Sup ( stand up paddling)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:15

Oh leuk, wij hebben de sups net uit de opslag gehaald en gaan morgen weer een poging wagen :D

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:08

Ik ben gisteren ook weer geweest :)
Nu hopelijk zondag weer!

Plas waar wij normaal heen gaan en parkeren, hebben de slagboom dicht en alleen de betaalde kant open en daar mag je officieel weer niet met de honden komen. Dus dilemma. En hier vind de hond het echt leuk!

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:43

Ik kom mij ook melden! Zojuist een supboard gekocht, straks ophalen en vanavond proberen. *\o/*

Prairy
Berichten: 9159
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:53

Wij krijgen waarschijnlijk morgen onze Stardupp Savor boards binnen, gelijk een zitje en kajak peddel erbij besteld.

Iemand nog leuke tips voor een rondje met overnachting aan het water (niet kamperen)? Voor mijn man zijn verjaardag in augustus.

tienus63

Berichten: 12144
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:40

@prairy, posthoorn in Dokkum.

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:34

Vanavond geprobeerd, werkte toppie! Wat doen jullie met de spullen die je mee hebt? Pomp, tas waar de sup inzit etc?

Muga

Berichten: 2085
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:57

Ik ga van het weekend voor het eerst suppen. 1 huren en gewoon proberen. Misschien is een lesje ook nog wel een optie. Heel veel zin in. Jullie maken mij wel steeds benieuwder!

Nog tips voor een echte beginner?

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:16

Hoe ziet dat eruit zo’n zitje in gebruik?

Prairy
Berichten: 9159
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:04

Ineke2 schreef:
Hoe ziet dat eruit zo’n zitje in gebruik?

Zal proberen eraan te denken om een foto te maken als we ze binnen hebben.

lieke2
Berichten: 2135
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:25

M1994 schreef:
Vanavond geprobeerd, werkte toppie! Wat doen jullie met de spullen die je mee hebt? Pomp, tas waar de sup inzit etc?


Sup oppompen (liefst bij de auto) alles terug in de auto, sub, peddel en tasje met spulletjes meenemen (evt tasje al onder de stieken stoppen) en dan naar het water.

Geniet ervan :j

tienus63

Berichten: 12144
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:39

Ik knoop de sup op aanhanger. Pomp hem thuis op met compressor.
Ik houd het niet vol om hem met de handpomp op te pompen.
Spullen gaan in kofferbak, paddel steek in elastiek van de sup.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 07:08

M1994 schreef:
Vanavond geprobeerd, werkte toppie! Wat doen jullie met de spullen die je mee hebt? Pomp, tas waar de sup inzit etc?


Ik ben vaak met de fiets. Die tas met spullen laat ik gewoon liggen. Of hang ik aan het stuur van mijn fiets.

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:02

M1994 schreef:
Vanavond geprobeerd, werkte toppie! Wat doen jullie met de spullen die je mee hebt? Pomp, tas waar de sup inzit etc?


In de auto laten maar als ik lopend ben doe ik de pomp in de tas (tas is waterdicht/ Jobe board) en mn telefoon enzo in een kleinere dry bag ook in de tas, die kan dan in z'n geheel onder het elastiek op mn board mee. Hoop dat de pomp het in de tas overleefd als ik om ga maar dat is nog niet gebeurd.
Iemand ervaring hoe dicht de jobe waterdichte tassen ook echt waterdicht zijn toevallig?

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 09:30

Dit is leuk! Ik meld mij ook :D
Afgelopen zaterdag is mijn nieuwe aqua marina bezorgd en 's avonds natuurlijk meteen uitgeprobeerd in het kanaal naast huis.
Zondag naar een plas in het bos geweest en voor het eerst erop gestaan en dat viel me 100% mee *\o/*

Afbeelding

Zondag een lesje, ben benieuwd, het wordt mooi weer *D

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 09:46

Mystery: het hangt een beetje van het type tas af.
Ritsen zijn en blijven altijd kwetsbaar voor water, maar kunnen wel waterdicht zijn. De vraag is dan wat voor type rits er gebruikt is.

Een tas met zo'n oprolrand is vrijwel altijd waterdicht, mits je minimaal 2-3 slagen oprolt. Let wel op dat er geen gaatjes in de stof komen, dan komt er langs die kant natuurlijk gewoon water binnen.

Wil je echt heel zeker zijn dat je waterdicht bent, zit je met een tonnetje altijd goed. Die zijn alleen minder handig op een sup.

Vraagje: wat denk je dat er mis kan gaan met je pomp als die nat wordt? Of is het een elektrische? Want een gewone handpomp droogt wel weer, toch?

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 09:50

Prairy schreef:
Wij krijgen waarschijnlijk morgen onze Stardupp Savor boards binnen, gelijk een zitje en kajak peddel erbij besteld.

Iemand nog leuke tips voor een rondje met overnachting aan het water (niet kamperen)? Voor mijn man zijn verjaardag in augustus.


Aan het veluwe meer zitten hotels, waar je ook kan suppen.

Anders een B&B aan de linge kan even niet op de naam komen.


Wij laten alle spullen in de auto, eventueel tasje met wat te drinken, of een bidon onder het elastiek.
Als wij met de fiets gaan laten we alles in de fiets kar.

KletsKoekje
Berichten: 3305
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:05

Wij hebben sinds kort ook sups, ik mijn man en zoon van 9. Dochter van 5 gaat met reddingsvest bij mij of mijn man mee. We hebben er echt heel veel plezier van! Gaan regelmatig kamperen en nemen ze dan ook mee.

Wij pompen op bij de auto en laten die spullen in de auto. Neem wel een drybag mee met onze spulletjes, eten en drinken. Er gaat altijd 1 telefoon mee, in een waterdicht hoesje. Meestal heb ik die om mijn nek, of anders in de drybag.

Onze Franse bull is ook al een keertje mee geweest, zo leuk!
Afbeelding

Prairy
Berichten: 9159
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:37

Het is Giethoorn geworden, met een hotel aan het water. Rondje Giethoorn doen, 1 nachtje slapen, misschien nog een klein rondje en dan weer lekker naar huis.

6 augustus gaan we naar mijn geboortedorp Ilpendam, kilometer of 5 heen, theetuin Overleek wat eten en dan weer terug, op bezoek bij oma die er nog woont.

tienus63

Berichten: 12144
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:38

Pas op @ kletskous met hoesjes om je nek.
Die kunnen zo van je nek schieten als je onverwachts valt.
Proefondervindelijk vastgesteld.
Dag telefoon en dag autosleutel.
Dit gebeurde me op snelstromend water.
Helaas niet terug gevonden.
We hadden al eens getest of dat hoesje blijft drijven, dat doet ie niet. Dat wisten we.

Dus zorg dat je koord van hoesje altijd vast lust aan je kleding of aan je board.

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:46

mirriezz schreef:
Mystery: het hangt een beetje van het type tas af.
Ritsen zijn en blijven altijd kwetsbaar voor water, maar kunnen wel waterdicht zijn. De vraag is dan wat voor type rits er gebruikt is.

Een tas met zo'n oprolrand is vrijwel altijd waterdicht, mits je minimaal 2-3 slagen oprolt. Let wel op dat er geen gaatjes in de stof komen, dan komt er langs die kant natuurlijk gewoon water binnen.

Wil je echt heel zeker zijn dat je waterdicht bent, zit je met een tonnetje altijd goed. Die zijn alleen minder handig op een sup.

Vraagje: wat denk je dat er mis kan gaan met je pomp als die nat wordt? Of is het een elektrische? Want een gewone handpomp droogt wel weer, toch?



Er zit geen rits in, hier kun je volgens mij een plaatje zien van de tas: (is in elk geval de tas die meegeleverd wordt met de jobe duna, niet de 20 liter dry bag want daar past mn board niet in.
Tas slijt trouwens wel snel.
https://www.toppy.nl/product/11302/jobe ... d-set.html

en deze pomp:
https://www.isupcenter.nl/product/red-p ... itan-pomp/

Bo_Y

Berichten: 4579
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:32

Ik heb een tasje gekregen mijn board.
Die is waterdicht.
Ik heb daar zelf een lijn aangemaakt met 2 karabijnhaken.
Tasje ligt voor op mijn board en is links en rechts aan een ring vastgemaakt. Deze blijft liggen bij alles wat kan gebeuren.

Ik heb geen foto gemaakt, helaas..

Alleen foto,s van de hond op het board in Zwitserland en Italie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:55

Zooo gaaf met hond! Ik vind de plaatjes in de bergmeren ook altijd prachtig! Jammer dat het hier zo plat is :+
Pomp ed laat ik ook mooi in de auto liggen, kan ik het ook niet vergeten :')
Hebben jullie nog goede merken voor een waterdichte tas/telefoonhoesje? Of maakt dat niet zo veel uit?

KletsKoekje
Berichten: 3305
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:20

tienus63 schreef:
Pas op @ kletskous met hoesjes om je nek.
Die kunnen zo van je nek schieten als je onverwachts valt.
Proefondervindelijk vastgesteld.
Dag telefoon en dag autosleutel.
Dit gebeurde me op snelstromend water.
Helaas niet terug gevonden.
We hadden al eens getest of dat hoesje blijft drijven, dat doet ie niet. Dat wisten we.

Dus zorg dat je koord van hoesje altijd vast lust aan je kleding o jijf aan je board.


Bedankt voor de tip, maar die van mij blijft drijven. Ik heb er inderdaad 1 die niet drijft, maar nu een van Moai, die drijft prima :)

KletsKoekje
Berichten: 3305
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:21

ricojoreen schreef:
Zooo gaaf met hond! Ik vind de plaatjes in de bergmeren ook altijd prachtig! Jammer dat het hier zo plat is :+
Pomp ed laat ik ook mooi in de auto liggen, kan ik het ook niet vergeten :')
Hebben jullie nog goede merken voor een waterdichte tas/telefoonhoesje? Of maakt dat niet zo veel uit?


Ik had eerst een goedkope van bol.com, werkt prima, maar mijn zoon kreeg er een van Moai bij zijn sup die blijft drijven. Echt een aanrader

Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:28

Hee, leuk..een sup topic.
Ik heb er sinds 4c weken ook eentje.
Erg blij mee.
Nu vakantie, dus probeer vaak te gaan.
Een rondje kan ik hier niet doen

Wel een heen-en-weertje van flink wat
Kilometers.