Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:36

Ok. Dan heeft het hun aandacht! Fijn.

BeFunny

Berichten: 10816
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:40

Brit. Juist omdat het door opmerkingen is zeg ik dit.
Jij hoeft niks aan je borsten te doen of ze nou wel of niet een beetje hangen. Als het zou zijn omdat je er zelf last van had ofzo dan was het anders.

Mijn linker borst is geamputeerd. En ben eenzijdig plat. Daar zit nu een litteken van onder mijn oksel die schuin naar beneden loopt over de plek waar mijn borst zat. Een litteken van 22 cm. Ik draag een soft prothese of een breiboezem in mijn bh. Maar dat zit niet altijd recht dus ziet er soms wat gek uit. Maar dan kijken mensen maar een andere kant op hoor. Het litteken zelf vind ik lelijk. Ik voel mij verminkt echt. Als ik mij omkleed of in bad ben geweest en voor de spiegel sta dan besef ik elke keer dat ik verminkt ben. En toch wil ik geen inwendige prothese. Ik wil niet extra gepriegel aan mijn lijf. Ook al vind ik dus echt wel dat ik verminkt ben. Maar mijn eigen borst krijg ik toch niet terug. En ik ben meer dan die ene borst.

En dat geld ook voor jou.

Als je lijd onder ondergewicht is dat wel iets wat aandacht nodig heeft. Omdat met een beetje extra gewicht je veel meer aankan en dat verdient jij.

Niemand voldoet aan een ideaal beeld ook die mensen met perfecte borsten bijvoorbeeld niet. Wat is ideaal? Trek je niks aan van anderen maar kijk naar wat goed is voor jou. Jij hebt een hele weg afgelegd en nog een weg voor je.

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:01

Ik heb dus 2 borsten waarvan het soms lijkt of de een een halve cupmaat kleiner is.
Een hangt wat meer ofzo, borsten, ze zijn allemaal anders.
Ik trof met sporten een dame die twee protheses had en er niet uit kwam welke ze nou moest pakken.
Denk een voor watergebruik/sport en een normaal?
Maar zij schoot in de stress en bedekte de geamputeerde kant… :(:)
Toen heb ik gezegd geen stress want je bent zo ook echt prachtig, je hebt dat ding niet nodig om mooi te zijn.
(Wij zitten in een regio, redelijk direct dus mogelijk zou het elders ongepast zijn, nu vond ik het passend.)

Toen ontspande ze weer, en begon te praten over het hele gebeuren, ze zat ook nog in haar behandeling bleek.
Maar veel mensen kijken weg of durven niets te zeggen, zo jammer.
De taboe moet er gewoon af, elk lichaam is anders en slappe borsten, groot, klein, geen, eentje, het hoort niet uit te maken.

Ik heb op andere vlakken wel opmerkingen gegad dat ik dacht: jij beseft echt niet wat je zegt en dat ga je nooit doen ook.
Maar toch doen ze zeer, ik kan er ook slecht tegen.

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:28

Een grote knuffel voor jou, Britt. :knuffel:. Het is zo onrechtvaardig...
Ik hoop dat je je toch weer wat beter voelt.

Wat betreft de nare opmerkingen. Voor naasten is je ziek zijn ook een rollercoaster. Niet als excuus, maar soms weet men zich geen houding en geen woorden. Domweg onbeholpen.
Heel veel sterkte. Je bent een prachtig mens :knuffel:

Anoniem

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:11

Is het een idee om met een diëtist te kijken of er winst te behalen valt?
Al eens aan nutricidrink gedacht?

BritHittepit

Berichten: 2596
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 23:25

{:}
Humpiedumpie schreef:
Is het een idee om met een diëtist te kijken of er winst te behalen valt?
Al eens aan nutricidrink gedacht?


Dietist komt ook langs in het ziekenhuis…

Vandaag lekker gaan eten! Bruschetta, 2 stuks en pasta met room, zalm, pijnboompitten! Dus ook calorierijk… maar eenmaal thuis dan heb ik diarree… heb daarnet nog wel 2 prinskoeken gegeten en wat chips, daarna geen krampen meer.

Maar zo gaat het meerdere keren per week… ofwel heb ik diarree ofwel moet ik overgeven… dit is gemiddeld 3-4 keer per week… dus ik denk vooral dat het aan de opname ligt in mijn maag-darmstelsel maar de behandeling tast slijmvliezen aan… en darmen zijn ook slijmvliezen… weer bijwerkingen

Ik heb net nog even wat gelezen van de bijwerkingen en wat ik heb…

Voor de geïnteresseerde…


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het geel gemarkeerde is wat ik allemaal ervaar

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 11:20

Duidelijk. Lastig hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 21:52

Mijn moeder gebruikt duindoorn tegen geen slijmvliezen.. ze heeft er goed baat bij.
Ze adviseerde dan geen duindoorn van de kruidvat, maar een betere kwaliteit met een hogere dosering.
Misschien heb je er iets aan :knuffel:

BritHittepit

Berichten: 2596
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 22:04

Het probleem is dat ik niets zelf mag uitproberen
Ivm de studie, zelfs geen voedingssupplementen…

Ik kan het wel eens voorleggen

Janneke2

Berichten: 22883
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:04

Och Britt, wat een lijst...!

"De spreekwoordelijke waslijst",
'of je een emmer leeggooit'.

Het is voor een goed doel, maar je krijgt het maar te doen. :(:)

Je bent een sterke! +:)+

Kitty

Berichten: 7704
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:23

Wat een horror, Britt! En wat blijf je er positief in staan! Topwijf!

Ik mag zo weer opdraven voor mijn zesde chemobehandeling. Ik had vooraf niet verwacht dat ik me nog zo goed zou voelen. Een vriend van me is 50 geworden en hij huurde een zaaltje af om het te vieren. Met 120 mensen waar ik het merendeel van ken was het een leuk feestje. Nog een flinke tijd gedanst op de meest foute muziek en om 2:15 lag ik in mijn nestje. Dat heb ik de volgende dag wel even mogen bezuren, maar na een middagdutje ging dat ook wel weer goed.
Ik heb gewoon nog veel te veel zin om te leven ipv ziek zijn en niet meer beter worden.

BritHittepit

Berichten: 2596
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 10:56

Kitty schreef:
Wat een horror, Britt! En wat blijf je er positief in staan! Topwijf!

Ik mag zo weer opdraven voor mijn zesde chemobehandeling. Ik had vooraf niet verwacht dat ik me nog zo goed zou voelen. Een vriend van me is 50 geworden en hij huurde een zaaltje af om het te vieren. Met 120 mensen waar ik het merendeel van ken was het een leuk feestje. Nog een flinke tijd gedanst op de meest foute muziek en om 2:15 lag ik in mijn nestje. Dat heb ik de volgende dag wel even mogen bezuren, maar na een middagdutje ging dat ook wel weer goed.
Ik heb gewoon nog veel te veel zin om te leven ipv ziek zijn en niet meer beter worden.


Dat is zooooo fijn! Ik moet zeggen dat ik mijn eerste behandeling ook wel beter doorstaan heb en nog leuke dingen kon doen, toen ging het revalideren ook stukken beter!

Ik ben heel blij voor jou dat de chemo’s zo goed meevallen! TOPPER

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 11:07

Wat fijn Kitty.

BeFunny

Berichten: 10816
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 15:10

Kitty schreef:
Wat een horror, Britt! En wat blijf je er positief in staan! Topwijf!

Ik mag zo weer opdraven voor mijn zesde chemobehandeling. Ik had vooraf niet verwacht dat ik me nog zo goed zou voelen. Een vriend van me is 50 geworden en hij huurde een zaaltje af om het te vieren. Met 120 mensen waar ik het merendeel van ken was het een leuk feestje. Nog een flinke tijd gedanst op de meest foute muziek en om 2:15 lag ik in mijn nestje. Dat heb ik de volgende dag wel even mogen bezuren, maar na een middagdutje ging dat ook wel weer goed.
Ik heb gewoon nog veel te veel zin om te leven ipv ziek zijn en niet meer beter worden.



Wat fijn om te lezen. En wat goed dat je dit gewoon lekker kan doen. Ik hoop dat de kleine kans die er is zo gaat uitpakken dat jij die krijgt :j

Hoeveel behandelingen moet je nog?

BritHittepit

Berichten: 2596
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 20:09

Kitty, ik kon toch niet achterblijven hoor…

Ik ben vandaag naar de les van 1 van mijn beste vriendinnen gaan kijken, op de manege waar ik eigenlijk ben begonnen met rijden, dus nog bekende gezichten en ik heb haar paardje uitgestapt en zelfs een stukje gedraafd <3 ik ben zooooooo gelukkig! **\O/**

Ik had ook nog een kleedje besteld om morgen valentijn te gaan eten en het past mooi dus dat gaf toch weer een boost, ik ga me morgen mooi maken *D

Neon

Berichten: 4946
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:15

BritHittepit schreef:
Kitty, ik kon toch niet achterblijven hoor…

Ik ben vandaag naar de les van 1 van mijn beste vriendinnen gaan kijken, op de manege waar ik eigenlijk ben begonnen met rijden, dus nog bekende gezichten en ik heb haar paardje uitgestapt en zelfs een stukje gedraafd <3 ik ben zooooooo gelukkig! **\O/**

Ik had ook nog een kleedje besteld om morgen valentijn te gaan eten en het past mooi dus dat gaf toch weer een boost, ik ga me morgen mooi maken *D


Wat een fijn bericht Brit <3

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:33

Goed zo. Je bedoelt te zeggen " je gaat jezelf nog mooier maken". Doe je goed.

Janneke2

Berichten: 22883
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 21:47

Oh, wat heerlijk voor je, Brit...!!

En alvast veel plezier met Valentijnsdag... :knuffel:

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 09:18

Oei lekker vitamine P opgedaan, zo fijn!

Fijne valentijn!

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 10:09

Fijne Valentijnsdag voor jou Britt en iedereen hier in dit topic.

Kitty

Berichten: 7704
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:10

Oh, wat heerlijk Britt!
Ik sla mijn springles van vanavond toch maar even over deze keer. Ben erg moe na de chemo van gisteren en ben dan toch bang fouten te maken.
Voor Valentijnsdag heb ik net heerlijke lunchbroodjes, salade en aardbeitjes gekocht. Lekker eitje erbij.
We zeggen altijd niks aan valentijnsdag te doen, maar mijn man kwam vanochtend al met een groot wit chocolade-ei aan en ik heb de lunch even wat opgefleurd.

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 15:57

Klinkt goed Kitty. En goed om je gevoel te volgen. Als springen niet gaat dan gaat het niet!

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 16:15

Meelezer :)

Hopelijk heb je vandaag een hele fijne valentijnsdag :D Lekker genieten. En wat fijn dat je even hebt kunnen draven :D

Dat je lijf je zo nu en dan terugfluit na een maaltijd is vrij logisch. Het heeft echt heel veel tikken gehad en dat moet zich beetje bij beetje weer gaan vormen. En ik snap heel goed dat het voor 't gevoel allemaal veel te lang duurt. Het hoofd wil vaak al veel sneller en veel meer dan dat het lijf aan kan. En dan zijn die bijwerkingen gewoon oliebol.

Ik heb in ieder geval heel veel bewondering voor je. Je doet het echt zo goed!

BritHittepit

Berichten: 2596
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 22:37

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook nog een mooi boeket bloemen gekregen van mijn man <3

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:44

Oh wauw! Liefde voor je jurk!

Wij doen niets aan Valentijn maar als ik dit zie is dat toch wel een gebrek haha.