vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 07:52

Citaat:
...... Wat ook al word verteld door docter Robert Malone, iemand die betrokken is geweest bij ontwikkelen van MRNA.....

Heb je wel eens een beetje eigen onderzoek naar deze man gedaan?

Ik ben nog steeds verbaasd dat met alle info op internet, de informatie die bijvoorbeeld weerlegt wat deze Robert beweert, stelselmatig genegeerd wordt.
Het is blijkbaar dan wel weer makkelijk om na te praten dat Robert de medeontwikkelaar van MRNa is en ertegen is, maar hoe zijn carriere verlopen is en hoe hij aan zn fame en fortune gekomen is, is dan ineens niet meer te vinden? Dat staat er ook gewoon hoor :j lees dat ook eens :)

Michael YeaDon gaf aan:
"Yeadon falsely claimed that the COVID-19 pandemic in the United Kingdom was "effectively over" in October 2020,[17][18] that there would be no "second wave" of infections,[6][19] and that healthy people could not spread the SARS-CoV-2 virus.[1][20] "
dus sja..

ik heb er geen verstand van verder, dit vind ik gewoon op het internet :j

BigOne
Berichten: 38321
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 10:46

Laat mensen zich aub op de hoogte stellen van de juiste info, los van het feit of jij of je kinderen nu wel of niet vaccineert. Want het valt gewoon op dat mensen die er serieus goed over nadenken prima afwegingen kunnen maken en de antivaxxers achter Malone, Ikle , Bossche Engel, Bonte en nog meer van die charlatans aanlopen. Daar win je het niet mee, kom je alleen dieper in de fuik van desinformatie.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:26

bigone schreef:
Laat mensen zich aub op de hoogte stellen van de juiste info, los van het feit of jij of je kinderen nu wel of niet vaccineert. Want het valt gewoon op dat mensen die er serieus goed over nadenken prima afwegingen kunnen maken en de antivaxxers achter Malone, Ikle , Bossche Engel, Bonte en nog meer van die charlatans aanlopen. Daar win je het niet mee, kom je alleen dieper in de fuik van desinformatie.



Whoah, dit is een behoorlijke uitspraak die je doet waarmee je even iedereen met hetzelfde gemak over één kam scheert. Mijn ervaring is juist dat veel mensen die zich laten vaccineren, zich niet inlezen waarom. Wat zit er in een vaccinatie, wat zijn de risico's etc. Zeker nu, heel veel mensen laten zich imo vaccineren uit angst. Angst dat ze niet meer op vakantie kunnen, angst dat ze hun vrijheid kwijt zijn. Dát vind ik persoonlijk erg. Dat mensen zich gedwongen voelen.

Daarbij, wie heeft de term antivaxxer ooit verzonnen? Ik laat mezelf niet vaccineren, mijn kinderen ook niet. Maar ben ik antivaxxer? Nee, iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Óók de mensen die zich wèl laten vaccineren en daar schort het naar mijn mening nogal eens aan. Ik heb heel, heel weloverwogen de keuze gemaakt om geen vaccins te nemen. Verdiep me er al jaren in. En ik hoop dat eenieder dat doet. Of je je nu wel of niet laat vaccineren.

Ik heb een risicoanalyse gedaan voor mezelf en ik vind het risico op nevenschade groter en dus kies ik ervoor om geen vaccins te nemen.

En wat betreft de zorg, als er door constante bezuinigingen in de zorg in een ziekenhuis wel capaciteit is qua apparatuur voor 30 IC's maar er slechts 10 bezet kunnen zijn vanwege tekorten aan personeel, gaan ze daar maar eens mee aan de slag. En dat dat niet van de 1 op de andere dag is snap ik. En dat het ingewikkelde materie is, snap ik ook. Maar toch voel ik me niet geneigd om daarvoor dan maar een vaccin te nemen waar ik niet achter sta...

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:30

Dan ben je toch geen antivaxxer.. ? Je zegt het notabene zelf... Hoezo dan 'behoorlijke uitspraak'?

En is er uberhaupt wel eens gemeten of er 'heel veel' mensen zich laten vaccineren uit angst, of vanwege andere redenen. Want dat vind ik nogal een behoorlijke uitspraak ... :j

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:40

Sees schreef:
bigone schreef:
Laat mensen zich aub op de hoogte stellen van de juiste info, los van het feit of jij of je kinderen nu wel of niet vaccineert. Want het valt gewoon op dat mensen die er serieus goed over nadenken prima afwegingen kunnen maken en de antivaxxers achter Malone, Ikle , Bossche Engel, Bonte en nog meer van die charlatans aanlopen. Daar win je het niet mee, kom je alleen dieper in de fuik van desinformatie.



Whoah, dit is een behoorlijke uitspraak die je doet waarmee je even iedereen met hetzelfde gemak over één kam scheert. Mijn ervaring is juist dat veel mensen die zich laten vaccineren, zich niet inlezen waarom. Wat zit er in een vaccinatie, wat zijn de risico's etc. Zeker nu, heel veel mensen laten zich imo vaccineren uit angst. Angst dat ze niet meer op vakantie kunnen, angst dat ze hun vrijheid kwijt zijn. Dát vind ik persoonlijk erg. Dat mensen zich gedwongen voelen.

Daarbij, wie heeft de term antivaxxer ooit verzonnen? Ik laat mezelf niet vaccineren, mijn kinderen ook niet. Maar ben ik antivaxxer? Nee, iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Óók de mensen die zich wèl laten vaccineren en daar schort het naar mijn mening nogal eens aan. Ik heb heel, heel weloverwogen de keuze gemaakt om geen vaccins te nemen. Verdiep me er al jaren in. En ik hoop dat eenieder dat doet. Of je je nu wel of niet laat vaccineren.

Ik heb een risicoanalyse gedaan voor mezelf en ik vind het risico op nevenschade groter en dus kies ik ervoor om geen vaccins te nemen.

En wat betreft de zorg, als er door constante bezuinigingen in de zorg in een ziekenhuis wel capaciteit is qua apparatuur voor 30 IC's maar er slechts 10 bezet kunnen zijn vanwege tekorten aan personeel, gaan ze daar maar eens mee aan de slag. En dat dat niet van de 1 op de andere dag is snap ik. En dat het ingewikkelde materie is, snap ik ook. Maar toch voel ik me niet geneigd om daarvoor dan maar een vaccin te nemen waar ik niet achter sta...


Maar welke bronnen gebruik je dan als je je inleest in vaccinaties? Daar gaat het nog weleens mis. Zijn de bronnen die jij gebruikt valide genoeg?

En hoe noem je jezelf dan als je geen vaccinaties neemt?

Trouwens als jij voor een aandoening naar het ziekenhuis gaat, wil je dan ook geen medicatie?

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:45

Ik vind dat antivaxxers met veel gemak weggezet worden als wappies, meelopers, doemdenkers etc. De term antivaxxer heeft een hele negatieve conotatie gekregen.

In mijn omgeving heel veel. Meer dan mensen die zich daadwerkelijk verdiepen in de vaccins, het hoe en waarom. Kijk, als iemand zich laat vaccineren om weer op vakantie te kunnen, ook prima maar als iemand zich uit angst laat vaccineren, dat vind ik heel kwalijk. Dat zou niet moeten mogen. Dat iemand zich gedwongen voelt, denkt geen keuze meer te hebben.

Waarom die tweedeling? Waarom mogen mensen niet gewoon zelf beslissen? Zonder beperkingen opgelegd te krijgen?

Het zal mij worst wezen dat ik niet meer naar de Action kan maar het is wèl erg dat je je eigen kinderen niet meer mag begeleiden op zwemles. En ik ben inmiddels van mening dat er hele nieuwe groepen mensen beschermd moeten worden. Je kunt niet alleen maar meer kijken naar de zwakkeren in de samenleving of de zorg. Er zijn ook heel veel groepen die getroffen worden door de maatregelen omtrent Corona, is die groep onderhand niet groter?

_Mir
Berichten: 1361
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:46

OleJon schreef:
Ik snap sowieso niet waarom je je zou laten vaccineren met experimenteel vaccin. En al helemaal niet bij kinderen. Gisteren bij rtl nieuws raade een immunoloog het ook ten strengste af.


Dit

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:52

Levita schreef:
Maar welke bronnen gebruik je dan als je je inleest in vaccinaties? Daar gaat het nog weleens mis. Zijn de bronnen die jij gebruikt valide genoeg?

En hoe noem je jezelf dan als je geen vaccinaties neemt?

Trouwens als jij voor een aandoening naar het ziekenhuis gaat, wil je dan ook geen medicatie?


Ben ik pas geloofwaardig als ik zeg dat ik op het Lareb lees? Of juist op de site van het RIVM? Of in the Lancet? Waarom zou ik 'moeten bewijzen' dat ik me wel degelijk goed heb ingelezen en weloverwogen een keuze heb gemaakt en hoeven duizenden mensen die het OMT volgen dat niet? Zijn de bronnen die de miljoenen mensen volgen om zich wel te laten vaccineren wel valide?

Gewoon iemand die zich niet laat vaccineren. De bittere nasmaak van het woord antivaxxer staat me tegen. Net zoals vaccinatiefanatiekelingen.

Dit is altijd zo'n drogreden die aangehaald word in discussies. Daar kan ik helemaal niks mee en is totaal niet te vergelijken. Alsof het een automatisch ook het andere uit zou moeten sluiten.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:57

Sees schreef:
Ik vind dat antivaxxers met veel gemak weggezet worden als wappies, meelopers, doemdenkers etc. De term antivaxxer heeft een hele negatieve conotatie gekregen.

In mijn omgeving heel veel. Meer dan mensen die zich daadwerkelijk verdiepen in de vaccins, het hoe en waarom. Kijk, als iemand zich laat vaccineren om weer op vakantie te kunnen, ook prima maar als iemand zich uit angst laat vaccineren, dat vind ik heel kwalijk. Dat zou niet moeten mogen. Dat iemand zich gedwongen voelt, denkt geen keuze meer te hebben.

Waarom die tweedeling? Waarom mogen mensen niet gewoon zelf beslissen? Zonder beperkingen opgelegd te krijgen?

Het zal mij worst wezen dat ik niet meer naar de Action kan maar het is wèl erg dat je je eigen kinderen niet meer mag begeleiden op zwemles. En ik ben inmiddels van mening dat er hele nieuwe groepen mensen beschermd moeten worden. Je kunt niet alleen maar meer kijken naar de zwakkeren in de samenleving of de zorg. Er zijn ook heel veel groepen die getroffen worden door de maatregelen omtrent Corona, is die groep onderhand niet groter?


De ziekenhuizen lopen over. En dat is echt een serieus probleem. Want stel je wordt aangereden op de snelweg, je moet met spoed naar het ziekenhuis maar er is geen bed voor jou. Dan ben je mooi het haasje hoor. Of je krijgt een herseninfarct en je kan niet geholpen worden omdat er geen plek is, dan heb je een probleem. Ik kan zo wel even doorgaan.

Dus prima dat je geen prik wilt, moet je inderdaad helemaal zelf weten. Maar als je dan corona krijgt. Is de kans gewoon groter dat je in een ziekenhuis opgenomen moet worden. En iedereen reageert anders op het virus, dus je kan niet van te voren weten hoe zoiets uitpakt.

Ik vraag mij altijd af als je ziek wordt neem je dan wel medicijnen? Of doe je dat ook niet?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:01

Dat heeft er toch niks mee te maken? Een vaccin is geen medicijn

Dat zou hetzelfde zijn wel de griepprik nemen maar mocht je dan nog griep krijgen, mag je geen hoestdrank en paracetamol

Waar is de mensheid toch mee bezig elkaar rot termen aanpraten als antivaxxer, wappie, prikfanatiekeling en weet ik wat niet meer

GabberGill

Berichten: 5803
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:02

Ik vind antivaxxer ook weer zoiets groots.

Ik ben geen antivaxxer, maar sta niet achter dit vaccin

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:03

Sees schreef:
Kijk, als iemand zich laat vaccineren om weer op vakantie te kunnen, ook prima maar als iemand zich uit angst laat vaccineren, dat vind ik heel kwalijk. Dat zou niet moeten mogen. Dat iemand zich gedwongen voelt, denkt geen keuze meer te hebben.

Er zijn ook mensen die zich laten vaccineren omdat ze onderdeel willen zijn van de oplossing en ervan overtuigd zijn dat tientallen jaren onderzoek met dit soort vaccins voor veel goeds gezorgd heeft... :j

Citaat:
Waarom die tweedeling? Waarom mogen mensen niet gewoon zelf beslissen? Zonder beperkingen opgelegd te krijgen?

Iets met een samenleving waar iemand onderdeel van uitmaakt... maar, het is wel zo dat tegenwoordig het IK nogal belangrijk schijnt te zijn... "IK heb er geen last van dus IK doe nergens aan mee verder maar IK wil wel alles kunnen blijven doen"
maar er zijn landen waar dat anders geregeld is hoor, maar of het daar fijn leven is weet ik niet.

Citaat:
Er zijn ook heel veel groepen die getroffen worden door de maatregelen omtrent Corona, is die groep onderhand niet groter?

Dat is zeker waar..

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:05

Joanne1987 schreef:
Dat heeft er toch niks mee te maken? Een vaccin is geen medicijn

Dat zou hetzelfde zijn wel de griepprik nemen maar mocht je dan nog griep krijgen, mag je geen hoestdrank en paracetamol

Waar is de mensheid toch mee bezig elkaar rot termen aanpraten als antivaxxer, wappie, prikfanatiekeling en weet ik wat niet meer


Nee een vaccin is geen medicijn. Maar kan bijwerkingen veroorzaken, net als medicijnen. Daarom mijn vraag.
:)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:07

Dat slaat echt kant nog wal want medicijnen neem je om beter te WORDEN, een vaccin niet

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:07

Levita schreef:
De ziekenhuizen lopen over. En dat is echt een serieus probleem. Want stel je wordt aangereden op de snelweg, je moet met spoed naar het ziekenhuis maar er is geen bed voor jou. Dan ben je mooi het haasje hoor. Of je krijgt een herseninfarct en je kan niet geholpen worden omdat er geen plek is, dan heb je een probleem. Ik kan zo wel even doorgaan.

Dus prima dat je geen prik wilt, moet je inderdaad helemaal zelf weten. Maar als je dan corona krijgt. Is de kans gewoon groter dat je in een ziekenhuis opgenomen moet worden. En iedereen reageert anders op het virus, dus je kan niet van te voren weten hoe zoiets uitpakt.

Ik vraag mij altijd af als je ziek wordt neem je dan wel medicijnen? Of doe je dat ook niet?


Herhaal ik nog maar weer een keer dat dat inderdaad een probleem is. Niet veroorzaakt door jou of door mij maar door jarenlange bezuinigingen, hoge werkdruk etc. Moet ik dan een vaccin nemen om dat 'op te lossen'? Nee vind ik niet. En daarbij geloof ik ook niet dat dat het oplost.

Hoeveel mensen kennen wij direct die op de IC terecht zijn gekomen door Corona? Hoeveel mensen die wij direct kennen zijn er aan overleden? Hoeveel mensen die wij direct kennen hebben een uitgestelde operatie gehad die ook daadwerkelijk NU moest? Ik maak een risicoanalyse gebaseerd op onderzoek, mijn ervaringen en bevindingen. En daar baseer ik mijn keuze op en mijn keuze is om het niet te doen. Daarmee ben ik niets meer of minder waard dan een ander.

Wat betreft je vraag inzake medicijnen, zie mijn antwoord in een eerdere post en wat Joanne1987 zegt.
Laatst bijgewerkt door Sees op 12-01-22 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:11

Joanne1987 schreef:
Dat slaat echt kant nog wal want medicijnen neem je om beter te WORDEN, een vaccin niet


Nee een vaccin kan voorkomen dat je ziek wordt, of dat je minder ernstig ziek wordt. Heb je wel je paard laten vaccineren trouwens? Tegen influenza en rhino?

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:11

Cer schreef:
Er zijn ook mensen die zich laten vaccineren omdat ze onderdeel willen zijn van de oplossing en ervan overtuigd zijn dat tientallen jaren onderzoek met dit soort vaccins voor veel goeds gezorgd heeft... :j


Precies en ik geloof niet dat vaccineren de oplossing is en dus ben ik van mening dat ik júist onderdeel ben van de oplossing. Natuurlijke immuniteit is mij veel meer waard.

Cer schreef:
Iets met een samenleving waar iemand onderdeel van uitmaakt... maar, het is wel zo dat tegenwoordig het IK nogal belangrijk schijnt te zijn... "IK heb er geen last van dus IK doe nergens aan mee verder maar IK wil wel alles kunnen blijven doen"
maar er zijn landen waar dat anders geregeld is hoor, maar of het daar fijn leven is weet ik niet.


Precies en daarom ben ik van mening dat men elkaar dus niet tegen elkaar moet uitspelen. IK wil op vakantie dus neem IK de prik. Vreselijk...

Cer schreef:
Dat is zeker waar..
En daar wordt, helaas, imo veel te weinig naar gekeken en voor gedaan...

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:12

Levita schreef:
Joanne1987 schreef:
Dat slaat echt kant nog wal want medicijnen neem je om beter te WORDEN, een vaccin niet


Nee een vaccin kan voorkomen dat je ziek wordt, of dat je minder ernstig ziek wordt. Heb je wel je paard laten vaccineren trouwens? Tegen influenza en rhino?


Nope, ook niet. Hele goede redenen ook voor.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:13

Levita schreef:
Joanne1987 schreef:
Dat slaat echt kant nog wal want medicijnen neem je om beter te WORDEN, een vaccin niet


Nee een vaccin kan voorkomen dat je ziek wordt, of dat je minder ernstig ziek wordt. Heb je wel je paard laten vaccineren trouwens? Tegen influenza en rhino?


Ik heb geen paard :')

CharleyT
Berichten: 3996
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:17

Loretta schreef:
Volwassenen nemen ook de prik voor een QR code. Dus daarin zijn we niet veel anders dan kleine kinderen.


Er zijn toch ook volwassenen die echt de vaccinatie halen ivm hun eigen(kwetsbare) gezondheid. Dat was ook mijn motivatie, niet voor anderen o.i.d. gewoon voor mezelf.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:17

Sees schreef:
Hoeveel mensen kennen wij direct die op de IC terecht zijn gekomen door Corona? Hoeveel mensen die wij direct kennen zijn er aan overleden? Hoeveel mensen die wij direct kennen hebben een uitgestelde operatie gehad die ook daadwerkelijk NU moest? Ik maak een risicoanalyse gebaseerd op onderzoek, mijn ervaringen en bevindingen. En daar baseer ik mijn keuze op en mijn keuze is om het niet te doen. daarmee ben ik niets meer of minder waard dan een ander.


Ik stel voor dat je een kijkje gaat nemen op een IC. Of dat je in gesprek gaat met mensen die revalideren van long covid.

Ik werk in een fysio praktijk met mensen met long covid. Ik kan je alle verhalen hier uit de doeken doen, maar ik denk dat je het dan nog niet wilt begrijpen.

Ik werk ook met patiënten die al heel lang wachten op een nieuwe heup of knie. Door corona kunnen zij die operatie niet krijgen.

Meerdere mensen gesproken die in het ziekenhuis werken en je wilt niet weten hoe die op hun tandvlees lopen. Er liggen mensen op de IC, snakkend naar adem door corona en ongevaccineerd.

Dit is mijn risicoanalyse. Dit zijn mijn ervaringen. Het is inderdaad jouw keuze, moet je helemaal zelf weten. Maar ga dan niet de situatie bagataliseren, omdat jij direct niet mensen kent die op de IC hebben gelegen of op een operatie zitten te wachten....

CharleyT
Berichten: 3996
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:19

Levita schreef:
Joanne1987 schreef:
Dat slaat echt kant nog wal want medicijnen neem je om beter te WORDEN, een vaccin niet


Nee een vaccin kan voorkomen dat je ziek wordt, of dat je minder ernstig ziek wordt. Heb je wel je paard laten vaccineren trouwens? Tegen influenza en rhino?


Waarom wordt het vaccineren van een paard hier bij gehaald? snap de logica niet echt.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:21

Levita schreef:
Nee een vaccin kan voorkomen dat je ziek wordt, of dat je minder ernstig ziek wordt. Heb je wel je paard laten vaccineren trouwens? Tegen influenza en rhino?


Het gaat om het woordje KAN. Op basis daarvan maken mensen een keuze.

Als je paard wel tegen influenza maar niet tegen rhino ingeent is, ben je dan een wappie/antivaxxer/gestoord/Engel aanhanger?
Waarom is het relevant of het paard wel ingeent is?
Waar staat in de wet dat als je 1 vaccin niet neemt je dus de rest ook niet mag?

Ja ik ben ingeent, nee mijn dochter nog niet. Niet omdat ik het vaccin niet vertrouw maar omdat de regelgeving een chaos is. Ik neem niet het risico dat ik een jong kind 3x zinloos moet boosteren omdat we er vroeg bij waren en de EU besluit dat de houdbaarheid maar 3 maanden wordt zonder concrete wetenschappelijke data. Dan wacht ik even tot er meer helderheid is.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:25

Levita schreef:
Sees schreef:
Hoeveel mensen kennen wij direct die op de IC terecht zijn gekomen door Corona? Hoeveel mensen die Ko wij direct kennen zijn er aan overleden? Hoeveel mensen die wij direct kennen hebben een uitgestelde operatie gehad die ook daadwerkelijk NU moest? Ik maak een risicoanalyse gebaseerd op onderzoek, mijn ervaringen en bevindingen. En daar baseer ik mijn keuze op en mijn keuze is om het niet te doen. daarmee ben ik niets meer of minder waard dan een ander.


Ik stel voor dat je een kijkje gaat nemen op een IC. Of dat je in gesprek gaat met mensen die revalideren van long covid.

Ik werk in een fysio praktijk met mensen met long covid. Ik kan je alle verhalen hier uit de doeken doen, maar ik denk dat je het dan nog niet wilt begrijpen.

Ik werk ook met patiënten die al heel lang wachten op een nieuwe heup of knie. Door corona kunnen zij die operatie niet krijgen.

Meerdere mensen gesproken die in het ziekenhuis werken en je wilt niet weten hoe die op hun tandvlees lopen. Er liggen mensen op de IC, snakkend naar adem door corona en ongevaccineerd.

Dit is mijn risicoanalyse. Dit zijn mijn ervaringen. Het is inderdaad jouw keuze, moet je helemaal zelf weten. Maar ga dan niet de situatie bagataliseren, omdat jij direct niet mensen kent die op de IC hebben gelegen of op een operatie zitten te wachten....



Maar jou ervaring, hoe erg ook, is ook alleen maar gebaseerd op jouw ervaring, net als bij Sees.
Tevens zie jij waarschijnlijk op die positie op je werk niet de mensen die niet op de ic komen door corona. En ik weet uit ervaring dat een nieuwe knie alsnog snel gegeven kan worden in deze tijd, zelfs sneller als verwacht. En ik weet ook uit ervaring dat zonder corona een nieuwe knie ook inmens lang wachten kan zijn.

En misschien wel even inhaken op de vragen die Sees zichzelf stelt, ik ken in die 2 jaar 1 iemand die op de ic heeft gelegen met corona, geen enkele die gewoon in het ziekenhuis heeft gelegen en geen enkele die thuis behandeld is met bijv zuurstof. De gewone corona besmettingen in mijn directe omgeving zijn op 2 handen te tellen sinds de uitbraak, en zeker niet iedereen is gevaccineerd in mijn omgeving. Ik zeg niet dat dit voor iedereen zo geldt, maar ik wil het beeld wel reëel houden, ik merk dat veel mensen zich mee laten slepen door alles (media, via via verhalen en indirecte ervaringen)

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:27

Levita schreef:
Ik stel voor dat je een kijkje gaat nemen op een IC. Of dat je in gesprek gaat met mensen die revalideren van long covid.

Dat is niet nodig, ook daar heb ik me in verdiept en ik heb inside information inzake iig 2 IC's in NL. Ook mede daarop baseer ik mijn keuze :).
Levita schreef:
Ik werk in een fysio praktijk met mensen met long covid. Ik kan je alle verhalen hier uit de doeken doen, maar ik denk dat je het dan nog niet wilt begrijpen.
Begrijp ik het niet? Of begrijp jij het niet? Ik probeer jou niet te overtuigen, jij mij wel voor mijn gevoel. Waarom? Wie zegt dat ik zelf geen long Covid heb? Of longpatiënt ben? Of geen Covid krijgen kan? Je weet niets van mij of mijn achtergrond en doet naar mijn gevoel veel te makkelijk aanames.
Levita schreef:
Ik werk ook met patiënten die al heel lang wachten op een nieuwe heup of knie. Door corona kunnen zij die operatie niet krijgen.
Dat geloof ik en dat vind ik schrijnend, net als die café-eigenaar die zich van het leven beroofd omdat hij tonnen schuld heeft en geen uitweg meer ziet (ja dit wel direct in mijn omgeving idd). Maar een slachtoffer van een verkeersongeval krijgt heus de zorg wel die hij of zij nodig heeft.
Levita schreef:
Meerdere mensen gesproken die in het ziekenhuis werken en je wilt niet weten hoe die op hun tandvlees lopen. Er liggen mensen op de IC, snakkend naar adem door corona en ongevaccineerd.
En ook gevaccineerd ;). Je bent niet de enige die meerdere mensen inside de ziekenhuizen heeft gesproken. Als ik onderzoek doe, doe ik dat goed en gefundeerd ;). En dat ze op hun tandvlees lopen, is zeker zo. Personeelstekort is voor niemand een pretje, in geen enkele sector.
Levita schreef:
Dit is mijn risicoanalyse. Dit zijn mijn ervaringen. Het is inderdaad jouw keuze, moet je helemaal zelf weten. Maar ga dan niet de situatie bagataliseren, omdat jij direct niet mensen kent die op de IC hebben gelegen of op een operatie zitten te wachten....

Bagatelliseer ik het? Of maak jij het wellicht erger dan het is? Iedereen baseert zijn of haar keuze op eigen onderzoek (mag ik hopen), eigen ervaringen en bevindingen. De jouwe zijn niet beter dan de mijne, of meer waar, simpelweg anders. En dat is oké. Jij mag je laten vaccineren en ik hoef dat niet. We zijn allebei even waardevol voor deze maatschappij.

En Levita ik wil hier nog even aan toevoegen, waarom zou ik me moeten bewijzen? Want zo voelt het maar misschien (hopelijk) heb ik dat verkeerd? Waarom moet ik bewijzen op welke manier (tijdschriften, onderzoeken etc) ik mijn kennis vergaar, waarom zou ik FBI-achtig onderzoek moeten doen naar de achtergrond van 'antivaxxers'? Doe jij dat ook? For all we know is degene die jij spreekt binnen een Ziekenhuis 'slechts' een horecamedewerker? En spreek ik iemand direct op een IC of andersom. Ik ga uit van het goede van de mens en ga er van uit dat als iemand zich laat vaccineren, dat diegene dat doet met een reden en ik ga er ook vanuit die mensen die dat niet willen, daar ook een goede reen voor hebben. Of niet, maar wie ben ik om mensen te dwingen iets wel of niet te doen met hun eigen lichaam?
Laatst bijgewerkt door Sees op 12-01-22 12:38, in het totaal 2 keer bewerkt