Flatterende sportlegging in grote maten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 21:28

Bedankt iedereen voor de reacties.
Die popfit leggings met mesh zien er ook eccht leuk en luchtig uit seg!!

Inmiddels zijn de Bara broeken toegekomen en ik ben er tevreden mee.. al moest ik mij er in de grootste maat toch nog "inhijsen" maar volgens de maattabel zouden ze zelfs iets te groot zijn.
Website gaf wel aan dat dat normaal is de eerste keren en je ze als een panty moet aantrekken. Nou dan viel het nog enigzins mee .. ze zitten in ieder geval wel rete comfortabel!!
Idd zoals hierboven iemand zei wel een kleine taille, dus moest je een appelmodel hebben past de broek niet lekker denk ik.

Ik wil ook graag nog een seamless legging bestellen van Stronger idd ..

Under Armour ook al een tijdje in de gaten, daar heb ik wel schoenen van.
Denk dat die broeken uiteindelijk allemaal vrij vergelijkbaar zijn.
(Bara, Under armour en Stronger)

En over flatterend.... tsjah ik ben nu eenmaal zwaarder en dat vinden sommige zowieso afschuwelijk, maar ik loop bvb heel graag in skinnys want heb verder wel mooie benen, slanke taille. Heb alleen een behoorlijk onderbuikje, en als je dan een strakke hebt met een smalle tailleband word je buik soort van opgedeeld en puilt dat kleine onderbuikje er gelijk uit van "heeeeej b*tches", ja neen dat is niet flatterend hahahahaha .... soort rollade gevoel zoals ik al zei :+
Ook rollen de taillebanden door mijn vorm sneller op, waardoor het dan weer niet lekker zit of afzakt of ...

De Bara werkt ook die onderbuik niet weg, maar accentueert hem ook niet :D

SjonnieZ

Berichten: 2371
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Flatterende sportlegging in grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:40

Fijn TS dat je een broek gevonden hebt die lekker zit en waarin je je prettig voelt.. succes met de verdere voorbereidingen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58008
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Flatterende sportlegging in grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:34

Als ik puur kwalitatief kijk dan vind ik under armour toch nog een categorie hoger dan stronger. :o Maar ik vind het ook fijn om meer ‘broek’ te hebben zeg maar. Meer rij-legging gevoel dan netstof gevoel. Wellicht is dat de reden. Stronger voelt dunner.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Flatterende sportlegging in grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 21:32

Ik ben idd ook over mijn schoenen van under armour super tevreden! Kwalitatief zijn hun echt sterk ja!

Mss dus toch maar de leggings ook eens bekijken hahaha ..

maitestar23

Berichten: 660
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 12:24

Ik ben op zoek naar een compressie legging en kwam zodoende Bara en Under Armour tegen.
Wat is jullie ervaring? Zitten deze leggings inderdaad zo strak dat ze daadwerkelijk wat zouden kunnen betekenen op vlak van vochtafvoer bijv?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58008
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 14:27

maitestar23 schreef:
Ik ben op zoek naar een compressie legging en kwam zodoende Bara en Under Armour tegen.
Wat is jullie ervaring? Zitten deze leggings inderdaad zo strak dat ze daadwerkelijk wat zouden kunnen betekenen op vlak van vochtafvoer bijv?

Under armour zit bij mij niet zo strak maar ik ben een heel smal ding (te smal). Ik geloof dat UA wel compressie leggings heeft en anders stronger. Één van de twee heeft ze.

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:44

Hmm ik vind de Bara niet per se flinke compressie geven. Wel wat, maar niet het idee dat het vochtafvoertechnisch iets doet. Ik heb eens een compressielegging van Conquer Performancewear gehad en daarbij voelde ik wel duidelijk verschil.

Als je eens een compressielegging wil proberen bij Bara: pas op met de printjes. Je wil natuurlijk dat ze strak zitten en mijn ervaring is dat daarmee dan het patroon wat uitrekt en dan dus op je been lichter wordt. Dat vind ik best jammer :) En dat terwijl ze aangeven dat juist die leggings het hoogste compressielevel hebben.

Edit: dit is misschien nog wel een handig artikel wat betreft de compressiebroeken van Bara:
https://barasportswear.com/blogs/news/y ... n-leggings

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 20:29

Ik heb nu ook een broek besteld bij Fittwear en die zit ook echt lekker, al rolt de buikband wel iets op.

Bij de Bara inderdaad oppassen, op mijn billen en kont rekt de broek uit waardoor de witte compressie stof zichtbaar word door de print heen.
Hij zat bij mij redelijk strak in de grootste maat, maar geen idee hoe een compressiebroek precies moet aanvoelen.
Ik moet ze wel effectief ophijsen zoals een panty.

Jildau

Berichten: 9419
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:26

Ik wilde exact dit topic openen en toen kwam ik deze tegen dus misschien kan ik beter deze omhoog schoppen. :D De meeste linkjes werken helaas niet meer dus kan die tips niet zien..

Sinds kort heb ik de rijlegging ontdekt en ik wil niet meer anders. Ik dacht dat het niet kon met mijn maat en dikke bovenbenen maar heb de perfecte gevonden met de juiste stof die heerlijk zit.

Nu wil ik eigenlijk ook een sportlegging. We gaan over twee weken naar Sardinië op vakantie en zijn ook van plan een best intensieve hike te doen. Ook willen we wel wandelen daar. Omdat ik last heb van schurende bovenbenen draag ik graag jurken / rokken met een broekje eronder op vakantie. Dat is met sportieve activiteiten natuurlijk totaal niet praktisch dus een sportlegging lijkt me ideaal om mee te nemen. Maar wat ik dus heel gauw heb in broeken is dat je mijn cellulitis door de broek heen ziet. Mijn bovenbenen zijn nou eenmaal niet perfect glad maar ik zou een stofje die dat een beetje verbergt wel fijn vinden. Niet zo’n dun badpak stofje dus. Met de rijlegging is dat gelukt maar er zal toch vast ook wel een sportlegging bestaan die dat een beetje verbergt? Omdat het nog maar twee weken is tot de vakantie wil ik niet tig keer moeten bestellen en retourneren dus misschien kunnen jullie tips geven welke merken ik sowieso kan overslaan en waar ik wel goede kans maak. :D

Mijn rijlegging is een maat 44. In spijkerbroeken van Only draag ik maat XL.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Flatterende sportlegging in grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 06:39

BARA sportswear :j hebben ook korte broeken, met zakken enz

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Flatterende sportlegging in grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 06:47

Ik heb een beetje hetzelfde probleem, dikke bovenbenen en schuurplekken bij het wandelen. Om te wandelen heb ik al verschillende merken sportleggings geprobeerd maar ik blijf het probleem hebben dat ik ze tussen mijn benen niet hoog genoeg op kan trekken om schuurplekken te voorkomen. Nou ja, ik kan ze wel hoog optrekken maar dan zit de naad van de legging zegmaar uhm juist...daar.. cameltoe hello :=
Als ik jou was zou ik voordat je gaat hiken toch hier al een flink aantal km met de legging gaan lopen om er zeker van te zijn dat je niet toch wel schuurplekken gaat krijgen want als iets pijnlijk is dan is dat het wel... zeker als je nog een heel eind moet hiken en je hebt jezelf al open gelopen. Ik hou het om die reden bij een broek als ik ga wandelen.

_Tarzan

Berichten: 11204
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 07:00

De broeken van Halara zijn echt geweldig! Zien er netter uit dan een legging maar je kunt er gewoon in sporten. Ik ben fitness trainer en loop er dus nu dagelijks in rond, ik zocht iets netters dan een legging. Deze zijn het: https://thehalara.com/products/cloudful ... 4267366566

Edit: de maat valt overigens heel normaal.

Jildau

Berichten: 9419
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 09:55

yvje86 schreef:
Ik heb een beetje hetzelfde probleem, dikke bovenbenen en schuurplekken bij het wandelen. Om te wandelen heb ik al verschillende merken sportleggings geprobeerd maar ik blijf het probleem hebben dat ik ze tussen mijn benen niet hoog genoeg op kan trekken om schuurplekken te voorkomen. Nou ja, ik kan ze wel hoog optrekken maar dan zit de naad van de legging zegmaar uhm juist...daar.. cameltoe hello :=
Als ik jou was zou ik voordat je gaat hiken toch hier al een flink aantal km met de legging gaan lopen om er zeker van te zijn dat je niet toch wel schuurplekken gaat krijgen want als iets pijnlijk is dan is dat het wel... zeker als je nog een heel eind moet hiken en je hebt jezelf al open gelopen. Ik hou het om die reden bij een broek als ik ga wandelen.


Ja als ik het deze week koop, kan ik er volgende week (dan heb ik vakantie maar zijn we nog niet weg) nog mee wandelen. Kan eventueel ook nog m’n “onder jurkjes broekje” meenemen in de tas voor de zekerheid. Wel een goed advies!

Bij mij schuurt het juist niet heel hoog dus ook met een iets afzakkende legging is het stuk waar het schuurt nog beschermd. Ik heb dus juist een probleem met korte broeken waarvan de pijpjes omhoog kruipen dat ik dan daaronder schuurplekken krijg.

Ik ga kijken naar BARA! Halara ken ik van de Facebook reclame maar is die stof dik genoeg dat je niet alles erdoor ziet?

linoleum

Berichten: 6492
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Flatterende sportlegging in grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:02


Jildau

Berichten: 9419
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:46

linoleum schreef:
Ik heb pas geleden de sportlegging van Marrald ontdekt. Wat dikkere stof, zit heerlijk, zakt niet af, zakjes voor je telefoon en dergelijke.
Ze hebben ook een korte variant.

https://www.bol.com/nl/nl/p/marrald-hig ... JPEALw_wcB


Die ziet er goed uit en de reviews ook! Hoe vind jij hem vallen? Twijfel tussen XL en XXL.

linoleum

Berichten: 6492
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:49

Jildau schreef:
linoleum schreef:
Ik heb pas geleden de sportlegging van Marrald ontdekt. Wat dikkere stof, zit heerlijk, zakt niet af, zakjes voor je telefoon en dergelijke.
Ze hebben ook een korte variant.

https://www.bol.com/nl/nl/p/marrald-hig ... JPEALw_wcB


Die ziet er goed uit en de reviews ook! Hoe vind jij hem vallen? Twijfel tussen XL en XXL.

Valt op maat. Ik draag normaal XXL en deze legging ook XXL. Een XL zou ik passen, maar zit wel echt strak, een XXL aangesloten, maar niet het gevoel dat ik niks kan eten.

_Tarzan

Berichten: 11204
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:01

Halara is hele fijne stof, mooi dik en heerlijk zacht. Ik was ook wat sceptisch maar toch besteld en meteen een nieuwe bestelling geplaatst, ik leef nu in die broeken ik heb nu 4 kleuren maar ga zeker nog wat kleuren bestellen, echt een genot die broeken :D

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:13

Britt schreef:
BARA sportswear :j hebben ook korte broeken, met zakken enz


Hier ook een BARA ambassadeur :j De maattabellen zijn accuraat. Ze hebben vaak ook nog wel aanbiedingen. Enige is dat retourneren een rampzalig en duur grapje is. Ze moeten terug naar Noorwegen en de retourkosten liggen rond de 13 euro.


_Tarzan schreef:
Halara is hele fijne stof, mooi dik en heerlijk zacht. Ik was ook wat sceptisch maar toch besteld en meteen een nieuwe bestelling geplaatst, ik leef nu in die broeken ik heb nu 4 kleuren maar ga zeker nog wat kleuren bestellen, echt een genot die broeken :D


Ik mis zelf bij de broeken van Halara de ondersteuning. Ik heb er 4 en vind het zelf wel fijn als er iets van compressie in zit. Bij mij sluiten ze aan en vallen goed op maat, maar ik mis wel een beetje de 'druk'.

Padoertje
Berichten: 1556
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:40

Ik heb de UA sportleggings en vind ze echt heel fijn. Geen afzakkend kruis en een iets stevigere en brede band bij de buik. Nu sta ik hem zelf nog wel regelmatig recht te sjorren, maar dat komt omdat bij sommige oefeningen in de gym de buikband dubbel klapt. Maar als ik om me heen kijk zie ik alle meiden hun broek tussendoor ophijsen, dus volgens mij is er geen enkel merk wat echt blijft zitten zoals ze promoten in de advertentie :') Ik heb een L met lengte 173 en maat 38-40.

ontherun
Berichten: 4968
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Flatterende sportlegging in grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:49

Ik ben blij met de leggings van lu-lu-lemon. Zonder streepjes maar ivm bokt censuur :D
Fijne stof die dik genoeg is om mooi af te kleden maar ze zijn helemaal niet warm. Zakken echt niks af, en de hardloop versies hebben ook nog zakjes op het bovenbeen. Ideaal. Ik loop erin hard en gebruik ze om te wandelen, echt fan.

Jokonootje

Berichten: 4859
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Flatterende sportlegging in grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 14:14

Ik heb de leggings van XXL Nutrition.
Ik zweer erbij. Super fijne kwaliteit. Zit lekker. Stevige stof maar toch elastisch. Ook met mijn lengte maat 36 passen ze echt prima.

Jildau

Berichten: 9419
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:29

Ik bestel eentje van Halara omdat die ook wel heel gunstig zijn qua prijs.

Afbeelding

Ik laat wel even weten hoe dit zit!

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Flatterende sportlegging in grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:53

Levertijd van Halara ligt op ca. 1.5e week dus we houden even geduld :D

_Tarzan

Berichten: 11204
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 17:44

Snippergroen schreef:
_Tarzan schreef:
Halara is hele fijne stof, mooi dik en heerlijk zacht. Ik was ook wat sceptisch maar toch besteld en meteen een nieuwe bestelling geplaatst, ik leef nu in die broeken ik heb nu 4 kleuren maar ga zeker nog wat kleuren bestellen, echt een genot die broeken :D


Ik mis zelf bij de broeken van Halara de ondersteuning. Ik heb er 4 en vind het zelf wel fijn als er iets van compressie in zit. Bij mij sluiten ze aan en vallen goed op maat, maar ik mis wel een beetje de 'druk'.



Oke ja daar heb je wel gelijk in inderdaad.
Ik draag ze omdat ze wat netter staan als ik les/begeleiding geef tijdens m'n werk maar kan ook wat oefeningen voordoen en meedoen mocht het nodig zijn.
Ik vind ze gewoon echt heerlijk zitten. Sinds ik ze heb draag ik bijna niet anders meer :') Ik wil binnenkort de "spijkerbroeken" eens bestellen bij hun :D

Mer1980

Berichten: 18887
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 18:59

Ik heb zelf Yoga leggings van Shein: https://nl.shein.com/Yoga-Basic-Yoga-Le ... gRatio=3-4

Nu heb ik tegenwoordig maat 40 (L) maar begon met maat 44/46 2 x XL. Dus ik denk dat je met 3 x XL wel goed moet zitten. Alleen na een jaar sporten en gezond eten nu 27 kilo afgevallen. En door 2 zwangerschappen ook een best buikje (gehad) en die wordt mooi weggewerkt door deze sportlegging.

Oh ja en geen put te zien in deze legging ;)