Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Freekieee

Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 18:21

Niet erg hoor haha!

Hebben jullie alles al klaar voordat Ted komt?

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 18:59

Mriek ik heb op deze site een plaatje besteld en gewoon erop gestreken. Had het nog bijna verpest maar het zit er prima op nu gelukkig :=

https://strijklettershop.nl/

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 21:43

Vandaag de normale controle gehad bij de verloskundige. Ik zei tegen haar dat mijn buik nu wel hard gaat, zij vondt mijn buik nog erg bescheiden voor de aantal weken :')

Ik ben vanaf mijn start gewicht maar 3 kilo aangekomen tot nu toe mede doordat ik in het begin erg af was gevallen. Ik heb haar gevraagd of dat erg is. Ze zei van niet zolang de baby maar voldoende groeit. Alles was dus goed. Nu op naar donderdag de 3D echo.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-23 22:11

Nicje87 schreef:
Vandaag de normale controle gehad bij de verloskundige. Ik zei tegen haar dat mijn buik nu wel hard gaat, zij vondt mijn buik nog erg bescheiden voor de aantal weken :')

Ik ben vanaf mijn start gewicht maar 3 kilo aangekomen tot nu toe mede doordat ik in het begin erg af was gevallen. Ik heb haar gevraagd of dat erg is. Ze zei van niet zolang de baby maar voldoende groeit. Alles was dus goed. Nu op naar donderdag de 3D echo.


Hoeveel weken ben je nu? Hier was het ook eerst -7 ivm overgeven en nu 73 kilo. Woog voor dit alles 65 dus valt volgens mij ook allemaal wel mee. Zit ook echt bij m'n buik.. Verder zie je het niet aan me.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 22:40

Ik heb wel alles gelezen maar even geen reacties hoor het was best veel :P

Super spannend Mriek!! Ga voor jullie duimen voor een mooie bevalling

Was nog veel over schoonmoeders, ik heb geen schoonmoeder, heb haar ook nooit gekend ze is overleden voor wij een relatie kregen maar vind dat wel heel jammer, maar toch proberen we haar er bij te betrekken
Spoiler:
baby wordt in tweede naam naar haar vernoemd
wil mijn ouders er ook wel snel bij hebben na de bevalling denk ik en ook mijn schoonvader is dan welkom

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 22:41

Ik weeg niet meer hoor, kan er niet zo goed tegen :o laatste keer 8kg er bij dus zal nu nog wel meer zijn :=

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-23 22:45

Ik moet iedere keer bij de verloskundige meten haha dus kom er niet onderuit.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 23:01

Ik niet gelukkig :+

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 23:02

Ik ben vandaag met mijn stiefmoeder voor een 3D pretecho geweest, wel heel leuk hoor, begint echt wel vorm te krijgen, lijkt wel wat mijn bekkie te krijgen haha :P

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-23 23:12

QueenE schreef:
Ik ben vandaag met mijn stiefmoeder voor een 3D pretecho geweest, wel heel leuk hoor, begint echt wel vorm te krijgen, lijkt wel wat mijn bekkie te krijgen haha :P


Ahh super leuk <3 wat vond je stiefmoeder ervan?

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 23:19

Ja ook heel mooi om te zien, zij kan zelf geen kinderen krijgen dus wel bijzonder momentje

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 23:34

Ik ben nu 24 weken en 2 kg afgevallen in de eerste 14 weken. Daarna heel lang stabiel geweest in gewicht en ben in de afgelopen 3 weken bijna 1 kg aangekomen.
Kreeg gister bij de verloskundige wel de vraag of ik genoeg en gevarieerd eet, omdat ik zo weinig ben aangekomen.

Onze dochter wordt vernoemd naar mijn (overleden) schoonmoeder, de 2e naam is gebaseerd op mijn moeder. Op de voorkant van de kaart zetten we alleen de voornaam, aan de binnenkant voornaam, 2e naam en achternaam.

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 00:01

Gnome schreef:
Nicje87 schreef:
Vandaag de normale controle gehad bij de verloskundige. Ik zei tegen haar dat mijn buik nu wel hard gaat, zij vondt mijn buik nog erg bescheiden voor de aantal weken :')

Ik ben vanaf mijn start gewicht maar 3 kilo aangekomen tot nu toe mede doordat ik in het begin erg af was gevallen. Ik heb haar gevraagd of dat erg is. Ze zei van niet zolang de baby maar voldoende groeit. Alles was dus goed. Nu op naar donderdag de 3D echo.


Hoeveel weken ben je nu? Hier was het ook eerst -7 ivm overgeven en nu 73 kilo. Woog voor dit alles 65 dus valt volgens mij ook allemaal wel mee. Zit ook echt bij m'n buik.. Verder zie je het niet aan me.


27 + 3 . Ik was ook begonnen op 65.5 en weeg nu 68.5.
Hier bij de verloskundige wegen ze ook niet. Ze kijken puur of de baarmoeder/baby voldoende groeit.

Ik heb wel al gekeken naar geboortekaartjes en een idee in mijn hoofd, maar het is nog niet concreet.

Stiekem zou mijn oma willen dat we haar ergens in de naam zouden vernoemen. Maar ik vind het geen naam dat bij de eerste naam past en daarbij vind ik het ook een niet zo'n mooie naam. Ook heb ik dan het gevoel dat ik de familie van mijn vriend achter stel.

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 00:17

Ik was tot week 27 pas 1kg aangekomen tov de positieve test. Toch niet echt over gegeven enzo. Sindsdien 5kg erbij en ben nu 33 weken.
Maak me er ook echt niet druk meer om.

Zit nu lekker te genieten van erg goede "kriek" en bonbons met een vreselijk slechte horrorfilm O:)

Freekieee

Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 09:39

Valt mee hoeveel iedereen is aangekomen. Ik vroeg het gister nog of het erg was dat ik niet was aangekomen nog. Maar zolang ik goed eet is er niks aan de hand.

Eerst weken 10 kg afgevallen. En nu nog niks eraan.


Vanmorgen even urine ingeleverd dus ben benieuwd wat daar uit komt. Kan eind van de ochtend al bellen voor uitslag dus lekker snel.

Verder heeft mn oma weer allemaal mooie lakentjes gekocht gister hihi. En een dekentje haakt ze zelf vind ik erg mooi.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 09:39

QueenE schreef:
Ik weeg niet meer hoor, kan er niet zo goed tegen :o laatste keer 8kg er bij dus zal nu nog wel meer zijn :=


Herkenbaar :') bij de verloskundige weten ze ook dat ik mijn gewicht niet wil weten dus ik mag met ogen dicht, zij noteren het en als er iets mis is dan hoor ik het wel :P
Ik was al 10 kilo te zwaar toen ik zwanger raakte en ik gok dat ik ook echt al minstens 10 kilo erbij heb. Mijn buik is enorm en mijn benen zijn ook flinker. Hou ook echt gruwelijk vocht vast in mijn voeten terwijl ik dacht dat dat pas in laatste weken (en zomer) zou komen… :(

Ik probeer het een beetje los te laten en gun mezelf 6 weken rust na de bevalling. Maar daarna volle bak aan de slag met mijn eigen lijf :j

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-23 09:50

Aloha dames! Hopelijk iedereen een goede nachtrust gehad?

Hier gisteren even mijn heup laten behandelen en daarna een warme douche genomen. Heerlijk geslapen voor de verandering dus voel me nu ook een stuk beter al.

Vandaag hopelijk een rustige dag op het werk :) nog 3,5 week te gaan.

Freekieee

Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 11:01

Gnome wat fijn dat het beter is nu! En je weer een goede nacht hebt gehad!!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 11:16

linda2008 schreef:
QueenE schreef:
Ik weeg niet meer hoor, kan er niet zo goed tegen :o laatste keer 8kg er bij dus zal nu nog wel meer zijn :=


Herkenbaar :') bij de verloskundige weten ze ook dat ik mijn gewicht niet wil weten dus ik mag met ogen dicht, zij noteren het en als er iets mis is dan hoor ik het wel :P
Ik was al 10 kilo te zwaar toen ik zwanger raakte en ik gok dat ik ook echt al minstens 10 kilo erbij heb. Mijn buik is enorm en mijn benen zijn ook flinker. Hou ook echt gruwelijk vocht vast in mijn voeten terwijl ik dacht dat dat pas in laatste weken (en zomer) zou komen… :(

Ik probeer het een beetje los te laten en gun mezelf 6 weken rust na de bevalling. Maar daarna volle bak aan de slag met mijn eigen lijf :j

Ja stom he, ik hou ook heel veel vocht vast dus dat zal ook wel meespelen natuurlijk maar ik was juist mooi op gewicht, hopelijk gaat het er straks weer snel af

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 11:24

Freekieee ik denk wel dat we alles hebben ja. Al twijfel ik daar soms ook wel eens aan nu haha. Terwijl ik best wéét dat alles er gewoon is. :D Ben benieuwd of er iets uit je urine komt, wel fijn dat je al zo snel de uitslag hebt. Lief van je oma!

Azmay wat een leuke site! Ga ik onthouden.
Kriek 0.0? ;) Lekker bonbons! Gewoon van genieten, zwanger zijn is ook jezelf verwennen.

Nicje fijn dat alles weer goed was met de kleine. Leuk donderdag een 3D echo!
Als je geen goed gevoel hebt bij een naam zou ik 'm ook niet gebruiken. Is zoiets persoonlijks.

QueenE wat een mooie gedachte om de naam van haar te verwerken. Jammer dat je haar nooit hebt gekend.
De kleine lijkt op jou dus, tof. :)
Linda vervelend dat je zoveel vocht vasthoudt. Hoop niet voor je dat dat straks erger wordt als de tempratuur weer omhoog gaat. Werken aan je lijf komt inderdaad na de bevalling wel weer. :)

Gnome wat fijn dat je eindelijk wat beter hebt geslapen! Heeft je vriend 'm los gemaakt?
Begin van jou verlof komt ook al echt in zicht! :D

Ik heb vannacht niet zo goed geslapen. Of nou ja, wel goed geslapen maar veel wakker geweest tussendoor. Gaat de komende nachten ook niet beter worden ben ik bang haha. Spanning neemt nu wel toe, al blijft het wel goede spanning. Maar ben er wel veel mee bezig in m'n hoofd.
Gisteravond de laatste zwangerschapscursus gehad, was weer erg leuk. Zijn nog met elkaar op de foto geweest en 25 juni hebben we terugkom dag met alle baby's <3
Vanmiddag ga ik even naar mijn werk. Ze willen van iedereen een foto maken voor een fotomuur in school. Iedereen moet dan met iets persoonlijks op de foto, dus ik neem mijn kat mee. ;) Die is super makkelijk en vindt alles best, anders had ik het natuurlijk niet gedaan. Vanavond komen mijn ouders nog even langs. Mijn vader en vriend gaan de klossen onder het bed zetten én de gordijnen zijn klaar dus ook die kunnen ze gelijk ophangen. :)
Fijne dag weer allemaal! <3

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 12:44

Hier helaas onze liefste en knapste Ivy (hond) moeten laten inslapen op een veel te jonge leeftijd van net 2 jaar.

Sem onze oude hond begon lelijk te doen tegen haar, dachten dan zal hij aan einde van zijn Latijn zijn maar kort erna begon Ivy uit het niets aan te vallen naar haar beste vriendjes (onze andere honden) te terwijl ze daar zoveel respect altijd voor had.

Wouden haar volledig laten onderzoeken maar waar de dierenarts een paar weken geleden alles nog kon(bloedafname voor titeren, enten, anaalklieren legen, talg bultje aanprikken om te kijken wat het was) was ze nu niet meer te onderzoeken echt zo onwijs willen aanvallen zo hebben we haar nog nooit gekend.

Voor ons was ze nog lief maar de enige keuze die we konden maken was haar haar volledige rust te geven en nu haar te laten gaan.

Voelt zo oneerlijk en vraag je continu af heb ik het juiste gedaan. Maar een kennel hond was het niet, zou ze niet gewild hebben want ze hield van binnen zijn bij baasjes. En verder onderzoeken.en mega stress ook geen doen.

Zeer waarschijnlijk een tumor. Maar God wat vreselijk. Mn zwager zei later, Sem onse oude hond had dit gedrag ook naar een labrador waar we altijd mee hardliepen die toen ook snel ingeslapen is ivm veel tumoren achteraf.

Hier onze opvolger dus niet meer bij ons en de oudjes wel.

Vanaf maandag middag na inslapen al harde buiken (zwanger) van verdriet. Ons liefste meisje.


Mag waarschijnlijk verloskundige blijven lopen. Groei onderaan curve maar binnen lijntjes nog, ligt nog steeds zelfde in stuit, niet mega bewegelijk maar geen zorgen. Wordt 28e gebeld.
Wel dag en nacht harde buiken althans vind gyneacoloog maar heb er geen last van en zit geen enkel verschil tussen rust en drukke dag.

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 12:50

Wat verdrietig Marlis, heel veel sterkte. Zo te horen heb je de juiste beslissing genomen. Ook al zou je een ander huisje gezocht hebben, vaak gaan ze dan van eigenaar naar eigenaar waardoor het gedrag dan alleen maar erger geworden zou zijn. Nogmaals heel veel sterkte

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 12:55

Wat een vreselijk verdrietig bericht Marlis. Y;(
Jullie hebben de beste keus voor haar gemaakt. Maar kan me voorstellen dat het heel erg oneerlijk voelt. 2 jaar is veel te jong.
Heel veel sterkte. :knuffel:

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 12:55

Nicje87 schreef:
Wat verdrietig Marlis, heel veel sterkte. Zo te horen heb je de juiste beslissing genomen. Ook al zou je een ander huisje gezocht hebben, vaak gaan ze dan van eigenaar naar eigenaar waardoor het gedrag dan alleen maar erger geworden zou zijn. Nogmaals heel veel sterkte

Ze was heel erg op ons en de mensen die zij kende. Vreemde was zoiezo altijd al niet haar ding dus zou haar niet gelukkig maken en waarschijnlijk echt een tumor of iets waardoor gedrag alleen maar erger zal worden. Was nu in nog geen week ook opeens uit het niks en zonder aanleiding.

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 13:03

MissAnnemijn schreef:
Zijn er hier mensen die hun kindje straks (met terugwerkende kracht) een dubbele achternaam gaan geven? Wet is vandaag aangenomen.
https://www.ad.nl/politiek/kinderen-kun ... ~ad54d3ca/
Wij niet maar zou het wel overwegen als we niet getrouwd waren. Wel leuk, zoals ze het in Spanje doen :j

Ik ben inmiddels 14 kilo aangekomen :Y) en had voor de zwangerschap een normaal gezond gewicht. Ik heb het idee dat het vooral op m'n buik zit en ik hou ook wel wat vocht vast. Eet eigenlijk ook normaal en beweeg nog regelmatig. Belangrijkste vind ik dat de kleine straks gezond is en dat gewicht komt vanzelf weer. Ga het mezelf in ieder geval niet aandoen allerlei postpartum training programma's te doen die al 6 weken na de bevalling beginnen. Eerst rustig herstellen en aan ons gezin wennen en dan eerst maar eens rustig wat wandelen. Daarna zien we wel verder.

Wij hebben besloten na de bevalling m'n schoonouders en m'n moeder en vriend tegelijk op de hoogte te stellen en dan mogen ze onderling even overleggen wie eerst en wie daarna ook in verband met werk. Niet tegelijk in ieder geval.

Gnome schreef:
Ik moet iedere keer bij de verloskundige meten haha dus kom er niet onderuit.
Ik moest laatst in streekziekenhuis ook ineens op de weegschaal. Met schoenen en blazer nog aan. Whyyyy -O-

QueenE schreef:
Ik ben vandaag met mijn stiefmoeder voor een 3D pretecho geweest, wel heel leuk hoor, begint echt wel vorm te krijgen, lijkt wel wat mijn bekkie te krijgen haha :P
Wat leuk dat je jezelf erin herkende joh!

Gnome schreef:
Aloha dames! Hopelijk iedereen een goede nachtrust gehad?
Nope! Slaap de afgelopen nachten tot 4:00 en daarna snooze ik alleen nog wat. Maar het went.

Gnome schreef:
Hier gisteren even mijn heup laten behandelen en daarna een warme douche genomen. Heerlijk geslapen voor de verandering dus voel me nu ook een stuk beter al.
Fijn dat het zo goed geholpen heeft!

Marlis schreef:
Hier helaas onze liefste en knapste Ivy (hond) moeten laten inslapen op een veel te jonge leeftijd van net 2 jaar.
Ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte gewenst Y;(