Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:02

Angela_ schreef:
Je piek zit er duidelijk wel aan te komen! Ik gebruik zelf de extra gevoelige dipsticks van sensitest. Ik vind daar makkelijker mijn piek mee, misschien is dat iets om eens te gebruiken ipv gewone testen? Misschien ben ik te voorbarig en vind je normaal gesproken je piek prima en mocht dat zo zijn, sorry daarvoor!

Is er jullie iets geadviseerd qua hoe vaak seks ivm de kwaliteit? Anders misschien nu een poging wagen en eventueel woensdagochtend nog een keer?


Nee we moeten het icsi traject afwachten. Maar de gyn was zo vol lof over het eitje dat ik wel benieuwd was of ik echt een piek had. Natuurlijk zwanger worden zit er voor ons helaas niet in.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:04

Linsxdot, hoe ver was je eigenlijk? Dit klinkt echt als extreem veel bloedverlies.. Ik ben afgelopen vrijdag het vruchtje (weet niet hoe ik het moet noemen eigenlijk) verloren. Zaterdag alleen maar gejankt en me schuldig gevoeld dat ik ook deze door de wc heb gespoeld als een goudvis… Zondag 2 uur door de kou gereden met mijn paard en nu gaat het wel weer. Bij mij is sinds het vruchtje er uit is het bloedverlies aanzienlijk minder En nu alleen nog maar roze. Dat was de vorige keer ook maar toen heb ik zo’n soortgelijk bloedbadhorror verhaal als Linsxdot gehad..

Lau: sorry dan heb ik je verkeerd geïnterpreteerd. Ik dacht dat jullie met dit mooie eitje nog een poging wilde wagen.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:15

Geeft niet! Poging wagen ja maar de kans dat het slaagt is alleen heel klein helaas dat zei de gyn er ook bij Y;(

@lins hopelijk ben je snel weer de oude vind het zo naar voor je.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:21

Ik was 6 weken als het goed is. Dus helemaal niet ver. Heb nu echt pijn in me onderbuik en navel. Niet te doen dit.
Fijn dat het bij jou beter gaat Angela. Al blijft het ontzettend klote. Snap het wel dat je je zo voelt hoor.
Ben wel benieuwd hoe zoiets eruit ziet. Ik heb 2x iets raars verloren maar of het echt dat was geen flauw idee.
Ja hier is echt 3 weken bloed bad geweest bah! Niet te doen ook

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:23

Angela_ schreef:
Linsxdot, hoe ver was je eigenlijk? Dit klinkt echt als extreem veel bloedverlies.. Ik ben afgelopen vrijdag het vruchtje (weet niet hoe ik het moet noemen eigenlijk) verloren. Zaterdag alleen maar gejankt en me schuldig gevoeld dat ik ook deze door de wc heb gespoeld als een goudvis… Zondag 2 uur door de kou gereden met mijn paard en nu gaat het wel weer. Bij mij is sinds het vruchtje er uit is het bloedverlies aanzienlijk minder En nu alleen nog maar roze. Dat was de vorige keer ook maar toen heb ik zo’n soortgelijk bloedbadhorror verhaal als Linsxdot gehad..

Lau: sorry dan heb ik je verkeerd geïnterpreteerd. Ik dacht dat jullie met dit mooie eitje nog een poging wilde wagen.


Knuffel :knuffel: vind het zo naar dat het zo moest. Gelukkig gaat het met jou beter

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:24

Gelukkig is er nog hoop Lau, niet opgeven. Ook al voelt het nu als of niks mogelijk is denk ik dat ze nog best veel voor je kunnen betekenen! Ik hoop dat ze snel met een plan komen die voor jullie gaat slagen! Hoofd omhoog lieve Lau! :knuffel:

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:24

LinsxDot schreef:
Ik was 6 weken als het goed is. Dus helemaal niet ver. Heb nu echt pijn in me onderbuik en navel. Niet te doen dit.
Fijn dat het bij jou beter gaat Angela. Al blijft het ontzettend klote. Snap het wel dat je je zo voelt hoor.
Ben wel benieuwd hoe zoiets eruit ziet. Ik heb 2x iets raars verloren maar of het echt dat was geen flauw idee.
Ja hier is echt 3 weken bloed bad geweest bah! Niet te doen ook

Ik zou toch maar eens een doorverwijzing vragen om te checken of je wel alles verloren bent.. Drie weken inclusief die pijn is niet normaal.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:28

Ja ik bedenk me nu dat maandag is en ik had moeten bellen als nog niet goed was. Ik dacht echt dat hele andere dag was… ik ga morgen maar weer even bellen als de buikpijn nog steeds zo is. Het is als of er een riem op me navel zit en strak aangetrokken word. Of je maat 38 broek hebt en 34 aan hebt en dan knoop in je buik strak zit haha.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 23:16

Lau: ik heb een waardevolle tip mogen ontvangen van een vriendin van mij. Ik weet niet of het überhaupt mogelijk is voor je, maar in Duitsland kunnen ze veel meer. Zij zat in de vervroegde overgang en heeft alsnog 3 kindjes op de wereld mogen zetten. In Nederland gaven ze aan nagenoeg niks voor haar te kunnen betekenen. Ze heeft hele fijne ervaringen met Cuypers en Cuypers in Heinsberg. Op Facebook is een groep mmm forum Cuypers & Cuypers waar je zonder dat je in behandeling bent vragen kan stellen. Er zijn ook mensen welke dezelfde issues hebben als jullie, dus misschien eens handig om te kijken wat ze daar aangeven.

Ze doen ook second opinions overigens, en geven dan ook advies wat ze in NL wellicht kunnen uitvoeren. Daarnaast is zij tijdelijk overgestapt naar UMC zorgverzekering want daarbij heb je 4 of 5 pogingen ipv 3 in je basisverzekering plus zij vergoeden alles mocht je naar Duitsland willen gaan. Je hoeft het niet eens voor te schieten.

Ze gaf mij dit advies omdat ik me zorgen maak over mijn 2 miskramen.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 10:27

Thanks Angela! Dat is wel een goede om te onthouden <3

Hoe voel jij je nu? Liep je al bij de gyn?

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:59

Sorry dat ik hier binnenval :o Ik ben voornamelijk meelezer.
Heeft er iemand hier ervaring met een korte cyclus? Mijn cyclus is 23 dagen, ik gebruik al een lange tijd een app om deze bij te houden. Ik had nu (dankzij dit topic) de ovulatie testen gekocht van clear blue en normaal heb je 2 dagen een LH piek en zie je een smiley tevoorschijn komen, ik maar 1 :+ Zou dat door die korte cyclus zijn?
Volgens mijn app zou mijn eisprong 5 dagen eerder geweest zijn. Zelf voel ik niets, geen "symptomen"

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:01

Lau: ik ben bij de gyn geweest door de lange nasleep van mijn vorige miskraam. Nu moet ik 1 december op controle bij de verloskundige. Maar deze is me alles meegevallen. Paar dagen buikpijn en bloedverlies maar nadat ik het vruchtje ben verloren is dat ook snel over.

Linsxdot: hoe gaat het met je?

Farjen: Je piek kan korter zijn, ik heb meestal ook maar 1 dag dat ik een piek meet. Na je piek ben je 24-48 uur vruchtbaar ongeveer. Ik vind zelf dipsticks fijner, want daar zie je hem echt oplopen. Plus ze zijn veel goedkoper.

Jasia

Berichten: 6756
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:09

Linsxdot hoe voel je je nu?

Farjen, daar heb ik geen ervaring mee. Mijn piek is vaak ook maar 1 dag echt duidelijk, daarna zwakt ie gauw af.
Ik gebruik nu dipsticks van thuistestenkopen.nl
Scheelt echt aanzienlijk in de prijs (wat met een cyclus tussen de 30 en 70 dagen best prettig is :') )

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:49

Ik heb überhaupt maar 1 dag een piek

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:02

Oh ok, op de bijsluiter van clear blue stond er dat je 2 dagen een piek moet hebben :)
Ik heb nu inderdaad ook "dippers" gekocht :D

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:34

Denk dat het beetje varieert inderdaad tussen 1 of 2 dagen een piek.

Ik had 2 hele duidelijke piek dagen.. en de volgende dag best kramp gehad leek op menstruatiepijn ( wat niet kan) dat nam een uurtje later af.. dus wij hebben het 2x gezellig gemaakt en nu dus.op het wachtbankje gok ik!

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:42

Sorry dames late reactie haha!
Ik voel me eindelijk beetje meer oké.
Straks even zwangerschaps test doen kijken of die nu echt negatief is. Wel is de app op hol wanneer nu me ovulatie is dus kan hem nu niet na checken.
Na 3 weken eindelijk weer beetje bij beetje beter

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:35

Afbeelding
We gaan weer beginnen met testen!

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:38

Succes Lins

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:42

Primavera schreef:
Succes Lins

Dankjewel <3 hoe gaat bij jou?

carineken

Berichten: 693
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:29

Net ik terug in het iui traject zou stappen is mijn cyclus spelletjes aan het spelen.
Vorige maand eisprong al gehad op dag 10.
Nu extra vroeg op controle was nog niets nu ben ik 15 dpo en nog geen eisprong.
Maar follikel zag er goed en en bloeduitslag ook dus ik mocht gisteren ovittrelle zetten.
Enorm misselijk en lichte krampen maar alles voor het goede doel dan maar.

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:53

Hier gaat t mehh. Voel me waardeloos de laatste week/1,5. Veel stress op t werk wat me extra verdrietig maakt omdat ik moe ben. Heb veel hoofdpijn, mijn buik rommelt enorm en ben heel geprikkeld naar alles en iedereen

Ik ben langzaam het hele zwanger worden een klein beetje aan t los laten. T geeft me zoveel extra verdriet... Weet niet of het me dat allemaal nog waard is om me elke maand zo ellendig te voelen.

Als het komt heel welkom, maar voor nu is mijn eigen geluk misschien eventjes wat belangrijker - hoewel ik het nog niet kan verkroppen dat dat dan voorlopig zónder kindje en zwangerschap zal zijn..
De woorden 'het is zo' en 'ik kan er toch niks aan veranderen' spelen veel in mijn hoofd de laatste tijd en juist dat laatste vind ik, als rasechte controlefreak, heel moeilijk.

Spannend carineken, hopelijk werkt het voor je.

Ik lees nog mee hoor, maar focus me eventjes op andere dingen. Wil ook wel de beste versie van mezelf zijn mocht ik ooit nog mama worden. Dat verdient zo'n hummeltje dan ook wel weer!

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 16:00

Maar het is echt niet erg om eventjes er niet mee bezig te zijn hoor. Het is vaak zelfs nog beter en gewoon go with the flow. Soms ben je er zoveel mee bezig dat je je zelf kwijt raakt rustig aan stapte terug en dan komt het wel weer!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:41

Hoe gaat het met jullie? :)

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:41

Het gaat wel en bij jou?
December komt steeds dichterbij voor de afspraak in ziekenhuis en ik krijg steeds meer paniek