Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 19:30

Je schiet er niets mee op maar ik geef je toch een virtuele dikke knuffel! :(:)

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:58

Ook van mij een hele dikke knuffel! :knuffel:
Ik duim echt voor je dat je je stapje voor stapje weer war beter gaat voelen :knuffel:

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 22:35

Wat naar te horen, dikke knuffel.

BritHittepit

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 22:44

Ik ben vandaag naar een stal gaan kijken waar mijn toekomstige paard zou komen te staan maar eerst de scan afwachten…

Verder gaat het eigenlijk niet zo goed… ik ben echt op, ‘ik’ is eigenlijk niet correct, mijn lijf is op maar mijn hoofd en karakter willen vooruit… het is echt moeilijk…

Ik ben ook heel emotioneel, ik huil bijna elke dag… waarom? Dat weet ik niet zo goed… alles wordt wat veel… soms twijfel ik zelf of een paard wel een goed idee is…

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 22:56

Wees lief voor jezelf… je zit in een behoorlijke rollercoaster. Je hebt eigenlijk op een soort auto piloot gestaan om te overleven. Dit komt nu een beetje los … laat het los komen. Ik ken het gevoel en ik heb mij jaren lang proberen te verzetten er tegen maar ik heb moeten leren er aan toe te geven. Hoe vreselijk moeilijk dat soms is want ja als het mooi weer is wil je erop uit je wilt van elk zonnestraaltje genieten maar je lijf zegt ga maar even op bed liggen. Probeer kleine stapjes te maken. I.p.v. een goede dag en veel slechte dagen in uren of dagdelen te plannen. Je krijgt nu veel te maken met highs en hele diepe lows. Je lichaam zit nog in een herstel process dat kost energie heel veel energie.

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 09:24

candalisa schreef:
Wees lief voor jezelf… je zit in een behoorlijke rollercoaster. Je hebt eigenlijk op een soort auto piloot gestaan om te overleven. Dit komt nu een beetje los … laat het los komen. Ik ken het gevoel en ik heb mij jaren lang proberen te verzetten er tegen maar ik heb moeten leren er aan toe te geven. Hoe vreselijk moeilijk dat soms is want ja als het mooi weer is wil je erop uit je wilt van elk zonnestraaltje genieten maar je lijf zegt ga maar even op bed liggen. Probeer kleine stapjes te maken. I.p.v. een goede dag en veel slechte dagen in uren of dagdelen te plannen. Je krijgt nu veel te maken met highs en hele diepe lows. Je lichaam zit nog in een herstel process dat kost energie heel veel energie.


Zo is het precies.

Je dacht dat je dood zou gaan. Dat had ook iets onomkeerbaars en heel verdrietig.
Je kreeg goede uitslagen, dus perspectief, dus hoop. Nu staat alles op zijn kop en is alles weer open inclusief de onzekerheid. Dus inderdaad de scan zal al meer uitsluitsel geven. Laat de tranen maar komen. Een mens huilt om minder belangrijke zaken als waar jij mee te maken hebt. :knuffel:

BritHittepit

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 18:41

Nog een tekstje van mijn facebook…

Alles Lijkt zoveel anders… alles lijkt de goede kant op te gaan… waarom wil mijn lichaam dan niet mee?⁉️

Ken je het gevoel van moe te zijn, iedereen kent dat gevoel maar ken je ook het gevoel dat je niet moe bent maar je lichaam dood op is en gewoon niet mee kan met je hoofd?

Mijn haar begint terug te groeien en ik ben suuuuper blij maar als ik in de spiegel kijk, zie ik nog steeds die kankerpatient,

Ik kan af en toe toch eens mee naar de winkel of iets gaan drinken zodat ik toch eens kan buiten komen en mij normaal kan voelen maar dan zijn die ogen daar en voel ik me weer die kankerpatient…

Wist je dat ik door het bestralen tijdens de ‘eerste’ behandeling, en dan vooral door de inwendige bestraling, verklevingen kan krijgen, littekenweefsel, ja je weet wel waar… daarom moet ik 3 keer per week dilateren… dat voor ongeveer 3 jaar lang…️ ik moet alles ‘open’ houden daar beneden met een staaf, voor intiem te kunnen zijn maar ook voor onderzoeken goed te laten verlopen… 3 keer per week moet ik mij de opdracht geven om 10 minuten daar mee bezig te zijn… je zou zeggen wat is nu 3 keer 10 minuten… maar voor mij is dit een serieuze opdracht, je moet je afzonderen en dat staafje moet ingebracht worden en dan moet je 10 minuten wachten, eens draaien… veel mensen zullen nu lachen, want dat is toch ‘plezant’ maar ik kan je zeggen, als iets ‘moet’ is niets plezant plus het is weer verbonden aan het kankerpatient zijn…

Ik ben ook in de overgang gekomen, dat was mijn cadeautje voor mijn 34ste verjaardag… JOEPIE geen maandstonden meer , geen pil meer moeten nemen!
Jaaaa… dag jan (of hoe zeggen ze dat ) ik moet nog elke avond een hormoonpil nemen want anders ben ik een emotioneel wrak met opvliegers tot en met! Je lichaam verandert door ‘de overgang’ En weet je wat nog het ergste is… ze nemen jou je kinderwens af… en als je dan bij de gynaecoloog moet komen om je ‘kanker’ te bespreken en je ziet die zwangere vrouwen om je heen, ben je weer die kankerpatient…
vrienden en familie worden zwanger en je bent suuuuuper blij voor hun maar ondertussen word je opnieuw met de neus op de feiten gedrukt… je bent kankerpatient

Dag in, dag uit… alles is hetzelfde, zeker bij een slechte dag… bed uit, zetel in, af en toe moeite doen om iets gedaan te krijgen… maar je kan al raden… je bent immers kankerpatient

Al deze gevolgen maken het ‘normale’ leven helemaal niet meer normaal…

Maar er zijn ook voordelen, ik kan op de blauwe parkings parkeren, lekker dichtbij en er zijn wel een aantal steunmaatregelen die het financieel toch allemaal goed ondersteunen! Anders was dit helemaal de hel…

Lieve mensen, ik ben ook nog altijd een stukje ik maar er is veel veranderd… het enige wat die kanker mij nooit zal afpakken, al probeert het wel af en toe, is mijn positiviteit, ik kan ook lachen, genieten van kleine dingen, ik kan intens voelen, geluk, liefde en soms ook verdriet… ❤️

Kankerpatient zijn is niet makkelijk, ook niet als je behandeling gedaan is of als je haar terug groeit… die onzekerheid blijft…

Ik ben wie ik ben maar sinds vorig jaar ben ik ook blijvend kankerpatient…

Ondanks dit alles wil ik dat jullie mij blijven zien als Brit! Heb alsjeblieft geen medelijden want daar ben ik niet voor gemaakt… de steun doet enorm goed en wees ook niet bang om positieve dingen, leuke dingen te vertellen want ik geniet als jullie genieten!

En waarom ik dit schrijf? Zoals hierboven aangegeven, niet om medelijden te krijgen maar om te laten weten hoe zwaar het soms is, achter dat maskertje dat er goed uitziet is er zoveel gaande waar niemand van weet… er is nog zoveel onwetendheid,… het stopt niet als het laatste product in je aderen is gelopen…

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:45

Heel mooi en goed geschreven.

Sterkte en je doet het GOED!

Muga

Berichten: 2074
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:06

Wat een ongelooflijk sterke vrouw ben jij. Ondanks dat je jezelf soms zwak vindt, lees ik zoveel in jouw post waar ik ongelooflijk veel respect voor heb! Dikke knuffel vanuit hier!

Amado7

Berichten: 10733
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:15

Jij bent zo ongelooflijk sterk. Powerwoman!

Janneke2

Berichten: 22772
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:30

Kanjer...!

'Jij kan het'.

En: kank...- nee: kanjer!

Want die onzekerheid, en dat gedoe met de staaf en wat er allemaal wel niet is veranderd in je lijf - het is gewoon heel erg veel.
:(:)

En dan ook nog eens die vermoeidheid. :(:)

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:30

Wauw! You go girl!!! Je kan het!

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:40

Het is voor mij zo herkenbaar
Ik kan niet tegen je zeggen het verdwijnt.
Nee, maar het wordt wel anders
Er is een leven voor, een leven met en een leven na K.
En je vind er zeker je weg in.
Knuffel

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:25

En zo is het precies. Sterk beschreven. Knuffel...

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:21

Heel erg mooi geschreven! Krachtig. Je doet het echt enorm goed!

BritHittepit

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 22:07

Vandaag alweer behandeling gehad… het ene product krijg ik maximaal 35 keer en de andere 2 zolang ik het aankan… dus nog laaaaaaang

Maar ook goed nieuws, ik mag gaan revalideren, woensdag start ik er al mee, ik hoop dat dit mijn conditie verbetert en dat ik zo ook minder vermoeid ben/raak…

Nu is het 2 weken tot de scan en 3 weken tot de resultaten en alweer een behandeling…

Janneke2

Berichten: 22772
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:33

Hoi Brit,
fijn dat de revalidatie gaat beginnen.
De behandeling duurt nog heel lang, maar hopelijk heb je steeds meer energie...!

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:42

Oh wat fijn dat je mag gaan revalideren! Dat is super goed nieuws. Hoop zo voor je dat het helpt met de vermoeidheid en ook voor je mentale gezondheid.

Heb je veel spanning voor de scan en de uitslag?

BritHittepit

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 08:59

MarliesV schreef:
Oh wat fijn dat je mag gaan revalideren! Dat is super goed nieuws. Hoop zo voor je dat het helpt met de vermoeidheid en ook voor je mentale gezondheid.

Heb je veel spanning voor de scan en de uitslag?


Soms denk ik, het was vorige keer goed dus het zal nu ook wel goed zijn… maar de uitzaaiingen zijn toen ook snel verspreid op 6 maanden dus als het terug begint te groeien kan het snel gaan…

maar ik heb, ondanks ik nu geen morfine plakker meer heb en nog maar 1/4 van de dosis van de zenuwmedicatie neem, wel geen pijn meer… behalve dan mijn knieën door de spieren die weg zijn…

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:37

Het zal altijd spannend blijven weet ik vanuit mijn omgeving. Precies de reden zoals jezelf schrijft. We heel fijn dat je geen pijn meer heb. Super goed nieuws dat je mag revalideren.

BritHittepit

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 12:58

Afbeelding
Afbeelding

Nog even genieten van de zon, daarna mag ik voor de eerste keer gaan revalideren.

Ik heb het weekend ook kunnen genieten van een etentje met mijn man en schoonzus en haar vriend!

Meestal gaat het na 1 week weer wat berg af maar laat ons hopen dat dat nu niet het geval is

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 13:14

Heerlijk zonnetje en je haar is terug. Fijn! Ik duim dat je geen terugval krijgt en het bergopwaarts blijft gaan.

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 13:26

Ja pluisjes <3 ik had ze ook al gespot.

Revalidatie zal ook energie kosten in het begin, hopelijk krijg je geen terug val. Maar zo te lezen is je mindset iig goed en je voorbereiding ook. You go girl!

BritHittepit

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 15:21

We hebben niet zoveel gedaan, wel gefietst, benen met gewichten aan, die ik dan moest strekken en squatten.

Hij raadde me aan om thuis ook te fietsen dus dat ga ik dan maar proberen te regelen en proberen v te houden…

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18142
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:39

Mooie foto’s van jou, lekker genieten in de zon. Ik hoop dat je fijn wat kracht kunt opbouwen want ik kan me zo voorstellen dat dat iets doet voor je gemoed :).