Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 977
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:24

Hier gaat alles zijn gangetje. Helma is inmiddels 5 maanden en krijgt eind deze week haar prikken.
Ze is eigenlijk altijd vrolijk en groeit goed. Vorige week (thuis) gewogen op 6,9 kg.

Vanmorgen heeft ze even in de sneeuw gespeeld <3
Spoiler:
Afbeelding


Wij vieren morgen sinterklaas. Ik heb voor het idee wel wat cadeautjes voor Helma, maar vooral kleding omdat ze die toch nodig heeft :')

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 21:33

VivianHesen schreef:
Hier gaat alles zijn gangetje. Helma is inmiddels 5 maanden en krijgt eind deze week haar prikken.
Ze is eigenlijk altijd vrolijk en groeit goed. Vorige week (thuis) gewogen op 6,9 kg.

Vanmorgen heeft ze even in de sneeuw gespeeld <3
Spoiler:
[ [url=m/J6QVeK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wij vieren morgen sinterklaas. Ik heb voor het idee wel wat cadeautjes voor Helma, maar vooral kleding omdat ze die toch nodig heeft :')

Wat een vrolijk meisje:D

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 21:54

Ahhh leuke foto! Wij hadden helaas niet echt sneeuw. Heel klein beetje maar.

Die van mij heeft vandaag zo druk gespeeld dat hij net tijdens z'n laatste voeding in slaap is gekukeld. :') Ben benieuwd of hij morgen eerder wakker wordt.

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 10:06

Hee allemaal!
Wat leuk weer wat te lezen over de kleintjes. <3

Inge Boris gaat écht als de brandweer zeg, jeetje! Wat een heerlijke knapperd is het ook geweldig. Wel heel jammer van de nachten dat die nog zo gebroken zijn.
Hoe vond hij de Intratuin?

Azmay wat een knap meiske is het toch, die ógen. ♡ Vermoeiend dat ze elke nacht om 2uur wil drinken, phoej!
Heel veel stertke ook bij de huisarts, hopelijk kan hij je helpen.

Flowery heerlijk knap lachebekkie is Dante. Gelukkig dat je je geen zorgen maakt over de groei, maar hopelijk gaat de andere voeding wel helpen.

KSHancox lekker dat jullie thuis werken. Pietenpakje klinkt ook echt té lief ♡ Gaan jullie ook een kerstpakje doen? Lekker gourmetten vanavond, veel plezier!
Hahaha mooi dat verhaal over spelen met de sok en billendoekjes.

Vivian wat een prachtige foto, knapperd♡ Veel plezier met sinterklaas vieren.

Hier gaat alles ook goed. Hidde is alweer 8 maanden. Hij groeit prima, begint langzaam echt te kruipen in plaats van tijgeren en trekt hier mooi de kasten leeg. Vooral dvd's zijn héél leuk om mee te gooien. Alleen dit weekend was hij ziek, had koorts en zat zichzelf enorm in de weg. Twee nachten gehad waarbij hij elk uur krijsend wakker werd, zó zielig! Gelukkig voelt hij zich weer beter, vannacht goed bijgeslapen van 19:00 tot 07:45. <3

Afbeelding

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:30

Knappe Hidde! 8 maanden alweer joh... Pff gaat snel. Fijn dat hij zich weer beter voelt.

Misschien gaan we voor kerstpakje... Of Elf... We zien wel. *\o/*

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 18:28

Boris is ook echt ziek nu. Gemene hoest.. Heel zielig. Iemand tips daarvoor?

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 19:34

Ah zielig, beterschap voor Boris. Soms helpt het een beetje als ze niet helemaal plat liggen, maar een beetje omhoog bij het uiteinde. Er zijn ook hoestdrankjes die geschikt zijn voor baby's.

Het heerst volgens mij ook heel erg.

Oh en frisse lucht schijnt goed te zijn, nu zou ik een zieke baby niet direct mee naar buiten nemen, maar flink aankleden en raam open kan wel.

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 19:44

Gnome schreef:
Boris is ook echt ziek nu. Gemene hoest.. Heel zielig. Iemand tips daarvoor?

Arme Boris.
Hier hielp het om met Hidde te stomen bij een warme douche. Douche aan en badkamerdeur dicht zodat de stoom goed in de badkamer blijft.
Ook heb je van die Vaporup speciaal voor baby's. Heet Luuf, ik kreeg de tip om dit onder z'n voetjes te smeren.
Hopelijk is Boris snel beter. ♡

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 19:45

KSHancox schreef:
Ah zielig, beterschap voor Boris. Soms helpt het een beetje als ze niet helemaal plat liggen, maar een beetje omhoog bij het uiteinde. Er zijn ook hoestdrankjes die geschikt zijn voor baby's.

Het heerst volgens mij ook heel erg.

Oh en frisse lucht schijnt goed te zijn, nu zou ik een zieke baby niet direct mee naar buiten nemen, maar flink aankleden en raam open kan wel.


Check. Op hoestdrank na ook allemaal al aan het doen inderdaad. Nou hoop dat het maar weer snel voorbij is. Loop zelf ook echt op eieren nu met een drukke baan en gewoon chronisch extreem slaaptekort.

Luuf smeren we inderdaad ook. Thanks ❤️

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 22:11

Ik ben zo'n Boris fan <3 Volgens mij is hij zo'n beetje altijd een vrolijk mannetje! Wel balen dat hij de nachten nog (steeds) niet doorslaapt, ik kan me voorstellen dat dat je opbreekt. Misschien een tip voor het hoesten, zo'n soort zuigspeen? https://www.amazon.nl/Fruitzuiger-fruit ... 2577b8f0e1 Je kan wat je wil aan eten invriezen, evt met een beetje flesvoeding erbij en daar kunnen ze dan lekker op sabbelen. Van het merk Moss and Fawn heb je er ook een ijsblokjesvorm bij precies in de vorm van de speen maar die is wel een stuk prijziger.

Knappe Nimue! Wat enorm zwaar dat ze 's nachts om de 2 uur komt. Kan dit te maken hebben met dat ze eerder geboren is? Wat heftig dat je een postnatale depressie hebt. Ik hoop dat je snel terecht kan bij een psycholoog/POH :(:)

Hopelijk krijg je morgen te horen dat Dante weer gegroeid is Flowery. Ieder kind volgt zijn eigen lijntje en misschien helpt het idd wel om van merk te wisselen. Of een papfles? Daar zitten meer calorieën in geloof ik.

Hoe was sinterklaas Hancox? Veel kado's voor de kleine :D ? Dat babyzwemmen wil ik binnenkort ook gaan doen, lijkt me erg leuk.

Wat een knap gezichtje heeft Helma <3
En fijn dat ze zo goed gaat, dat zal genieten zijn!

Jeetje Hidde alweer 8 maanden! Die dino kleding vind ik zo leuk, wij hebben daar met het kraamfeest veel van gekregen. Fijn dat Hidde weer is opgeknapt, koorts is zo rot voor die kleintjes.

Wij zaten vorig weekend ineens op de SEH. Jack had koorts en dan moeten we gelijk langs de huisarts of in het weekend de HAP. Hij had dus Corona := Gelukkig waren zijn witte bloedcellen voldoende dus we mochten na een paar uur weer naar huis. Hij moest binnen een dag koortsvrij zijn en blijven en dat was gelukkig ook zo. Verder is het een heerlijk makkelijk mannetje. Alleen als hij een regeldag of sprong heeft is hij echt pittig en dan druk ik me heel netjes uit :+ Verder zijn we nog 2 weken op vakantie geweest in Valkenburg, daar heeft hij zich ook keurig gedragen en alle nachten net zoals thuis lekker doorgeslapen.

Afbeelding

Jack begint alleen gelijk te schreeuwen (alsof hij vermoord wordt) als hij onder de douche vandaan komt of uit bad. Als hij zijn kleding aan heeft is er niks meer aan de hand. Hij ligt op een badcape en onder een badcape waarvan ik delen optil om hem af te drogen. Hij ligt helemaal bedekt dus echt koud kan hij het niet hebben. Herkennen jullie dit?

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 00:06

Die fruitspeentjes zijn schattig! Ik hoorde wel van een bevriende tandarts dat je daarmee moet oppassen als ze al tandjes hebben ivm fruitzuur en gaatjes. Hij ziet tegenwoordig heel veel jonge kindjes met veel gaatjes in het gebit...

Even schrikken dat je naar de SEH moest, maar fijn dat hij vlot weer koortsvrij was. Had hij veel last van corona of alleen koorts? Wel lekker dat jullie er 2 weken tussenuit zijn geweest! En wat een mooie kijkers heeft hij zeg. :wow:

Hier geen gekkigheid als hij uit bad of onder de douche vandaan komt... Had Jack dat ook toen het warmer was? Vond hij het in de zomer lastig om wat bloter te zijn of ook niet? Het werd hier van de zomer af en toe zo warm boven, dat we de onze overdag weleens in alleen een luier hadden en dat vond 'ie erg leuk. _O-

Sinterklaas was leuk! Asociaal veel cadeautjes en ons aapje was heel erg gefocust op geluidjes enzo. Tijdens zijn laatste voeding was hij nog hyper en afgeleid, maar een kwartier daarna lag hij te maffen. _O- Heel veel kleding gehad en qua speelgoed was een slinky/trapveer met verschillende metallic kleurtjes helemaal the bomb. Hij is er helemaal gelukkig mee. :')

Bleven ze maar altijd zo makkelijk blij te maken met simpele cadeautjes. Mijn partner was ontevreden met zijn gaming set-up, dus hij kreeg een nieuwe monitor en microfoon. :')

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 22:06

Charlotte446 schreef:
Ik ben zo'n Boris fan <3 Volgens mij is hij zo'n beetje altijd een vrolijk mannetje! Wel balen dat hij de nachten nog (steeds) niet doorslaapt, ik kan me voorstellen dat dat je opbreekt. Misschien een tip voor het hoesten, zo'n soort zuigspeen? https://www.amazon.nl/Fruitzuiger-fruit ... 2577b8f0e1 Je kan wat je wil aan eten invriezen, evt met een beetje flesvoeding erbij en daar kunnen ze dan lekker op sabbelen. Van het merk Moss and Fawn heb je er ook een ijsblokjesvorm bij precies in de vorm van de speen maar die is wel een stuk prijziger.

Knappe Nimue! Wat enorm zwaar dat ze 's nachts om de 2 uur komt. Kan dit te maken hebben met dat ze eerder geboren is? Wat heftig dat je een postnatale depressie hebt. Ik hoop dat je snel terecht kan bij een psycholoog/POH :(:)

Hopelijk krijg je morgen te horen dat Dante weer gegroeid is Flowery. Ieder kind volgt zijn eigen lijntje en misschien helpt het idd wel om van merk te wisselen. Of een papfles? Daar zitten meer calorieën in geloof ik.

Hoe was sinterklaas Hancox? Veel kado's voor de kleine :D ? Dat babyzwemmen wil ik binnenkort ook gaan doen, lijkt me erg leuk.

Wat een knap gezichtje heeft Helma <3
En fijn dat ze zo goed gaat, dat zal genieten zijn!

Jeetje Hidde alweer 8 maanden! Die dino kleding vind ik zo leuk, wij hebben daar met het kraamfeest veel van gekregen. Fijn dat Hidde weer is opgeknapt, koorts is zo rot voor die kleintjes.

Wij zaten vorig weekend ineens op de SEH. Jack had koorts en dan moeten we gelijk langs de huisarts of in het weekend de HAP. Hij had dus Corona := Gelukkig waren zijn witte bloedcellen voldoende dus we mochten na een paar uur weer naar huis. Hij moest binnen een dag koortsvrij zijn en blijven en dat was gelukkig ook zo. Verder is het een heerlijk makkelijk mannetje. Alleen als hij een regeldag of sprong heeft is hij echt pittig en dan druk ik me heel netjes uit :+ Verder zijn we nog 2 weken op vakantie geweest in Valkenburg, daar heeft hij zich ook keurig gedragen en alle nachten net zoals thuis lekker doorgeslapen.

[ [url=m/Rd7cKD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jack begint alleen gelijk te schreeuwen (alsof hij vermoord wordt) als hij onder de douche vandaan komt of uit bad. Als hij zijn kleding aan heeft is er niks meer aan de hand. Hij ligt op een badcape en onder een badcape waarvan ik delen optil om hem af te drogen. Hij ligt helemaal bedekt dus echt koud kan hij het niet hebben. Herkennen jullie dit?



Arme jack! Gelukkig nu weer oké. Ik herken het niet haha. Vanaf baby geeft boris daar al niets om. Vindt ie het niet erg als je 'm gewoon zo in z'n luier hebt zonder te douchen?

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 22:10

Vannacht ging boris gelukkig beter. Lekker bij me in bed gelegen zodat ik 'm in de gaten kon houden. Heeft van 18.15 tot 4 geslapen. Daarna even wakker door het hoesten maar zal niet lang geweest zijn en toen schrokken we ineens wakker om half 8. Hij moest 8 uur op de opvang zo'n eigenlijk :')

Op de opvang heeft ie 7 van de 9 uur geslapen. Arm kind. Echt niet fit en ook beetje verhoging. Was vanavond weer weg gelukkig maar voor de nacht gewoon ff pcm gegeven ter ondersteuning. Nu lekker warm ingepakt maar het raam en klein beetje open voor frisse lucht. Hij hoest nog steeds heel behoorlijk helaas maar hopelijk snel beter. Hij drinkt goed en slaapt dus veel.. Goede combi voor herstel denk ik.

Wij doen morgenavond even sinterklaas of vrijdagochtend. Laatste cadeaus komen morgen pas binnen.

Cabelona

Berichten: 1702
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 13:37

Hier zijn de laatste tijd de nachten ook niet echt heel erg geweldig meer. We gaan meestal rond 21.00 naar boven. Daphne slaapt op haar eigen kamer nu, dus ze wordt niet zo makkelijk meer wakker van ons. Helaas wilt ze vaak drinken als je net in slaap gevallen bent. Dat is echt killing. En dan maakt het niet uit of je om 21.00 al slaapt of later. Ze voelt dat feilloos aan.

Maar goed gaat ook wel weer over, maar voor nu wel even op standje overleven.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 13:47

Cabelona schreef:
Hier zijn de laatste tijd de nachten ook niet echt heel erg geweldig meer. We gaan meestal rond 21.00 naar boven. Daphne slaapt op haar eigen kamer nu, dus ze wordt niet zo makkelijk meer wakker van ons. Helaas wilt ze vaak drinken als je net in slaap gevallen bent. Dat is echt killing. En dan maakt het niet uit of je om 21.00 al slaapt of later. Ze voelt dat feilloos aan.

Maar goed gaat ook wel weer over, maar voor nu wel even op standje overleven.


Dat is inderdaad echt zo vermoeiend.. Daarom ben ik op een gegeven moment ook gestopt met slapen overdag omdat ie dan standaard ineens weigerde te slapen. Maarja in de nacht gaat dat wat lastiger.

Vannacht was weer erg pittig. Veel zielig huilen dus hij voelde zich echt niet lekker. Temperatuur is nu wel weer onder controle met pcm. Vanmorgen lekker het snot eruit gestoomd in bad.. Voor 5 minuten dan haha en verder lekker gegeten en gedronken.

Vandaag ook z'n eerste kruipstapjes gezet dus ben denk dat ie met een paar dagen niet meer te houden is.

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 14:41

Superleuk om alle verhalen van de baby’s te lezen! Mooi al die ontwikkelingen!

Hier gaat het ook goed. Esra is over het algemeen een vrolijk, tevreden meisje. Gisteren zijn we weer naar het consultatiebureau geweest en ze is erg lang voor haar leeftijd. Nu 4,5 maand en 68cm lang. Nu na de vaccinaties is ze een beetje hangerig en wil ze niet zo goed slapen. Maar verder gaat dat normaal wel goed.
We gaan nu langzaamaan beginnen met hapjes, dus weer een nieuwe fase :)

Afbeelding

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 19:03

Mooi!! Ik vond het baby er echt heeeel snel af gaan toen hij vast voedsel ging eten.

Vandaag had ie pap en pruimen. Normaal krijgt ie ook nog een warme hap maar de laatste dagen dronk ie z'n fles al bijna niet en dat is toch nog belangrijker voor nu. Misschien morgen weer.

Afbeelding

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 19:52

Ah leuk beginnen met hapjes. Ze worden echt groot opeens dan. <3

Kwam er ook nog wat pap met pruimen in Boris terecht, of zit 't alleen op z'n gezicht, slab en tafeltje? :') Lekker hè die bende en dan zo'n blij bekkie.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 19:54

KSHancox schreef:
Ah leuk beginnen met hapjes. Ze worden echt groot opeens dan. <3

Kwam er ook nog wat pap met pruimen in Boris terecht, of zit 't alleen op z'n gezicht, slab en tafeltje? :') Lekker hè die bende en dan zo'n blij bekkie.


Hahaha is 90% in gegaan gelukkig. Hij wil het graag zelf doen en dat mag ie ook lekker proberen. Gaat de ene dag beter dan de andere :')

Celestexxxxx
Berichten: 273
Geregistreerd: 07-10-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:01

Wat leuk om weer wat te lezen!

Esme, ben je al geweest?

En wat een knappe baby’sss!!! <3

Met Elena gaat het ook heel goed. Bijna 5 maandjes alweer. Ontzettende lachebek en eigenlijk altijd vrolijk en opgewekt. Zolang ze er maar bij is en alles goed kan zien en meekrijgen _O-

Slaapt echt megaaa! Vanaf ongeveer 3 maand is het altijd van 7 tot 7/8u. Nooit gedoe met die kleine. Super trots op haar!

Afbeelding

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 20:33

Heerlijk!! Prachtige ogen heeft ze ook zeg.

Boris kruipt inmiddels. Maar wel zover als nodig. Als ie een telefoon in zicht heeft, gaat ie echt als een malle. Verder bepaalt ie zelf of iets de moeite waard is of niet haha maar het scheelt 'm een hoop frustratie dat ie nu ook vooruit kan komen. Morgen voor het eerst weer naar de opvang, ben benieuwd of ie het daar ook gaat laten zien.

Verder echt weer de 6000e ronde snot. Zelf enorme koppijn ervan en hij loopt ook weer over. Meestal in de nacht nu een uur wakker. Vannacht was ie een uur lang door z'n bed aan het kruipen }:0 daarna wel uitgeslapen tot 8 uur. Ik heb de hoop op nachten doorslapen maar opgegeven.. Misschien met een jaar :')

Ook de boom op gezet. Vindt ie prachtig.


Afbeelding

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 13:58

Fijne feestdagen allemaal <|-

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:28

Oh, ik was dit topic uit het oog verloren. Stipje was weg. Leuke foto's zijn er gedeeld! En natuurlijk fijne feestdagen toegewenst! Toch bijzonder zo de eerste keer met de kleine erbij. <3

Lisewiesje

Berichten: 371
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:10

Afbeelding
Afbeelding

Jaarlijkse foto, elk jaar bij de kerstboom. Vorig jaar nog met echo, nu met onze kleine meid. <3

Fijne feestdagen allemaal! <|-

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 19:05

Super cute. Haast niet voor te stellen hé!