebben, dus het zit in je genen. Aanleg + trigger = diabetes.
https://jdrf.org.uk/information-support ... -diabetes/
Citaat:
Some people have certain genes (traits passed on from parent to child) that make them more likely to develop type 1 diabetes, though many won’t go on to have type 1 diabetes even if they have the genes. Being exposed to a trigger in the environment, such as a virus, is also thought to play a part in developing type 1 diabetes. Diet and lifestyle habits don’t cause type 1 diabetes.

https://www.cdc.gov/diabetes/basics/wha ... betes.html

Wetende dat men nog niet 100% duidelijkheid heeft over de oorzaak, maar dat de wetenschap steeds een stukje dichterbij komt. Wat is volgens jou de oorzaak dan?

Het is geen drogredenering, het is de harde werkelijkheid. Je kunt niet alle virussen vermijden als je nog een leven wilt hebben, dus dat moet je ook niet willen proberen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34775
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:04

pmarena schreef:
Mwoah, kinderen zijn volgens mij wel een beetje de schakel tussen verschillende soort van bubbels, via opa / oma / vriendjes.


Ik bedoel een wetenschappelijke bron. Iedereen beweert dit. Maar is het ook waar? Als ik logisch nadenken denk ik eerder dat oudere kinderen en jong volwassenen de schakel zijn, die komen op veel meer plekken dan kinderen tussen de 5 en 12 jaar oud. Wonen vaak nog thuis, of in een studentenhuis waar afstand houden moeilijk is.

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:23

Maar met kleintjes gaat iedereen intensiever om :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34775
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:39

Ja, maar die kring is heel klein. Mijn bijna 12 jarige komt op veel meer plekken dan mijn 7 jarige neefje.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:55

Maar bij ouderen in verzorgingshuizen gaat het soms ook als een lopend vuurtje rond. Ik denk dat iedereen een potentiële besmettingsbron is. Ik denk dat het los staat van leeftijd, maar meer te maken heeft met groepen bij elkaar (school, verzorgingshuis, oud en nieuw feestje enz.).

Hoe dan ook vind ik het niet oké om kinderen te vaccineren met als reden de vaccinatiegraad omhoog te krijgen omdat teveel kwetsbare volwassenen hierin niet hun verantwoording nemen en zich niet laten vaccineren. Wat Niwla al zegt.

Het vaccin moet zeer zeker ook van waarde zijn voor het kind zelf. En ik ben daar gewoon nog niet helemaal over uit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34775
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 16:20

RIVM: meer dan 200.000 positieve testen in een week, bijna helft bij jongeren - https://nos.nl/l/2412702 meeste besmettingen dus idd onder jongeren. Staat toevallig net op nos.nl.

Boras
Berichten: 9969
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 16:36

Een beetje positief nieuws uit Denemarken over de vaccins. De Denen lopen qua omikron virus voor op ons en hebben al meer data kunnen verzamelen en analyseren.

Wie is ingeënt, is beter beschermd tegen het uit de hand lopen van de ziekte, ook al is dat bij omikron minder vaak aan de orde. En gevaccineerden geven het virus minder vaak door aan anderen, blijkt uit de Deense cijfers: haast de helft minder.

In de Deense cijfers valt trouwens nog iets op: wie de boosterprik neemt, is daarna echt weer beter beschermd tegen besmetting, ook tegen het omikronvirus. Geboosterde gezinsleden hadden nog maar zo’n 25 procent kans om te worden aangestoken door hun besmette huisgenoot. De boosterprik maakt je dus niet onaantastbaar voor het omikronvirus, maar een slag beter beschermd dan voorheen ben je na de extra prik wel.

Al die cijfers en percentages, bent u daar nog? Terwijl de slotsom best simpel is, en eerlijk gezegd vrij saai. Vaccins werken. En wie zich laat boosteren pakt een extra voordeeltje mee, al mag je niet uitsluiten dat je ook geboosterd en wel alsnog besmet raakt met de omikronvariant.


Weten we weer waar we het voor doen :)
Complete artikel lezen? https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b0971020/

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 16:55

Nee geen vaccinaties voor onze kindjes. Overigens ben ik zelf ook niet gevaccineerd tegen Covid.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:11

Boras schreef:
Een beetje positief nieuws uit Denemarken over de vaccins. De Denen lopen qua omikron virus voor op ons en hebben al meer data kunnen verzamelen en analyseren.

Wie is ingeënt, is beter beschermd tegen het uit de hand lopen van de ziekte, ook al is dat bij omikron minder vaak aan de orde. En gevaccineerden geven het virus minder vaak door aan anderen, blijkt uit de Deense cijfers: haast de helft minder.

In de Deense cijfers valt trouwens nog iets op: wie de boosterprik neemt, is daarna echt weer beter beschermd tegen besmetting, ook tegen het omikronvirus. Geboosterde gezinsleden hadden nog maar zo’n 25 procent kans om te worden aangestoken door hun besmette huisgenoot. De boosterprik maakt je dus niet onaantastbaar voor het omikronvirus, maar een slag beter beschermd dan voorheen ben je na de extra prik wel.

Al die cijfers en percentages, bent u daar nog? Terwijl de slotsom best simpel is, en eerlijk gezegd vrij saai. Vaccins werken. En wie zich laat boosteren pakt een extra voordeeltje mee, al mag je niet uitsluiten dat je ook geboosterd en wel alsnog besmet raakt met de omikronvariant.


Weten we weer waar we het voor doen :)
Complete artikel lezen? https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b0971020/


Ik kan dat artikel niet lezen, maar als die vaccins zogezegd werken tegen besmetting… hoe kan het dan dat we aan de hoogste besmettingsgolven ooit gemeten zitten momenteel? Mijn boerenverstand zegt dan toch dat het geen bal werkt tegen besmettingen hoor…