Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 19:29

Mellow schreef:
IMANDRA schreef:

Hier niet helaas. Ben net ongesteld geworden dus mijn 3e en tevens laatste traject zal nu van start gaan. Valt ook net samen met veel stress op het werk dus ik ben nogal nerveus erover :=



Zou je de laatste poging ook op kunnen schuiven?
Dat je even pauze neemt?

Ik heb zelf toen destijds 4 maanden even pauze gehad zodat ik weer even tot rust kon komen. Dit was wel met iui.

Ik weet niet of dat in jou situatie mogelijk is natuurlijk.


Zou een optie zijn, maar in mijn geval zijn het natuurlijk al super lange trajecten, dus heeft niet m’n voorkeur. Bovendien zijn het meestal relatief korte periodes... Ga eerst op het werk kijken of ik wat over kan hevelen of uit kan stellen, zou ook al helpen maybe. M’n baas is gelukkig echt heel chill hiermee en m’n directe collega heeft in hetzelfde schuitje gezeten.

Net de afspraak gehad en alles ziet er goed uit. Baarmoederslijmvlies is mooi dun en heb 19 cellen waarmee we nu dus starten. Heb echt een hele tas aan medicatie (ook andere dan de vorige keer, met 2 hormonen ipv 1 -meriofert ipv gonal-f) dus hopelijk maakt dat bij mij verschil.

Ze gaven ook aan dat ik dit keer de optie zou hebben om 2 embryo’s terug te laten plaatsen (blijkbaar is het wettelijk een optie bij deze trajecten, ook als er geen issues rondom vruchtbaarheid zijn). Hoe kijken jullie daar naar? Hoop dat het geen vervelende vraag is, oprecht benieuwd. Moeten er überhaupt wel meer dan 1 die viable zijn uitkomen maar we zullen zien :=

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 21:43

Ik heb bij een verse terugplaatsing, de eerste keer ook 2 embryo's laten terugplaatsen. Dit mocht omdat ik ouder was dan 36. De embryo's zagen er niet supertop uit en de gyn gaf aan dat er meer kans op overleving was in de baarmoeder dan in de "broeikas". Dus toen besloten van er 2 terug te plaatsen (waarvan 1 embryo twijfelachtig was qua kwaliteit). Een tweeling zou hier ook heel erg welkom geweest zijn, maar helaas zijn beiden embryo's niet blijven plakken.
Van de overige embryo's is er maar 1 ontwikkeld tot een cryo, dus kon ik uiteraard maar 1tje laten terugplaatsen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 22:07

Ja de arts gaf al aan dat er bij een verse terugplaatsing voordelen aan zitten, maar ik krijg die niet ivm het PGT traject

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 22:58

Ah dan snap ik het wel. Wel zou ik je dan echt willen adviseren de stress factor weg te halen/minimaliseren.

Bij ons is het toen gelukt toen ik mijn stressfactor heb aangepakt. Ik denk tot op de dag van vandaag dat dat enorm heeft mee geholpen.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 08:16

@Samir, weinig nieuws hier, geen zwangerschap. Hoe is het met jou?

IMANDRA, spannend! Succes met het derde traject! Ik zou twee embryo's wel aandurven, als er veel overleven. Hopelijk lukt het je om meer rust te vinden in je werk.

Netjuh, ik duim met je mee.

Farjen, nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

Spannend, Marije!

Wij hebben begin april weer een afspraak bij de fertiliteitsarts. De omstandigheden zijn nu net iets anders dan de vorige keer, omdat ik nu een hele regelmatige cyclus heb en enkele jaren geleden, voordat ik zwanger werd, niet.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 08:26

Imandra, oja juist bij jou moeten ze eerst gescreend worden. Dom van me.. Hmm ik denk dat ik het bij cryo's niet zou doen, ik denk dat ik zou kiezen voor meer kansen (ligt ook aan het aantal natuurlijk). Dus ik snap dat je het een lastige beslissing vind..
Zoals Mellow zegt, hier was de stress inderdaad ook een grote boosdoener

Adamootje, bedankt! Ik hoop dat iedereen snel mag volgen!
Succes in Aprl, regelmaat in je cyclus is wel goed!

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 10:47

Ja want twee die ook blijven plakken brengt natuurlijk ook risico’s met zich mee en qua succespercentage maakt het niet uit (hooguit sneller).

Ben inmiddels eea op het werk aan het proberen te regelen om mezelf wat meer rust te geven! Hopelijk lukt dat :D

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 12:05

Ik wil mij ook melden als het mag.

3 jaar geleden een prachtige dochter mogen krijgen met mijn ex-vrouw. Nu een grote wens voor een 2e dus besloten dit in mijn eentje te gaan doen met dezelfde donor als mijn dochter.

3 weken geleden ben ik gestopt met de hormonen en nu nog steeds aan het wachten op mijn ongesteldheid. Zodra die er is gaat alles weer lopen!

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 12:56

IMANDRA schreef:
Ja want twee die ook blijven plakken brengt natuurlijk ook risico’s met zich mee en qua succespercentage maakt het niet uit (hooguit sneller).

Ben inmiddels eea op het werk aan het proberen te regelen om mezelf wat meer rust te geven! Hopelijk lukt dat :D


Ik gun het je! Dat je vol rust deze kans mag krijgen!
Ik vind het knap van je en hoop dat je werk je deze ruimte wil geven.

Ellekebr
Berichten: 113
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:28

Al een tijdje stil hier, maar ik wil me toch graag melden! Wij zijn sinds oktober bezig, maar helaas (op een miskraam in januari na) is het nog niet gelukt. Ik ben er dmv ovulatietesten achter gekomen dat mijn luteale fase maar 10 dagen is, dus toch even een afspraak bij de huisarts gemaakt om dat te bespreken. Ik lees hier veel tegenstrijdige info over op internet.. iemand toevallig ervaring mee?

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 12:00

Ellekebr, mijn luteale fase is ook kort (10-11 dagen), maar als deze niet korter is dan 10 dagen, dan vorm dat geen probleem. Dit heb ik van twee verschillende fertiliteitsartsen gehoord, dus ik geloof het wel. Bovendien loopt hier een gezonde zoon van ruim twee jaar rond, ondanks de korte luteale fase.

Wij zijn weer naar de fertiliteitsarts geweest en mogen in principe direct met IUI starten. Ik ben momenteel alleen erg druk met afstuderen, dus wacht het liefst nog twee maanden.