Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:53

Charlotte446 schreef:
Wat fijn dat je de kraamzorg tijdens de kraamweek makkelijk aan kan passen Freekie :) Ik zie mezelf er ook wel voor aan ze eerder naar huis te sturen. Ik vind dat altijd zo'n mooi idee de zelf gebreide dingen. Mijn schoonmoeder en oma hebben/gaan ook voor hun kleinzoon aan de slag. Oma heeft al een badcape met diertjes geborduurd.

Ik blijf voor je duimen Mriek! Bij hoopers moet je hond een parcours lopen door hoopers (een soort hoepels), door tunnels heen, om tonnen en hekjes heen. Als je heel goed bent kan jij vanuit een klein vierkant (±2x2m) je hond een heel parcours rond sturen. Soms moet je op 20m afstand je hond linksom om een ton heen sturen, soms rechtsom, voor het hekje langs of achter het hekje langs. Mijn hond vind het helemaal fantastisch en daarom ik eigenlijk ook :D

Dat zijn bij mij periodes Azmay. Ik heb gelukkig veel geleerd bij een psycholoog toen ik een burn-out had := Daardoor kan ik er nu wat relaxter mee omgaan denk ik. Hopelijk draait de baby nog!

Fijn dat de beeb weer goedgekeurd is QueenE. Bedoel je de cursus via de verloskundige, zo'n groepscursus?

Jij klinkt lekker nuchter Marlis :D Ga je waarschijnlijk extra controles krijgen?

Zeker leuk dat hoopers Annemijn :D Ik ben daarmee begonnen omdat ik behendigheid te riskant vond voor een kruising Berner sennen. Wij trainen in Alphen ad Rijn. Jammer dat je nu zelf niet kan trainen met de honden, ik zal dat ook enorm missen mocht het over een tijdje niet meer lukken. Ik moet nog best wel stukken meelopen om te helpen en als hij enthousiast is is dat mee rennen :D
[ [url=m/44rOoo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga weer verven :wave: Beetje late start vandaag want ik was om kwart voor 4 wakker. Vroeg eruit gegaan en om 8 uur nog even lekker een uurtje geslapen.

Leuke hond

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:00

Welke flessen hebben jullie allemaal gekocht? Merk/maat? Of je borstvoeding wil geven of niet, er zijn er sowieso 2 nodig beginnend bij 300ml zie ik op de uitzetlijst staan, maar de keuze is enorm. :roll:

Azmay
Berichten: 18005
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:30

UK_eef schreef:
Welke flessen hebben jullie allemaal gekocht? Merk/maat? Of je borstvoeding wil geven of niet, er zijn er sowieso 2 nodig beginnend bij 300ml zie ik op de uitzetlijst staan, maar de keuze is enorm. :roll:


Ik heb alleen de flesjes van Advent liggen die je in de gratis pakketten krijgt, wil borstvoeding geven dus ga verder ook niet investeren zolang het niet nodig is :+

Cabelona

Berichten: 1702
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:43

UK_eef schreef:
Welke flessen hebben jullie allemaal gekocht? Merk/maat? Of je borstvoeding wil geven of niet, er zijn er sowieso 2 nodig beginnend bij 300ml zie ik op de uitzetlijst staan, maar de keuze is enorm. :roll:


Ik ga borstvoeding geven, maar heb wel vast 1 flesje gehaald. Een Dr. Brown met brede hals en speen 1. Hier heeft mijn zoon ook altijd goed uit gedronken, maar zijn oude flesjes zijn op. Bij andere flesjes merkte ik dat hij onrustiger werd met aanhappen bij mij. Bij smalle hals flesjes werd zijn hap bij mij te klein, maar ieder kind is natuurlijk anders. Ondanks de borstvoeding heb ik toch een fles nodig ivm werk straks. Maar ook dat de kleine op tijd kan wennen dat melk zowel uit de fles als uit de borst gedronken kan worden.
En weet je mocht borstvoeding niet lukken of toch niet jullie ding zijn dan is een fles (en eventueel melk) zo gehaald.

De advent vond ik zelf te snel doorlopen. Dus daar wel even op letten als je ook borstvoeding geeft/gaat geven.

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:18

Mijn zus had mij het advies gegeven om 2 verschillende flesjes in huis te hebben en eerst te kijken welke de baby het makkelijkst aanneemt en daar dan wat meer van te halen.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:54

Dank voor de tips!! :) En inderdaad, in die kraampakketten zat ook al wat, dat was ik alweer vergeten 8-)

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:10

Vooral niet teveel flesjes e.d. kopen als je van plan bent borstvoeding te geven. In het begin is het maagje zo klein, dat als borstvoeding niet lukt je altijd kunt bijvoeden met een lepeltje of spuitje. Baby heeft dan echt maar een heel klein beetje nodig. En een flesje is dan zo gekocht (je moet toch de eerste weken 100x naar de drogist is mijn ervaring, haha). Als je al een flesje in je kraampakket had is dat helemaal handig, dan zou ik echt niets aanschaffen.

Mocht vooraf al weten dat je flesvoeding wilt gaan geven of later overstappen op flesvoeding, kan ik de flessen van Dr. Brown aanraden. Daar zit een soort rietje bij, waardoor er minder lucht bij komt. Maar bovenal zijn de flesjes gewoon erg fijn in gebruik vind ik. Ook goed te koop overal inclusief accessoires, zoals opvolging van speentjes e.d.
Maar het is vooral kijken welk flesje je zelf handig vindt en waar de kleine goed op reageert. Met de eerste hebben wij in het ziekenhuis veel verschillende flesjes gehad en het werkte allemaal prima :D

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:29

Handige tips van de flesjes. Al maakt het me wel onrustig niet gelijk 'alles' in huis te hebben :+ Ik ga waarschijnlijk ook flink ziek worden na de geboorte dus die 100x naar de drogist stelt me niet gerust :=

Verven is bijna klaar *\o/* Maar (her)kennen jullie dit? :+ Even een beschadiging bijwerken met dezelfde verf. Het plafond verven is al wel langere tijd geleden gedaan.

Afbeelding

Azmay
Berichten: 18005
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:33

Charlotte446 schreef:
Handige tips van de flesjes. Al maakt het me wel onrustig niet gelijk 'alles' in huis te hebben :+ Ik ga waarschijnlijk ook flink ziek worden na de geboorte dus die 100x naar de drogist stelt me niet gerust :=

Verven is bijna klaar *\o/* Maar (her)kennen jullie dit? :+ Even een beschadiging bijwerken met dezelfde verf. Het plafond verven is al wel langere tijd geleden gedaan.

[ [url=m/e0QYMF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Grote kans dat dat nog wel mooi opdroogt als het echt dezelfde pot verf is, een andere pot kan wel een probleem zijn 8-)

Word ondertussen gek van mezelf, wil zoveel klusjes oppakken maar zodra ik ga staan om iets te doen sla ik eigenlijk dicht en wil ik alleen nog slapen :z

Gnome
Berichten: 8457
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 17:26

Zo even korte radiostilte vanuit hier.. ging even niet zo lekker. Heb mijn best gedaan om alles bij te lezen en erop te reageren :)

@Freekie wat super leuk en lief van je oma dat ze met een jasje aan de slag is gegaan. Lijkt me zo lastig inschatten hoe groot alles moet.

@Marlis lijkt toch wat genetisch te zijn dan dat zowel jij als je zus helemaal nog niets voelden in deze termijn. Hopelijk laten ze je lekker op je eigen gevoel varen inderdaad :) Zolang de echo's maar een gezond actief meisje laten zien! En inderdaad heel fijn dat je er zelf zo relaxt onder bent.

@Linda echt super naar van die angst. Snap dat je uiteindelijk niets opschiet met dat soort opmerkingen maar gewoon geholpen wilt worden. Bestaan er geen angstcursussen voor bevallingen?

@Mriek snap dat je voor de keizersnede gaat. Lijkt mij ook erg spannend om voor een stuitbevalling te gaan. Wel een heel gek idee dat je straks gewoon weet op welke dag je moeder gaat worden. Mocht Ted toch nog ineens gaan draaien vlak voor die datum, gaat het dan nog wel door?

@Charlotte heel gaaf met je hond! Hier alleen 2 doofstomme huskies die nergens naar luisteren in zulke situaties. Zou echt een drama zijn. Veel succes weer met verven!!

@Uk_eef wij hebben de starters set van Difrax. Had een vriendin van me goede ervaringen mee. Verschillende flesjes en speentje zitten erin.. kijken we vanuit daar wel weer.
https://www.prenatal.nl/eten-en-drinken ... 11485.html
Daarnaast inderdaad in al die pakketjes weet ik hoeveel flesjes en speentjes dus wachten dat eerst wel af voordat we nog meer aanschaffen.

Hier de laatste dagen echt ff er doorheen.. lichamelijk en geestelijk. Heb met lopen inmiddels veel last. Gewoon het gevoel alsof ie er al uit zakt tussen mn benen, veel pijn met lopen.. ook al met 5 minuutjes. Kan nog moeilijk rechtop zitten of lopen dus gisteren zelfs een dag liggend in bed gewerkt met het voedingskussen als rugsteun. En net liep ik langs de spiegel.. man man wat een MEGA buik. Echt niet grappig en werd er zelfs wat verdrietig van als ik dan denk dat ik nog 8 weken moet. Je doet er niets aan maar ik snap gewoon niet waar die enorme groei vandaan komt als de kleine gemiddeld is qua groei ;( en ben ook gewoon bang dat m'n buik hier volledig door verpest raakt.

Maargoed die emoties komen vast ook weer van de hormonen. Ga proberen om vanavond weer wat op te pakken met kleertjes uitzoeken. Die kamer is nu een grote zooi.

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 17:53

Gnome schreef:
Zo even korte radiostilte vanuit hier.. ging even niet zo lekker. Heb mijn best gedaan om alles bij te lezen en erop te reageren :)

@Freekie wat super leuk en lief van je oma dat ze met een jasje aan de slag is gegaan. Lijkt me zo lastig inschatten hoe groot alles moet.

@Marlis lijkt toch wat genetisch te zijn dan dat zowel jij als je zus helemaal nog niets voelden in deze termijn. Hopelijk laten ze je lekker op je eigen gevoel varen inderdaad :) Zolang de echo's maar een gezond actief meisje laten zien! En inderdaad heel fijn dat je er zelf zo relaxt onder bent.

@Linda echt super naar van die angst. Snap dat je uiteindelijk niets opschiet met dat soort opmerkingen maar gewoon geholpen wilt worden. Bestaan er geen angstcursussen voor bevallingen?

@Mriek snap dat je voor de keizersnede gaat. Lijkt mij ook erg spannend om voor een stuitbevalling te gaan. Wel een heel gek idee dat je straks gewoon weet op welke dag je moeder gaat worden. Mocht Ted toch nog ineens gaan draaien vlak voor die datum, gaat het dan nog wel door?

@Charlotte heel gaaf met je hond! Hier alleen 2 doofstomme huskies die nergens naar luisteren in zulke situaties. Zou echt een drama zijn. Veel succes weer met verven!!

@Uk_eef wij hebben de starters set van Difrax. Had een vriendin van me goede ervaringen mee. Verschillende flesjes en speentje zitten erin.. kijken we vanuit daar wel weer.
https://www.prenatal.nl/eten-en-drinken ... 11485.html
Daarnaast inderdaad in al die pakketjes weet ik hoeveel flesjes en speentjes dus wachten dat eerst wel af voordat we nog meer aanschaffen.

Hier de laatste dagen echt ff er doorheen.. lichamelijk en geestelijk. Heb met lopen inmiddels veel last. Gewoon het gevoel alsof ie er al uit zakt tussen mn benen, veel pijn met lopen.. ook al met 5 minuutjes. Kan nog moeilijk rechtop zitten of lopen dus gisteren zelfs een dag liggend in bed gewerkt met het voedingskussen als rugsteun. En net liep ik langs de spiegel.. man man wat een MEGA buik. Echt niet grappig en werd er zelfs wat verdrietig van als ik dan denk dat ik nog 8 weken moet. Je doet er niets aan maar ik snap gewoon niet waar die enorme groei vandaan komt als de kleine gemiddeld is qua groei ;( en ben ook gewoon bang dat m'n buik hier volledig door verpest raakt.

Maargoed die emoties komen vast ook weer van de hormonen. Ga proberen om vanavond weer wat op te pakken met kleertjes uitzoeken. Die kamer is nu een grote zooi.

Aah wat vervelend dat je je zo rot voel en je lichamelijk beperkt wordt.
Hopelijk snel weer een goede en fijne dag.

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 17:57

Hier vanmiddag terug gebeld door de verloskundige en moet toch maar de gyneacoloog. Nu een afspraak voor de 21e.

Want ze willen graag controle hebben of het goed gaat en bij geen beweging voelen hebben ze dat niet. Dus gyneacoloog gaat kijken en plan maken. Zal me benieuwen.

Moet oppassen die dag en in ochtend ook al bloedprikken en dan middag ziekenhuis. Saartje overal gezellig mee naar toe haha.

Azmay
Berichten: 18005
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:11

Ik zou die kleertjes lekker laten Gnome, die lopen niet weg :(:)

Je zal wel even aan de ctg moeten oid Marlis, ik zou in slaap zijn gevallen op dat comfi bed als Nemo niet zo enorm geschopt had toen _O-

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:16

Kiwipitje fijn dat je bevalplan goedgekeurd is. :D

Charlotte oh wauw dat klinkt leuk! Wat tof dat je dan op afstand zo je hond kan sturen. Prachtig dier is het ook. Nog gelukt met het plafond dat je de correctie niet meer ziet?

Marlis laat je wel foto's zien als de kuikentjes er zijn? :) Vind kippen echt leuk. Zou ze zelf ook wel willen, maar is onze tuin echt niet geschikt voor.
Hoei, drukke dag voor de boeg de 21e! Opzich wel fijn dat ze het voor de zekerheid even checken toch? Als er nu niks mis is met de kleine, mag je dan wel gewoon bij de verloskundige blijven?

UK_eef hier ook nog maar 1 flesje, van Philips Avant. Maar puur voor de zekerheid. Wil graag borstvoeding geven en wat de rest ook al zegt, al het wel nog nodig is is het zó gehaald.

Azmay dat herken ik wel ja van die klusjes willen doen. ;)

Gnome, wat rot om te lezen! Maar voel je hier niet schuldig ofzo over hoor. Het is echt niet raar dat het je soms aanvliegt. In elk geval dikke knuffel voor je. ♡
Als Ted nog draait gaat de keizersnede niet door. Dit is zelfs zo als dit zo is op de dag van de geplande keizersnede, dan mogen we gewoon rechtsomkeerd maken naar huis. :D

Ik had vandaag een opruimbui. Onze keukenkastjes ergerden mij al een tijdje. Vandaag dacht ik, ik ga ze nú ook uitzoeken! Dus alles uitgezocht en uitgemest haha. Ook wel één en ander weggegooid of bewaar ik voor anderen. Zo hadden we o.a. 4 potjes kerrie poeder!
Vanavond ga ik weer even naar de manege. Nog één keertje kijken bij de les en de paarden knuffelen voordat Ted er is. ;)

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:27

Ik heb geen idee of ik dan bij de verloskundige mag blijven. Er is nog geen plan dat wordt dan na de 21e gemaakt dus even afwachten.
Hoop het wel dat is dichtbij werk en dichtbij huis.

Ja hopelijk komen ze uit. Morgen even ergens apart hok halen voor der (oud konijnenhok) want ze wou haar eigen hok niet uit maar nu hadden de andere kippen haar eruit en dat is niet goed voor de eitjes.

Dus morgen even dat halen en in orde maken. En dan duimen dat er kuikentjes komen.

Mriek1990: veel plezier vanavond.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:42

Leuke hond Charlotte! Hoopers lijkt mij ook heel leuk, heb zelf altijd behendigheid gedaan met onze hond maar die is nu wat ouder en vond het alleen nog maar leuk als het mooi weer was haha!

Knuffel voor jou Gnome!

Ik ben benieuwd wat het plan wordt Marlis!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:44

Wij gaan morgen ook weer even baby spullen shoppen :D niet echt een doel maar gewoon even kijken wat we tegenkomen van het lijstje :P maar eerst nieuwe trailer shoppen :D en daar zitten mooi 3 baby winkels in de buurt :P

Ik moet ook echt nog even kijken naar die gratis pakketten.. heb daar nog niks van aangevraagd/opgehaald :')

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:54

Marlis schreef:
Hier 28+1 en het is niet dat het nu minder is dus me zorgen moet.maken. voel gewoon niks. Maar zus en nichtje hadden hetzelfde hebben ook beide gezond kindje.
Hebben die de hele zwangerschap niets gevoeld of later pas? Goed dat ze het even checken maar vooral heel fijn dat je je geen zorgen maakt.

Freekieee schreef:
Had mijn oma op FaceTime en vertelde dat ik alleen nog een jasje moet hebben voor de terug weg van ziekenhuis naar huis. Ze wilde het eigenlijk niet zeggen maar dat hoef ik niet te doen haha. Ze is iets aan t maken. Oma breit heel veel en echt leuke mooie dingen. Dus ik ben echt heeeel benieuwd hihi.
Ohhhh wat schattig <3 Mijn oma is al 88 maar ik mag een keer mee naar de winkel om wat uit te zoeken want dan is het tenminste mijn smaak. Heb het vast van geen vreemde :D Ik vind het wel altijd zo lief als mensen zelf iets voor je maken.

Marlis schreef:
Wij hebben gewone legkippen en geen haan dus broedeieren gekocht. Groenleggers.
Leuk! Mijn broertje heeft ook kippen die allerlei kleuren leggen. Woensdag nog een doosje gekregen. Zelf willen we deze zomer een kippenhok zetten en dan ook weer kipjes aanschaffen.

UK_eef schreef:
Welke flessen hebben jullie allemaal gekocht? Merk/maat? Of je borstvoeding wil geven of niet, er zijn er sowieso 2 nodig beginnend bij 300ml zie ik op de uitzetlijst staan, maar de keuze is enorm. :roll:
Een Dr. Brown. Ik zou even moeten checken welke maat. Ze raden bij ons aan één flesje te kopen en dan zijn meer of andere zo nog bij gekocht.

Charlotte446 schreef:
Handige tips van de flesjes. Al maakt het me wel onrustig niet gelijk 'alles' in huis te hebben :+ Ik ga waarschijnlijk ook flink ziek worden na de geboorte dus die 100x naar de drogist stelt me niet gerust :=
Ach dan stuur je je vriend of man en anders online bestellen.

Gnome schreef:
Zo even korte radiostilte vanuit hier.. ging even niet zo lekker. Heb mijn best gedaan om alles bij te lezen en erop te reageren :)
Vervelend dat je je zo rot voelt :(:) Ik kan wel zeggen wat boeit je buik als de kleine gezond is maar zo werkt het niet. Helpt het als je de emoties en gedachten er echt even laat zijn zonder oordeel?

Ik heb vanmiddag even geshopt met m’n moeder maar moest echt na elke winkel ergens zitten omdat ik dus amper nog kan staan. Wel heel gezellig en lekker gegeten. Nu knock-out op de bank. M’n man is een weekend met vrienden weg dus de kleine moet wel blijven zitten sowieso tot zondagmiddag.

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:04

@kiwipitje; mn zus heeft gedurende haar hele zwangerschap de kleine 1x gevoeld. En mijn nichtje gedurende de hele zwangerschap nul keer. Zus op 36 weken bevallen, nichtje op 36,3.

Beide weeën storm en bij voldoende ontsluiting geen weeën meer ondanks wee opwekers.

Dus ben benieuwd ook op welk termijn ik beval en hoe het gaat. Maar zowel nichtje als zus hebben nu gezond kindje rond lopen ondanks niet voelen met als ik.

Leuk ook kipjes weer met de tijd. Vind kippen zo leuk
Hier gewone legkippen vier dan nu en zijn van pasen vorig jaar. Hebben ze niet vanaf kuiken af aan dus waren erg bang maar rennen nu hele tijd achtet je aan en blij als je kom al zijn ze nog niet helemaal tam.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 23:22

Zou wel bijzonder zijn als het bij jou dan ook zo gaat.. wel aparte verloop dan ook!
Hoop dat hier niet haha wil eigenlijk doorwerken tot 36 wk :P

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 23:35

QueenE schreef:
Zou wel bijzonder zijn als het bij jou dan ook zo gaat.. wel aparte verloop dan ook!
Hoop dat hier niet haha wil eigenlijk doorwerken tot 36 wk :P

Zus haar verlof ging in de dag dat zij beviel haha.

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 08:23

Marlis schreef:
Leuk ook kipjes weer met de tijd. Vind kippen zo leuk
Hier gewone legkippen vier dan nu en zijn van pasen vorig jaar. Hebben ze niet vanaf kuiken af aan dus waren erg bang maar rennen nu hele tijd achtet je aan en blij als je kom al zijn ze nog niet helemaal tam.
Zo’n grappige en gezellige beestjes :)) We willen dan net als m’n broertje kippen die allerlei kleuren leggen.

Afbeelding

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 09:55

Wat leuk kipjes <3 wij staan nu op een camping waar wat van die pluiskipjes rondscharrelen en dat is toch wel erg leuk! We kwamen er achter dat we het komende jaar de hele tijd thuis zijn, dus wellicht gaan we nu ook kipjes nemen :) Straks wel foto’s plaatsen van de kippen!

Marlis: je bent gelukkig lekker nuchter :) wel fijn dat ze extra checken of alles goed is, maar het is misschien ook wel jammer dat je het kindje niet voelt of niet?

UK-eef: over de flesjes: volgens mij ligt het er zo erg aan wat je kindje fijn vindt. Wij hebben Avent, maar ook nog een ander merk. Wat trouwens mijn zwager en schoonzus hebben is een portable flesopwarmer. Die werkt op accu en is superhandig en er passen veel verschillende soorten flesjes op, dus die willen wij sowieso aanschaffen. Ook met borstvoeding is dat handig :)

Gnome: wat rot dat je je zo voelt. Kan me heel goed voorstellen dat je tegen die laatste weken op ziet als nu al alles zwaar valt. Hopelijk heb je vandaag een goede dag :)

Mriek: poeh wat komt dat voor jou nu snel dichtbij! Spannend hoor! Ik snap dat je voor een keizersnede bent gegaan, maar wel een fijn idee dat als hij toch nog draait je voor een normale bevalling kunt gaan.

Linda: wat heftig, de angst voor de bevalling en ook dat je je niet gehoord voelt. Ik hoop voor je dat daar snel verandering in komt en dat ze je de begeleiding kunnen geven die je nodig hebt.

Leuk ook al de mensen die gaan shoppen :) ben benieuwd met wat voor leuks jullie thuis komen!

Wij hebben lekker vakantie nu, mijn man is iemand aan het helpen met de electra van zijn camper en ik zit lekker in onze eigen bus te chillen. In de middag doe ik nu vaak een dutje en dat is stiekem toch wel erg fijn. Woensdag moeten we weer thuis zijn en gaan we weer aan de klus :)

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 12:13

Ballard; geniet ervan, lekker weer nu ook. Die pluiskipjes zijn ook leuk ja alleen vaak broeds.

Kiwipitje: Ja super leuk zulke eieren, hier zulke kleuren broedeieren eronder gelegd nu

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 13:26

Zal straks wat foto’s op zetten Ballard. Ik moet de baby kamer opruimen maar de zon schijnt dus wilde liever in de zon zitten. Vanmiddag regen.

Heel benieuwd naar jullie kipjes Marlis!