Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 10:22

pimaude schreef:
Wat ik vooral heb gelezen en gehoord uit podcasts is dat je 5 dagen tot een week NA je NOD voldoende hcg hebt aangemaakt om een zwangerschap te kunnen detecteren. Uitzonderingen naar gelaten.

Op die manier zul je een vroege miskraam ook minder snel herkennen- wat dus veel ellende scheelt.

Ik weet trouwens hoe naar ongevraagde meningen kunnen zijn, had het me alleen even niet bedacht. Dus doe zeker waar je je goed bij voelt !!


Och nee ik heb het zeker niet ervaren als vervelend hoor :) ik was benieuwd naar je mening. Bedankt voor de info! Ik wacht misschien dan nog wel een tijdje langer, want je hebt wel een punt inderdaad. Ik ben zelf geen voorstander van early tests om dezelfde reden.

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 10:53

Desalniettemin ga ik heel hard voor jou en de andere dames hier duimen!!

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 977
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 13:54

Helaas toch ongesteld geworden vandaag. Aangezien dit de eerste keer was dat ik daadwerkelijk zwanger kon zijn, was ik wss veel nerveuzer dan een volgende keer :Y)

We hebben geen haast en we zien het wel.

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 14:48

Jammer Vivian, hoe voel je je nu?

Ik heb net mijn tweede ovulatietest gedaan, die van gister was meteen vrij hoog, maar omdat het de eerste was wist ik niet zo goed wat ik kon verwachten. Het streepje van vandaag is echter nauwelijks zichtbaar, dus de piek heb ik misschien al gehad? Ik had eigenlijk verwacht dat het streepje geleidelijk aan donkerder zou worden richting mijn voorspelde ovulatie, maar dat is dus niet gebeurd :P. Of is dit normaal en is ie misschien morgen weer een stuk donkerder?

Gister:
Afbeelding

Vandaag:
Afbeelding

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:36

Pimaude: lief van je! Ook voor jou natuurlijk :)

Vivian: hè dat is balen zeg… hoe gaat het nu?

Maanlicht: ben je gisteren voor het eerst begonnen met testen?

Dit waren mijn testen deze cyclus, met bij de rode streep mijn piek, je ziet ze oplopen en dan weer aflopen. Ik zou bijna zeggen dat, als ik jouw foto’s zie, je piek misschien al geweest is. Heb je op dezelfde momenten getest? En niet teveel gedronken van tevoren?

Afbeelding

Ik voel me niet zo lekker vandaag. Zal waarschijnlijk niets te maken hebben met zwanger zijn, maar vervelend is het wel. Ik ben opgeblazen, last van m’n borsten, moe en maagzuur bah.. hopelijk voel ik me morgen beter! :D

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:53

Dank je wel! Dat helpt. Misschien is mijn piek dan al geweest inderdaad. Alleen vrij vroeg dus, haha.

Ik heb gister voor het eerst getest, vandaag wel een uurtje eerder, ik moest zo nodig plassen haha. Niet te veel gedronken van te voren.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:55

Ah dat uurtje zal het verschil niet maken inderdaad. Waarschijnlijk is je piek dan net geweest, maar je zou het nog wel gezellig kunnen maken vanavond, you never know! Je ei is niet mega snel weg.

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 16:35

Ja hoor.. jou piek is geweest!

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 977
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 17:18

Wel prima hoor, maar lief dat jullie het vragen <3

We zijn voor nu gestopt met voorbehoedmiddelen en we zien het wel. Wellicht dat we op een later moment meer gaan plannen.

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 17:27

VivianHesen schreef:
Wel prima hoor, maar lief dat jullie het vragen <3

We zijn voor nu gestopt met voorbehoedmiddelen en we zien het wel. Wellicht dat we op een later moment meer gaan plannen.


Gelukkig maar!

Ik voelde net mijn ovulatie heel duidelijk, dus dat is fijn om te weten. We hebben het vanmorgen gezellig gemaakt haha, maar ik verwacht er niks van. Volgende maand zou perfect zijn, dan hoef ik geen andere bruidsjurk te kopen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 18:06

Correct me if i'm wrong, maar dit is een beetje de basistheorie:

Zodra je ovulatietest een beginnende piek aangeeft zal je binnen 1 tor 2 dagen ovuleren. Dit is dus vanaf het moment dat hij omhoog schiet.

Dan kun je krampjes of echt buikpijn voelen. Dit gevoel is het eitje wat gaat springen. Dit voel je dus meestal vòòrdat hij echt springt! Hierna is hij nog 12 tot 24 uur vruchtbaar. Je Windows is ook 5 dagen vòòr je eisprong, en twee dagen daarna.

Sperma heeft zo'n 10 uur nodig om bij je eitje te komen, dus het is zeker niet onmogelijk dat het na het springen van het eitje een zwangerschap geeft!

Helaas moeten we elke maand opnieuw 6 gooien. Elke maand zo'n 15-20% kans. En dat is frustrerend als je maar geen 6 gooit.. denk maar aan mens erger je nieten. :Y)

Tot zover een lesje biologie! :)F Maar veel van deze informatie wist ik dus niet of niet helemaal en heeft de zwanger worden podcast zo ontzettend fijn en duidelijk uitgelegd!

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 18:55

Ah vandaar! Dank je wel, dit wist ik niet!

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 19:21

Duimen draaien maanlicht! En gewoon morgen nog een keertje gezellig maken haha!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 19:46

Ja ik wist dat dus inderdaad ook niet. Maakte mij dus echt onzeker. Ik had maandag eind van de middag een positieve test en heb het “pas” dinsdagavond gezellig gemaakt. Ik dacht dat het te laat was, maar het is vermoedelijk prima op tijd :) nu is het alleen afwachten of de bevruchting geslaagd is en daarna de innesteling (die verwacht ik ergens aankomende week). Meer invloed heb ik er voor nu niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:49

Foutieve informatie !!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-05-22 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 20:55

Dat lijkt me niet te kloppen. Nergens wordt gezegd dat je geen koffie mag drinken als je zwanger wil raken en dan zouden echt veeeel meer mensen een miskraam hebben.

Ik heb even gezocht. In daadwerkelijkheid is de kans op een miskraam 50% groter als je meer dan 2 koppen koffie per dag drinkt.
Stel de kans is normaal 10%, dan wordt door meer dan twee koppen koffie per dag de kans 15%.

Lijkt me goed om hier tips te geven, alleen gebruik dan wel ook juiste cijfers en info. Naar mijn idee gaat dit eerder naar angstmakerij en het is niet de bedoeling dat we allemaal niks meer durven eten en drinken. Het is al stressvol genoeg zonder al zulke verhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:00

Er mistte 1 woordje, maar zal me niet meer bemoeien. :D

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 21:34

Dank je wel pimaude voor de theorie!

Wat voelen jullie als je je eispring voelt? Ik heb het nog nooit bewust gevoeld ofzo.


Deze maand kunnen we helaas wel als verloren beschouwen, man twijfelt toch nog best erg en was niet echt te porren op het moment zelf. Kwam met argument: "Februari is niet een leuke maand om jarig te zijn". Ik was nogal verbaasd, want 2 weken geleden vond hij het allemaal wel prima om toch te proberen. Maargoed nu dus weer afwachten tot ik ongesteld wordt. Alhoewel we wel nog binnen 3 dagen voor de voorspelde eisprong geklusd hebben.
Rustig afwachten en meer praten met man :) Hij verwacht dat ik met 1 poging zwanger ben :+ -O-

biancatjuh27

Berichten: 317
Geregistreerd: 18-10-12

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 06:59

Ik heb ook nog nooit mijn eisprong bewust gevoeld. Dus kan daar geen antwoord opgeven.

Verder heb ik best weg vage “klachten”. Vorige week regelmatig krampen gehad alsof ik ongesteld moest worden. Terwijl ik dat eigenlijk aankomende donderdag/vrijdag zou moeten worden. En nu al een paar dagen licht bloed verlies. Iets wat totaal niet bij mij past als ik ongesteld zou zijn. Het is bij mij meestal meteen dat ik flink vloei.

En aangezien ik bij de zwangerschap van mijn dochter de eerste 5 maanden, elke maand nog “ongesteld” ben geweest. ( en ik dus ook niet wist dat ik zwanger was)Denk ik dat ik voor de zekerheid maar wel regelmatig ga testen.

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 08:19

Spannend biancatjuh! Ik duim voor je!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:17

lovelys schreef:
Dank je wel pimaude voor de theorie!

Wat voelen jullie als je je eispring voelt? Ik heb het nog nooit bewust gevoeld ofzo.


Deze maand kunnen we helaas wel als verloren beschouwen, man twijfelt toch nog best erg en was niet echt te porren op het moment zelf. Kwam met argument: "Februari is niet een leuke maand om jarig te zijn". Ik was nogal verbaasd, want 2 weken geleden vond hij het allemaal wel prima om toch te proberen. Maargoed nu dus weer afwachten tot ik ongesteld wordt. Alhoewel we wel nog binnen 3 dagen voor de voorspelde eisprong geklusd hebben.
Rustig afwachten en meer praten met man :) Hij verwacht dat ik met 1 poging zwanger ben :+ -O-


Dit is herkenbaar inderdaad, hebben wij in augustus/september vorig jaar gehad en nu is ie helemaal om. Veel praten en het hebben over je verwachtingen, dan komt het vast goed :) mijn vriend verwacht ook dat het direct de eerste ronde raak is, we weten het over een dikke week haha

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:20

Biancatjuh: wanneer zou je ongesteld moeten worden? Spannend zeg! Ik duim voor je :)

Ik ben gisteren en vandaag een beetje uit m’n hum, moe en last van m’n borsten. Zal de progesteron wel zijn. Ook een drukkend gevoel in m’n buik, maar ik ben ook lactose intolerant, wat ik niet altijd heel nauw neem, dus het rommelt wel vaker. Oftewel allemaal dingen die 1000 dingen kunnen zijn. Wel besloten dat ik maandag 16 mei of dinsdag 17 mei een zwangerschapstest wil gaan doen, want dat geeft een beetje rust :)

Hoe gaat het met de rest?

biancatjuh27

Berichten: 317
Geregistreerd: 18-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:44

Bhodi schreef:
Biancatjuh: wanneer zou je ongesteld moeten worden? Spannend zeg! Ik duim voor je :)


Ik zou eigenlijk aankomende donderdag ongesteld moeten worden. Dus het is nog even spannend. Maar tot nu toe nog steeds af en toe licht bloedverlies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 23:59

linoleum schreef:
Lijkt me goed om hier tips te geven, alleen gebruik dan wel ook juiste cijfers en info. Naar mijn idee gaat dit eerder naar angstmakerij en het is niet de bedoeling dat we allemaal niks meer durven eten en drinken. Het is al stressvol genoeg zonder al zulke verhalen.


Aangezien jij zwanger bent.. waarom zo op de kast gejaagd door mij? :D

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-22 06:34

Aangezien dit de derde keer is dat je reageert op mijn berichtje (via pb en hier) zal ik toch even reageren.

Ten eerste ben ik totaal niet door je op de kast gejaagd, maar andersom blijkbaar wel. Wat wil je dat ik reageer op je berichten dat je mijn post niet leuk vindt? Ter kennisgeving aangenomen? Ik vond jouw bericht ook niet leuk, en laat volgens mij duidelijk en beargumenteerd weten waarom, zonder me te laten leiden door emoties.

Je plaatst een reactie in een topic waar veel vrouwen bezig zijn met zwanger worden of een miskraam hebben meegemaakt. Allemaal situaties die veel stress, verdriet en onzekerheid met zich meebrengen.
Er gaat zo ontzettend veel niet kloppende informatie rond, waar je als wensmoeder onzeker van kan worden of zelfs schuldig voelen zonder dat dit nodig is.

Als je dan een post plaatst met niet kloppende informatie, dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat hier iets van wordt gezegd. Als TS van dit topic heb ik er gelijk bij gezet dat ik dergelijke berichten niet in dit topic vind passen. Naar mijn mening op een duidelijke, maar niet kwetsende wijze.

Nu ben ik zelf nuchter en relativerend genoeg om te weten dat de informatie die je gaf niet klopt. Maar ik heb wél een miskraam gehad, net als veel andere vrouwen. Het is dan nogal cru om te lezen dat jij zegt dat dit waarschijnlijk onze eigen schuld is omdat we koffie drinken.

Nogmaals. Ik trek het me niet persoonlijk aan. Maar ik wil gewoon niet dat er onwaarheden worden gedeeld die bij vrouwen onterecht stress, angsten en schuldgevoelens veroorzaken.

Ik vind het wel ontzettend laag van je om mijn zwangerschap erbij te halen en het op de man te spelen. Enkel omdat ik geen reactie gaf op je PB’s. Dat heeft niks te maken met wat ik zei.

Dit is het laatste wat ik erover zeg en laten we vooral doorgaan met ervaringen uitwisselen en kloppende informatie delen.