Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 10:04

Vervelend Gnome.

Nou was bij m'n zus die heeft overal gezocht, bij de kippen, paarden, tuin, het huis nergens kunnen vinden. Ik heb ik mn auto gekeken, geen pinpas te vinden. Dus heb hem iig geblokkeerd en m'n zus kijkt straks nog een x anders maar nieuwe aanvragen.

Rot dag haha

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 10:29

Lau schreef:
Oh wat naar gnome…. Je hebt volgens mij wel echt last van alle kwaaltjes of niet.


Misselijk, kotsen, pijnlijke borsten :') verder gaan we lekker

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:55

Oh ik meld me hier ook voorzichtig.

Voor nu 5 weken +5 dagen. We waren ruim een jaar bezig en al bezig met allerlei onderzoeken in het ziekenhuis. Op de dag van de afspraak voor de uitslagen, toch nog een test gedaan en die was positief. We zijn allebei zo ontzettend blij dat het natuurlijk is gelukt!

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 11:05

freetorun schreef:
Oh ik meld me hier ook voorzichtig.

Voor nu 5 weken +5 dagen. We waren ruim een jaar bezig en al bezig met allerlei onderzoeken in het ziekenhuis. Op de dag van de afspraak voor de uitslagen, toch nog een test gedaan en die was positief. We zijn allebei zo ontzettend blij dat het natuurlijk is gelukt!


Van harte gefeliciteerd!! Grappig om te lezen dat het dan toch vaak op het nippertje nog natuurlijk lukt. Hoe voel je je?

Hier begonnen met spugen, wel alleen maar gal. Daarna wel oké dus 2 beschuitjes gegeten. Nu 2 uur later weer wat misselijk dus even plat gaan liggen. Straks weer verder proberen te werken.

Lau

Berichten: 16677
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:07

freetorun schreef:
Oh ik meld me hier ook voorzichtig.

Voor nu 5 weken +5 dagen. We waren ruim een jaar bezig en al bezig met allerlei onderzoeken in het ziekenhuis. Op de dag van de afspraak voor de uitslagen, toch nog een test gedaan en die was positief. We zijn allebei zo ontzettend blij dat het natuurlijk is gelukt!


Gefeliciteerd *\o/*

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:25

freetorun schreef:
Oh ik meld me hier ook voorzichtig.

Voor nu 5 weken +5 dagen. We waren ruim een jaar bezig en al bezig met allerlei onderzoeken in het ziekenhuis. Op de dag van de afspraak voor de uitslagen, toch nog een test gedaan en die was positief. We zijn allebei zo ontzettend blij dat het natuurlijk is gelukt!

Gefeliciteerd

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:58

M'n cb test had vertraging is net pas binnen gekomen, dus al paar grote bakken thee op en al veel geplast, zelfs in de nacht moet ik momenteel haha.

Maar cb geeft 2-3 weken aan dus ik ben 4-5 weken nu.

Uitrekenen van ongesteldheid lastig want heel onregelmatige en lange cyclussen.
Afbeelding

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 13:06

Marlis schreef:
M'n cb test had vertraging is net pas binnen gekomen, dus al paar grote bakken thee op en al veel geplast, zelfs in de nacht moet ik momenteel haha.

Maar cb geeft 2-3 weken aan dus ik ben 4-5 weken nu.

Uitrekenen van ongesteldheid lastig want heel onregelmatige en lange cyclussen.
[ [url=m/DzxCFD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kijk nu is het wel zeker!! Fijn hoor!!

Precies hetzelfde probleem hier inderdaad met de termijn berekenen. Ben benieuwd maandag wat de verloskundige zegt. Ga wel uit van zo'n 7 weken aangezien ik al een week misselijk ben.

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:09

Gnome schreef:
Marlis schreef:
M'n cb test had vertraging is net pas binnen gekomen, dus al paar grote bakken thee op en al veel geplast, zelfs in de nacht moet ik momenteel haha.

Maar cb geeft 2-3 weken aan dus ik ben 4-5 weken nu.

Uitrekenen van ongesteldheid lastig want heel onregelmatige en lange cyclussen.
[ [url=m/DzxCFD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kijk nu is het wel zeker!! Fijn hoor!!

Precies hetzelfde probleem hier inderdaad met de termijn berekenen. Ben benieuwd maandag wat de verloskundige zegt. Ga wel uit van zo'n 7 weken aangezien ik al een week misselijk ben.

Spannend. Ik heb de verloskundige gemaild voor aanmelding, dus denk over 5 a 6 weken eerste afspraak

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:14

Bedankt voor de felicitaties!

We waren heel blij om inderdaad net niet met allerlei trajecten te starten. Ik voel me over het algemeen oké, ik ben vooral 's avonds en 's ochtends duizelig en misselijk. Nog niet overgegeven, dus dat valt mee. En af en toe wat gespannen borsten en een opgeblazen buik. We hebben 20 oktober de eerste echo, dus ik ben zo ontzettend benieuwd.

@Marlis spannend al maandag naar de verloskundige!

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:30

freetorun schreef:
Bedankt voor de felicitaties!

We waren heel blij om inderdaad net niet met allerlei trajecten te starten. Ik voel me over het algemeen oké, ik ben vooral 's avonds en 's ochtends duizelig en misselijk. Nog niet overgegeven, dus dat valt mee. En af en toe wat gespannen borsten en een opgeblazen buik. We hebben 20 oktober de eerste echo, dus ik ben zo ontzettend benieuwd.

@Marlis spannend al maandag naar de verloskundige!

Gnome maandag, ik denk pas over 4 a 5 weken. Ze belde me maar oproep gemist en vanmiddag geen spreekuur dus moet morgen terug bellen

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 14:44

Ik zit momenteel te genieten als een klein kind van een chemische kop kip Noodles van Unox. Moet ik anders echt niet aan denken maar ik kan momenteel alles gebruiken dat binnen komt :')

Hebben jullie ook zo'n rottige smaak in je mond?

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:14

Gnome schreef:
Ik zit momenteel te genieten als een klein kind van een chemische kop kip Noodles van Unox. Moet ik anders echt niet aan denken maar ik kan momenteel alles gebruiken dat binnen komt :')

Hebben jullie ook zo'n rottige smaak in je mond?

Haha, ik heb geen vieze smaak in mijn mond maar lust mijn favoriete chocolade niet eens meer -O-
Kwam er gisteren achter dat paprikachips wel goed gaat. Heel bijzonder om continu honger te hebben maar nergens trek in :Y)

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:44

freetorun schreef:
Oh ik meld me hier ook voorzichtig.

Voor nu 5 weken +5 dagen. We waren ruim een jaar bezig en al bezig met allerlei onderzoeken in het ziekenhuis. Op de dag van de afspraak voor de uitslagen, toch nog een test gedaan en die was positief. We zijn allebei zo ontzettend blij dat het natuurlijk is gelukt!

Gefeliciteerd! Wat fijn dat het is gelukt. :)

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:46

Gnome schreef:
Ik zit momenteel te genieten als een klein kind van een chemische kop kip Noodles van Unox. Moet ik anders echt niet aan denken maar ik kan momenteel alles gebruiken dat binnen komt :')

Hebben jullie ook zo'n rottige smaak in je mond?


Haha lekker Noodles eten. Helemaal prima als dat is wat je wel binnen houdt.

Hier geen vieze smaak in de mond gelukkig. Maar wel nog steeds weinig eetlust. En helaas nog elke ochtend kotsbuien...Hoop echt dat die over een paar weken over zijn.
Vandaag heb ik bloed geprikt voor de NIPT test. En morgen de 13 weken echo. Echt zin in, maar ook wel spannend. :o

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 17:52

mriek1990 schreef:
Gnome schreef:
Ik zit momenteel te genieten als een klein kind van een chemische kop kip Noodles van Unox. Moet ik anders echt niet aan denken maar ik kan momenteel alles gebruiken dat binnen komt :')

Hebben jullie ook zo'n rottige smaak in je mond?


Haha lekker Noodles eten. Helemaal prima als dat is wat je wel binnen houdt.

Hier geen vieze smaak in de mond gelukkig. Maar wel nog steeds weinig eetlust. En helaas nog elke ochtend kotsbuien...Hoop echt dat die over een paar weken over zijn.
Vandaag heb ik bloed geprikt voor de NIPT test. En morgen de 13 weken echo. Echt zin in, maar ook wel spannend. :o


Spannend!! Hoe snel krijg je die uitslag?

PeeltjE
Berichten: 180
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 18:44

Ik heb vandaag de afspraak gemaakt voor de eerste echo, die staat nu voor 18 oktober. Zal dan richting de 9 weken zijn. Hier alles onder begeleiding van de gyneacoloog ivm een eerdere GBP. Nou was ik daar sowieso wel terecht gekomen omdat ik ivm 2 eerdere keizersnedes nu ook weer een keizersnede zal moeten ondergaan.
Dat nipt is nu vrij standaard hè? ‘Vroeger’ deden we gewoon een nekplooimeting, volgens mij is er wel eea veranderd :P Hoef je hier alleen maar voor bloed te prikken?

Gefeliciteerd voor iedereen die ook een positieve test heeft! :D

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 18:55

Spannend de eerste echo!

Uitslag van de NIPT duurt ongeveer een week. :)
De NIPT test is wel standaard, maar je mag zelf bepalen of je 'm laat afnemen. Hij wordt ook niet vergoed, je kan ook zelf aangeven op hoeveel syndromen ze testen. Wij hebben op alles gedaan, kosten €175.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 18:59

mriek1990 schreef:
Spannend de eerste echo!

Uitslag van de NIPT duurt ongeveer een week. :)
De NIPT test is wel standaard, maar je mag zelf bepalen of je 'm laat afnemen. Hij wordt ook niet vergoed, je kan ook zelf aangeven op hoeveel syndromen ze testen. Wij hebben op alles gedaan, kosten €175.


Gaan wij inderdaad ook laten doen. Als dat we kunnen testen, nemen we mee.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10448
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:01

Nipt is inderdaad bloedtest waarbij ze in je bloed kijken naar het bloed/dna van de kleine kijken.

Het kost 175 euro en je kan kiezen of ze alleen naar de 3 chromosoomafwijking kijken of dat ze ook naar nevenbevindingen kijken.

Enige nevenbevinding die ze altijd melden als ze hem tegen komen is kanker bij de moeder

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:50

Ik kon morgen al direct komen voor een echo, omdat m'n cyclus afwijkend was. Wel aangegeven dat de cb test aangaf.

Maar ik ben nog bij m'n zus in Brabant, werken in Gorinchem avonddienst vandaag en morgen terug richting Vlaardingen maar bijna twee uur rijden en een High Tea. Dus ga nu volgende week vrijdag 7 oktober ipv Vlaardingen in Maassluis. Maar dat is klein stukje maar.

Wel kans dat ze natuurlijk nog niks zien dat het nog te vroeg is maar dat weet ik van m'n zus ook(door pil heen dus ook toen vroeg moeten komen voor echo)

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 10:17

Marlis schreef:
Ik kon morgen al direct komen voor een echo, omdat m'n cyclus afwijkend was. Wel aangegeven dat de cb test aangaf.

Maar ik ben nog bij m'n zus in Brabant, werken in Gorinchem avonddienst vandaag en morgen terug richting Vlaardingen maar bijna twee uur rijden en een High Tea. Dus ga nu volgende week vrijdag 7 oktober ipv Vlaardingen in Maassluis. Maar dat is klein stukje maar.

Wel kans dat ze natuurlijk nog niks zien dat het nog te vroeg is maar dat weet ik van m'n zus ook(door pil heen dus ook toen vroeg moeten komen voor echo)


Ohhh wat apart dat je dan al eerder kunt ja. Volgens mij kunnen ze nu alleen zien of het vruchtzakje op de juiste plek zit. Weet je vriend het al? *\o/*

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:42

Gnome schreef:
Marlis schreef:
Ik kon morgen al direct komen voor een echo, omdat m'n cyclus afwijkend was. Wel aangegeven dat de cb test aangaf.

Maar ik ben nog bij m'n zus in Brabant, werken in Gorinchem avonddienst vandaag en morgen terug richting Vlaardingen maar bijna twee uur rijden en een High Tea. Dus ga nu volgende week vrijdag 7 oktober ipv Vlaardingen in Maassluis. Maar dat is klein stukje maar.

Wel kans dat ze natuurlijk nog niks zien dat het nog te vroeg is maar dat weet ik van m'n zus ook(door pil heen dus ook toen vroeg moeten komen voor echo)


Ohhh wat apart dat je dan al eerder kunt ja. Volgens mij kunnen ze nu alleen zien of het vruchtzakje op de juiste plek zit. Weet je vriend het al? *\o/*

Doen ze daar altijd als onbekend is hoe of wat.

Nee morgen ben ik thuis dan krijgt die het te horen. Wou het niet via de telefoon

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 10:44

Nee logisch. Spannend!! Hij zal wel super verrast zijn haha. Hier weer een rot ochtend. Alleen maar spugen. Nu net voor het eerst wat gegeten dus hoop dat het binnen blijft.

Mn rug doet nu al vreselijk zeer. Wat een lol :')

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:48

Gnome schreef:
Nee logisch. Spannend!! Hij zal wel super verrast zijn haha. Hier weer een rot ochtend. Alleen maar spugen. Nu net voor het eerst wat gegeten dus hoop dat het binnen blijft.

Mn rug doet nu al vreselijk zeer. Wat een lol :')

Spugen lijkt me het aller vervelendst.

Ik liep mega veel hard en marathons ook maar nu 2 jaar niet meer, wel kortere afstanden maar ook laatste drie maanden sinds verhuizing zus niet meer.

Nu net les 1 van Evy gelopen in het bos. Hopelijk nog wat op gaan pakken.
Afbeelding