Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 14:35

Veel plezier met shoppen vandaag QueenE. Dat is altijd een leuke bezigheid :D
Hoopers is echt leuk voor jong tot oudere honden. Met trainen kan je makkelijk van het parcours af kan wijken als jij een bocht te scherp vind oid om je hond te sparen. Nu heb ik niet zo'n snelheidsduivel dus die zal zichzelf niet snel kapot lopen.

Komt wel goed kiwi, maar ik vind het lastig om de controle over mijn lichaam kwijt te zijn. Dat zelfs een boodschapje doen er niet in zit. Ik ben niet graag afhankelijk :D Nog wat leuks gescoord met je moeder? Die gekleurde eieren zien er heel gezellig uit! Wij hebben regelmatig dit _O- Ik geef je helemaal gelijk om lekker in het zonnetje te gaan zitten!

Afbeelding

Leuk kippen Marlis! Wij hebben hier 8 brahma dames (aka de tokkies) rondlopen.
Respect voor jouw zus!

Wat een lekker weertje weer vandaag! Vandaag lekker buiten aan het scharrelen geweest met de hond. De fruitbomen hebben allemaal weer bloemknoppen, daar wordt ik zo vrolijk van <3 We hebben iets van 100 oude laagstam fruitbomen staan. Bij de bijen gekeken, zo leuk als ze met stuifmeel aan de pootjes terugkomen. Ik hou gewoon van het voorjaar met zulke dingen :') Bloembollen die ook weer opkomen. Straks naar de bixie wedstrijd van mijn nichtje.

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 14:39

Ik zou ook lekker in de zon zitten als die er is Kiwipitje :) heerlijk!

Poeh, 100 fruitbomen Charlotte! Wat veel! Verwerk je al het fruit ook zelf? Heerlijk die lente overal :) je ruikt het ook in de lucht, zo fijn!

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 15:07

Hoihoi.

Heb op mijn telefoon bijgelezen dus zal de helft wel vergeten zijn. Sowieso is mijn geheugen wel een stuk minder nu, jullie ook last van?

Aantal dingen zijn me wel bijgebleven. O.a. over kippies. Wij hebben 3 brahma krielen en zijn sinds 2 daarvan zijn sinds kort aan de leg. Ze zijn zo leuk!

Wij hebben thuis flessen van Avent, de naturalis. Die gebruikte we bij Gwen ook en dat beviel prima. Mijn kolf is ook van Avent dus net zo makkelijk. En in de blije doos zat ook een flesje.

Brandmelders helaas slechte ervaringen mee thuis. We hebben sinds een half jaar 6 melders hangen die gekoppeld zijn. Die geven om de haverklap valse meldingen midden in de nacht. We hadden er op iedere slaapkamer 1 maar straks met een newborn heb ik toch weinig trek in gehoorschade. Zijn met desbetreffende bedrijf nog bezig over een oplossing. We weten namelijk niet welke van de 6 melders steeds de fout aangeeft.

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 15:16

Ballard, we zijn anderhalf jaar geleden naar een kwekerij verhuisd. Het idee was eerst een verkoophoek voor planten langs de weg te maken maar planten zijn veel werk en er werd heel veel gestolen := We hadden hiervoor al een kleine hoeveelheid hoogstam fruitbomen staan, dat is flink uitgebreid (naar honderden) en sinds iets van een jaar hebben we ook van die oudjes staan.

We hebben een aantal oude boomgaarden in onderhoud waar de subsidie bij lange na niet toereikend is om deze in stand te houden. Dit onderhoud hebben we van iemand doorgespeeld gekregen die de boomgaarden deels gratis onderhoud in ruil voor fruit plukken. Van dit fruit liet die man en nu wij appelperensap maken, afgelopen jaar hebben we 15.000kg ingeleverd. In deze boomgaarden staan veel oudere fruitrassen waardoor we een hele lekkere mix kunnen maken. Er staat een boom in een van die boomgaarden die meerdere jaren 800kg fruit heeft gegeven _/-\o_

Afbeelding

Langs de oprit, zie je het al voor je als ze in bloei staan :D

Marjon, wij hebben melders van Nest. Daar ben ik tevreden over. Ze hebben om de zoveel tijd een controle, ze geven een klein beetje licht in het donker als je langs loopt en toen we onze oude afzuigkap nog hadden die het niet zo best deed is die een paar keer afgegaan. En wat ik fantastisch vind is de knop, mocht het apparaat overdag net een test doen of als hij afgaat hoef je alleen maar op de grote knop te drukken om hem uit te zetten. Ik kan er met een bakspaan of afstandsbediening al bij, dus ideaal.

Hou op over een minder geheugen :')

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 16:29

Heb je van die grote Brahma's Marlis of kriel?

_Marjon_ schreef:
Sowieso is mijn geheugen wel een stuk minder nu, jullie ook last van?
Girllll welk geheugen :') Het is echt verschrikkelijk hier. Vergeet constant wat ik aan het doen ben, waar ik spullen laat, etc. Ik leef met lijstjes. Als het niet op m'n lijstje staat dan bestaat het niet.

Ik heb gisteren in de winkel nog snel de Blije Doos aangevraagd.. blijkt dat het 4 mnd duurt voordat je die code in je mail krijgt. Jammer joh :7. Ik heb wel die van de Babypark nog in de mail zitten die zag er goed uit zag ik op de foto die hier pas geplaatst werd.

Ik heb inmiddels weer een dutje gedaan maar ben nog steeds niet begonnen met opruimen :=

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-23 16:54

Gisteravond inderdaad niet meer aan de kleding begonnen.. Even rust.
Vandaag echt een goede dag. Rustig opgestart en lekker uurtje in de zon gezeten 8-)

Boven nog schoongemaakt en maatje 50 tm 68 uitgezocht. Hoe groter de maat, hoe minder spul om uit te zoeken gelukkig. Morgen weer op m'n gemakje verder en dan kunnen de overgebleven spullen gauw weer door. Die zooi in z'n kamertje staat m'n nesteldrang niet aan :roll:

Bij jumbo hebben ze nu online 30% korting op 6liter neutral wasmiddel trouwens. Komt hier maandag aan dus kan ik op m'n gemakje beginnen met alles wassen en netjes in de kast leggen.

Voor nu ligt 50 - 68 in de kast op z'n kamer en de rest gaat naar zolder tot ie zover is.

Thanks nog voor de lieve woorden. Vandaag kan ik alles alweer een stuk beter relativeren gelukkig.

Maken jullie trouwens gebruik van een aparte wasmand voor de kleine?

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 17:00

Gnome schreef:
Die zooi in z'n kamertje staat m'n nesteldrang niet aan :roll:
Herkenbaar. En dat dan niet kunnen relativeren ook :=

Gnome schreef:
Bij jumbo hebben ze nu online 30% korting op 6liter neutral wasmiddel trouwens. Komt hier maandag aan dus kan ik op m'n gemakje beginnen met alles wassen en netjes in de kast leggen.
Bedankt voor de tip! Ik overweeg ook Neutral. Ik heb nu alles gewassen met Marcel's Green Soap maar weet niet of dat 'goed genoeg' is.

Gnome schreef:
Maken jullie trouwens gebruik van een aparte wasmand voor de kleine?
Ik heb een heel klein wasmandje in de kast van de kleine staan. Wol zal dan bij ons in de aparte wasmand gedaan moeten worden. Zelf hebben we drie aparte wasmanden
    1 voor wol
    1 voor ondergoed / sokken / handdoeken en dat splits ik dan nog in een lading handdoeken en een lading ondergoed/sokken als ik het ga wassen
    1 voor overige was en dat splits ik nog in twee ladingen voor donker en licht

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 17:47

@kiwipitje; gewone legkippen vier stuks. Twee zwart, een bruin zwart en een witte. En de eieren zijn kruisigingen van verschillende groenleggers.

Brahma's wel leuk maar te groot voor erbij in ons hok.

Jij heb wel een was ritueel haha. Hier alles door elkaar.

@gnome; lekker bezig geweest met uitzoeken

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 17:53

Ja het was echt heerlijk vandaag in het zonnetje he :D

Wat vervelend van die brandmelders Marjon!

Zo mooi die fruitbomen Charlotte! <3

En die hersens, ja verschrikkelijk :') werken hier ook voor geen meter meer

Hier een matrasje gekocht en wat beddengoed en kleertjes en een nieuwe trailer *\o/* als een klein kind zo blij :')

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 19:00

Online gekocht deze week:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ben dus echt niet van drukke prints maar m’n schoonouders hebben een boerderij dus vond dit echt heel leuk.

Gisteren gewinkeld:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze is grotere maat.

De wasmand:
Afbeelding

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 19:18

Leuk dat je geslaagd bent QueenE! Die blijheid herken ik :D

Haha kiwi ik zag de romper met trekkers zonder tekst en dacht: die zouden mijn schoonouders met boerderij helemaal fantastisch vinden. Zie ik daarna jouw zelfde tekst :') De andere kleren zijn ook heel leuk! Die met de hartjes <3

Mijn nichtje is gedeeld 2e geworden met haar eerste bixie proefje. Zo leuk :D

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-23 21:04

Heel schattig kiwi!! Ik vind die spijkerstof zo gaaf bij die kleintjes. Weet niet of ik deze eerder ook gedeeld had.. Duurt nog wel bijna een jaar voordat ie het aan kan :')

Afbeelding

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 21:38

Ach wat lief die kleertjes!

Ik zag iets handigs voorbij komen. Aan de commode een haakje hangen met zo’n bh was zakje waar je meteen de sokjes in kan doen! Vooral die kleintjes zou ik snel kwijt raken. Heb ik al met mn eigrn sokken :+

Azmay
Berichten: 18002
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 21:41

Freekieee schreef:
Ach wat lief die kleertjes!

Ik zag iets handigs voorbij komen. Aan de commode een haakje hangen met zo’n bh was zakje waar je meteen de sokjes in kan doen! Vooral die kleintjes zou ik snel kwijt raken. Heb ik al met mn eigrn sokken :+

Toevallig heb ik dat van de week gedaan inderdaad, die mini sokjes liggen allemaal in het filter anders verwacht ik :+

Zit nu wel even te denken wat ik met vieze kleertjes ga doen. Denk gewoon bij de rest in de was, wij wassen alleen beddengoed apart eigenlijk :=

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 22:09

Azmay schreef:
Freekieee schreef:
Ach wat lief die kleertjes!

Ik zag iets handigs voorbij komen. Aan de commode een haakje hangen met zo’n bh was zakje waar je meteen de sokjes in kan doen! Vooral die kleintjes zou ik snel kwijt raken. Heb ik al met mn eigrn sokken :+

Toevallig heb ik dat van de week gedaan inderdaad, die mini sokjes liggen allemaal in het filter anders verwacht ik :+

Zit nu wel even te denken wat ik met vieze kleertjes ga doen. Denk gewoon bij de rest in de was, wij wassen alleen beddengoed apart eigenlijk :=



Ik zie vaak genoeg voorbij komen dat het met de rest mee gaat. Denk dat dat hier ook gewoon gaat gebeuren.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-23 22:16

Denk dat het gewoon bij elkaar kan maar het zit meer in het wasmiddel waar ze in het begin op kunnen reageren.

En ik ben te verslaafd aan m'n sterk geurende lenor om onze kleding en beddengoed etc met neutral te wassen O:)

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 00:18

Wat een superschattige kleertjes zie ik voorbij komen!! Heerlijk, die kleine pakjes <3 Ook zo fijn als ze die straks aan hebben, kun je ze extra lekker knuffelen, haha!

Wij hebben wel een aparte wasmand voor de kinderen. Oudste heeft een heel gevoelige huid, dus die was ik idd parfumvrij. Kleding van de baby gaat daar straks gewoon bij in. Albert heijn heeft trouwens ook van het eigen merk prima parfumvrij wasmiddel. Daarbij vinden wij het handig om meteen bij het omkleden de kleertjes in de wasmand te gooien. Staat dus ook naast de commode.

Wij zijn vandaag op pad geweest voor een wiegje. Tweedehands babyzaak hier in de buurt had een paar mooie staan. Eenmaal daar zagen we meteen een praktische commode, dus die hebben we er maar bij gekocht. En ze hadden ook nog Newborn setjes voor op de triptrap stoel, die hadden we ook nog nodig en ook meteen meegenomen. Alles helemaal schoon gewassen, opgeknapt en netjes. Al met al zeer goed geslaagd dus!

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 00:25

Klinkt goed Melanie!! Heel benieuwd ook naar jullie baby kamer

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 00:42

Gnome schreef:
Heel schattig kiwi!! Ik vind die spijkerstof zo gaaf bij die kleintjes. Weet niet of ik deze eerder ook gedeeld had.. Duurt nog wel bijna een jaar voordat ie het aan kan :')

[ [url=m/FbGqIT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die wil ik ook de hele tijd al kopen. Zo schattig!

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 10:03

Doen! Heb al een foto gezien dat een kindje 'm aan heeft met een beige broek en nikes <3 zooo schattig.

Nou hier weer een lekkere nacht. Ineens hartstikke pijn bovenin m'n buik waar ik wakker van werd. Na een beetje draaien en de kleine wat proberen weg te duwen, ben ik toch weer in slaap gevallen.

Vandaag weer verder met de kleertjes :) jullie nog plannen?

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:11

Super stoer die blousjes Gnome.
Vervelend van de pijn.

Hier vandaag pretecho. Zoveel zin in not. Dus onderweg naar het westen. Ik erna bij mijn ouders en einde dag naar vriendin en daar eten voor we weer terug gaan en vriend mag bij zijn ouders blijven vandaag.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 10:12

Marlis schreef:
Super stoer die blousjes Gnome.
Vervelend van de pijn.

Hier vandaag pretecho. Zoveel zin in not. Dus onderweg naar het westen. Ik erna bij mijn ouders en einde dag naar vriendin en daar eten voor we weer terug gaan en vriend mag bij zijn ouders blijven vandaag.


Ohhh wat dan? :( hopelijk komen er toch nog leuke plaatjes uit

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:14

Gnome schreef:
Vandaag weer verder met de kleertjes :) jullie nog plannen?
Proberen orde in deze chaos te scheppen. Waarom klopt er niks van de maten? En hoe krijg je dit handig in de kast? Sorteren op kort en lang? Of op maat? :=

Afbeelding

Marlis schreef:
Hier vandaag pretecho. Zoveel zin in not.
Waarom geen zin in?

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:15

Omdat ik deze echo moest omdat ik mijn schoonouders moet betrekken en mee moet nemen naar een echo. Maar had dit liever niet met hun gedaan.

Maar placenta ligt voor dus grote kans dat er niks te zien is.

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:36

Pfff nee dan zou ik er ook geen zin in hebben als het moet. Ze kunnen toch ook op een andere manier betrokken zijn in plaats van zo dwingend? Succes!