Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 10:11

Yessss doorslapen *\o/* *\o/*

@mriek in april al :D

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 10:18

Hallo allemaal!

Kleine update van Jane, hebben een bewogen klein jaartje gehad. Meisje is nog geen 1 jaar en heeft al op 2 rouwkaarten gestaan.

Ze groeit als kool en ontdekt haar stem de hele dag door. Maakt geen aanstalten tot zitten of kruipen, rollen is haar motto. Of ze rolt zichzelf op de grond ergens heen of ze rolt met haar loopauto het hele huis door.

Brood eten vind ze een no go, fruit en groente gaat erin als zoete broodjes.

Ikzelf krabbel net weer overeind, beetje overspannen na alles wat gebeurde. Nu in twijfel of ik in de ouderenzorg blijf werken en alleen nachten ga doen of de baan ga doen die ik aangeboden heb gekregen in de gehandicapte zorg met intensieve behandeling en begeleiding.


Afbeelding

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 10:45

Wat een leuke foto van Nimue en wat fijn dat ze wat beter slaapt! <3

Heftig Lisewiesje... Y;( Kan me voorstellen dat je even tijd nodig hebt om alles een plekje te geven. Rustig aan en je kan altijd een keer meelopen bij een werkplek, om te zien of dat wat is hé?

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:09

Sting schreef:
Wat een leuke foto van Nimue en wat fijn dat ze wat beter slaapt! <3

Heftig Lisewiesje... Y;( Kan me voorstellen dat je even tijd nodig hebt om alles een plekje te geven. Rustig aan en je kan altijd een keer meelopen bij een werkplek, om te zien of dat wat is hé?


Meelopen heb ik afgelopen maandag gedaan. Was erg leuk en interessant. Dinsdag gesprek over mogelijkheden omdat tijden van 06.45 tot 14.30 en 14.30 tot 22.00 lastig is met Jane en daarnaast broer Dean die vanaf september naar school gaat.

Gastouder brengt niet bij onze basisschool en de BSO gaat pas 07.30 open. Dus zouden eerst die knelpunten opgelost moeten worden daar zit het een beetje op vast.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:55

Oh, lastig met zulke werkdagen... Geen partner die iets kan betekenen met later wegbrengen?

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 23:40

Sting schreef:
Oh, lastig met zulke werkdagen... Geen partner die iets kan betekenen met later wegbrengen?


Nee die werkt door heel Nederland, is wisselend tussen 05.00 en 07.00 de deur uit.

Ach loopt wel weer los, gaan het gesprek aan en zullen het wel zien.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 18:22

Boh heerlijk, wat is het leven makkelijk als je een beetje slaap krijgt :wow:

Wat onhandig dat je in de knel komt met de oppas Liesewiesje. Blijft toch wel echt een ding. Ben blij dat ik het niet nodig heb.

Maar uiteraard was ik nu ook te laat met inschrijven voor het sociale contact }:0

Nimue net een staartje in gedaan. Het gaat gewoon al als ik bovenop en achter vast zet _O-
Spoiler:
Afbeelding

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:46

Azmay heerlijk weer doorslapen! Voel je je meteen beter door hé? Wat een knappe meid heb je toch, die oogjes! <3 Mooi dat staartje ook. :D

KSHancox ooh april al! Mooi vlot, leuk!

Lisewiesje, dat klinkt als een heftig jaartje. Vervelend. Fijn dat je wel weer wat opkrabbelt, is ook niet niks zo te lezen. Inmiddels al een knoop doorgehakt wat betreft werk?
Wat een lieve foto van Jane, die tandjes! <3 Gaat voor speedy door het huis heen dus.

Fijne dag allemaal! Knuffel van Hidde. :)
Afbeelding

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 23:59

Bedankt voor de knuffel!!

Op de opvang gaan ze nu ook lekker naar buiten met het mooie weer en vroegen ze om schoenen voor ons opperhoofd. Heeft hier iemand al wat aangeschaft?

Freekieee

Berichten: 1759
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:17

Gnome schreef:
Bedankt voor de knuffel!!

Op de opvang gaan ze nu ook lekker naar buiten met het mooie weer en vroegen ze om schoenen voor ons opperhoofd. Heeft hier iemand al wat aangeschaft?



Ik zou zorgen voor warme goeie slofjes dan. Schoenen zolang mogelijk uit stellen en pas als ze echt buiten lopen. Veeel beter voor de voetjes

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 09:21

Freekieee schreef:
Gnome schreef:
Bedankt voor de knuffel!!

Op de opvang gaan ze nu ook lekker naar buiten met het mooie weer en vroegen ze om schoenen voor ons opperhoofd. Heeft hier iemand al wat aangeschaft?



Ik zou zorgen voor warme goeie slofjes dan. Schoenen zolang mogelijk uit stellen en pas als ze echt buiten lopen. Veeel beter voor de voetjes


Ja ik dacht dat er ook schoentjes waren die heel soepel zijn enzo. Om de groei etc niet te remmen. Maar tips voor goede warme slofjes mag ook natuurlijk!

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:57

Ohh, goeie vraag. Ik ben ook op zoek naar iets dat heel soepel is, maar bij voorkeur wel makkelijk weer schoongemaakt kan worden.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 11:56

Gnome schreef:
Bedankt voor de knuffel!!

Op de opvang gaan ze nu ook lekker naar buiten met het mooie weer en vroegen ze om schoenen voor ons opperhoofd. Heeft hier iemand al wat aangeschaft?


Ik heb Bobux schoentjes, maar er zijn heel veel soorten met flexibele zool voor de kleintjes. Kruidvat heeft ook leuke met een beren gezichtje. Is bijna altijd van dat nepleer dus goed schoon te houden in principe.

Nimue slaapt op het moment van 19u tot 6u, heerlijk. Ik vroeg me af waarom ze zo vroeg wakker werd maar de buren maken blijkbaar enorme herrie tussen 6 en 7 tegen haar kamer aan dus dat is niet zo raadsel -O-

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:05

Oh lekker hoor eindelijk je nachtrust! Scheelt het voor jou ook een beetje? Is het mogelijk om nog iets isolerends tegen die muur te plaatsen tijdelijk, of zeg ik nu iets vet doms? Kan ook hoor, ik weet het niet.

Wat een vage tijd trouwens, kan dat niet later?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:49

KSHancox schreef:
Oh lekker hoor eindelijk je nachtrust! Scheelt het voor jou ook een beetje? Is het mogelijk om nog iets isolerends tegen die muur te plaatsen tijdelijk, of zeg ik nu iets vet doms? Kan ook hoor, ik weet het niet.

Wat een vage tijd trouwens, kan dat niet later?


Ja ik ben ineens weer mens. Heel bizar, ben ook weer rustig aan het werk en ben een veel leukere mama zo :j

Ik ben bang dat het niet gaat helpen om te isoleren. We wonen in een flat van 1960 die niet ideaal gebouwd is en het is vooral het "kloppen" wat je hoort. Dingen laten vallen, tegen de muur aan tikken, deur die dicht slaat etc. De buren hebben blijkbaar een erg onrustig ochtendritueel en hebben een jong kind die daar ook niet aan de stilte mee helpt. Vrees dat er weinig aan te doen is :o

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 17:20

Fijn die betere nachten!! Na zo'n lange ruk is tussen 6 en 7 helaas normaal voor die kleintjes. Gelukkig is het kippie weer op stok.

Hier komen de eerste tandjes eraan!
Afbeelding

En heerlijk gewandeld in het zonnetje natuurlijk. Blij dat het beter weer er nu is.

Cabelona

Berichten: 1699
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 10:02

Voor Daphne slofjes\schoenen van aapie gekocht. Straks als ze ook kan lopen dan waarschijnlijk keq. Die bevallen ons goed voor Mathijs.

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 20:39

Hoi allemaal.
Hoe is het met iedereen en de kleintjes?
Hier een lange drukke dag gehad.
Ons lieve ventje is vandaag alweer 1 jaar! *\o/* <3

Afbeelding

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 20:56

Van harte gefeliciteerd!! Die taart ziet er heerlijk uit. Monchou? En heeft ie erin gesmasht?

Met Boris gaat het heel goed. Slaapt heel goed en zijn nu twee tandjes door. Verder super vrolijk en lekker aan het kruipen en lopen achter z'n wagentje.

Hij heeft nu nee-schudden ontwikkelt en z'n handen de hele tijd omhoog doen. Het liefst met brood in z'n handen zodat ie dat in z'n haar kan smeren.

Zijn momenteel aan het oefenen met 'm in een speelhal hier vlakbij. Hij vindt dat vreselijk spannend en klampt zich echt aan je vast.
Afbeelding
Afbeelding

Flowery

Berichten: 2444
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 22:02

Met Dante gaat het goed! Afgelopen vrijdag weer naar het CB geweest voor zijn groei, hij blijft qua gewicht onder de curve maar op zijn eigen lijn dus dat is semi-akkoord. Ze blijven het wel goed in de gaten houden. Lengte zit hij op het onderste lijntje van de curve :)

Het eten gaat een stuk beter! Krijgt nu eindelijk zijn 8+ potjes weg zonder te kokhalzen/spugen en ook brood eet hij nu netjes! Zo trots :D

Hij begint het kruipen nu een beetje door te krijgen dus we zitten in spanning te wachten tot hij écht vooruit kruipt ineens. Hij is nu 9,5 maand, bijna 10 maanden! Dus qua ontwikkeling loopt hij wel lekker op schema gelukkig.

Nog even een leuk fotootje van onze kleine man <3
Spoiler:
Afbeelding

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 22:40

Ahh wat een leuke foto’s van iedereen <3 en Hidde gewoon al 1 jaar! Wat een bonk van een kereltje is dat zeg!

Fijn dat het met Dante ook beter gaat met eten, dat zal vast een opluchting zijn!

Met Esra gaat het ook goed. Ik denk eerlijk gezegd dat ze niet gaat kruipen maar gaat billen schuiven. Op haar buik liggen vindt ze verschrikkelijk. Ze kan omrollen, maar ziet het nut er niet echt van in. Zitten gaat daarentegen steeds stabieler, dus we gaan het zien. Ik heb zelf ook niet gekropen, dus misschien is ze zoals ik. Verder eet ze lekker veel, groeit ze goed en is ze altijd blij <3

Afbeelding

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 22:57

Leuke updates! Gefeliciteerd met de eerste verjaardag! Boh wat gaat het allemaal snel...

Ik heb hier een heel blij aapje. We zijn verhuisd en het is chaos, maar er kruipt hier iemand de hele tijd heel blij van de ene kant van het huis naar de andere kant.

Ik moet nu ook echt de voerbakjes van de kat hoger gaan zetten, want gisteren had hij kattenbrokjes kunnen proeven als wij iets trager waren geweest. :')

Celestexxxxx
Berichten: 272
Geregistreerd: 07-10-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 23:28

mriek1990 schreef:
Hoi allemaal.
Hoe is het met iedereen en de kleintjes?
Hier een lange drukke dag gehad.
Ons lieve ventje is vandaag alweer 1 jaar! *\o/* <3

[ [url=m/hi2hMa.jpg]Afbeelding[/url] ]



Tjeee! Alweer 1 jaar! Van harte gefeliciteerd (met) Hidde!! *\o/*

Ik weet nog precies hoe het een jaar geleden begon en Hidde de 1e was van deze groep! 8-)

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 13:12

Hoihoi.

Gefeliciteerd met Hidde *\o/* .

Met Abby gaat het ook goed, kruipt razendsnel de kamer door en probeert zich nu ook op te trekken.
Niks is meer veilig :=. Ze is gek op brood, flessen vindt ze niet meer zo belangrijk, behalve die in de avond :9 .

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 16:38

Leuke updates en wat zijn het allemaal mooie kindjes ❤️