Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 23:01

Kiwipitje schreef:
Freekieee schreef:
Alles was goed gelukkig. Stress om niks :o
Fijn dat alles in orde was!

mriek1990 schreef:
Heb vandaag weer een buik foto gemaakt. Morgen alweer 32 weken, volgens de app is Ted nu 43cm groot. :wow:
Wat gaat het snel! Gaat het voor je gevoel nu ook sneller? Ben ik wel benieuwd naar.

Gnome schreef:
Wij kunnen trouwens weer op zoek naar een andere kinderwagen. Degene die ik op het oog had is ineens overal uit het assortiment gehaald omdat ze een nieuwe versie op de markt gebracht hebben. Die is alleen 600 euro duurder. Ik vertik echt 1600 euro te betalen voor alleen een kinderwagen. Dus kak. Wordt toch veel proberen straks ;(
Wat een geld! Wij hebben een heel nette gevonden op Marktplaats. Je gebruikt zo’n ding relatief kort (we willen een Thule die ook als fiets kar kan voor als de kleine groter is) dus kon het niet over m’n hart verkrijgen er zo veel aan uit te geven.

Azmay schreef:
Nemo houd vandaag niet op met schoppen, ze heeft me gehoord gisteren denk ik en wil laten weten dat ze er gewoon nog is :')
Wel een hele geruststelling zo kan ik me voorstellen :j


Mwa kort niet echt. De wieg wel natuurlijk maar een buggy gaat wel lang mee voor zover ik weet. Maar bij 1000 moet het echt wel ophouden ja. Had alleen niet zoveel zin om veel kinderwagens te proberen in die winkel. Bluhh.

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 23:06

Oh ik dacht dat je echt een kinderwagen bedoelde. Zo’n bak. Daar kunnen ze geloof ik 6 maanden in.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 23:33


Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 06:08

En via marktplaats of andere 'dump' plekken is ook de oudere versie niet meer te krijgen? Wij gaan voor de joolz geo, via marktplaats. Nieuw is hij 1300 ofzo, vinden we ook echt teveel.
https://www.babycare.nl/nl/cybex-priam3-matzwart.html hier lijken ze hem nog te hebben, maar weet niet welke kleur jullie willen. En zonder reiswieg, maar die kan je los erbij kopen. Anders loont het misschien om wat filialen te bellen, of ze de oude nog hebben staan?

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 08:35

Sting schreef:
En via marktplaats of andere 'dump' plekken is ook de oudere versie niet meer te krijgen? Wij gaan voor de joolz geo, via marktplaats. Nieuw is hij 1300 ofzo, vinden we ook echt teveel.
https://www.babycare.nl/nl/cybex-priam3-matzwart.html hier lijken ze hem nog te hebben, maar weet niet welke kleur jullie willen. En zonder reiswieg, maar die kan je los erbij kopen. Anders loont het misschien om wat filialen te bellen, of ze de oude nog hebben staan?


Thanks voor het meedenken en zoeken! Ik had m uitgezocht puur op basis van looks en een filmpje online dus geen idee of ik 'm ook echt fijn zou vinden rijden. Hij stond dus bovenaan m'n lijstje om uit te proberen in een winkel. We gaan zien wat ze hebben.

Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 10:41

Zou wel een rondje ermee gaan rijden hoor, desnoods met een nieuwer model en dan online opzoeken wat de verschillen zijn (soms is dat net een iets diepere bak of een ander kleurtje). Wij vonden echt wel verschil zitten in het rij/draaigemak. En voor ons als langere mensen: hoogte van de bak en duwstang.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 11:52

Sting schreef:
Zou wel een rondje ermee gaan rijden hoor, desnoods met een nieuwer model en dan online opzoeken wat de verschillen zijn (soms is dat net een iets diepere bak of een ander kleurtje). Wij vonden echt wel verschil zitten in het rij/draaigemak. En voor ons als langere mensen: hoogte van de bak en duwstang.


Nou inderdaad, sommige voelde traag of alsof ze drift hadden oid. Voelen is echt wel aan te raden.

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 13:15

Balen zeg Gnome! Maar het is indd echt een hoop geld :wow:

10 feb eerste vrije dag van mn man. Die ochtend meteen naar een winkel in Zutphen. Heb daar een maxi Cosi gekocht via marktplaats. En toen aan de praat geraakt. En als we daar de Joolz day+ kopen (waar onze voorkeur naar uit gaat) krijgen we 15% korting. Ben blij als dat geregeld is. Kan dat van mijn lijstje af.

Kleine is sinds einde gister middag erg aanwezig. En hele nacht door ook. Slecht geslapen dus :+ maar hè maakt niet uit. Liever zo dat hele erge stilte.

Voor de rest erggg misselijk. Dus alles gaat in een rustige tempo.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 13:24

Sting schreef:
Zou wel een rondje ermee gaan rijden hoor, desnoods met een nieuwer model en dan online opzoeken wat de verschillen zijn (soms is dat net een iets diepere bak of een ander kleurtje). Wij vonden echt wel verschil zitten in het rij/draaigemak. En voor ons als langere mensen: hoogte van de bak en duwstang.


Precies! Ach maken er een leuke trip van haha.

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 13:56

Sting schreef:
En voor ons als langere mensen: hoogte van de bak en duwstang.
Dit. Mijn man is lang ik ben ‘normaal’.

Sky_As

Berichten: 4758
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 16:11

Ik ben hier al heel erg lang een stille meelezer, en val naar mijn idee een beetje tussen dit topic, en het topic van de nazomer in...hihi

Ik ben 19 juli uitgerekend, en we hebben vanmorgen te horen gekregen dat het een jongetje wordt (wat overduidelijk te zien was :') ).

Ook blij met de tips die ik hier links en rechts lees.

Mooi om jullie verhalen te volgen en te horen hoe jullie zwangerschap vergaat :)

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 16:13

Sky_As schreef:
Ik ben hier al heel erg lang een stille meelezer, en val naar mijn idee een beetje tussen dit topic, en het topic van de nazomer in...hihi

Ik ben 19 juli uitgerekend, en we hebben vanmorgen te horen gekregen dat het een jongetje wordt (wat overduidelijk te zien was :') ).

Ook blij met de tips die ik hier links en rechts lees.

Mooi om jullie verhalen te volgen en te horen hoe jullie zwangerschap vergaat :)


Welkom en van harte gefeliciteerd! Hoe gaat je zwangerschap tot nu toe?

KSHancox
Berichten: 1260
Geregistreerd: 02-06-22

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 16:15

Welkom en gefeliciteerd!

Sky_As

Berichten: 4758
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 16:21

Ja mag echt niet klagen....
in het begin misselijk en moe, maar dat wordt eigenlijk al minder.
Al heb ik geen eetlust 's avonds, dus het avondeten sla ik momenteel meestal over, en ik eet overdag gewoon wat extra.
Kleine groeit als een tierelier en alles lijkt goed. 13 weken echo en NIPT waren beide goed.

Was bijvoorbeeld erg blij dat ik hier van de NIPT las dat iemand tijdens het bloedprikken niet lekker werd. Dus mijn vriend meegevraagd, en dat was maar goed ook.
Ik werd na het bloedprikken ook helemaal naar en kostmisselijk, dus ik was blij dat er iemand bij was en ik niet terug hoefde te rijden (tipje voor de mensen die nog moeten eventueel).

Prikken zelf ging goed, voelde daar bijna niks van, maar het waren toch best wat buisjes (ik heb niet gekeken, dus geen idee hoeveel precies). Maar was ook gelijk een algeheel bloedonderzoek voor ijzer, suiker etc.

Blijft wel echt bijzonder, ook zo'n echo. Het valt me overigens ook heel erg op dat de apparatuur per praktijk ook zo verschilt.
Vandaag was bij een andere praktijk (pretecho), en dat beeld was echt een heel stuk duidelijker dan bij de praktijk waar normaal de echo's gemaakt worden.

Ik was van te voren bang dat ze misschien niet goed konden zien wat het zou zijn.....maar dit was echt geen enkele twijfel mogelijk, dus wij kunnen inkopen gaan doen.
(kamertje etc. hebben we al).

Hoe gaat het met de rest van de dames hier qua kwaaltjes enzo?
En wanneer zijn jullie wat gaan kopen voor de kleine?

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 16:34

Welkom Sky_As! Leuk dat er iemand nog rond dezelfde termijn zit en dus ook nog even te gaan heeft :)

Wat fijn dat alles er goed uit ziet. Balen dat je naar werd van het bloed afnemen. Het zijn inderdaad behoorlijk wat buisjes die ze aftappen, dus kan me dat wel voorstellen.

Ja, de echo-apparatuur verschilt echt heel erg per praktijk/ziekenhuis. Leuk dat je vandaag een mooi beeld hebt kunnen zien en dat je een jongetje krijgt.

Qua inkopen: wij moeten eerst nog een kleine verbouwing doen voordat we het kamertje kunnen inrichten. Die is hopelijk met een week of 8 klaar, dus dan gaan wij los (ben nu 17 weken). Voor nu hebben we ook weinig plek om het tijdelijk op te bergen. Bij de eerste hoefde dat niet en hadden we met een week of 20 het meeste wel geregeld, haha! Ik kan dat zelf ook erg lastig loslaten. Bij de tweede nu wel wat beter, het enige dat we écht nog nodig hebben voordat de kleine er is, is een wieg. En ons badje staat nu nog bij een vriendin van me, dus die moeten we ook weer terug ;) Het liefst had ik gisteren alles al geregeld, maar dat gaat helaas niet.

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:03

Sorry, ik heb niet meer bijgelezen.

Ik wil wel even een update geven.
We zijn inmiddels weer terug in Nederland. Waarschijnlijk is het een verstopping ergens midden in de darmen. De scherpste randen kwa pijn is er nu vanaf. Ik zit aan de laxeerzakjes, hierdoor nu diarree. Helaas hetgeen wat er uit moet is er nog steeds niet uit. Ook heeft de griep mij te pakken. Hierop dus besloten terug te gaan naar NL. Nu dus uitzieken en hopen dat van het weekend eruit komt wat eruit moet.

Sky_As

Berichten: 4758
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:05

O wat vervelend zeg! ja je darmen kunnen behoorlijk irriteren en zeer doen als die niet naar behoren werken. Hopelijk gaat het gauw beter, want als je zwanger bent, wil je al helemaal geen rare pijnen in je buik voelen.

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:36

Nicje87 schreef:
Sorry, ik heb niet meer bijgelezen.

Ik wil wel even een update geven.
We zijn inmiddels weer terug in Nederland. Waarschijnlijk is het een verstopping ergens midden in de darmen. De scherpste randen kwa pijn is er nu vanaf. Ik zit aan de laxeerzakjes, hierdoor nu diarree. Helaas hetgeen wat er uit moet is er nog steeds niet uit. Ook heeft de griep mij te pakken. Hierop dus besloten terug te gaan naar NL. Nu dus uitzieken en hopen dat van het weekend eruit komt wat eruit moet.




Klinkt wel beetje het zelfde wat ik had ook :(

Maar wel fijn dat je terug in Nl bent. Is toch wat fijner! Beterschap! En knap maar gauw op :knuffel:

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:52

Sky_As schreef:
Hoe gaat het met de rest van de dames hier qua kwaaltjes enzo?
En wanneer zijn jullie wat gaan kopen voor de kleine?
Welkom! Wij hebben 90% al in huis maar ik ben inmiddels bijna 29 weken dus fijn om dat al klaar te hebben.

Nicje87 schreef:
Sorry, ik heb niet meer bijgelezen.

Ik wil wel even een update geven.
We zijn inmiddels weer terug in Nederland. Waarschijnlijk is het een verstopping ergens midden in de darmen. De scherpste randen kwa pijn is er nu vanaf. Ik zit aan de laxeerzakjes, hierdoor nu diarree. Helaas hetgeen wat er uit moet is er nog steeds niet uit. Ook heeft de griep mij te pakken. Hierop dus besloten terug te gaan naar NL. Nu dus uitzieken en hopen dat van het weekend eruit komt wat eruit moet.
Wat balen zeg. Heel veel beterschap en hopelijk snel een goeie drol.

Vandaag zijn we weer op controle geweest. Alles in orde en mag de medicatie waardoor ik hondsmoe en opgezwollen ben gelukkig halveren. Met de kleine alles top dus ik ben blij *\o/*

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 18:02

Nicje87 schreef:
Sorry, ik heb niet meer bijgelezen.

Ik wil wel even een update geven.
We zijn inmiddels weer terug in Nederland. Waarschijnlijk is het een verstopping ergens midden in de darmen. De scherpste randen kwa pijn is er nu vanaf. Ik zit aan de laxeerzakjes, hierdoor nu diarree. Helaas hetgeen wat er uit moet is er nog steeds niet uit. Ook heeft de griep mij te pakken. Hierop dus besloten terug te gaan naar NL. Nu dus uitzieken en hopen dat van het weekend eruit komt wat eruit moet.


Jemig wat balen, hopen dat het snel goed "schiet" want pijn is echt niet grappig.

Ik heb enorme nesteldrang overigens, vandaag weer een "goede" dag waarbij ik er iig niet doorheen zit. Heb de neiging om zelfs mijn ziekenhuistas al in te pakken. Beetje overdreven met 26 weken _O-

De dingen die ik nog nodig heb zijn langzaam aan op 1 hand te tellen, vandaag de babyfoon met beeld en de luiercreme in huis gehaald. Over 2 weken 9 maanden beurs dus dan eens zien voor een luiertas, hydrofiele doeken en een of 2 leuke dekentjes en ik geloof dat ik dan behoorlijk voorzien ben :Y)

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 08:55

Heeft iemand toevallig ideeen wat betreft warm drinken?

Ik wordt dus kots misselijk van thee maakt niet uit wat voor soort, en iiteindelijk ook van warme chocomelk. Komt er ook weer uit. Nu is alles wat ik moet koemelk drink een slecht idee.
Maar zo sochtends mis ik echt iets warms :(

KSHancox
Berichten: 1260
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 09:08

Vervelend..

Ik verklaar 'm elke keer voor gek, maar mijn kerel drinkt in de winter warme ranja/aanmaaklimonade. Met citroensiroop schijnt Oudhollands te zijn, maar hij doet het net zo makkelijk met kersen of bosvruchten.

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 09:19

Ik drink warm water. En (cafeïnevrije) koffie.

Ballard_L

Berichten: 2497
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:08

Freekieee schreef:
Heeft iemand toevallig ideeen wat betreft warm drinken?

Ik wordt dus kots misselijk van thee maakt niet uit wat voor soort, en iiteindelijk ook van warme chocomelk. Komt er ook weer uit. Nu is alles wat ik moet koemelk drink een slecht idee.
Maar zo sochtends mis ik echt iets warms :(



Wat vervelend! Ik dacht dat jouw misselijkheid wel een tijdje minder was of niet? Ik heb geen idee wat je dan zou kunnen drinken, ik drink alleen thee, dus helaas geen tips

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:15

Het is te proberen hanco :+

Warm water vind ik dus echt niet te drinken :')

Ballard klopt, gaat ook wel goed hoor! Alleen met thee en warme melk gaat het dus mis. Of waar melk in zit. Gister smoothie gemaakt en melk erbij. Gaat meteen mis.

Drink wel cappuchino met havermelk en dat gaat goed. Maar niet atijd zin in. Misschien dan maar gewoon alleen warme havermelk..


Azmay: hoe eerder hoe beter toch hahaha. Zou hem gewoon vullen als ik jou was!