2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 15:19

:+ oké. Prima.

Storm

Berichten: 20855
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 19:58

little_birdy schreef:
Storm schreef:
Hoi iedereen,
Ik vroeg me af of er mensen zijn die toch corona hebben gehad nadat ze volledig gevaccineerd zijn.

Mijn 2 kinderen zijn namelijk besmet en ik ben 24/7 bij ze maar tot op heden negatief.


Mijn vriend heeft nu corona ook .
2 keer gevaccineerd en geboosterd .
Ik tot nu negatief maar begin klachten te ontwikkelen
Ook 2 keer geprikt plus booster


Hopelijk valt het mee.

Hier zijn de kinderen weer naar school, het is 10 dagen geleden dat de oudste positief testte. Ik ben tot op heden negatief, maar ik heb al 3 dagen lichte keelpijn, daarom ga ik morgen toch even testen bij de GGD. Nu durf ik nog steeds niet naar kantoor toe...

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 20:08

Fijn Storm en Little Birdy!
Vorige week bij mijn dochter op het werk 8 besmette personen, maar ondanks dat ze nog geen booster mag is ze toch de dans ontsprongen lijk het. Na een week testen nog steeds negatief.
Zelf was ik in aanraking geweest met iemand die 2 dagen later positief bleek, maar gelukkig zelf ook negatief.
Was blij dat de testen bij het Kruidvat in de aanbieding waren. Doosje van 5 normaal € 12,49 en 2 doosjes voor € 20

Leandra

Berichten: 1598
Geregistreerd: 06-01-03

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 11:57

Hier gisteren positief getest na 2 vaccinaties en booster. Klachten vallen mee gelukkig. Man en kinderen hebben nog nergens last van.
De oudste heeft eergisteren haar eerste vaccinatie gehad en is nu, na een negatieve zelftest, wel naar school. Mijn jongste hebben we wel even thuis gelaten, daar zijn 10 kinderen van de klas thuis.

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:29

Hier VL sinds maandagavond klachten en dinsdag positief getest, beiden 2 vaccinaties en een booster gehad. Ik heb tot op heden geen klachten, gisteren nog negatief getest bij de GGD en nu weer voor zaterdag een test ingepland. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik zelf positief word/klachten krijg.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:32

Hier na twee vaccinaties en booster positief getest (moest er ook eens een keer van komen).
Beetje rare klachten: zolang ik niks doe voel ik me een beetje bleh (beetje keelpijn, beetje hoofdpijn, beetje verkouden, hoesten) maar zodra ik iets ga doen is het heel snel teveel. En de klachten gaan ook erg op en neer. Ben benieuwd hoe het verder gaat, het is heerlijk gevarieerd :').

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:42

Dat gevarieerde ken ik wel. Zoon is al aardig opgeknapt, maar ik jojo nog lekker heen en weer. Klachtenvrij ben ik in ieder geval nog niet.
Dochter en ex-man zijn gisteren negatief getest, zoon toen officieel positief, maar dochter begon nu toch te klagen over hoofdpijn en heeft verhoging. Zal mij benieuwen dus.

Zoolgangster

Berichten: 9673
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:43

Sheran schreef:
Hier na twee vaccinaties en booster positief getest (moest er ook eens een keer van komen).
Beetje rare klachten: zolang ik niks doe voel ik me een beetje bleh (beetje keelpijn, beetje hoofdpijn, beetje verkouden, hoesten) maar zodra ik iets ga doen is het heel snel teveel. En de klachten gaan ook erg op en neer. Ben benieuwd hoe het verder gaat, het is heerlijk gevarieerd :').


Dochter ook, negatieve zelftest, dagje koorts, toch maar officiële test, en blijkt corona te hebben,wat ik vanwege de keel problemen al vermoedde. Inmiddels al beter, op de dag dat de uitslag binnenkwam. Vermoedelijk dus omicron, want ze was 2x ingeënt plus booster.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 16:50

Ik heb zojuist een positieve zelftest gehad. 7 dagen geleden de booster gehaald. Mijn leidinggevende denkt dat deze positieve zelftest komt door die booster. Echter deed ik de test vanwege mijn keelpijn. Nog mild overigens. Beetje hoofdpijn en beetje spierpijn waarvan ik dacht dat t door zwaar tillen kwam.

Kan je DOOR de booster positief testen? De enige bron die ik kon vinden die zei van niet was de Linda dus niet echt het meest medische zekerheidje wat je hebt zeg maar..

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 16:56

Er zit geen actief virus in de booster. Dus nee, kan echt niet.
Staat ook nog op de site van het RIVM: https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... en/werking

Kans op corona door een coronavaccin
Je kunt geen corona krijgen door het vaccin. De vaccins bevatten geen coronavirusdeeltjes.

Invloed vaccinatie op coronatesten
De vaccinatie heeft geen invloed op de coronatesten - zoals de PCRpolymerase chain reaction-test en de antigeensneltest - om de infectie met COVID-19 op te sporen. Als een coronatest positief is, komt dat dus niet door de vaccinatie.

Storm

Berichten: 20855
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-22 17:34

Ik heb op de vaccinatielocatie gewerkt bij de GGD, en je kunt niet positief testen na een vaccinatie of booster. Je bent dus besmet door iemand anders.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 19:20

@friendly, booster heeft geen invloed op de test. Beterschap! :(:)

Ik mag me helaas ook melden. Mijn vriendin testte op zondag positief, dus ik heb zondag en dinsdag mezelf getest en was steeds negatief. Donderdag kreeg ik koorts en begon ik te hoesten, dus nogmaals getest, maar ook die was negatief. Gelukkig kon ik gisteren bij de dokter terecht voor een PCR test en die was helaas wel (licht) positief.

Best eng eigenlijk, want als mijn vriendin niet positief was dat zou ik niet speciaal een PCR test laten doen, maar op de thuistest vertrouwen en denken dat het blijkbaar gewoon een verkoudheid is.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 19:57

Storm schreef:
Ik heb op de vaccinatielocatie gewerkt bij de GGD, en je kunt niet positief testen na een vaccinatie of booster. Je bent dus besmet door iemand anders.

@sheran en @guinevere ook… Thanks vond t al zo gek verhaal en de ggd medewerker voor de afspraak maken wist t niet maar vond t ook gek klinken. Kon deze bron dus zo gauw niet vinden. Bedankt!

Moet op m’n werk dan zijn geweest. Winkels heb ik niet gezien deze week.

Eapy

Berichten: 1736
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 19:14

Hi iedereen, ik twijfelde op welk topic te reageren maar ik denk toch dat dit het meest passende is.

Ik was eergisteren aan het lunchen met mijn ouders van midden 60. Had ze van tevoren een knuffel gegeven. Ik had alvorens de lunch een zelftest gedaan voor de zekerheid en deze was negatief.

Aan het einde van de lunch krijg ik een mailtje dat mijn collega waarmee ik zeer dicht heb samen gewerkt (ook samen in de auto gezeten etc) positief is getest. Naja kan natuurlijk gebeuren, hartstikke rot... maar nu maak ik me ontzettend zorgen. Er zaten wel een aantal dagen tussen, dus de incubatietijd zou al verstreken zijn. Ik ben daarna nogmaals negatief getest maar ontwikkel nu (24 uur later) lichte keelpijn. Ik maak me super veel zorgen dat ik toch besmettelijk ben geweest en dus mijn ouders heb besmet. In principe zijn het super gezonde mensen... maar toch.

Is er iemand hier in deze leeftijdsgroep die na dubbele vax plus booster (want dat hebben mijn ouders en ik allebei) ziek is geworden? Hoe was dat? Of ken je iemand die omicron heeft gehad na de booster? Verliep het oke...?

-O-

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 19:20

Vervelend Eapy, maar het zal allemaal wel meevallen met besmetten. Als je zelftest negatief was zul je in ieder geval niet super besmettelijk zijn geweest. Ik ken ook meerdere mensen van midden 60 (dat is echt nog niet zo oud) die ziek zijn geworden en dat ging allemaal prima. Een heleboel collega's van mij (middelbare school) zijn begin/midden 60. Die werken ook gewoon nog tussen de kinderen.

Eapy

Berichten: 1736
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 19:23

Dankjewel Sheran! Dat is geruststellend. Ik ben toch bang dat het niet te zien is op de zelftest en het stiekem verkeerd is gegaan... maar ik weet het niet.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 19:26

Ik heb mezelf al die tijd maar voorgehouden: als je super besmettelijk bent komt dat écht wel uit de zelftest :)

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 19:36

Mijn ouders beide 2 weken geleden.
Bijde eigenlijk officieel risico grorp, de een vanwege slechte longen de ander zwaar obees.
De een (met de longen) heeft het vergelijkbaar aan een griep gehad die ze ook 1-2x per jaar opikt de ander enkel een paar dagen niet zo fris (goed verkouden).

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 19:42

Eapy schreef:
Dankjewel Sheran! Dat is geruststellend. Ik ben toch bang dat het niet te zien is op de zelftest en het stiekem verkeerd is gegaan... maar ik weet het niet.


Twee dagen voor je klachten krijgt kun je besmettelijk zijn
Hopelijk heb je gewoon verkoudheid

Eapy

Berichten: 1736
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 19:53

Sizzle schreef:
Mijn ouders beide 2 weken geleden.
Bijde eigenlijk officieel risico grorp, de een vanwege slechte longen de ander zwaar obees.
De een (met de longen) heeft het vergelijkbaar aan een griep gehad die ze ook 1-2x per jaar opikt de ander enkel een paar dagen niet zo fris (goed verkouden).


Oh gelukkig... fijn dat het niet al te heftig is verlopen. Dankjewel!

thequeensmum
Berichten: 3546
Geregistreerd: 20-08-12

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 20:53

Zowel mijn man als ik hebben Corona gekregen 3 weken na booster. Ik heb helemaal geen klachten gehad, mijn man heeft 2 dagen in bed doorgebracht. Niet heel ziek, maar gewoon niet lekker. Spierpijn, snotteren. Geen koorts. Maar ja, het is wel een man hè
Wij zijn 67 en 64

Eapy

Berichten: 1736
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 21:07

Dankje!

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 22:07

Ik lees net dat queen Elisabeth en prins Charles ook covid hebben en enkel verkoudheidsymptomen hebben. Zij is toch al 95 of zo.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 22:15

Mijn vriend is na 150+ keer testen (hij is gestopt met tellen) voor het eerst positief getest afgelopen vrijdag. Hij is gevaccineerd + booster. Klachten: Flinke verkoudheid en weinig energie. Slaapt veel. Ten tijde van de test (teststraat op zijn werk) had hij een opkomende keelpijn.

Ik ben die dag dat hij me belde met de uitslag naar huis gereden, zelftest gedaan en kon ook nog bij GGD terecht voor PCR. Beiden negatief. Ook gevaccineerd + booster. Ik heb verkoudheidsklachten, maar mild. Nu, twee dagen later, is mijn zelftest nog steeds negatief. Morgen voor de zekerheid weer PCR, nog steeds milde verkoudheidsklachten.

Misschien heeft hij corona + verkoudheid en heb ik alleen ook zijn verkoudheid. :+ Ik zit met mijn afweeronderdrukkende medicatie in een risicogroep, maar ik heb de corona dus nog niet opgepikt terwijl ik toch echt het bed met hem deel.

Zebrastreep

Berichten: 9788
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 00:07

Bijna iedereen op werk besmet 2 x gevaccineerd en geboosterd. Op een enkeling na die geen vaccinatie wouden hebben.

Klachten zijn zeer mild ook de kwetsbaren zijn binnen 5 dagen flink hersteld.


Ik heb als enige nog niks gehad dus de booster doet goed zijn werk. Kan zijn dat ik het toch van mijn zusje heb gehad hoor ik weet het niet zo goed. Lijkt mij heel sterk als er 19 van de 20 klachten hebben en positief zijn (sommigen ook negatief maar met hele duidelijke klachten of pas na een paar dagen positief) en ik nog niks heb dat moet toch ergens wegkomen.

Ik werk als enige met mondkapje op kan dus misschien wel degelijk het verschil maken. Ik wordt er raar op aangekeken voor mijn werkgever maar ik zei al blijkbaar werkt het toch hé ben als enige niet ziek