Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celestexxxxx
Berichten: 273
Geregistreerd: 07-10-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 00:21

Fijne feestdagen allemaal! Geniet ervan!

@marlissa, hoe is het met jou en Soof?

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:01

Ah leuk die jaarlijkse foto. <3

Ik heb hier straks een smeerboel op te ruimen. Ik ging lekker toast met avocado eten en gaf de beeb een stuk avocado en een stuk banaan. Beide natuurlijk zo glibberig als wat. En inmiddels is meneer soort van uitgegeten en is het eten gepromoveerd tot speelgoed. Serieus alles zit onder.

Zucht... Ik ga zo wel opruimen. :')

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 15:55

KSHancox schreef:
Ah leuk die jaarlijkse foto. <3

Ik heb hier straks een smeerboel op te ruimen. Ik ging lekker toast met avocado eten en gaf de beeb een stuk avocado en een stuk banaan. Beide natuurlijk zo glibberig als wat. En inmiddels is meneer soort van uitgegeten en is het eten gepromoveerd tot speelgoed. Serieus alles zit onder.

Zucht... Ik ga zo wel opruimen. :')


Hahaha lekker hé. Maar moet wel zeggen dat dat "zelf doen" super goed is voor de hand oog coördinatie. Mijn ouders kijken er echt van op wat hij nu al eet en zelfstandig kan eten op zijn leeftijd.

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 16:08

Ja leuk hè! Gaat zo snel en voelt voor mij soms ook wel snel baby af, maar hij vindt het zo leuk.

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 16:18

Ow, laat ook maar. Hij is nu na z'n melkje heel erg in slaap gevallen. Hij is toch nog wel heel erg baby zo. :D

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 17:05

KSHancox schreef:
Ow, laat ook maar. Hij is nu na z'n melkje heel erg in slaap gevallen. Hij is toch nog wel heel erg baby zo. :D


Hahaha ja dan zijn ze ineens heel kwetsbaar weer. Ik ga nu gauw zijn ledikant lager zetten want meneer stond vanmorgen in bed -O-

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 20:16

Jullie kleintjes ook zo aan het kwakkelen? Wij vallen echt van het een in het ander. Nu is zijn snot en hoest bijna verleden tijd.. Heeft ie ineens weer koorts. Zo sneu en weer dramatische nachten.

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:11

Gnome schreef:
Jullie kleintjes ook zo aan het kwakkelen? Wij vallen echt van het een in het ander. Nu is zijn snot en hoest bijna verleden tijd.. Heeft ie ineens weer koorts. Zo sneu en weer dramatische nachten.

Ja! Dante heeft al een klein weekje een nare hoest, zo zielig. Gelukkig slaapt hij nog wel redelijk en ook geen koorts gelukkig!

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 14:11

Leuk dat er weer wat leven in het topic zit!

Celeste, wat een droombaby met slapen zeg.
Wat goed dat Boris lekker aan het kruipen is. Weer een nieuwe fase {:}
KSHancox: opruimen. Pffffff. Dat is zo'n beetje 99% van de tijd denk ik wel eens :')

En wat doen de baby's het allemaal goed. *\o/* *\o/*

Ja hier ook aan het kwakkelen hoor. Deze winter zo'n beetje om de week verkouden of hoesten. Hoort erbij denk ik maar. Kinderopvang maakt ze uiteindelijk wel resistent. En dan beginnen de basisschool ziektes, haha. :')

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 22:14

Ja hier zelf nu ook weer ziek. Voor de 4e keer in hele korte tijd, een heftige keelontsteking. Hoop dat het gauw weer weg is.

Boris was ook echt ziek. Op eerste kerstdag naar de huisartsenpost geweest en daar heeft ie antibiotica gekregen. Nu een weekje verder is ie weer helemaal het mannetje en vannacht sliep ie zelfs van 20.00 tot 8.30 uit. Heerlijk. Heeft tot op heden met slapen ook geen last van het immense vuurwerk dat al wordt aangestoken naast de deur.

Inmiddels kan meneer zelf gaan staan door zich op te drukken. Optrekken is nog net te moeilijk.

Beste wensen allemaal voor 2024!

Afbeelding

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:35

Oh, ik was jullie weer even kwijt. Leuke foto! Hopelijk gaat het weer beter met alle kwakkelaars. En hopelijk heeft iedereen leuke feestdagen gehad!

Die van ons heeft helemaal niets meegekregen van het vuurwerk om 12 uur. Daarvoor heeft hij nog wel uit het raam zitten turen samen met de kat. Die twee zijn tegenwoordig zulke goede vriendjes, echt schattig.

De beste wensen voor 2024! Ik wens jullie allemaal supermooie mijlpalen toe. En uiteraard veel geluk en gezondheid. <3 En voor wie dat misschien willen een klein broertje of zusje! :D

Wij zijn 2024 al begonnen met een beetje schrik, op een goede manier bleek uiteindelijk. Wij willen verhuizen naar iets met meer slaapkamers en minder getikte buren. Een hele gulle tante heeft spontaan even een paar maandsalarissen gedoneerd voor dat goede doel. Schrok me rot haha, maar het was volgens haar geen foutje en geen nullen teveel. Onder het mom van 'we hebben zelf toch geen kinderen en liever met een warme hand'. Als dat een voorbode is voor de rest van 2024, laat dan maar komen. :):)

Maar nu ga ik eerst even sinaasappel van het hoofd van m'n kind af poetsen. En z'n handjes. En waarschijnlijk ook de rest. :')

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:03

Wat een bonkje blijft Boris <3
Wat sneu dat hij zo ziek was.

Wauw KSHancox, wij willen ook weg maar vrees dat we nog even vast zitten hier :+

Hier tandjesdrama. Oudjaar kwam de eerste eindelijk door, gisteren een boventand en de andere twee voortanden zijn nog gaan het wringen. De Border collie is weg, maar ondertussen slaapt de tiener nicht van Nimue op de bank omdat die uit huis is gezet. Dus een rustig begin van het nieuwe jaar kan ik het niet noemen. :=

Spoiler:
Afbeelding

Cabelona

Berichten: 1702
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:12

Vrolijk meisje!

Tip voor de tandjes is om dentinox op het tandvlees te smeren. Haalde bij mathijs toen echt duidelijk de scherpe randjes eraf.

Daphne is ook begonnen met tandjes. lijkt er eigenlijk niet heel veel last van te hebben. 2 ondertandjes en 2 boventandjes zijn nu door.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-24 14:49

Hier nog geen tanden maar hij eet alles dat los en vast zit haha. Kan ondertussen zelf gaan staan, beetje schuifelen langs de meubels en pa van papa en mama zeggen <3

Heerlijke foto van Nimue. Heftig van je nichtje.. Had je topic gezien. Ook slechte nachten dus? Wat is er met het kipje op stok gebeurd?

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:57

Pfoe wat een heftig begin van het jaar zo...

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 17:15

Gnome schreef:
Hier nog geen tanden maar hij eet alles dat los en vast zit haha. Kan ondertussen zelf gaan staan, beetje schuifelen langs de meubels en pa van papa en mama zeggen <3

Heerlijke foto van Nimue. Heftig van je nichtje.. Had je topic gezien. Ook slechte nachten dus? Wat is er met het kipje op stok gebeurd?


Jeetje schuifelen zelfs al, Nimue is net een beetje zelfverzekerd op haar buik :+ eten doet ze ook heel aardig, even een paar weken alleen met eten gespeeld maar nu worden er echt hapjes genomen.

Helaas net ook uit mijn borst en dat is met tanden echt niet leuk meer. Na 3 keer heb ik de kolf gepakt en de rietjesbeker leeg laten drinken :evaw:

Kipje is een uil geworden, 2 uur tussen het wakker worden is redelijk maximaal op het moment. Van de week zelfs anderhalf uur gebrabbel midden in de nacht :z

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 17:21

Hallo allemaal! <3

Wat een leuke schrik KSHancox! Fijn dat jullie een mooi huis kunnen zoeken. Moest wel lachen om het sinaasappel plukken haha.

Azmay wat een knapperd is ze toch. En al drie tandjes! Wauw!
Wel heftig met een tiener er bij. Had je topic idd ook gelezen. Knap dat jullie haar hebben opgevangen, echt respect.

Cabelona, ook al vier tanden bij de kleine! Last er van gehad?

Gnome wat gaat het hard hé. ♡ Zo mooi om die ontwikkeling te zien.

Hier ook nog geen tanden. Maar net als Boris wel al staan, als hij zich vast heeft al stapjes opzij doen en kruipen doet 'ie op z'n Road Runners haha.
Vandaag hebben we ook een autostoeltje gekocht, de Maxi-Cosi kan officiëel naar zolder. Soms denk ik wel eens, waar is m'n kleine baby gebleven? :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-24 19:43

Aahh Hidde. Kleine topper!! Super leuk om die snoetjes weer te zien.

Hier gaat het zelf eten echt heel goed gelukkig. Nu zelfs in de fase dat hij geen stukjes van mij wil aanpakken maar dan expres een andere kiest. Prima haha. Ook lekker water bij z'n hapjes aan het drinken.

Hij krijgt nu 2 stuks fruit rond 10. Dan 2 boterhammen bij de lunch en nog 350gr avondeten. En daarbij nog 3x 180cc melk. Waar laten ze het hé.
Afbeelding

@mriek jullie bed staat nog hoog of niet.. Bij Boris kan dat echt niet meer. Staat nu op z'n laagste al.
Afbeelding

Vandaag heeft ie nieuw speelgoed gekregen want hij lijkt zich te vervelen met de 800 speeltjes die hij had. En we lezen nu iedere avond een verhaaltje voor het slapen gaan.


Afbeelding

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 20:03

Goed eten is hier een paar kubieke cm per keer. Echt geen hele maaltijden, maar ze is pas een week of 2 echt geinteresseerd in het weg werken van eten en ze krijgt nooit met een lege maag.

Hadden een omgekeerd voedingsritme, ze dronk snachts enorm veel en overdag amper. Nu gaat het een uitdaging zijn om dat goedom te houden zeker nu ze zo vaak wakker is snachts.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-24 20:28

Azmay schreef:
Goed eten is hier een paar kubieke cm per keer. Echt geen hele maaltijden, maar ze is pas een week of 2 echt geinteresseerd in het weg werken van eten en ze krijgt nooit met een lege maag.

Hadden een omgekeerd voedingsritme, ze dronk snachts enorm veel en overdag amper. Nu gaat het een uitdaging zijn om dat goedom te houden zeker nu ze zo vaak wakker is snachts.


Oh jeetje wat klote ja. Dan heeft ze natuurlijk ook een trigger om zo vaak wakker te zijn in de nacht. Omgedraaid dag en nacht ritme. Enig idee hoe zoiets ontstaat?

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 21:51

Gnome schreef:
Azmay schreef:
Goed eten is hier een paar kubieke cm per keer. Echt geen hele maaltijden, maar ze is pas een week of 2 echt geinteresseerd in het weg werken van eten en ze krijgt nooit met een lege maag.

Hadden een omgekeerd voedingsritme, ze dronk snachts enorm veel en overdag amper. Nu gaat het een uitdaging zijn om dat goedom te houden zeker nu ze zo vaak wakker is snachts.


Oh jeetje wat klote ja. Dan heeft ze natuurlijk ook een trigger om zo vaak wakker te zijn in de nacht. Omgedraaid dag en nacht ritme. Enig idee hoe zoiets ontstaat?


Overdag is ze afgeleid met drinken en snachts haalt ze dat in dan. Ze zal een keer een slechte nacht hebben gehad dat ik haar aan de borst heb gelegd om te kalmeren. Maar als ze snachts te veel drinkt heeft ze overdag minder honger er raak je in een spiraal.
En snachts heeft ze dan wel serieus honger dus in snel omdraaien gaat ook niet.
Had het net weer op de rit en nu is het tandjesfeestje :')

Als ze een beetje gaat slapen moet ze haar eigen bed in. Ben er zo nog niet klaar voor -O-

Spoiler:
Afbeelding


En boventandje, die onder is al een stukje verder door maar daar zit haar tong meestal overheen 8-)
Spoiler:
Afbeelding

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 10:28

Hallo iedereen, sorry dat ik hier binnenval
Maar jullie zijn ervarings-experten :D dus de ideale personen om dit te vragen.
Ik ben op zoek naar een zwangerschapskussen om te slapen en ook eentje voor op de bank.
Maar ik zie de bomen door het bos niet meer :D Ik zie de typische worsten en U-vormige kussens. Wat is nu echt comfi om te slapen? Ik ben een zijslaper maar ik vind vaak geen goeie houding meer (ik wordt vaak wakker met slapende handen of pijn in bekken)

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 10:33

Farjen schreef:
Hallo iedereen, sorry dat ik hier binnenval
Maar jullie zijn ervarings-experten :D dus de ideale personen om dit te vragen.
Ik ben op zoek naar een zwangerschapskussen om te slapen en ook eentje voor op de bank.
Maar ik zie de bomen door het bos niet meer :D Ik zie de typische worsten en U-vormige kussens. Wat is nu echt comfi om te slapen? Ik ben een zijslaper maar ik vind vaak geen goeie houding meer (ik wordt vaak wakker met slapende handen of pijn in bekken)

Gefeliciteerd *\o/*
Ik heb zon lang kussen wat bijna recht is, geloof een hema model. Kon niet meer zonder slapen het eerst half jaar na de bevalling ook :+ hielp enorm goed tegen de bekkenpijn als ik hem tegen mijn buik en tussen mijn benen deed.
Nu nog ideaal om veilig samen te slapen, dan ligt hij in mijn rug.

Voor op de bank vond ik in het begin de My Brest friend geweldig. Uiteindelijk ben ik gewoon achterover gaan zitten en dan ligt ze gewoon op mijn buik en heb ik geen kussen nodig.

Sky_As

Berichten: 4778
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 10:44


Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 13:44

Bedankt voor de suggesties (ook via pb!) :D