Long covid en de behandeling daarvan.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther_

Berichten: 3998
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 19:34

@Annetje dit heeft idd veel raakvlakken met de mind&body methode. Ik ben me daar ook in het verdiepen.
Nu wordt hier heel erg de focus gelegd op het lichaam en het zenuwstelsel en welke invloed deze hebben op de symptomen die je hebt. En je krijgt ook allerlei handvaten om je zenuwstelsel te reguleren.

Ik heb de intensieve week er nu bijna opzitten. Ben ik moe, jazeker. Maar toch echt een andere moeheid dan normaal. Er wordt gekeken wat jij nodig hebt en het is niet de bedoeling dat je er slechter van wordt. Ook al is het soms mega confronterend.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 20:34

Net was op npo2 een aflevering van Focus over long covid. Erg interessant, wel de moeite waard om terug te kijken als je de mogelijkheid hebt.

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 21:04

Imre schreef:
Net was op npo2 een aflevering van Focus over long covid. Erg interessant, wel de moeite waard om terug te kijken als je de mogelijkheid hebt.


Heb t gezien idd!
Interessant om te zien dat er op verschillende plekken in lichaam problemen gevonden worden. Maar niet bij iedereen hetzelfde
Blijft erg moeilijk

Ben zelf met revalidatie begonnen naar gaat moeizaam.
Vorige week de dinsdag ging daar vrij goed maar voelde me avonds ziek. De dag erna vooral op bed, donderdag ochtend moest ik er weer naartoe maar dat ging niet zo goed.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Long covid en de behandeling daarvan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:23

Wat doe je in de revalidatie? Ik heb een half jaar 2x per week 'gesport' (lage intensiteit) in de oefenzaal onder leiding van de fysio. Dat vond ik echt heel erg pittig en ik kon de eerste maanden de rest van de dag niks. Ik ging op woensdag en vrijdag, maar op vrijdag was ik vaak nog moe van de sessie van woensdag. Na een aantal maanden werd het wel beter, maar de vooruitgang ging langzaam. Dit traject hield helaas eind december op en inmiddels heb ik het idee dat mijn klachten weer erger worden. Ik heb een beroerd slecht weekend.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 13:08

Ik kan gelukkig wel vooruitgang merken door 'sporten' bij de fysio.
Heeft wel een aantal maanden geduurd tot ik wat meer kon doen. Vooral kracht gaat heel goed vooruit, cardio/conditie blijft erg achter. Blijf heel kortademig bij inspanning en ik zit met problemen na een operatie waardoor lopen heel pijnlijk is en dat helpt ook niet mee.

Maar in en om het huis kan ik nu op goede dagen wel wat dingen doen. Ook kan ik wel 1x per week boodschappen doen.
Laatst 4 uur wezen shoppen (hangend op het karretje en met lunch tussendoor) met vrienden in een groot tuincentrum en ja dan lig ik wel 10 dagen daarna op de bank en weer overdag slapen om bij te komen.
Maar ik kon het wel en had een leuke dag :)

Maar bij mij speelt naast de covid ook mee dat ik vlak voor de besmetting een zware buikoperatie heb gehad met longontsteking, abcessen, sepsis enz en dat ze daarna nog een tumor hebben gevonden.
Heb de laatste 9 maanden dus ook meer dan genoeg zooi in m'n lichaam gekregen en dan is de vraag wat is nog van covid en wat is van de andere problemen/medicatie...
Nu een aantal weken rust en dan hopelijk toch nog op vakantie en daarna een volgende operatie.

Zit inmiddels ook al 9 maanden thuis en heb woensdag weer een gesprek met de arbo arts -O-
Zal wel wat brieven uitprinten van wat artsen in het ziekenhuis naar de huisarts hebben gestuurd, dan hoeft dat gesprek niet zo lang te duren...

leonie1988

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 22:18

Het is hier alweer even stil, hoe gaat het met jullie?

Hier steeds slechter, klachten worden steeds erger en ik kan minder. Ik kwam via instagram terecht bij een vrouw die volledig is hersteld. En dat via Aviv Clinics. Zuurstoftherapie maar dan wel met een groot medisch team eromheen. Het is een traject van ruim 4 maanden en ik vlieg over ruim 3 weken die kant op. Mochten jullie mijn proces willen volgen dan kun je me toevoegen op instagram: dijkstraleonie
Wie weet hebben jullie er wat aan. :)

Ik heb er zin in en vind het vreselijk spannend, maar na drie jaar ziek en vooral het laatste jaar flinke achteruitgang ga ik het gewoon doen.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Long covid en de behandeling daarvan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 22:23

Ik hoop voor je dat het werkt, Leonie.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 22:40

Phoe succes leonie!

Ik heb weer voor de derde keer corona. Hopelijk niet weer die lange nasleep……. Ik ben nooit 100% hersteld maar elk jaar weer terug vallen als ik corona heb is zo frustrerend. De draaierigheid misselijkheid hoofdpijn en focus weg…..en dat wisselend van het ene moment op het andere van goed naar gevloerd……

Bijkomende klachten zijn bij mij oogpijn en huidproblemen.

Mensen snappen je niet.

leonie1988

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Long covid en de behandeling daarvan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 07:26

Dankjewel Senna en zonnetje. :)

Dat mensen het niet snappen herken ik wel inderdaad.

Esther_

Berichten: 3998
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 10:07

Spannend Leonie!
Hier gaat het na ruim 3 jaar onderweg te zijn echt de goede kant op. Ik heb vorig jaar een traject bij Brainproof gedaan en dat heeft mij echt een stuk vooruit geholpen qua overprikkeling en pijnklachten. Afgelopen kerst nog een keer corona gehad en er vrijwel niet ziek van geweest.
Ik heb er vertrouwen in dat de rest met geduld ook goed komt. Het is haast onvoorstelbaar dat ik vorig jaar rond deze tijd stukken met de rolstoel deed en nu 2,5 km wandel, zonder klachten.

leonie1988

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Long covid en de behandeling daarvan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:14

Wat fijn Esther, dat het eindelijk de goede kant op gaat :)

Afanaisa91

Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Long covid en de behandeling daarvan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:19

Succes Leonie, hopelijk helpt het je verder!

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 14:13

Zonnetje81 schreef:
Phoe succes leonie!

Ik heb weer voor de derde keer corona. Hopelijk niet weer die lange nasleep……. Ik ben nooit 100% hersteld maar elk jaar weer terug vallen als ik corona heb is zo frustrerend. De draaierigheid misselijkheid hoofdpijn en focus weg…..en dat wisselend van het ene moment op het andere van goed naar gevloerd……

Bijkomende klachten zijn bij mij oogpijn en huidproblemen.

Mensen snappen je niet.


Heel soms, herstellen de post-covid klachten na een nieuwe besmetting.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 16:07

Succes leonie!

Ik heb hier wel meegelezen maar nooit echt gepost.
Ik heb in 2022 en 2023 corona gehad. Na de infectie in 2022 wel flink ziek geweest en ook hele lange nasleep. jaar lang fysio gehad met post covid zorg en dat ging beetje bij beetje beter. Gek genoeg heb ik idd minder klachten gekregen na mijn 2e besmetting in 2023.

Daarnaast heb ik ook nog autisme en lyme dus het is soms ook kijken wat hoort waar bij.
Vooral bij de overprikkeling.
Ik merk wel dat er meer begrip is voor covid gerelateerde klachten dan lyme klachten.
Het ging laatste maanden stuk beter. Maar ik heb sinds 2 weken een puppy wat veel energie kost maar ik merk dat dat echt wel weer zijn weerslag heeft.
Ik ben weer meer vermoeid en vooral de brainfog en de momenten dat ik voor mijn gevoel niet echt "wakker" word in in een soort slaperige stand blijf hangen zijn wel weer meer terug.