Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:43

Nu ben ik wel benieuwd welke testen je dan hebt gebruikt! En balen!

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:44

Ik was een maand overtijd, had eigenlijk wel wat hoop, maar test negatief en gelijk daarna ongesteld geworden. Helaas ga ik morgen een weekend naar de sauna, niet zo praktisch, maar goed..

Getty_Maan

Berichten: 2598
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:44

Hier gaat het goed, ben er niet heel erg mee bezig, genoeg afleiding.

Mag vandaag wel even in een babywinkel een cadeautje halen voor 2 vrienden.

Dus zal m'n enthousiasme wel even bedwingen moeten haha.

Wanneer komt je vriend weer terug?

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:55

Hier heb ik spannende dagen. Zit nu op dag 32. Vorige maand was het 36 dagen maar wel precies 14 dagen na eisprong ongesteld. En nu zit ik al op dag 17 _O-

En wel ' pijnlijk'gevoel in onderbuik en Naja wel zelfde klachten als al een jaar lang.

Pas 2 cyclussen zijn gelijk geweest en meetbaar met 14 dagen na eisprong ongesteld. Ik denk nu al 3 dagen van ok en nu word ik ongesteld. Maar niks....
Ik wacht vandaag nog af en ga morgen testen. Mijn lichaam houd mij al 13 maanden voor de gek.

_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 13:30

Pimaude het waren beide de digitale testen van clear blue. Maar de ‘oude’ waren stiekem ook al een klein beetje over datum!

Getty hij komt maandag pas terug

Ik duim met je mee iloveiswan!

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:58

Maanlicht zuur! Had je een reden kunnen ontdekken? Of een eventuele vroege mk ?

Iloveiswan: lastig hé! Lekker je dag volslagen en rustig testen wanneer het kan!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 19:07

Oh dat is balen _Liiene dat je vriend er nu niet is.

Wat naar Maanlicht... Zo ver overtijd en dan nog niks.

Oeh spannend iloveiswan!

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:02

pimaude schreef:
Maanlicht zuur! Had je een reden kunnen ontdekken? Of een eventuele vroege mk ?

Iloveiswan: lastig hé! Lekker je dag volslagen en rustig testen wanneer het kan!


Nee, geen reden. Mijn cyclus is nog een beetje raar, januari mijn spiraaltje laten verwijderen maar het is nog steeds rommelig. Hopelijk vanaf nu wat regelmatiger.

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:42

Hoofd koel houden en hopelijk zijn je hormonen gauw gewend aan de nieuwe situatie !

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:32

Ik wil graag ovulatietesten aanschaffen, welke gebruiken jullie en hoe werkt het precies? Vanaf welke dag moet je beginnen met testen en dan elke dag? Of hoe doen jullie dat?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 19:11

Ik heb die van Sensitest (dipsticks). Als je de 1e keer begint zou ik zo'n 4 dagen voor je verwachte eisprong beginnen. Let erop dat je bijna altijd een streepje zult zien, een ovulatietest is pas positief als de teststreep even donker of donkerder is dan de controlestreep. Als t je 1e keer is zou ik 2x per dag (ong 10.00 en tussen 16.00 en 19.00) testen om te zien hoe of wat. Je ei springt normaal gezien binnen 48 uur na de start van je piek (= positieve ovulatietest).

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 19:21

Je kan de resultaten van de strips ook fijn bijhouden in de app van Premom. Daarmee ‘scan’ je het resultaat en krijg je een mooi overzicht van de ontwikkeling en geeft je aan wanneer het een piek is.
En je hoeft de ovulatietesten zelf niet te bewaren, vindt dat zelf nooit zo fris namelijk :+

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 19:31

Klopt Linoleum, dat doe ik ook... Foto maken, in de app zetten en klaar... Geeft heel mooi beeld!

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:17

Thanks!! Daar heb ik veel aan. Heb 50 strips besteld.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:46

ik gebruik die van de action. Als ik straks nog meer nodig heb bestel ik wel online.

Ik was op dag 33 ongesteld geworden met een ovulatie op dag 16. Super netjes vind ik zelf dus daar ben ik heel blij mee. Nieuwe nod is 22 mei. En ga over 5 dagen beginnen met ovulatie testen op dag 10. Als het dit keer weer een cyclus word rond de 30 dagen ben ik echt zo opgelucht na een jaar zoveel onzekerheid ;(

We gaan er weer voor met volle moed dames *\o/*

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 07:15

Ik had afgelopen maand die van de action gebruikt, samen met die van sensitest en die liepen heel gelijk op. Het fijne van de action is dat hij heel duidelijk 2 lijnen aangeeft, en anders bijna blanco blijft terwijl de sensitest echt elke keer dikker wordt.

biancatjuh27

Berichten: 317
Geregistreerd: 18-10-12

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:20

Hoooi, mag ik ook mee kletsen. Vorige maand de beslissing genomen dat we toch nog voor een tweede willen gaan. We hebben al een dochter van 7,5 jaar.
Of het op een natuurlijke manier zal gaan, zal nog moeten uitwijzen. Bij mijn man is bijna 2 jaar geleden teelbalkanker geconstateerd. Gelukkig waren we er op tijd bij en is hij sinds dat de aangetaste bal verwijderd is kankervrij. Uit voorzorg is er vlak voor de operatie zaad ingevroren. Dus als het niet op de natuurlijke manier lukt, kunnen we overgaan op kunstmatige methoden.
Maar voorlopig blijven we nog lekker hobbyen

Jasia

Berichten: 6758
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 14:03

Welkom Biancatjuh! Hopelijk lukt het op de natuurlijke manier. Fijn dat jullie er op tijd bij waren.

Wat doen jullie om wat afleiding te vinden van alle lichamelijke "signalen" die zowel op een aankomende menstruatie als 'n zwangerschap kunnen wijzen?
Vorige maand werd ik werkelijk gek van mezelf en ik merkte 'n vreemd soort rust tijdens/na mijn menstruatie.. Niet dat ik er blij mee was, maar ik had wél duidelijkheid...
Kan ik voorkomen dat ik elke maand gek ga worden? Wordt dit minder na 'n tijdje of moet ik me er bij neer leggen dat ik tot het lukt de helft van de maand 't padje kwijt ben?

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 14:55

Dit is lastig, dit komt met der tijd denk ik. Wat mij concreet heel erg helpt:
- leuke en drukke dagen plannen in de wachtweken. Vooral de laatste paar dagen richting de menstruatie.
- symptomen opschrijven, maar niet iets achter denken. Soms werkt googlen op babyfora wel, want dan zie je vaak verhalen dat ze ongesteld worden met precies JOU symptomen!
- de dag van menstruatie alles doen wat ik wil. Boos. Huilen. Drinken (zuipen haha). Ik mag alles en mijn omgeving mag dat ook weten :D :=
. Je doel voor ogen houden, maar niet stoppen met leven! Zeer belangrijk want dan gaat het je zoals nu opvreten en daar wordt je geen leuker mens van. Lief voor jezel zijn!

Froukje
Forever young

Berichten: 10849
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:46

Spannend Bianca, hopelijk lukt het gewoon op de natuurlijke wijze!

Herkenbaar Jasia, ik loop mezelf ook al weken in de weg :=

Ik ben vandaag ongesteld geworden, eerste keer na het stoppen van de pil met een cyclus van nu 27 dagen. Ben benieuwd of dat zo blijft.
Weet wel gelijk weer waarom ik ooit met de pil begonnen ben, lang niet zo beroerd geweest van het ongesteld zijn als vandaag. %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:35

Ik was de eerste keer zonder pil ook echt beroerd, maar nu fluit ik er doorheen met soms even 1 aleve feminax op de zwaarste dag! En van 7 naar 4 a 5 dagen gegaan! Hoop houden :-)

Mijn podcast over het niet zwanger kunnen worden komt maandag online! Spannend.. ze sturen de reacties door. Please be kind :+

Deze ovulatie, nummer 19 sinds we het bijhouden en fanatiek bezig zijn, was al zoveel anders weer. Hormonen blijven een bizar iets! := We lachen er samen maar om, maar eigenlijk is het om te huilen. Nog 25 dagen en dan mogen wij terug naar fertiliteit. Dus heel hard duimen dat we mogen afbellen ! :)ddd

Hoe trekt de rest het? Geen positieve hoopvolle berichten de afgelopen dagen? Mensen die een steuntje nodig hebben of juist heel chill ermee om kunnen gaan?

Ohja; ik lees alles en dan reageer ik steeds in mijn hoofd met : ahh oliebol wat stom. Of jeej wat fijn! Of ohh sterkte! Maar bijleesposten vergeet ik dan oeps.

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:39

Hahah ik lees wel mee, maar bijleespost is wat onhandig zonder pc. Helaas is mijn laptop stuk en wordt het nu gerepareerd door mijn man, maar dit gaat wel ff duren. Ik zit ff te wachten op mijn vruchtbare dagen. Hopelijk over een tijdje hier positief nieuws

Jintexx

Berichten: 468
Geregistreerd: 14-12-10

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:45

Ik ben een stille meelezer, zelf inmiddels 34 weken in verwachting :o

Ik wil jullie een tip meegeven dat wanneer er een positieve test is alvast moet beginnen met het inschrijven voor de kdv. Wij zijn hier te laat mee begonnen en kunnen eind van dit jaar pas terecht := sommige dagen zijn pas half '23 mogelijk.

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:50

Gefeliciteerd! Hahah ja er zijn bij ons in de buurt wachtlijsten van meer dan 2 jaar :z gelukkig hebben broertjes en zusjes voorrang en hebben we maar 1 dag nodig en het kdv waar wij zitten valt het gelukkig nog mee. Maar zodra er een hartje is dan melden we het kindje aan.

Froukje
Forever young

Berichten: 10849
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 06:26

Ik ben heel blij dat wij geen kinderopvang nodig hebben. Dacht dat het hier in het hoge noorden wel mee zou vallen maar hoorde dat je hier ook al maanden moet wachten na je bevalling tot je terecht kunt.