Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:33

pimaude schreef:
Gefeliciteerd lieene !! En veel plezier komende tijd!


Hahaha dankjewel! Eigenlijk is het wel gek, zo trots als ik nu ben op m’n menstruatie :Y). Voel me weer helemaal een klein meisje

Froukje
Forever young

Berichten: 10844
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:24

Haha moet altijd wel grinniken hoe blij je soms kunt zijn als je ongesteld wordt terwijl het normaal gesproken ronduit poedersuiker is.
Net als een drol van een paard met koliek :=

Maar fijn dat je nog redelijk snel weer ongesteld geworden bent. Op naar een nieuwe ronde.

Getty_Maan

Berichten: 2594
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:35

Nounik miste m'n menstruatie helemaal niet tijdens dat ik de spiraal had. Merkte laatst ook weer waarom het zo vervelend is en dan heb ik eigenlijk verder geen kwalen erbij :7

Maar nu is het wel prettig om te weten dat het weer normaal is.

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:26

Ik kan ook niet wachten tot hij weer terug is. Ik ben de grootste stresskip ooit, dus vind het nog steeds mega weird dat hij domweg uitblijft in misschien wel de laatste maand dat we het nog zelf konden proberen 8)7 ik lach mezelf nu maar uit, want kan anders wel janken. := dus lienie ik ben plaatsvervangend trots op je lichaam dat je ongesteld bent geworden *\o/*

_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:49

Zo lief allemaal! Dankjulliewel

Hoe gaat het straks bij jou verder Pimaude?

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:40

Wij hebben in Mei een nieuwe afspraak waarin ze de vervolgstappen gaan voorleggen. De eileider doorspuiten als ze denken dat daar iets niet goed zit, en anders al vrij snel aan de hormonen begreep ik de vorige keer. Omdat ik bekend ben met depressie wil ik dat liever niet zo 123 direct overwegen, en de artsen zelf ook niet dus we gaan het zien wat ze voorstellen. Tenzij hij nu niks kan vanwege de uitblijvende menstruatie.. ;( dus ik laat het even los, in de hoop dat dat snel weer terugkomt.

Lienepien95

Berichten: 819
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 15:34

_Liiene schreef:
Jaaaaa! Ik ben zojuist weer voor het eerst ongesteld geworden! *\o/*
Niet verwacht dat ik er ZO blij mee zou zijn, en ook al zo snel. Het geeft weer soort van groen licht om weer aan de klus te kunnen


Wat fijn!!! *\o/* *\o/*

DaysOfAutumn
Berichten: 57
Geregistreerd: 17-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 15:43

Ik heb er even over na moeten denken hoe ik dit hier precies ga neer pennen omdat ik dus een twijfelaar ben.

Ik ben ziek, krijg de komende 2,5 jaar nog wekelijks een dosis chemo en twee wekelijks TNF-alfaremmers. Het gaat om een zeldzame autoimuunziekre waarvan niet bekend is of deze erfelijk is.

En dat is gelijk een grote reden tot twijfelen voor ons. Ik wil een kind absoluut niet belasten met een vergelijkbaar of heftiger medisch traject en de onzekerheid waar ik nu doorheen moet. Mijn levenskwaliteit is acceptabel, maar ik ben elke week 1,5 tot 3 dagen ziek. Vergelijkbaar met hele zware buikgriep waar je ook nog eens migraine bij hebt. Echt top dus.

Daarnaast moet ik voor ik überhaupt zwanger mag worden 6 maanden gestopt zijn met mijn medicatie. Wat gaat dat met mijn ziekte doen? Ga ik weer blind worden? Ik ben dankzij mijn ziekte 3,5 maand blind geweest en we weten door te experimenteren met medicatie dat mijn zicht zeer snel verslechterd als ik medicatie probeer af te bouwen. Plus alle andere pijn die dan weer terug komt. Als je nou de garantie had dat je na dat half jaar direct zwanger bent, dan was het te overwegen. Mijn ziekte heeft een heel mild verloop tijdens een zwangerschap. Maar helaas weten we ook dat mijn medicatie een negatieve invloed heeft op vruchtbaarheid.

Als ik dit verhaal van iemand anders zou lezen zou ik denken ‘meid waar begon je aan”. Maar ja, wij zouden wel graag kinderen willen en ik denk dat mijn vriend de allerleukste vader ter wereld gaat zijn.

Ik weet ook eigenlijk niet goed wat ik met reageren in dit topic wil want ik mag helemaal niet zwanger raken of stoppen met mijn medicatie. Daar hebben we namelijk nog steeds een goede dosering van gevonden. Maar het is toch iets wat met enige regelmaat door mijn hoofd gaat.. ik denk dat ik gewoon even mijn hart moet luchten?

daiswees

Berichten: 1158
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 15:48

jeetje DaysofAutumn wat een heftig verhaal...
kan me voorstellen dat dit heel veel twijfels met zich mee brengt..
is eventueel een eiceldonor een optie om de kans uit te sluiten op de mogelijke erfelijkheid van jou ziekte?
los van alle andere bijkomstigheden wat nogsteeds twijfels zal oproepen..!
eventueel kan ik je uzbrussel oncofertiliteit erg aanraden om met je mee te denken met chemo's en zwangerschap etc.

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:36

Jeetje pittige keuzes. Ik zit al direct aan ivf te denken. Kunnen ze je ziekte opsporen in het eitje? En zo een gezond eitje eruit vissen? Dan wordt het een heel klinisch verhaal, maar een romantische liefdesbaby zal voor jou helaas vrijwel uitgesloten zijn omdat je er al zoveel voor moet laten. Wil je jezelf (tijdelijk) opofferen voor je toekomstige baby? Of zouden jullie als koppel ook voldoening halen uit een andere optie? Ik zou dit echt bespreken met een arts die alle opties kan weergeven, maar vind het dapper dat je dit wil delen!

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:49

Lienie wat fijn!

pimaude spannend! Hopelijk doet het doorspuiten het gewoon en ben je snel zwanger!

DaysOfAutumn pittig traject zeg. Ik snap je overwegingen. Ik wens je heel veel sterkte bij de beslissing. Wat de uitkomst mag zijn, je denkt er overna en overweegt alles!

Gisteren met mijn man gesproken en hij heeft aangegeven dat hij er klaar voor is. Dus vanaf nu voor het echie. Beetje jammer dat mijn eisprong net geweest is. Komende maand dus echte kans. Nu eerst weer wahten op ongesteldheid.

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:22

Volgens mij was de eileiders uitspuiten niet nodig omdat alles het lijkt te doen.. we gaan het zien.

Spannend en veel plezier. Ken je je cyclus al een beetje?

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:57

Ik houd mijn ongesteldheid bij, maar verder geen ovulatie testen. Gaan we eerste tijd ook niet doen. Gewoon wanneer we zin hebben ( mijn libido is hoger tijdens/rond ovulatie). Verder is op dit moment mijn zin erg laag. Ik merk dat borstvoeding bij mij het libido erg naar beneden haalt. Het idee dat voor een tweede gaan wakkert wel wat aan :+

Froukje
Forever young

Berichten: 10844
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:21

Oef Daysofautumn, wat een vreselijke keus om te moeten maken :(:)

Pimaude, lukt het inmiddels een beetje om het los te laten?

Lovelys, wat fijn dat je man er ook weer klaar voor is. Hopen dat de je menstruatie snel voor de deur staat.


Ik zit inmiddels in mijn eerste week zonder pil, de zin in seks is enorm, wat verrassend is want normaal moet ik er niet zoveel van weten, en mijn vriend doet heel hard zijn best om een positieve test te hebben over 3 weken :')
Ik hoop vooral dat mijn cyclus snel weer is zoals het moet zijn.

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:17

Ik ben ongesteld geworden! Man wat was ik boos en chagrijnig op corona dat die mij dit afpakken, maar 'gelukkig' nu 1 week later. Helaas wel precies dan in onze vakantie de hele vakantie ongesteld. |( maargoed er zijn grotere zorgen dan dit!

Froukje
Forever young

Berichten: 10844
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:32

*\o/* Wat fijn!

Froukje
Forever young

Berichten: 10844
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 16:21

Ok, ik kon de nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb net ovulatietesten gehaald.. Voor mijn gevoel moet ik namelijk knetter ongesteld worden maar toch voelt het anders.

Als mijn cyclus gelijk weer normaal zou zijn zou ik zaterdag een eisprong hebben. Net een ovulatietest gedaan en ik had gewoon een licht streepje.. :oo Dat ontpillen kan wel eens sneller gaan dan dat ik rekening mee had gehouden.

_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 16:57

Froukje kan best zijn dat je je eiersprong gaat voelen hoor. Dat had ik ook ineens toen ik gestopt was met de pil.
Veel plezier met klussen :D

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:18

Hoihoi,

Ik zou me toch ook graag willen melden. Ik lees al een tijdje mee namelijk. Ik weet niet hoe actief Ik zal zijn maar vind het erg leuk om jullie verhalen te volgen.

Mijn vriend en ik hebben beide een kinderwens. Niet per direct maar eind van het jaar maar eens 'proberen'. We staan aan de start van het bouwen van onze eigen huis dus nu zwanger worden zal niet heel praktisch zijn omdat ik ook fysiek nodig ben bij de bouw.

Wel ben ik sinds september al gestopt met de pil. Helaas gaat ontpillen niet zo hard bij mij. Alleen in december 1x ongesteld geweest en verder nog niks. Ik ben hiervoor bij de huisarts geweest en word nu doorverwezen naar her ziekenhuis. Vind ik wel spannend maar tot op heden heb ik eigenlijk geen aanwijzingen om ongerust te zijn, behalve dan niet ongesteld worden.

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:40

Wat vervelend, maar fijn dat je er op tijd bij lijkt te zijn nu je je kinderwens nog niet NU meteen hebt. Want dat wordt dat wat lastig zonder menstruatie.. succes met het onderzoek en ik hoop dat het meevalt!

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:47

Froukje schreef:
Ok, ik kon de nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb net ovulatietesten gehaald.. Voor mijn gevoel moet ik namelijk knetter ongesteld worden maar toch voelt het anders.

Als mijn cyclus gelijk weer normaal zou zijn zou ik zaterdag een eisprong hebben. Net een ovulatietest gedaan en ik had gewoon een licht streepje.. :oo Dat ontpillen kan wel eens sneller gaan dan dat ik rekening mee had gehouden.


Houd je er wel rekening mee dat je altijd een streepje hebt. Maar dat kan oplopen kwa kleur. Als je vergelijking foto's wilt pb maar.


Hier vorige week eisprong gemeten op cyclus dag 16. Dus super blij komt waarschijnlijk neer op een cyclus van 30 dagen :):)

Froukje
Forever young

Berichten: 10844
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 23:08

Hoe gaat het hier met iedereen?

Hier was vandaag het streepje van de ovulatie test duidelijk donkerder dan de dagen hiervoor. Maar ik vrees dat we het hele zwanger worden eerst maar weer op een laag pitje moeten gaan zetten.

Vriendje heeft nogal moeite met presteren onder druk tijdens het oefenen... Hij heeft zichzelf zo ingeprent dat het deze ronde gelijk raak moet zijn dat zijn lichaam hem een dikke vette middelvinger geeft wat weer resulteert in een heel boos vriendje. ^)

Dus we gaan eerst maar weer eens terug naar de stap seks is leuk, zonder verdere druk etc. Mocht ik dan wel een eisprong aanvoelen komen in een volgende ronde houd ik gewoon wijselijk mijn mond en maak er een leuke avond van. :=

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 07:52

Ah wat vervelend Froukje. Ik snap dat dat best wel veel druk kan geven. Goed dat jullie een stapje terug doen.

Saul

Berichten: 9660
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 08:50

Hey maanlicht. Wat leuk om jou hier tegen te komen !

Ik kom me ook melden als dat mag.
Wat een hoop heftige verhalen hier Pff. Dikke knuffel voor iedereen.

Ts van harte ! Wauw ! Super fijn !

Ik hoop dat ik niet al te veel meelezers heb. Maar dat ga ik vanzelf merken :=

Wij hebben wel al een kindje. Over 2 weken word ze 2.

Ik heb PCOS, dus hier gaat het helaas niet vanzelf. We hebben ook jaren geduld moeten hebben voordat onze dame dan eindelijk onderweg was.

Inmiddels ook al weer een aardige poos bezig voor nummer 2. Maarja .. zelfde verhaal als bij de eerste.

Door Corona en vanalles er omheen is het traject in het ziekenhuis vertraagd geweest.

Vandaag daarom pas voor het eerst weer begonnen met hormonen slikken.
Pff dat heb ik zo niet gemist. Heb vanmorgen de eerste pil gehad (van 5) en voel me nu al ellendig :')

Maar alles voor het goede doel!

Lastig Froukje.
Hier soms ook last van. Maar dat komt meer omdat we al zo lang aan het proberen zijn en het ziekenhuis dus aangeeft wanneer je moet :=

Verder wel gelezen maar ga niet meer op alles reageren als jullie het niet erg vinden.

Vanaf nu ga ik wel reageren :j

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 08:58

Froukje, wat ons geholpen heeft is het er over hebben :) dus ook percentages over hoe lang het gemiddeld duurt, hoeveel “goede dagen” er zijn in een cyclus en hoe groot de kans is dat het raak is (want dat is best een eyeopener), mijn vriend had echt geen idee hoe/wat, en door het te bespreken werd het allemaal wat meer oké.