Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 22:39

Zo te lezen heb ik echt geluk gehad met nog maar één pijnlijke trap...

Azmay wat balen dat de maagzuur alleen maar erger wordt. Heb zo ook geen tips voor je. Maagzuur is echt zo vervelend!

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 07:40

mriek1990 schreef:
Haha ja het was echt één pijnlijke trap die ik kreeg. Weet niet in hoeverre het kan, maar leek wel alsof 'ie op een zenuw schopte ofzo. :=

Kiwipitje, oei jij hebt nu al pijnlijke trappen dus! Hoop voor jou dat hij er snel mee stopt.
Precies dat zenuw gevoel. Een dag later had ik er helemaal een beurs gevoel van. Gelukkig is ie nu vaak wel druk en flinke trappen (soms tegen m’n ribben) maar dat op die zenuw (als dat het is) is echt niet te harden.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:43

Hoihoi.

Ik zit ook weer eens op bokt hoor. Doe ik maar paar keer in de week maar gelijk enorm veel te lezen. Niet te doen joh.
Ben nu ook ziek dus dat helpt ook niet echt :+. Hopelijk niks nadeligs voor de baby, maar ga er vanuit dat die er warmpjes bij zit en ik ziek ben omdat alle goede dingen naar haar gaan :+.

Ik hoop dat het goed gaat met iedereen.

Sky_As

Berichten: 4764
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:46

Ik lees hier ook nog steeds mee, maar meestal op mijn mobiel en dan is reageren zo onhandig....hihi.

Die babyfoon is wel een goede! ik wil ook wel graag iets met camera en ook op afstand te zien denk ik. Die paar tientjes extra doet het hem dan ook niet vind ik.
En vanwege de garantie zijn dat niet echt dingen die je tweedehands koopt of wel?

Sky_As

Berichten: 4764
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:48

hoe doen jullie dat overigens reageren op zo veel mensen? Ik vroeg me dat altijd al af. Heb je dan meerdere schermen tegelijk openstaan? Of is er een functie op bokt die ik gemist heb...hihi

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:58

Mriek had een goeie tip. Die zette eerst alles in haar notities Hahah. Dat vind ik zelf een goeie.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 12:18

Freekieee schreef:
Mriek had een goeie tip. Die zette eerst alles in haar notities Hahah. Dat vind ik zelf een goeie.


Zo heb ik de laatste keer ook gereageerd inderdaad haha. Maar meestal probeer ik tussentijd los te reageren voor m'n eigen luiheid :o

Mijn man gaat vandaag even met luvion bellen of ze een oplossing hebben en zo niet, dan gaat ie retour. We willen wel graag op de telefoon mee kunnen kijken en als dat niet lukt, dan zoeken we wel een andere uit waar die functie ook niet in zit. Beetje zonde geld anders. Vrees ervoor want de recensies zijn niet best op dat gebied.

Sky_As

Berichten: 4764
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 12:35

oei....dat is inderdaad wel jammer. mocht je iets gevonden hebben wat wel op de mobiel werkt, dan hoor ik het graag! want ik denk dat dat eigenlijk ook wel iets is wat ik graag zou willen :-)

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 12:42

Dromen jullie nu ook veel heftiger ?

Droom zoveel en alsof t echt is. Echt verschrikkelijk soms. En ik praat blijkbaar ook weer in mn slaap. Echt al heel lang niet meer gedaan. Maar mijn man vertelde vanmorgen dat ik dus al een paar nachten praat in mn slaap :+

Vandaag is ook zo’n dag dat ik echt om de 5 minuten moet plassen |o

En een hele harde buik. Niet echt comfortabel Maarja. Lekker bananenbrood aan t bakken en alles aan t opruimen voor de verbouwing eind deze week *\o/*

Nog even langs de dierenwinkel voor de hond. Paardjes hoeven wij vandaag niet te doen heeft schoonmoeder al gedaan.

Hoe was jullie weekend??

Ons weekend is eigenlijk altijd zondag, maandag want mijn werkt op zaterdag.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 12:49

Freekieee schreef:
Dromen jullie nu ook veel heftiger ?

Droom zoveel en alsof t echt is. Echt verschrikkelijk soms. En ik praat blijkbaar ook weer in mn slaap. Echt al heel lang niet meer gedaan. Maar mijn man vertelde vanmorgen dat ik dus al een paar nachten praat in mn slaap :+

Vandaag is ook zo’n dag dat ik echt om de 5 minuten moet plassen |o

En een hele harde buik. Niet echt comfortabel Maarja. Lekker bananenbrood aan t bakken en alles aan t opruimen voor de verbouwing eind deze week *\o/*

Nog even langs de dierenwinkel voor de hond. Paardjes hoeven wij vandaag niet te doen heeft schoonmoeder al gedaan.

Hoe was jullie weekend??

Ons weekend is eigenlijk altijd zondag, maandag want mijn werkt op zaterdag.


Zo dat dromen is heel herkenbaar en heel vervelend. Gaat bij mij nooit om leuke dingen. Vanmorgen ook weer wakker geworden met hartkloppingen en kom er dan ook moeilijk helemaal uit ofzo. Gaat altijd over extreme ruzies, geweld, vreemdgaan, agressie :') geen idee waarom ook. Zitten ook altijd mensen in uit Netflix series ofzo of die ik überhaupt niet ken. Het is niet dat ik die dingen kijk ook op de dag zelf of een rotdag heb gehad haha. Echt niet best.

Volgens mijn man snurk ik nu ook af en toe of adem ik ontzettend zwaar. Zal wel komen door die dikke toeter. Heeft hij speciaal een anti snurkkussen voor zichzelf gehaald zodat ik kan slapen, houd ik hem wakker :Y)

Weekend was hier prima. Dagje bij vrienden van m'n man in den haag geweest dus 5 uur doorgebracht in de auto. Wel mezelf getroost met een mcflurry natuurlijk.

Mijn bilspier doet echt vreselijk zeer. Proberen het wel wat los te masseren maar soms breek ik op de trap zowat m'n nek omdat ik m'n been niet ver genoeg omhoog krijg.

Vanmiddag gaat m'n man de plankjes aan de muren hangen en de lamp. Dan zijn we weer een stapje verder :) ik twijfel nog over een kleedje maar denk dat we dat maar laten met de huisdieren.

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 13:16

Nou dat dus hè! Ik kan dan soms echt huilend wakker worden. Maar het is indd nooit over leuke dingen.

Stom dat dat zo gaat he..

Ohh dat is wel pittig 5 u in de auto. Merk jij ook dat dat wel “zwaarder” wordt ?
Wij gingen laatst van GLD naar noord Beemster. Vond ik wel pittig haha.

Ohh dat is een nare pijn. Vervelend ook.

Leuk weer een stapje verder! Ziet er dan ook weer anders uit.

Mmm kleedje wel leuk, maar indd met huisdieren haah

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 13:18

Freekieee schreef:
Nou dat dus hè! Ik kan dan soms echt huilend wakker worden. Maar het is indd nooit over leuke dingen.

Stom dat dat zo gaat he..

Ohh dat is wel pittig 5 u in de auto. Merk jij ook dat dat wel “zwaarder” wordt ?
Wij gingen laatst van GLD naar noord Beemster. Vond ik wel pittig haha.

Ohh dat is een nare pijn. Vervelend ook.

Leuk weer een stapje verder! Ziet er dan ook weer anders uit.

Mmm kleedje wel leuk, maar indd met huisdieren haah


Zeker. Moet regelmatig even anders gaan zitten en kan ook niet zo lang lekker meer staan. Voelt dan alsof m'n buik steeds verder naar beneden getrokken wordt.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 13:23

Nemo word in de auto boos en het voelt met drempels net of mijn buik vol pudding zit. De auto is niet mijn beste vriend momenteel.
Levendig dromen doe ik sinds ik zwanger ben, net als snurken en kwijlen. Man ik kwijl echt liters, bah :')

Vannacht de hele nacht wakker gelegen, de gaviscon duo hielp nog iets tegen de oprispingen maar verder was het zo erg dat ik zelfs maagkrampen en harde buiken kreeg. Zometeen tijdens het belspreekuur even de verloskundige bellen en mijn vriend naar de apotheek sturen als hij thuis is..

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 13:31

Azmay schreef:
Nemo word in de auto boos en het voelt met drempels net of mijn buik vol pudding zit. De auto is niet mijn beste vriend momenteel.
Levendig dromen doe ik sinds ik zwanger ben, net als snurken en kwijlen. Man ik kwijl echt liters, bah :')

Vannacht de hele nacht wakker gelegen, de gaviscon duo hielp nog iets tegen de oprispingen maar verder was het zo erg dat ik zelfs maagkrampen en harde buiken kreeg. Zometeen tijdens het belspreekuur even de verloskundige bellen en mijn vriend naar de apotheek sturen als hij thuis is..


Heel rot!! Hopelijk hebben ze er wat beters voor. Doet echt verrot zeer dat maagzuur.

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 14:34

Azmay schreef:
Nemo word in de auto boos en het voelt met drempels net of mijn buik vol pudding zit. De auto is niet mijn beste vriend momenteel.
Levendig dromen doe ik sinds ik zwanger ben, net als snurken en kwijlen. Man ik kwijl echt liters, bah :')

Vannacht de hele nacht wakker gelegen, de gaviscon duo hielp nog iets tegen de oprispingen maar verder was het zo erg dat ik zelfs maagkrampen en harde buiken kreeg. Zometeen tijdens het belspreekuur even de verloskundige bellen en mijn vriend naar de apotheek sturen als hij thuis is..




Wat rot zeg…. Gaviscon deed hier niks. Rennies wel. Maar misschien dat de verloskundige een goed idee hebt!
Sterkte er mee. Is echt niet leuk :(

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 18:15

Sky_As schreef:
En vanwege de garantie zijn dat niet echt dingen die je tweedehands koopt of wel?
Soms is het zo veel goedkoper dat de garantie ook niet uitmaakt. We hebben veel tweedehands maar kopen de babyfoon nieuw omdat we juist geen WiFi of app willen.

Ik heb sinds een weekje ook af en toe wat last van maagzuur maar vooral last van dat m’n eten niet lijkt te willen zakken. Wacht nu al sinds 14:30 tot m’n smoothie gezakt is. Zit nog steeds dwars maar heb tegelijkertijd ook al weer trek :=

Dromen / nachtmerries heb ik ook vreselijk. Het zijn de raarste dingen en 9/10 keer niet leuk (in 1 nacht: ik ga vreemd in m’n droom inderdaad, m’n baby wordt geboren maar ik weet niet waar ik die gelaten heb, ik ga op fietsvakantie met een vriendin die dat nooit zou willen en iets vaags met een glazen lift }:0 )

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 19:58

Charlotte446 schreef:
Raambekleding is zo fijn, geeft een knus gevoel en super als je een waakse hond hebt. De vorige bewoners hadden enkel een gordijn voor de schuifpui.

Klopt dat je normaal niks hoort. Wij zijn bevriend met een lokale brandweerman die er gisteren ook bij was. Mijn vriend kan het gelijk loslaten lijkt het na het positieve nieuws :D

Oef, dat klinkt heel pijnlijk Marieke. Hopelijk blijft het bij die ene rotschop! Hier is de baby met echo’s iedere keer extreem aan het bewegen. Mijn vriend grapt al dat het straks feest wordt met schoppen etc. Jeej := Ik hoop maar dat het niks betekent.

Dan heb je nog geluk, mijn man is zelf brandweerman maar zij horen soms ook niks meer.. maar wel heel erg fijn om te weten geeft zo'n veel beter gevoel

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 19:59

mriek1990 schreef:
Charlotte oh top dat jullie er via de bevriende brandweerman achter kwamen. Gelukkig dat je vriend het nu los kan laten.
Haha ja het was echt één pijnlijke trap die ik kreeg. Weet niet in hoeverre het kan, maar leek wel alsof 'ie op een zenuw schopte ofzo. :=

Kiwipitje, oei jij hebt nu al pijnlijke trappen dus! Hoop voor jou dat hij er snel mee stopt.

Auw, hopelijk houdt hij zich een beetje in dan

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 20:00

Kiwipitje schreef:
Onze beeb schopt regelmatig zo hard en pijnlijk dat ik er wakker van word en niet kan slapen := Hopelijk blijft jullie dat bespaard.

:(:)

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 20:01

Azmay schreef:
Freekieee schreef:
Oeh pfff kiwi dat is niet fijn….

Azmay werkt rennies niet? Ik heb nu standaard rennies naast mijn bed liggen. Werkt niet 100% maar net aan voldoende.

Hier is het getrapt alleen pijnlijk als ze echt rechts zit. Anders valt het wel mee. Maar zoals nu en elke avond. Gaat het weer te keer. Voelt zooo gek


Gaviscon was mijn go-to tegen het maagzuur en was tot de afgelopen dagen altijd voldoende, maar nu lijkt het of ik net zo goed niets kan nemen. Als het niet heel snel betert ga ik eens shoppen voor rennies en omeprazol want dit is echt niet grappig.

Hopelijk helpt dat wel

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 20:05

Ja dat dromen heb ik ook hoor! En ook veel vaker snachts wakker en niet meer kunnen slapen

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 20:08

Weekend was hier ook goed, gister even wat dingetjes opgehangen in de babykamer, plankjes en gordijnen :D wordt steeds echter, volgende week de meubels er in *\o/*

Vandaag met pony naar de kliniek geweest voor zijn EOTRH en die moest al zijn snijtanden er uit ;( vind dat altijd zo zielig als je dieren pijn hebben Y;( maargoed nu heeft hij straks geen pijn meer van zijn tanden (al liet hij dat ook amper merken die bikkel)

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 20:43

Hier even een update over de Babyfoon. Man heeft gebeld en moesten inderdaad de WiFi punten even eruit halen. Daarna was ie zo verbonden en alles werkt naar behoren :) hij mag blijven.

Hebben net alles aan de muur gehangen en een nieuwe lamp. Echt precies wat we wilden. Zal zo nog even foto's maken.

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 21:16

Kiwipitje jep dat is het gevoel wat ik gisteren had. Vandaag was Ted gelukkig lief voor mij en bleef het bij milde trapjes. Vervelend dat jullie kleine het bij jou veel doet!
Ook minder prettig dat je eten niet zakt. Dubbel gevoel dat je dan wel honger krijgt. :D

Marjon beterschap! Heb je griep?

Sky_as haha zoals als gezegt al zei typ ik mijn antwoorden eerst in notities en dan plak ik deze hier. Anders ben ik vaak alles wat ik heb getypt kwijt na het drukken op een verkeerd knopje ofzo. Hoe gaat het verder met je?

Gnome wat fijn dat het is opgelost. Scheelt toch weer terugsturen en opnieuw een uitkiezen.
Hmm lekker een Flurry! (Welke had je? ;) ) Vijf uur in de auto is wat minder. Maar wel gezellig om naar vrienden te gaan. Nog naar het strand geweest?
Komt je bilspier door het lang in de auto zitten?
Leuk een foto! Ben benieuwd!

Freekieee jaa dat herken ik zeker! :D De dromen zijn ook zo echt en inderdaad hele rare onderwerpen.
Lekker bananenbrood! Harde buik is wel minder. Is wel een teken van je lijf dat je je te druk maakt.
Fijn dat de verbouwing gaat beginnen bij jullie :)

Azmay nemo is het dus niet eens met auto rijden.. Voel je dan veel schoppen?
Ik hoop dat je wat kan krijgen voor je maagzuur!

QueenE heb je een foto van jullie kamer? :)
Wat sneu van je pony. Hopelijk helpt de behandeling wel en heeft 'ie straks geen pijn meer. Inderdaad altijd zo zielig als dieren pijn hebben.

Vandaag hier een hele vermoeide dag, terwijl ik wel goed geslapen had. Vanochtend gewerkt tot 13uur. Daarna thuis rond 14uur in slaap gevallen en kwam om 17:30 weer van bed af, oeps! Nou ja, zal het dan wel nodig hebben gehad.
Morgen avond hebben wij de eerste bijeenkomst van de zwangerschapscurus. Ben heel benieuwd! :D

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 22:52

Hierbij de foto's! Plankjes zijn opgehangen en aangekleed, lamp hangt. Op de plek van het badje komt nog een stoel en bij de geboorte gaat het badje dan gewoon de badkamer in. Denk dat we de commode verder nog aankleden met wat hydrofiele doeken en verzorgingsspullen maar kan ook zijn dat we het leeg houden. Hebben vreselijk veel ruimte over in al die lades zoals het nu lijkt. De lamp is warm van kleur maar niet op de foto te krijgen als ie aan staat.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de buik update. Rond en gezond. Zit nu 5kg boven mijn startgewicht. Lijkt wel veel meer haha.

Afbeelding