Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-23 22:57

Heftig Charlotte en goed dat je je man daarheen stuurt. Zit blijkbaar nog heel vers in z'n koppie, logisch ook.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 01:18

Jemig Charlotte wat heftig zeg! :oo

Gnome, oeh dat beeld ziet er goed uit! Ik ben ook wel benieuwd of hij eventueel is uit te breiden met een tweede camera :j

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 01:30

Charlotte446 schreef:
Mooi beeld Gnome. Is die ook uit te breiden met een tweede camera?

Ik ging net boodschappen doen met mijn vriend, hij gaat nooit mee maar omdat ik zo belabberd ben dit keer wel. Lang verhaal kort, hij is bij een man buiten gebleven die uiteindelijk gereanimeerd moest worden. Na ruim drie kwartier waren ze nog bezig. Mijn vriend moest na helpen met reanimeren een zeil vasthouden om de man uit de wind te houden en voor privacy. De (jonge) zoon van de man viel gelijk flauw toen hij zijn vader zag. Heel heftig nadat ikzelf vorig jaar mijn vader verloren ben…

Jeetje heftig. Geen fijne dingen om mee te maken.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 01:33

Hier wel bijgelezen maar even de puf niet om een bijleespost te maken via de telefoon.

Hier zijn we nu een week over. Moet nog hoop gebeuren maar beetje bij beetje. Vriend is begonnen met behang afhalen in de babykamer. Dan kunnen we die binnenkort voorzien van verf, behang en nieuw laminaat.

Vandaag stellingen gekocht voor in de garage en voor de huiskamer plisse gordijnen, zodat ze aan de beneden kant van de ramen dicht kunnen voor de honden maar er toch licht binnenkomt

Op mn vrije dagen aan het oppassen ook op de kleine van zus en zwager. Hondjes doen, paardjes doen, heen en weer rijden nog naar werk dus druk druk.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 09:19

linda2008 schreef:
Jemig Charlotte wat heftig zeg! :oo

Gnome, oeh dat beeld ziet er goed uit! Ik ben ook wel benieuwd of hij eventueel is uit te breiden met een tweede camera :j


Ik kan er niet zo snel iets over terug vinden. Maar we hebben er ook een probleempje mee.. Omdat we meerdere WiFi versterkers hebben, schijnt ie heel veel moeite te hebben met verbinden met de telefoon. Beetje jammer natuurlijk... Zitten nu in twijfel of we 'm willen ruilen of toch houden omdat de rest eromheen wel super is.

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:33

Gnome schreef:
linda2008 schreef:
Jemig Charlotte wat heftig zeg! :oo

Gnome, oeh dat beeld ziet er goed uit! Ik ben ook wel benieuwd of hij eventueel is uit te breiden met een tweede camera :j


Ik kan er niet zo snel iets over terug vinden. Maar we hebben er ook een probleempje mee.. Omdat we meerdere WiFi versterkers hebben, schijnt ie heel veel moeite te hebben met verbinden met de telefoon. Beetje jammer natuurlijk... Zitten nu in twijfel of we 'm willen ruilen of toch houden omdat de rest eromheen wel super is.
Wij hebben de Alecto DVM-200 op het oog. Is met DECT. Misschien heb je er iets aan :)

Cabelona

Berichten: 1700
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 11:39

Freekieee schreef:
Heeft iemand toevallig ideeen wat betreft warm drinken?

Ik wordt dus kots misselijk van thee maakt niet uit wat voor soort, en iiteindelijk ook van warme chocomelk. Komt er ook weer uit. Nu is alles wat ik moet koemelk drink een slecht idee.
Maar zo sochtends mis ik echt iets warms :(


Misschien een warme havermelk/soya melk met eventueel van die anijszakjes?
Of echte gemberthee. Gember wordt vaker aangeraden tegen misselijkheid etc.

Freekieee

Berichten: 1759
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 14:12

Pff wat heftig zeg Charlotte!!

Marlis, kon je naar alles in 1 x afkrijgen hè… helaas! Maar beetje bij beetje schiet het wel op!! Als de baby kamer maar klaar is toch! Succes nog even! En verder ook lekker druk bezig ben je !

Iedereen verder bedankt voor alle tips kwa warm drinken. Helaas gaat echt gember thee ook dus gewoon niet…
Het is niet anders.

Gister hele drukke dag gehad. Maar wel erg gezellig was alleen laat geworden. Vanmorgen giga hoofdpijn en echt moe. Dus vandaag lekker rustig dagje!

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 14:29

Jullie zijn lekker bezig geweest Marlis :) Gaan jullie ook verbouwen of alleen verven/behangen/vloertje vervangen etc?

Qua warm drinken kan ik je niet verder helpen Freekie. Jammer van de hoofdpijn, hopelijk gaat dat door een dag rustig aan doen weer weg.

Die camera zit ik ook al een tijdje naar te kijken Kiwipitje. Bedacht me vandaag alleen ineens of de camera de afstand op ons terrein wel zou redden, maar dat valt mee :') Is 'maar' 100 meter 3 kanten op vanaf het huis. Veel camera's hebben een bereik van 300 meter, dus een beetje dom gedacht van mij :+

Ik heb ook continue ruzie met de WiFi versterkers en apparaten in huis Gnome. Voor mij hoeft er daarom geen WiFi op de camera te zitten. Ik heb wel nog een losse WiFi camera voor de huisdieren.

De man met de hartaanval heeft het gered :D Zelfs een hele goede prognose dat hij er niks aan over houdt.

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 14:33

Wat fijn dat het er goed uit ziet voor de man met de hartaanval *\o/*

Ik heb de goedkoopste babyfoon met camera gekocht volgens mij :')
Alecto voor 65 euro bij de wehkamp en had nog ergens een kaart gekregen voor 10 euro korting. Voor het huilen hebben we hem niet nodig hier in ons appartementje maar zo nu en dan even kunnen kijken vind ik wel een fijn idee.

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 15:18


QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:14

Gnome schreef:
Hierbij de Babyfoon. Echt super scherp beeld, kamertemperatuur, geluid, bewegingssensor, babymuziekjes en ook vanaf telefoon mee te kijken. Heel blij mee :)


De nachtstand is gewoon zwart wit en overdag gewoon kleur dus mijn telefoon maakt er weer wat creatiefs van helaas. [ [url=m/MXsyjT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H8Eecc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er mooi uit!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:16

Charlotte446 schreef:
Mooi beeld Gnome. Is die ook uit te breiden met een tweede camera?

Ik ging net boodschappen doen met mijn vriend, hij gaat nooit mee maar omdat ik zo belabberd ben dit keer wel. Lang verhaal kort, hij is bij een man buiten gebleven die uiteindelijk gereanimeerd moest worden. Na ruim drie kwartier waren ze nog bezig. Mijn vriend moest na helpen met reanimeren een zeil vasthouden om de man uit de wind te houden en voor privacy. De (jonge) zoon van de man viel gelijk flauw toen hij zijn vader zag. Heel heftig nadat ikzelf vorig jaar mijn vader verloren ben…

He bah wat naar zeg :(:)

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 19:35

Charlotte446 schreef:
Jullie zijn lekker bezig geweest Marlis :) Gaan jullie ook verbouwen of alleen verven/behangen/vloertje vervangen etc?

Qua warm drinken kan ik je niet verder helpen Freekie. Jammer van de hoofdpijn, hopelijk gaat dat door een dag rustig aan doen weer weg.

Die camera zit ik ook al een tijdje naar te kijken Kiwipitje. Bedacht me vandaag alleen ineens of de camera de afstand op ons terrein wel zou redden, maar dat valt mee :') Is 'maar' 100 meter 3 kanten op vanaf het huis. Veel camera's hebben een bereik van 300 meter, dus een beetje dom gedacht van mij :+

Ik heb ook continue ruzie met de WiFi versterkers en apparaten in huis Gnome. Voor mij hoeft er daarom geen WiFi op de camera te zitten. Ik heb wel nog een losse WiFi camera voor de huisdieren.

De man met de hartaanval heeft het gered :D Zelfs een hele goede prognose dat hij er niks aan over houdt.

Aah wat een fijn nieuws.

Nou er moet wel ook een nieuwe keuken in, nieuwe badkamer, isoleren, vloerverwarming en tegels etc etc. Maar ons spaarpot is nu niet toereikend haha. Sparen en komt vanzelf.

Voor nu babykamer prioriteit.
En huiskamer plissegordijnen voor gekocht gister zodat de gordijnen beneden dicht kunnen en boven open, voor licht. Maar zo kunnen de honden, met name de herder iig niet aan slaan als ze iemand ziet lopen.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 19:37

Hier vandaag weer druk geweest.

Gewandeld met de honden, met de herder hardgelopen en met voldoende afstand kan ik toch met m'n zus en haar hond rennen. Dus ipv asfalt en vlak hadden we vanmiddag in het bos met hardlopen zwangerschapsgymastiek.

Erna paardjes nog gedaan. En had lekker spareribs gemaakt. Vanavond even niks, weer vroeg op voor werken. Afbeelding

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:38

Goed om te horen dat de camera goed bevalt Jenkins.

Jij bent weer lekker sportief geweest Marlis :) Wat fijn dat hardlopen wel goed gaat samen met de honden. Hier is het ook bekend het sparen voor je weer verder kan. Na anderhalf jaar hebben we beneden eindelijk gordijnen en een tv meubel :')

Mijn vriend is helemaal opgelucht dat de man het heeft overleefd. En ik ook trouwens! Kunnen we dit op een goede manier afsluiten.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:58

Lekker Marlis, en fijn dat jullie over zijn!

En ook heel fijn dat jullie weten dat het goed is afgelopen Charlotte, heel vaak hoor je daar niks meer van

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 21:03

Charlotte446 schreef:
Goed om te horen dat de camera goed bevalt Jenkins.

Jij bent weer lekker sportief geweest Marlis :) Wat fijn dat hardlopen wel goed gaat samen met de honden. Hier is het ook bekend het sparen voor je weer verder kan. Na anderhalf jaar hebben we beneden eindelijk gordijnen en een tv meubel :')

Mijn vriend is helemaal opgelucht dat de man het heeft overleefd. En ik ook trouwens! Kunnen we dit op een goede manier afsluiten.

Snap ik, is nu toch gemakkelijker om deze ervaring een plekje te geven en weer door te kunnen.

Haha herkenbaar. Hier gister dan wel een gordijnen voor beneden aan voorkant gehaald. Wat er hing was echt mega oud en versleten haha.

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 21:12

Wat fijn dat die man het heeft overleefd Charlotte! Lijkt mij voor jullie ook een opluchting om te horen. Heeft je vriend het er nog veel over?

Marlis drukke agenda dus! Wel fijn dat jullie helemaal over zijn. Voelt het ook al als jullie huis? Leuk dat jullie nu kunnen beginnen met de babykamer. Succes nog met alles opruimen en inrichten.

Gnome, wat vervelend van de Wifi! Ik zou wel een babyfoon willen die ik ook gewoon op mijn telefoon kan bekijken, dus als hij er zoveel moeite mee zou hebben was dat voor mij een reden om 'm terug te brengen.

Freekieee heeft de dag rust je geholpen met je hoofdpijn? Hoop ik wel voor je.

Azmay scheelt dat je op een appartement alles wel goed hoort. :) Maar soms kijken zonder op te hoeven staan is ook wel fijn. ;)

Vandaag heb ik me toch een rotschop van Ted gehad! Deed gewoon zeer. Was er gelukkig maar één, maar hoop niet dat 'ie er een gewoonte van gaat maken. :D

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 21:27

Raambekleding is zo fijn, geeft een knus gevoel en super als je een waakse hond hebt. De vorige bewoners hadden enkel een gordijn voor de schuifpui.

Klopt dat je normaal niks hoort. Wij zijn bevriend met een lokale brandweerman die er gisteren ook bij was. Mijn vriend kan het gelijk loslaten lijkt het na het positieve nieuws :D

Oef, dat klinkt heel pijnlijk Marieke. Hopelijk blijft het bij die ene rotschop! Hier is de baby met echo’s iedere keer extreem aan het bewegen. Mijn vriend grapt al dat het straks feest wordt met schoppen etc. Jeej := Ik hoop maar dat het niks betekent.

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 22:04

Onze beeb schopt regelmatig zo hard en pijnlijk dat ik er wakker van word en niet kan slapen := Hopelijk blijft jullie dat bespaard.

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 22:10

Kiwipitje schreef:
Onze beeb schopt regelmatig zo hard en pijnlijk dat ik er wakker van word en niet kan slapen := Hopelijk blijft jullie dat bespaard.

Het schoppen is bij mij minder pijnlijk geworden, maar ik lig op het moment de hele nacht wakker van het maagzuur. Vannacht eens gemberthee proberen, de gaviscon is zo goed als nutteloos inmiddels. Heb nog nooit zo erg maagzuur gehad, wist niet dat het kon -O-

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 22:11

Charlotte oh top dat jullie er via de bevriende brandweerman achter kwamen. Gelukkig dat je vriend het nu los kan laten.
Haha ja het was echt één pijnlijke trap die ik kreeg. Weet niet in hoeverre het kan, maar leek wel alsof 'ie op een zenuw schopte ofzo. :=

Kiwipitje, oei jij hebt nu al pijnlijke trappen dus! Hoop voor jou dat hij er snel mee stopt.

Freekieee

Berichten: 1759
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 22:13

Oeh pfff kiwi dat is niet fijn….

Azmay werkt rennies niet? Ik heb nu standaard rennies naast mijn bed liggen. Werkt niet 100% maar net aan voldoende.

Hier is het getrapt alleen pijnlijk als ze echt rechts zit. Anders valt het wel mee. Maar zoals nu en elke avond. Gaat het weer te keer. Voelt zooo gek

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 22:32

Freekieee schreef:
Oeh pfff kiwi dat is niet fijn….

Azmay werkt rennies niet? Ik heb nu standaard rennies naast mijn bed liggen. Werkt niet 100% maar net aan voldoende.

Hier is het getrapt alleen pijnlijk als ze echt rechts zit. Anders valt het wel mee. Maar zoals nu en elke avond. Gaat het weer te keer. Voelt zooo gek


Gaviscon was mijn go-to tegen het maagzuur en was tot de afgelopen dagen altijd voldoende, maar nu lijkt het of ik net zo goed niets kan nemen. Als het niet heel snel betert ga ik eens shoppen voor rennies en omeprazol want dit is echt niet grappig.