Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BritHittepit

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-23 01:24

Het eten lukt beter en beter maar helaas nog afgevallen _-:( ben nu zo’n 9 kg kwijt…

Vandaag ook weer heel veel haar verloren… ik ga morgen of overmorgen alles eraf… ik weet nog niet zelf of door men kapster…

Nu twijfel ik heel erg over een pruik te nemen… ik wil er niet uitzien als een ‘ziek’ persoon naar de buitenwereld… ik dacht vroeger…pppf kan me niet zoveel schelen maar nu het in eens zo plots, onverwachts, heel snel gaat.. ik wil me graag nog vrouw voelen als we buitenkomen, niet dat zielig hoopje kankervrouw met haar hormonen overal die zich zowiezo al minder vrouw voelt doordat alles kapot bestraald is daar beneden….

Dus ik ga met mijn kapster zowiezo bespreken wat kan, ik geloof dat zij zelf ook haarstukjes kan maken… maar ik wil er ook geen fortuin aan uitgeven…

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 01:48

Kay_Kim schreef:
Het eten lukt beter en beter maar helaas nog afgevallen _-:( ben nu zo’n 9 kg kwijt…

Vandaag ook weer heel veel haar verloren… ik ga morgen of overmorgen alles eraf… ik weet nog niet zelf of door men kapster…

Nu twijfel ik heel erg over een pruik te nemen… ik wil er niet uitzien als een ‘ziek’ persoon naar de buitenwereld… ik dacht vroeger…pppf kan me niet zoveel schelen maar nu het in eens zo plots, onverwachts, heel snel gaat.. ik wil me graag nog vrouw voelen als we buitenkomen, niet dat zielig hoopje kankervrouw met haar hormonen overal die zich zowiezo al minder vrouw voelt doordat alles kapot bestraald is daar beneden….

Dus ik ga met mijn kapster zowiezo bespreken wat kan, ik geloof dat zij zelf ook haarstukjes kan maken… maar ik wil er ook geen fortuin aan uitgeven…


Ik volg dit topic al een tijdje. Het raakt mij net als vele bokkers en zou graag wat willen doen, maar dat kan niet. -O-
Is er een mooie muts die je leuk vind en op kan zetten op internet te vinden?
Ik zou het je graag toesturen!

Ik hoop dat het toch snel iets beter gaat!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 02:05

Kunnen we niets bijleggen aan een mooie pruik meid? Ik zou met veel plezier bij dragen..

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 04:47

Er zijn echt mooie pruiken maar die kosten helaas ook wat. Ik vind het spontane voorstel van Ayasha heel mooi! _/-\o_ . Ook ik wil van harte een centje bijdragen.

BeFunny

Berichten: 10607
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 07:24

Kay_Kim schreef:
Het eten lukt beter en beter maar helaas nog afgevallen _-:( ben nu zo’n 9 kg kwijt…

Vandaag ook weer heel veel haar verloren… ik ga morgen of overmorgen alles eraf… ik weet nog niet zelf of door men kapster…

Nu twijfel ik heel erg over een pruik te nemen… ik wil er niet uitzien als een ‘ziek’ persoon naar de buitenwereld… ik dacht vroeger…pppf kan me niet zoveel schelen maar nu het in eens zo plots, onverwachts, heel snel gaat.. ik wil me graag nog vrouw voelen als we buitenkomen, niet dat zielig hoopje kankervrouw met haar hormonen overal die zich zowiezo al minder vrouw voelt doordat alles kapot bestraald is daar beneden….

Dus ik ga met mijn kapster zowiezo bespreken wat kan, ik geloof dat zij zelf ook haarstukjes kan maken… maar ik wil er ook geen fortuin aan uitgeven…



Ik begrijp jou gevoel voor pruiken.

Als mijn haar uit gaat vallen bij de Chemo (dat weet je nooit van te voren) hoef ik geen pruik. Dat past niet bij me en dan ga ik me er ongemakkelijk bij voelen.

Wel zijn er leuke mutsen en Sjaals die je op/om kunt doen. Ook niet ideaal want het liefst wil je gewoon je haar. Maarja het is iig iets.

Doe vooral waar jij je prettig bij voelt. Niemand kan dat voor jou voelen/bepalen en wat je ook doet je wordt mooier als jij je er prettig bij voelt :j

Vandaag heb ik de operatie (amputatie) en een aantal mensen in mijn omgeving snapt niet dat ik niet voor een inwendige prothese ga maar gewoon plat. Een prothese past niet bij me en er kleven risico's aan waar ik niet op zit te wachten. Dus de keuze plat was meteen gemaakt. En uiteraard kijk ik wel voor uitwendige prothese.

Er komt zo ontzettend veel meer bij dan alleen de K.

En jij hebt tot nu toe ook behoorlijk wat pech gehad dus ik hoop dat dat toch snel anders wordt en dat je kunt gaan opbouwen in plaats van steeds de tegenslagen.

Sterkte.

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 08:03

Kay_Kim schreef:
Het eten lukt beter en beter maar helaas nog afgevallen _-:( ben nu zo’n 9 kg kwijt…

Vandaag ook weer heel veel haar verloren… ik ga morgen of overmorgen alles eraf… ik weet nog niet zelf of door men kapster…

Nu twijfel ik heel erg over een pruik te nemen… ik wil er niet uitzien als een ‘ziek’ persoon naar de buitenwereld… ik dacht vroeger…pppf kan me niet zoveel schelen maar nu het in eens zo plots, onverwachts, heel snel gaat.. ik wil me graag nog vrouw voelen als we buitenkomen, niet dat zielig hoopje kankervrouw met haar hormonen overal die zich zowiezo al minder vrouw voelt doordat alles kapot bestraald is daar beneden….

Dus ik ga met mijn kapster zowiezo bespreken wat kan, ik geloof dat zij zelf ook haarstukjes kan maken… maar ik wil er ook geen fortuin aan uitgeven…



Ze kunnen ook pruiken alvast maken en mocht je er aan toe zijn of het wel willen kun je er altijd nog voor kiezen dan hoef je niet nu direct deze toch wel moeilijk keuze te maken.

Mijn oma heeft een pruik laten maken maar nooit opgehaald ze had het er ook heel moeilijk mee. Maar ze vond het fijn dat als ze wou ze dan maar de kapper hoefde te bellen en ze kon het ophalen. Ik vond het ook wel heel fijn voor haar dat het zo kon.


Veel sterkte toegewenst !

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 09:03

Je kan (in Nederland in ieder geval) een grote bijdrage van je verzekering krijgen voor een haarwerk/pruik.
Daar zou ik eens naar informeren. Want een mooie pruik is heel erg duur.

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 10:17

Sterkte vandaag beFunny. Ik sluit me vooral aan bij haar stuk. KIES vooral wat bij jou past, bij wie jij bent en wat goed (kun je hier wel over praten eigenlijk in deze situatie?)voelt voor jou. En ga je voor "duur" dan doneer ik mee. Laat je daar dus niet door weerhouden.

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 10:25

Dat zijn moeilijke keuzes en je ‘moet’ vooral doen wat voor jou goed voelt en wat bij jou past.
Ik volg ‘Longeneeslijk’ op Instagram. Een jonge meid met longkanker (ze gaat nu ook mee doen met ‘Over mijn lijk’). Zij heeft diverse haarstukken laten maken, een pruik en ook een soort band met haar eigen haren.
Wellicht zou je haar eens een bericht kunnen sturen met wat vragen? Zij heeft zich er ontzettend in verdiept en kan wellicht wat tips met jou delen?

ogidni
Berichten: 459
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 10:34

De grootte van de bijdrage valt nog best tegen hoor. Maar goed, ik heb wel gekozen voor een pruik, wilde gewoon lekker mijzelf kunnen zijn als ik een paar uurtjes op mijn werk was. De pruik (niet eens de duurste en niet van echt haar) was zo mooi gemaakt dat de meeste mensen het niet eens in de gaten hebben gehad dat ik volledig kaal ben geweest. Ik heb hem dus niet heel veel gedragen maar was er wel blij mee.
Ik zat op een gegeven moment met een collega te praten en hij zegt "maar je hebt iig je eigen haar nog" :D . Dus ik zeg, oh ja? En verschuif even mijn pruik }> Hij was helemaal confuus.
Was het noodzaak? Nee
Was ik er blij mee? Ja
Zat het comfortabel? Redelijk, er gaat gewoon iets boven je eigen haar.
Ik vond het gewoon heel fijn dat ik buitenshuis er even uit kon zien of er niets aan de hand was.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132093
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:24

Ach, wat naar dat je dit er ook nog bij hebt.
Die haaruitval zelf is natuurlijk al ellendig, maar soms doet het ook echt pijn (nooit geweten dat je haar pijn kan doen......) en soms jeukt het ook heel erg. Bij mij hielp het om m'n hoofdhuid in te smeren met een vettige creme, bijv. lanettecreme. Of als je een specifieke plek hebt die jeukt, dan een beetje hydrocortisoncreme./zalf erop.

Sommige mensen voelen zich fijner als ze een haarwerk dragen. Ik heb er ook eentje laten maken en het zelden gedragen. Vond het verschrikkelijk omdat het prikt en jeukt. Wat ik zelf wel oke vond, is dit:
https://toupim.com/
Dit is een haarband en dan is de bovenkant open, je draagt er dan een petje of mutsje overheen. De plukjes haar komen onder de band uit. Zeker als het straks wat warmer gaat worden, dan draagt dat veel fijner dan een haarwerk. Veel minder 'zwaar' en het is ook veel minder warm (zo'n haarwerk is vooral heel zwaar en warm, ook als je een 'goed' haarwerk neemt).

Inzamelingsacties in geld op Bokt mogen eigenlijk niet, maar als je zou willen dan wil ik wel even kijken of ik nog wat mutsjes/petjes (of wat je zou willen) heb. Als je dat wilt, dan stuur gerust even een PB, dan kijk ik wat ik voor je heb. Uiteraard gratis, dat spreekt voor zich.

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 09:16

Lief van je Oscar.

Heel veel sterkte Kim, het is zoveel wat allemaal op je pad komt.

Janneke2

Berichten: 22773
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 09:32

:(:) Wat lijkt me dat een naar gevoel, dat je je geen vrouw meer voelt 'want het is daar beneden kapot bestraald'.

En dan ook nog dat haar dat uitvalt.

Ik ga mee met het voorstel van Ayasha: we 'lappen' allemaal en dan laat jij een mooie pruik maken.
Dat plezier wil ik je heel graag doen!

En fijn dat het eten beter gaat. (Ik hoop dat het betekent pijnloos en met smaak...)

Veel sterkte met alles.

BeFunny

Berichten: 10607
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 13:21

Oscar schreef:
Ach, wat naar dat je dit er ook nog bij hebt.
Die haaruitval zelf is natuurlijk al ellendig, maar soms doet het ook echt pijn (nooit geweten dat je haar pijn kan doen......) en soms jeukt het ook heel erg. Bij mij hielp het om m'n hoofdhuid in te smeren met een vettige creme, bijv. lanettecreme. Of als je een specifieke plek hebt die jeukt, dan een beetje hydrocortisoncreme./zalf erop.

Sommige mensen voelen zich fijner als ze een haarwerk dragen. Ik heb er ook eentje laten maken en het zelden gedragen. Vond het verschrikkelijk omdat het prikt en jeukt. Wat ik zelf wel oke vond, is dit:
https://toupim.com/
Dit is een haarband en dan is de bovenkant open, je draagt er dan een petje of mutsje overheen. De plukjes haar komen onder de band uit. Zeker als het straks wat warmer gaat worden, dan draagt dat veel fijner dan een haarwerk. Veel minder 'zwaar' en het is ook veel minder warm (zo'n haarwerk is vooral heel zwaar en warm, ook als je een 'goed' haarwerk neemt).

Inzamelingsacties in geld op Bokt mogen eigenlijk niet, maar als je zou willen dan wil ik wel even kijken of ik nog wat mutsjes/petjes (of wat je zou willen) heb. Als je dat wilt, dan stuur gerust even een PB, dan kijk ik wat ik voor je heb. Uiteraard gratis, dat spreekt voor zich.


Die toupim vind ik ook wel wat. Bedankt voor die link.

Ik wist niet dat dat ook bestond. Niks is mooier dan je eigen haar. En dit lijkt me idd minder irritant dan een pruik.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:56

Mijn moeder heeft vroeger problemen gehad met haar immuunsysteem welke haar haar aanviel en hierdoor grotendeels kaal werd (overal grote kale plekken maar ook nog met plekken met haar). \Ze heeft toen alles afgeschoren en een pruik laten maken.

Jaren later helaas borstkanker in een hele agressieve vorm met als gevolg hele zware chemo kuren ( 4 verschillende en totaal bijna anderhalf jaar geduurd)
Helaas werd ze toen ook geheel kaal geworden. Toen niet gekozen voor een pruik, want dat voelde niet goed. Ze had wel mutsjes etc.
Maar waar ze erg blij mee was, dat waren de mutsjes voor de nacht. Want het was zeker in de winter best wel afzien op bed en met name de kou op je hoofd. Met die mutsjes had ze daar geen last van.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:10

Jeetje dames wat heftig om hier alle verhalen te lezen. Ik kan weinig anders dan jullie allemaal heel veel sterkte te wensen en gelukkig dat hier meerdere mensen hun ervaringen kunnen delen over wat voor wie werkt.

Kim, hopelijk kunnen ze het afvallen wat remmen, er gebeurd al zoveel met je lijf en het bijna niet meer bij te houden is voor jezelf ook qua accepteren van veranderingen. Vind dat je het echt super knap doet allemaal.

vicksytje

Berichten: 1353
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: belgie

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 22:11

Hopelijk stop je snel met afvallen.
Ik ben op dit ogenblik ook nog haarloos dus snap je pijn ❤️‍

Ik draag wel geen pruik, heel duur en bovendien voel ik me mezelf niet met zo een pruik aan ‍♀️

Als je wil mag je wel een paar mutsen van me?

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:22

Logisch TS. Misschien is ook wel iets als tweedehandspruiken van oud-patienten die hun pruik en tweede leven gunnen? Weet niet of je zoiets zou willen.

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:29

Hi TS, hoe gaat het nu met je thuis? Wat naar dat je haar helemaal uitvalt, bah. Kan mij voorstellen (alleen voorstellen) dat het erg confronterend is. Pfff, je bent een dappere dodo. Hopelijk kan je genieten van de thuisomgeving en lekker in onesie in deze koude omstandigheden buiten. Denken aan je. Knuffel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:51

Denk aan jou <3

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:44

Ik ook, hoop dat je niet nog meer complicaties hebt en 'gewoon' thuis bent.

Miesemuisje

Berichten: 3088
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 13:11

Voor m’n gevoel ligt overal sneeuw behalve hier :')

Ik ben blij dat onze peuter ons liet uitslapen tot 6.15 :D hij is daardoor zelf ook een stuk gezelliger. Heerlijke ochtend gehad :)

Anoniem

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 13:12

Verkeerde topic Miesemuisje? :+

TS, ik hoop dat het goed met je gaat, naar omstandigheden dan..

Miesemuisje

Berichten: 3088
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:11

Oh sorry! Idd := kan hem niet meer wijzigen.

Dikke knuffel voor jou ts :(:)

BritHittepit

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 14:01

Helaas terug in het ziekenhuis sinds 2 dagen…

ik moest weer verschrikkelijk overgeven en kreeg weer geen eten binnen…

Sinds vandaag gaat het beter.

Ik heb mutjes van men mama, die heeft er nog van de periode dat zij borstkanker had.

Ik wil wel iedereen bedanken voor de enorme steun en de mogelijk tot mutsjes enzo op te sturen.

<3