Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:01

Oh spannend nieuwe baan! Hopelijk naar je zin en een passende plek. Heel veel werkplezier. Wauw 8 kilo al, goed groeiende dame.

Soof was 6,25 donderdag en 63 cm.

Haar hoofdje was de fontanel nog maar een klein beetje open met de drie maanden check en toen moesten we toch ook nog kinderarts maar die zei zolang het hoofdje goed blijft groeien geen zorgen.

Nu buigt de groeicurve van het hoofdje af maar zeggen ze alsnog telefonisch maak me geen zorgen maar krijg vervolgens wel weer een afspraak voor 8 december..

Hier is het echt elk uur, elk half uur in de nacht. En op de dag slaapt ze ook echt vrijwel niet. Dus veel slaap gebrek haha.

Succes morgen met Zoë voor de prikjes. Hopelijk weinig last ervan. En ook nogsteeds weinig slaap, vervelend.

Ballard_L

Berichten: 2499
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:45

Tjonge Marlis, wat lijkt me dat slopend! Weinig slapen, veel huilen…Hoe je het nog een beetje vol? Lijkt me pittig als je ook aan het werk bent.

Voor jou ook Freekieee, gelukkig is Zoë een vrolijk meisje, maar dat weinige slapen is wel een ding. Hopelijk is het een slaapregressie waar ze weer overheen komt.

Fijn dat het goed gaat Annemijn! Spannend ook van je nieuwe baan, een goede eerste dag gehad?

Hier gaat het super eigenlijk. Esra is een lief, rustig meisje. Ze is nu bijna 4 maanden, lacht veel en slaapt goed al de nachten door. Ze heeft nu 2 keer vaccinaties gehad en heeft daar gelukkig geen last van gehad. Ze sliep vooral veel daarna, dus dat vonden we niet erg haha!
Dus gelukkig gaat hier alles super :)

Gnome
Berichten: 8461
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 08:03

Fijn de goede verhalen! Sterkte voor de slechte slapers. Ups en down met die kleintjes.

Hier nu paar nachten op rij van 7 tot 7 geslapen. Hij is super vrolijk en sociaal naar iedereen. Dat heeft ie in ieder geval niet van mij :Y)

Op de opvang zijn de leidsters gek met 'm en we worden standaard warm onthaald met knuffels en kusjes van andere kinderen.

Hij is inmiddels 6 maanden, de 10kg en 70cm gepasseerd. Zit sinds een weekje op handen en knieën en begon gisteren al wat te wiebelen dus denk dat we er over korte tijd achteraan kunnen.

Vaste hapjes gaan ook goed als ik het stamp. Houd er wel wat structuur in maar grote stukken worden gewoon vermalen door 'm met z'n vuisten en dan gooien we het lekker op de grond >;)

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 11:43

Hier gaat het (bijna) allemaal goed! Dante ontwikkelt zich heerlijk, brabbelt veel en rolt alle kanten op. Hij is nu net 5 maanden :D

Alleen gisteren bij het CB te horen gekregen dat hij de laatste maand praktisch niet is gegroeid, hij is nu 61cm en weegt 5.7 kg… Vorige maand was hij 5.5kg en 60,7cm.
We geven hem al sinds zijn geboorte Kruidvat voeding en gaan nu toch maar overstappen op andere voeding want ik lees nu iets te vaak dat baby’s er niet goed op groeien. Dus ik hoop dat hij nog even een groeispurt gaat maken, want ik begin mij nu wel zorgen te maken :\ Het CB doet er overigens niet moeilijk over en we moeten het gewoon afwachten. Maar mij zit het gewoon niet lekker.

Lisewiesje

Berichten: 371
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 14:40

Wat leuk om van iedereen weer te lezen.

Met Jane gaat het ook goed, vanmorgen 66.8 cm en 8.2 kg. Ze is een vrolijke meid tot dat de vermoeidheid toe slaat want slapen vind ze maar niks. Ze wil alles zien en meemaken.

Fruit en groente hapjes kunnen haar ook nog gestolen worden, vind ze niet nodig. Maar ze groeit goed, dus maken ons niet druk.

Ballard_L

Berichten: 2499
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:45

Flowery schreef:
Hier gaat het (bijna) allemaal goed! Dante ontwikkelt zich heerlijk, brabbelt veel en rolt alle kanten op. Hij is nu net 5 maanden :D

Alleen gisteren bij het CB te horen gekregen dat hij de laatste maand praktisch niet is gegroeid, hij is nu 61cm en weegt 5.7 kg… Vorige maand was hij 5.5kg en 60,7cm.
We geven hem al sinds zijn geboorte Kruidvat voeding en gaan nu toch maar overstappen op andere voeding want ik lees nu iets te vaak dat baby’s er niet goed op groeien. Dus ik hoop dat hij nog even een groeispurt gaat maken, want ik begin mij nu wel zorgen te maken : Het CB doet er overigens niet moeilijk over en we moeten het gewoon afwachten. Maar mij zit het gewoon niet lekker.



Wat vervelend zeg! Ik snap dat je je wel wat zorgen begint te maken. Al kan het ook zijn dat hij straks opeens een spurt maakt.
Maar in Kruitvat voeding zit hetzelfde als in andere voedingen toch? Dat is toch gewoon wettelijk vastgelegd?

Gnome
Berichten: 8461
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 19:00

Lijkt me inderdaad gek ja. Heb kruidvat en nutrilon gehad. Kruidvat is een stuk dunner en daar ging boris door spugen maar als je naar de inhoud kijkt, is het verder zowat identiek. Wel rot natuurlijk. Hopelijk haalt ie nog in.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 14:21

Leuk om te lezen hoe het gaat met de baby's die niet meer in de Whatsapp groep zitten.
@ Marlies: pff, je zou denken dat ze inmiddels wel een slaapritme te pakken heeft. Heftig hoor, hopelijk zijn de onderzoeken bij de kinderarts goed en groeit ze straks ook weer netjes. +:)+
@ Flowery: ah ik kan me voorstellen dat je daar van baalt. Wij hadden eerst ook Kruidvat maar Jack had daar heel veel krampen bij. Verloskundige en kraamhulp zeiden toen dat ze dat, samen met slechte groei, toch veel horen over Kruidvat voeding terwijl het op papier zowat hetzelfde is als de duurdere merken. Op Nutrilon Omneo heeft Jack het sindsdien super gedaan, rond de 6 maanden willen we teruggaan naar de "gewone" variant van de Nutrilon. Hopelijk trekt Dante bij de volgende CB controle weer bij, komt vast goed. :j
@ Gnome: wat een kiloknaller, joh. Niet normaal. :') Het voordeel is wel dat je inmiddels goede arm- en beenspieren zult hebben van het tillen. Heerlijk om te lezen dat hij al een paar keer van 7 tot 7 heeft doorgeslapen, héérlijk vooruitzicht!! :):) :):) Ben je zelf inmiddels alweer een beetje hersteld van de eerste 6 maanden baby-gooit-je-leven-compleet-overhoop?

Met Jack gaat alles goed. Afgelopen week is hij helaas doodziek geweest door het RS virus dus dat kostte een 112 melding wegens een ademstop en 2 dagen daarna een ochtendje huisartsenpost maar gelukkig is hij sinds 2 dagen enorm aan het verbeteren dankzij de sh*tload aan medicatie. _/-\o_ Verder doet hij het goed +:)+ :)F

Bizar hoe bijna alle baby's in dit topic al op de helft van hun 1e levensjaar zitten. Van mij kan het niet snel genoeg gaan, doe mij maar een waggelende 1-jarige ;) :D

KSHancox
Berichten: 1265
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 23:02

Leuk dat er wat actie is hier. :D Succes met de slechte slapers!

Hier een stevig mannetje. Ik maak 'm niet meer wakker om 23.00. Hij krijgt rond 20.00 melk en meestal redt hij het dan tot ongeveer 07.00. Wanneer we kunstvoeding geven, krijgt hij Pure Goat Company. Niet zo goedkoop, maarja... Zal wel goed zijn denk ik dan maar, haha.

Hier zijn pompoen, pastinaak en wortel (alles gepureerd) favoriet. Fruit gaat wat minder makkelijk. Binnenkort willen we proberen om hem stukken niet gepureerde groenten te geven en hem er dan zelf een bende van te laten maken.

Hier zitten we op 8,5 kilo en 72cm bij 6 maanden. :) En pogingen tot kruipen. En schaterlachen als hij aan papa's baard zit. Gisteren zaten we even in de trein en heeft hij met zijn schattige kijkers twee stoere mannen weten te overtuigen om gekke bekken naar 'm te trekken. Dat kind is echt 10x zo sociaal als ik ben, maar da's niet zo moeilijk. :')

En ik zoek een Pietenpakje in maat 74. Niet. Te. Vinden.

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 23:15

Leven in het topic 8-)

Ik heb het even zwaar, beetje burnout zeg maar. Gelukkig behint het te komen dat ik weer uit huis kan dus we gaan de zorgtaken wat eerlijker verdelen en ik ga hopelijk ook snel weer bijverdienen.

Nimue is uit sprong 5 en doet het super eigenlijk, blij ei is het al heeft ze wel echt veel entertainment nodig wat voor mijn vermoeide kop niet ideaal is :=

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Ballard_L

Berichten: 2499
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 08:36

Tjonge wat heftig van Jack! Gelukkig gaat het nu weer goed, maar dat zal behoorlijk schrikken zijn geweest!

Hancox: wow wat een stevige baby ja! En heerlijk sociaal, love it! Die schaterlachjes zijn zo leuk :) misschien op Vinted kijken of je daar een Pietenpakje kan vinden? Ik haal alles van Vinted :')

Azmay: ‘even zwaar’. Het klinkt alsof je het al een tijdje zwaar hebt als je een burnout hebt. Pittig dan met een jong kindje erbij. Wel heel fijn dat ze het zo goed doet, een flinke bos haar ook! :)

Vandaag is Esra 4 maanden. Gisteren gingen we naar de dierentuin (ik heb een abonnement gekregen voor mijn verjaardag!) en het is leuk om te zien dat ze steeds meer kan zien. Nu waren vissen en flamingo’s favoriet <3

Afbeelding

KSHancox
Berichten: 1265
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 16:50

Sterkte Azmay, maar fijn dat je weer een beetje het huis uit kan zo. Hopelijk knap je daar een beetje van op.

En leuke foto's van Nimue en Esra! <3

Wij zijn ook naar de dierentuin geweest en de apenheul. Zo leuk inderdaad dat ze ook echt kijken. Hier was de neushoorn favo. En de olifanten (waar hij van alles van heeft, olifantenknuffel is favo enzo) moest hij niets van weten. :')

Ik heb een Pietenpakje besteld bij Markeys Pietenpakken. Ben benieuwd! Kon niet echt vinden wat ik hoopte op Vinted, maar normaal haal ik daar veel kleding vandaan. Hij groeit overal ook zo snel uit.

Wij zijn ook bezig met babyzwemmen. Echt te schattig.

Lisewiesje

Berichten: 371
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:18

Hier heeft de kleine meid waterpokken, zo zielig.

Afbeelding

KSHancox
Berichten: 1265
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 22:14

Ahhh sneu... ze kijkt er nog wel blij bij!

En dat slaapzakje heb ik geloof ik ook! Is dat de puckababy of een andere? Vond 'm in elk geval wel fijn, maar mijn aapje heeft manspreaden al heel snel ontdekt. Hij slaapt met z'n benen en armen helemaal wijd als een zeester. :')

Lisewiesje

Berichten: 371
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 22:19

KSHancox schreef:
Ahhh sneu... ze kijkt er nog wel blij bij!

En dat slaapzakje heb ik geloof ik ook! Is dat de puckababy of een andere? Vond 'm in elk geval wel fijn, maar mijn aapje heeft manspreaden al heel snel ontdekt. Hij slaapt met z'n benen en armen helemaal wijd als een zeester. :')


Ja is puckababy had ze niet meer aan, maar nu met waterpokken ideaal zodat ze niet wrijft en krabt.

Haha schattige zeester!

Gnome
Berichten: 8461
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 22:08

Hoe gaat het met de kleintjes? Nog plannen met de feestdagen?

Hier gaat het goed. Boris is nu bijna 7 maanden en kan sinds deze week zelfstandig gaan zitten vanuit liggen. Heel tof en scheelt ons ontzettend veel vermaak moet ik zeggen. Hij ontwikkelt zich motorisch ontzettend snel en is eigenlijk altijd heel vrolijk.

De nachten zijn nog steeds gebroken. De ene keer beter dan de andere keer. Denk dat we de nachten dat we van 7 tot 7 hebben doorgeslapen, nog op één hand kunnen tellen maargoed dat is wat het is. Overdag slaapt ie wel perfect en hij eet alles dat er voorgeschoteld wordt.

Inmiddels in maatje 80.. Giletje voor de kerst gekocht. Sinterklaas doen we heel klein wat aan. Kerst groots en morgen nemen we hem mee naar de Intratuin. Zal ie z'n ogen wel uit kijken.


Afbeelding

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 23:19

Jeetje Boris gaat echt snel, nimue draait zich nog niet eens zelf op haar buik :=

Ze is al wel heel vaardig met haar vingertjes. Bijna altijd een vrolijk ding, maar vraagt veel vermaak. Helaas nu al een paar weken elke 2 uur snachts vragen om een voeding.
Zelf ga ik volgende week naar de huisarts vanwege postnatale depressie.

Spoiler:
Afbeelding

Gnome
Berichten: 8461
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 00:18

Ahh wat een plaatje is ze toch ook. Wat super klote dat je je zo voelt maar echt top dat je naar de huisarts gaat ermee. Geloof dat het wel goed te behandelen is. Hoop dat je je snel veel beter voelt!

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 14:23

Hier doet Dante het nog altijd onwijs goed, kind rolt alle kanten op maar zitten is nog ver weg :')
Ondertussen wel 6 maanden maar hij is nog steeds aan de kleine kant, groei stagneert niet maar gaat ook niet netjes in zijn eigen lijn… (is nu 6.2kg en iets van 61/62cm). Komende woensdag een keer extra naar het cb om te meten en wegen, het zit mij allemaal niet lekker namelijk. Zijn vorige maand wel gewisseld van voeding omdat ik steeds vaker las dat sommige baby’s niet goed groeien op Kruidvat voeding, dus ik hoop dat dat verschil gaat maken.

Spoiler:
Afbeelding

Gnome
Berichten: 8461
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 14:47

Ah wat een scheet! Rot joh dat zijn groei zo afbuigt. Merk je verder ook wat aan 'm?

KSHancox
Berichten: 1265
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 16:55

Zo zeg Boris heeft haast, haha. Wat knap dat hij al kan zitten. Zijn kerstoutfit staat 'm vast goed! Wel jammer dat de nachten nog steeds gebroken zijn.

Sterkte Azmay, ik hoop dat de dokter kan helpen en dat je snel opknapt. Doen jullie het helemaal zelf of kan ze ook af en toe een nachtje naar iemand toe? Ze heeft wel echt al lange lokken!

Dante ziet er op de foto wel happy uit! Hopelijk heb je woensdag een mooie meting/weging en heeft de wisseling van voeding geholpen. (Ik typte eerst per ongeluk 'voer' ipv 'voeding', paardenforum hè :') )

Hier een flink mannetje dat het goed doet. Hij kan nog niet zelfstandig gaan zitten, maar vindt zitten wel heel leuk en interessant dus hij heeft overdag wel vaak wat hulp nodig. :') Maar wij werken voornamelijk thuis, dus ik vind het wel gezellig voor nu. Het pietenpakje dat we hadden besteld was echt geslaagd en ik denk dat we dat voor volgend jaar weer doen. Te schattig. Dinsdag gaan we gourmetten en cadeautjes doen. De beeb mag er lekker bij zitten, want tot nu toe is alles gezellig en leuk. Zelfs als mama al lang moe en uitgeblust is. :') Ik heb al begrepen dat er veel te veel kleertjes zijn gekocht door opa en oma.

Sinds we met babyzwemmen zijn begonnen merk ik ook dat dingen vastpakken en bestuderen nog veel vaker gebeurt. Alles is interessant. Twee van de tijdelijke favorieten zijn een pak billendoekjes en een sok. Daar speelt hij veel langer mee dan duur speelgoed. Zijn net huisdieren wat dat betreft. :')

Oh en hij heeft momenteel krulletjes <3

En zoveel gebrabbel. Ik snap echt niet hoe ik zo'n kletskous heb kunnen maken. :')

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 22:06

Gnome schreef:
Ah wat een scheet! Rot joh dat zijn groei zo afbuigt. Merk je verder ook wat aan 'm?

Nee eigenlijk niks (gelukkig)! Hij is gewoon een blije en tevreden baby die de oren van onze kop brabbelt en zich goed ontwikkelt :)

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 23:32

Wat een heerlijke foto van Dante <3

KSHancox schreef:
Zo zeg Boris heeft haast, haha. Wat knap dat hij al kan zitten. Zijn kerstoutfit staat 'm vast goed! Wel jammer dat de nachten nog steeds gebroken zijn.

Sterkte Azmay, ik hoop dat de dokter kan helpen en dat je snel opknapt. Doen jullie het helemaal zelf of kan ze ook af en toe een nachtje naar iemand toe? Ze heeft wel echt al lange lokken!

Dante ziet er op de foto wel happy uit! Hopelijk heb je woensdag een mooie meting/weging en heeft de wisseling van voeding geholpen. (Ik typte eerst per ongeluk 'voer' ipv 'voeding', paardenforum hè :') )

Hier een flink mannetje dat het goed doet. Hij kan nog niet zelfstandig gaan zitten, maar vindt zitten wel heel leuk en interessant dus hij heeft overdag wel vaak wat hulp nodig. :') Maar wij werken voornamelijk thuis, dus ik vind het wel gezellig voor nu. Het pietenpakje dat we hadden besteld was echt geslaagd en ik denk dat we dat voor volgend jaar weer doen. Te schattig. Dinsdag gaan we gourmetten en cadeautjes doen. De beeb mag er lekker bij zitten, want tot nu toe is alles gezellig en leuk. Zelfs als mama al lang moe en uitgeblust is. :') Ik heb al begrepen dat er veel te veel kleertjes zijn gekocht door opa en oma.

Sinds we met babyzwemmen zijn begonnen merk ik ook dat dingen vastpakken en bestuderen nog veel vaker gebeurt. Alles is interessant. Twee van de tijdelijke favorieten zijn een pak billendoekjes en een sok. Daar speelt hij veel langer mee dan duur speelgoed. Zijn net huisdieren wat dat betreft. :')

Oh en hij heeft momenteel krulletjes <3

En zoveel gebrabbel. Ik snap echt niet hoe ik zo'n kletskous heb kunnen maken. :')


Ik ga elke week 4 uur werken bij de kinderboerderij, verder zit ik eigenlijk dag en nacht met haar. Als mijn vriend er is is het niet zo heel zwaar, nachtje logeren of langer weg gaat niet omdat ze met een glaasje drinkt en de fles weigert. Als ze al overstuur is gaat dat niet meer.

Wij doen ook dinsdag sint. Heb zelf al 10 kadotjes denk ik en de familie zal ook wel mee nemen. Ach zijn we weer klaar tot haar verjaardag :')

Dat geklets is zo leuk he, Nimue vraagt voortaan zelf om kusjes. Zo leuk dat ze steeds meer kan :+:

KSHancox
Berichten: 1265
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 23:53

Dat klinkt echt heel pittig...

Qua cadeautjes is het denk ik goed dat ze nog niet doorhebben dat ze strontverwend worden... :')

Lief dat kusjes vragen <3 Wij hebben hier iets nieuws, als we een hand op z'n buik plaatsen en 'm heen en weer wiegen dan gaat 'ie schaterlachen. _O-

Gnome
Berichten: 8461
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 08:54

Heel cute. Hier is hoe grover hoe mooier :')