Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BritHittepit

Berichten: 2555
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 20:55

Ik ben mijn Bril vandaag gaan ophalen, de foto is wel donker Afbeelding
Dit is mijn andere
Afbeelding

Dus hij is toch wel kleiner.

Verder gaat het niet heel goed

Afbeelding

Ik heb bijna een hele week diarree gehad en ook moeten overgeven (wel maar 1 keer)…
Daardoor heb ik bijna geen energie en kracht, dit voel ik weer heel hard in mijn benen…

Ik heb veel stress, na het goede nieuws van de scan is er van alles beginnen fout lopen en gaat het niet zo goed mijn partner. ik heb het er enorm moeilijk mee heb want ik hou enorm veel van hem… maar dit geeft veel druk op mij als persoon maar ook op onze relatie…

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:10

De beide brillen staan je goed Brit.

Jou gewicht is wel echt laag. Ik weet niet wat je lengte erbij is maar met diaree erbij kan het snel nog minder worden.

Wat sneu om te lezen dat het met je echtgenoot niet goed gaat. Hopelijk is het niet iets ernstigs. Sterkte.

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:51

Ach Britt, ik hoop voor je dat het met je man snel beter gaat en jullie weer steun aan elkaar hebben maar ook plezier samen.

Zijn er geen diarreeremmers die je in kan/mag nemen? Jouw gewicht is echt wel erg laag. Hoe groot ben je?

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:04

Sterkte voor jou :(:) en je man :(:) , Britt...!!! :(:)

BritHittepit

Berichten: 2555
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 22:05

Ik ben maar 1.53 dus zowiezo niet groot…

Ja het probleem is dat als ik diarreeremmers neem dat ik geconstipeerd word en dan dus ook nog eens overloopdiarree krijg waardoor ik nog meer buikpijn krijg…

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:33

Ach wat sneu voor jullie. Je bril staat fantastisch..

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 23:05

Die bril staat je top!

Wat naar dat je diaree hebt (gehad), loop je bij een diëtiste? Heeft die nog tips?

En kan je man hulp krijgen? Het is niet raar hè dat het moeilijk is. En dat het in fases goed of minder gaat samen of individueel.
Kan je even elkaar de tijd en ruimte geven, of ben je bang dat je elkaar dan kwijt raakt :(:)

BritHittepit

Berichten: 2555
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 00:35

MarliesV schreef:
Die bril staat je top!

Wat naar dat je diaree hebt (gehad), loop je bij een diëtiste? Heeft die nog tips?

En kan je man hulp krijgen? Het is niet raar hè dat het moeilijk is. En dat het in fases goed of minder gaat samen of individueel.
Kan je even elkaar de tijd en ruimte geven, of ben je bang dat je elkaar dan kwijt raakt :(:)


Ik heb begeleiding via het ziekenhuis, ik moet wat opletten wat ik eet maar eigenlijk kan je je vinger er niet opleggen waardoor ik diarree krijg… soms kan ik van simpel brood diarree krijgen maar van chinees en gefrituurde dingen helemaal niet… en de keer nadien is het andersom… en zo gaat het ook van diarree naar constipatie…

We gaan samen naar de therapeut en heeft ook individuele begeleiding maar hij is geen babbelaar en probeert zelf met alles te ‘copen’ waardoor het soms te veel wordt voor hem…

we zien elkaar graag maar het is gewoon ‘veel’ ook al is het goed nieuws, je wordt zo heen en weer geslingerd in die emoties..

We kregen HEEL goed nieuws maar intussen ben ik alweer 1,5 week ‘ziek’ die diarree en overgeven en slap gevoel en dat krijgt hij natuurlijk ook allemaal mee…

de kanker is goed onder controle maar je geeft er een hoop levenscomfort voor op en dat vindt hij enorm moeilijk om te zien en door de studie hang je vast aan een protocol dat gevolgd moet worden… dus verandering in dosis of frequentie is niet mogelijk en stap ik uit de studie, dan kan ik deze medicatie niet krijgen dus het is kiezen tussen 2 kwaden… maar het ene is gewoon dodelijk en het andere zijn ongemakken…

bovendien is hij zelf vorige week geopereerd aan zijn neus, geen grote ingreep maar heeft zelf ook pijn natuurlijk… en er is een zenuwprobleem ontdekt waardoor hij naar de pijnkliniek zou moeten maar deze doorverwijzing laat ook op zich wachten maar intussen zit hij met enorme zenuwpijnen…

Alles bij elkaar weegt door op onze relatie want het is een cirkel die moeilijk te doorbreken is… we willen elkaar helpen en er zijn voor elkaar maar zijn beide ‘op’ en dan word je zelf nog meer moe omdat je je eigen problemen hebt en die van de andere nog eens zo erg aantrekt…

Iemand zien lijden die je graag ziet is erger dan zelf lijden…

En als dat nog bovenop je eigen lijden komt is het soms allemaal wat veel om vol te houden…

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:17

Je analyse is scherp en kloppend. Jullie relatie klinkt als een toffe relatie en voor nu is het allemaal bij elkaar erg veel en soms teveel.
Wellicht dit accepteren als zijnde normaal maakt het misschien wat gemakkelijker om te accepteren dat het door omstandigheden van buitenaf allemaal teveel is nu.

En zenuwpijn is een van de ergste pijnen die er bestaan. Je gaat er niet aan dood, maar het is echt heel heel afschuwelijk. Dus dat maakt alles ook lastiger. Dat jullie op zijn is niet zo gek!
Knuffel.
Probeer maar lief te zijn voor jezelf en elkaar. Het is even wat het is.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:04

Het is ook helemaal niet erg dat het eens minder gaat tussen jullie. Dat mag.

Volgens mij is er geen enkele relatie (zonder alle drempels en bagage die jullie nu tegenkomen), waar alles altijd goed gaat, laat staat met de rollercoaster waar jullie inzitten.

Probeer ook gewoon te aanvaarden dat het ok is dat het even moeilijk is, want er constant mee vechten vraagt ook weer energie.

Hopelijk gaat het zo wel voor jij als je man vlug weer wat beter zodat er weer wat ruimte komt voor elkaar.

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:15

Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:26

Hmm, lastig dat de vinger er niet op te leggen is waar je darmen nu zo op reageren. Hopelijk wordt dit toch minder en verlies je niet nog meer gewicht.

Je verwoord het idd mooi en ik ga wel mee met Pien, probeer lief te zijn voor jezelf en elkaar en het maar even te laten. Hoe moeilijk ook, want idd een ander zien lijden is nog erger dan het zelf ondergaan, het is een teken van liefde dat je je zo voelt richting elkaar. Hopelijk is het een down en gaan jullie straks weer in een stijgende lijn met elkaar.

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:36

Zojuist overleg gehad met de internist aan de hand van een scan gisteren. En ze was erg positief! De tumor in de borst is gehalveerd en ook de botten zien er een stuk beter uit!
Omdat ik goed op de chemo's reageer, gaan we er nog 3 kuren (=9 behandelingen) aan vast plakken, zolang ik mij goed blijf voelen.

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:33

Wat een goed nieuws Kitty!

BritHittepit

Berichten: 2555
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 21:39

Kitty schreef:
Zojuist overleg gehad met de internist aan de hand van een scan gisteren. En ze was erg positief! De tumor in de borst is gehalveerd en ook de botten zien er een stuk beter uit!
Omdat ik goed op de chemo's reageer, gaan we er nog 3 kuren (=9 behandelingen) aan vast plakken, zolang ik mij goed blijf voelen.


*\%/* **\O/** *\o/*

Dat is goed nieuws! Zo doorgaan topper! Dat nieuws maakt mijn dagje alweer wat positiever <3

BritHittepit

Berichten: 2555
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-24 17:58

Ik ben vandaag wat vitamine P gaan opdoen.

Dankzij het lieve paardje van mijn vriendin heb ik weer een beetje kunnen genieten!

Ik ben niks meer gewoon dus het ging allemaal wat stroever, vooral draven, het leek alsof ik telkens mijn voet omsloeg bij het lichtrijden, doorzitten was ook moeilijk maar galop ging goed <3

Paardje staat op prix st george niveau dus stap-galop is goed gekend en dat kwam wel van pas nu _/-\o_

Ik hoopte dat mijn laarzen steun zouden bieden maar je mag zelf beoordelen of dat wel het geval is :+


Afbeelding

Relationeel verloopt het nog veel moeilijk |(

BritHittepit

Berichten: 2555
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-24 17:59

Afbeelding en zo’n dikke benen had ik niet denk ik :x
Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 18:28

Wat heerlijk vitamine P. Je hebt mooie laarzen en als je weer gaat bijkomen dan pas je daar weer keurig in denk ik zo. Voor nu is het confronterend. Dat begrijp ik.

foxy80

Berichten: 7873
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:53

Zijn chaps voorlopig geen uitkomst? Of dikkere sokken?

BritHittepit

Berichten: 2555
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 18:37

Ik denk dat chaps ook niet genoeg steun geven…

Ik ben aan het rondkijken voor laarzen met veter maar met schoenmaat 34 als volwassene is dzt niet zo evident… misschien dat ik eens bij lipica informeer

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 22:58

Knuff voor je, fijn dat vitamine P maar waardeloos dat het qua relatie nog zo struggled :(:)

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:59

Kitty schreef:
Zojuist overleg gehad met de internist aan de hand van een scan gisteren. En ze was erg positief! De tumor in de borst is gehalveerd en ook de botten zien er een stuk beter uit!
Omdat ik goed op de chemo's reageer, gaan we er nog 3 kuren (=9 behandelingen) aan vast plakken, zolang ik mij goed blijf voelen.

Maar je levert toch wel fitheid in door die chemo's? Want dat lijkt mij juist een lastige keuze. Van geheel gezond, fit, sportief naar medicijnen die feitelijk toch rommel zijn en toch minder fit worden en daardoor ook minder gezond.
Hoe maak je zo'n keuze? Want is 3 maanden 100% zijn en alles kunnen meer waard dan bijvoorbeeld 6 maanden minder kunnen? Dat is wat ik me altijd afvraag. Ik ben zelf iemand die zegt van ik wil alleen voor 100% fit gaan, anders hoeft het niet. Maar heb zelf nooit voor zo'n keuze gestaan. En chemo geeft ook veel langdurige of zelfs levenslange bijwerkingen, dat heb ik toch wel heel vaak om me heen gezien en gehoord. Dus hoe maak je dan een keuze? Het is niet iets wat je even in 5 minuten beslist lijkt mij.

BritHittepit

Berichten: 2555
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 11:57

germie schreef:
Kitty schreef:
Zojuist overleg gehad met de internist aan de hand van een scan gisteren. En ze was erg positief! De tumor in de borst is gehalveerd en ook de botten zien er een stuk beter uit!
Omdat ik goed op de chemo's reageer, gaan we er nog 3 kuren (=9 behandelingen) aan vast plakken, zolang ik mij goed blijf voelen.

Maar je levert toch wel fitheid in door die chemo's? Want dat lijkt mij juist een lastige keuze. Van geheel gezond, fit, sportief naar medicijnen die feitelijk toch rommel zijn en toch minder fit worden en daardoor ook minder gezond.
Hoe maak je zo'n keuze? Want is 3 maanden 100% zijn en alles kunnen meer waard dan bijvoorbeeld 6 maanden minder kunnen? Dat is wat ik me altijd afvraag. Ik ben zelf iemand die zegt van ik wil alleen voor 100% fit gaan, anders hoeft het niet. Maar heb zelf nooit voor zo'n keuze gestaan. En chemo geeft ook veel langdurige of zelfs levenslange bijwerkingen, dat heb ik toch wel heel vaak om me heen gezien en gehoord. Dus hoe maak je dan een keuze? Het is niet iets wat je even in 5 minuten beslist lijkt mij.


Als je moet kiezen tussen leven of dood? Dan kies je voor leven als je leven nog ‘iets’ comfortabel is… ook al ben je minder fit, je gaat de dingen heel anders zien en genieten van de kleine dingen, op een heel andere manier…

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 12:57

@germie of dit topic de juiste plaats is weer ik niet. Maar snap je vraag. Mijn oom en zwager hebben beide afgezien van levenverlengende chemo ivm kwaliteit van leven. Beide zagen het niet zitten de laatste maanden extra ziek van de chemo te worden. Maar kan ook heel goed voorstellen dat je alle strohalmen aangrijpt om beter te worden of ‘langer’ te leven.

BritHittepit

Berichten: 2555
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 13:51

Bo_Y schreef:
@germie of dit topic de juiste plaats is weer ik niet. Maar snap je vraag. Mijn oom en zwager hebben beide afgezien van levenverlengende chemo ivm kwaliteit van leven. Beide zagen het niet zitten de laatste maanden extra ziek van de chemo te worden. Maar kan ook heel goed voorstellen dat je alle strohalmen aangrijpt om beter te worden of ‘langer’ te leven.


Ik heb ook wel mijn euthanasie in orde want ik wil wel comfortabel zijn als ik ziek ben en er is echt geen behandeling mogelijk of enkel voor een paar weken/maanden, dan hoeft het ook niet voor mij…

Maar ik ben inmiddels bijna 2 jaar ziek en vorig jaar dacht ik echt dat het het einde was… en zie waar ik nu sta… slaat de ziekte morgen om, met geen slagingskans op beterschap dan kies ik voor euthanasie

Maar ik had nooit gedacht dat 80% weg zou zijn van de ziekte! Dus ik blijf doorgaan, ondanks de ongemakken omdat de prognose wel ‘goed’ is