Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 14:11

Farjen schreef:
Hallo iedereen, sorry dat ik hier binnenval
Maar jullie zijn ervarings-experten :D dus de ideale personen om dit te vragen.
Ik ben op zoek naar een zwangerschapskussen om te slapen en ook eentje voor op de bank.
Maar ik zie de bomen door het bos niet meer :D Ik zie de typische worsten en U-vormige kussens. Wat is nu echt comfi om te slapen? Ik ben een zijslaper maar ik vind vaak geen goeie houding meer (ik wordt vaak wakker met slapende handen of pijn in bekken)


Ik had er eentje van Snoozzz. Heeeerlijk. Sleepte 'm overal mee naar toe en Boris heeft er ook nog regelmatig in gelegen later. Zijn wel prijzig maar tweedehands ook veel te vinden.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 14:59

@Azmay. Ahh die tandjes. Zo schattig. Maar ik herken het helemaal. Er is altijd wel iets.. Tandjes, ziek, sprong, gewoon geen zin :')

Je moet in ieder geval nooit denken dat je het uitgevonden hebt haha. Wordt direct afgestraft.

Ballard_L

Berichten: 2497
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:39

Haha ja pakken wat je pakken kunt :') Wij zijn hier ook blij met elke nacht doorslapen, want de dag erna kan het weer anders zijn.

Hier gaat het ook goed! Esra is nu 6 maanden en zo’n blij meisje <3 Ze eet nu ook hapjes, maar raakt erg snel verstopt, dus daar moet ik wat op bedenken. En eczeem heeft ze helaas ook. De huid van haar moeder…

Afbeelding
Afbeelding

KSHancox
Berichten: 1260
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:02

Zo hé, die van jullie staan gewoon al. :wow: Die van mij kruipt vooral heel veel, haha. Hij is ook echt een kliko. Werkt op een dag 3 flessen, 1 of 2 bananen (of ander fruit), 2 boterhammen en dan 's avonds nog groente/aardappel weg. Hoe meer hij kruipt, hoe meer eten erin verdwijnt. Net een bodemloze put. En gewoon z'n groeilijn volgen. 8)7

Wat kijkt Esra blij trouwens, pretletter. :D

Farjen schreef:
Hallo iedereen, sorry dat ik hier binnenval


Hoi, gefeliciteerd! En geen zorgen, volgens mij lezen heel veel zwangeren/jonge moeders mee met de zwangerschapstopics. :))

Ik ben helaas zo'n gek die geen zwangerschapskussen had. Ik bleef mezelf gewoon flippen als een burger, zelfs als m'n partner er gek van werd. *\o/*

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 21:27

Ballard_L schreef:
Haha ja pakken wat je pakken kunt :') Wij zijn hier ook blij met elke nacht doorslapen, want de dag erna kan het weer anders zijn.

Hier gaat het ook goed! Esra is nu 6 maanden en zo’n blij meisje <3 Ze eet nu ook hapjes, maar raakt erg snel verstopt, dus daar moet ik wat op bedenken. En eczeem heeft ze helaas ook. De huid van haar moeder…


Aaah zo lief!! Wat voor hapjes geef je?

Ballard_L

Berichten: 2497
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 11:21

Gnome schreef:
Ballard_L schreef:
Haha ja pakken wat je pakken kunt :') Wij zijn hier ook blij met elke nacht doorslapen, want de dag erna kan het weer anders zijn.

Hier gaat het ook goed! Esra is nu 6 maanden en zo’n blij meisje <3 Ze eet nu ook hapjes, maar raakt erg snel verstopt, dus daar moet ik wat op bedenken. En eczeem heeft ze helaas ook. De huid van haar moeder…


Aaah zo lief!! Wat voor hapjes geef je?


Qua fruit: appel, peer, banaan (alleen die laatste nu maar even niet). Groente: courgette, komkommer, zoete aardappel, worteltjes, pompoen, aubergine. Broccoli en bloemkool ook geprobeerd, maar dat is voor nu een no-go :') Overigens doe ik alles nog wel apart van elkaar aanbieden

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:38

Wat goed van Boris zeg! <3 Die wil alles nu al zelf dus doen? Wil hij een beetje water drinken? Hidde echt totaal niet. Ook geen thee of iets anders. Alleen maar melk.
Hidde z'n bed en box staan nu ook op het laagste. Anders klimt meneer er zó uit.
Ik blijf echt fan van Boris hoor, wat een heerlijk bekkie heeft hij. ♡

Azmay pittig dat omgekeerde ritme. Hopelijk vinden jullie snel iets om het weer goed te draaien. Bij jullie komen de tandjes ook al door dus! Zo schattig altijd die mini tandjes. <3
Wat een knapperd is ze toch ook. Lief die vergelijkingsfoto!

Farjen, ik heb geen advies voor je. Heb altijd geslapen zonder zo'n kussen. Maar gefeliciteerd met je zwangerschap! Gaat alles goed met jou en de kleine? Hoe ver ben je? :)

Ballard wat een geweldig lieve, vrolijke foto's <3 Esra ook alweer 6 maanden! Jeetje...wat gaat het snel he? Wel sneu van de eczeem, heeft ze er veel last van denk je?

KSHancox haha een kliko. Alles gaat erin dus? :D Wel fijn als je zo'n goede eter blijft houden.

Hidde is vandaag alweer 10 maanden! Toevallig reed ik vandaag rond 08:15 langs het ziekenhuis. Precies 10 maanden geleden lag ik op dát moment op de operatie tafel. Gek idee wel, haha.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 08:45

Ja Boris drinkt wel water. Gaat steeds beter. Nog geen 20cc ofzo hoor maar wel aardige slokjes steeds. Zetten z'n fles gewoon neer en zodra ie dorst heeft grijpt ie ernaar dus dan helpen we 'm.

Hij eet zelf z'n brood inderdaad maar dat wil ie dus ook met pasta en rijst etc. Hopeloos natuurlijk.

Gisteren ging hij ineens in hongerstaking. Wilde amper z'n fles op de dag en maar 1 boterham. Verder gewoon blij ei geweest op de opvang dus het zal wel haha.

Vannacht wel weer doorgelekt ondanks dubbele luier en daardoor weer vaak wakker geweest. Ging net goed.. Kakzooi :roll:

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 09:32

Wat leuk om alles van iedereen weer iets te lezen! Wat gaat het hard hè !!

Hier gaat het heel goed. Zoë is super gezellig. Houd ontzettend veel van eten. Alles is lekker. Slapen wisselt nog wel. Paar x door geslapen maar vaak genoeg toch even eruit voor speentje.

Weinig dagen dat ze niet gezellig is en of huilt. Altijd wel een lachebekkie.

Ze krijgt vanaf t begin an stukken eten. En dat gaat super goed! Eet eigenlijk met de pot mee. Voordat ik zout er in doe haal ik voor haar eruit.
Water vind ze heeeerlijk, en drinkt uit een 360 beker. En vaak genoeg uit onze glas :')
Ondetussen 2 onder tandjes.

En beste vriendjes met onze teckel

Afbeelding

Celestexxxxx
Berichten: 273
Geregistreerd: 07-10-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:47

Wat leuk dat er weer een beetje leven hier is! Ik vind Boris echt zo leuk! Alles wat je deelt of insta is zo schattig!

Elena is ondertussen ook alweer de 6 maanden gepasseerd. En nu gaat het ineens zo snel! Ze is echt gek op eten en drinken. Alles gaat er ruim in. Brood zijn we nu aan begonnen, van die mais vingers en koekjes. Roosvicee is ook echt haar favoriet. Voor alles doet ze haat mondje ruim open haha.

Ze rolt niet niet, maar kan al bijna zelf zitten. #trotssss
Ook zijn we 2 weken geleden bij het CB geweest en ze is nu 70 cm en 9 kilo :D

Afbeelding

Charlotte446

Berichten: 645
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:53

Zo fijn om te lezen dat het zo goed gaat met de baby's <3 En een aantal die alweer naar de 12 maanden gaan! Wat gaat het hard he :=

Wat is Nimue toch een schattig meisje om te zien <3 Hier zijn tanden die doorkomen ook drama, Jack is dan ontroostbaar. Wat enorm lastig dat het dag- en nachtritme is omgedraaid. Hoe gaat het nu weer een paar dagen later?

Dat lijkt me zo mooi als ze papa en mama zeggen Gnome! Heerlijk dat hij zo lekker eet! Was dat vanaf het begin gelijk zo?

Hidde het tevreden mannetje <3

Fijn dat het bij jullie ook goed gaat Ballard en een blij kindje is het leukste wat er is :D Vervelend van de eczeem, kan dat door bepaald eten komen?

Klinkt alsof het bij jullie hartstikke goed gaat Freekie :D Hoe oud is Zoë?

Jack gaat ook heel goed. Goede dagen zijn fantastisch, lekker makkelijk en gezellig. Met regeldagen, een sprongetje, tandjes of wat dan ook krijg je het terug, die dagen zijn echt heel pittig :+ Hij is 5,5 maand en van eten moet hij nog helemaal niks weten.

Afbeelding

Afbeelding

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 16:14

Celestexxxxx schreef:
Wat leuk dat er weer een beetje leven hier is! Ik vind Boris echt zo leuk! Alles wat je deelt of insta is zo schattig!

Elena is ondertussen ook alweer de 6 maanden gepasseerd. En nu gaat het ineens zo snel! Ze is echt gek op eten en drinken. Alles gaat er ruim in. Brood zijn we nu aan begonnen, van die mais vingers en koekjes. Roosvicee is ook echt haar favoriet. Voor alles doet ze haat mondje ruim open haha.

Ze rolt niet niet, maar kan al bijna zelf zitten. #trotssss
Ook zijn we 2 weken geleden bij het CB geweest en ze is nu 70 cm en 9 kilo :D

[ [url=m/gtOhEp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook al zo'n grote meid! Heerlijk kind. Boris is gelukkig gestopt met zo bizar groeien. Zit nu sinds september in maatje 80 en kan nog wel een maandje denk ik. Blijft ook stabiel sindsdien rond de 10kg.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 16:17

Charlotte446 schreef:
Dat lijkt me zo mooi als ze papa en mama zeggen Gnome! Heerlijk dat hij zo lekker eet! Was dat vanaf het begin gelijk zo?


Ja redelijk. Net als Freekieee begonnen met vrij grove stukken. De eerste keer met een smaak, kijkt ie altijd alsof je 'm probeert te vermoorden maar dan gaat die mond toch heel rap weer open.

Jack is ook een heerlijk kind zeg. Snap dat een sprong nog heftiger is als ie anders een voorbeeldige baby is haha. Het is een fase, het is een fase.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:34

Zoe al met schoentjes zelfs, hier de hele winter blote voeten. heeft ze niet van mij 8)7
Elena Wat een lekker koppie en dat strikje <3
Die ogen van jack zijn niet normaal joh :wow:

Gnome schreef:
Celestexxxxx schreef:
Wat leuk dat er weer een beetje leven hier is! Ik vind Boris echt zo leuk! Alles wat je deelt of insta is zo schattig!

Elena is ondertussen ook alweer de 6 maanden gepasseerd. En nu gaat het ineens zo snel! Ze is echt gek op eten en drinken. Alles gaat er ruim in. Brood zijn we nu aan begonnen, van die mais vingers en koekjes. Roosvicee is ook echt haar favoriet. Voor alles doet ze haat mondje ruim open haha.

Ze rolt niet niet, maar kan al bijna zelf zitten. #trotssss
Ook zijn we 2 weken geleden bij het CB geweest en ze is nu 70 cm en 9 kilo :D
[ [url=m/gtOhEp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook al zo'n grote meid! Heerlijk kind. Boris is gelukkig gestopt met zo bizar groeien. Zit nu sinds september in maatje 80 en kan nog wel een maandje denk ik. Blijft ook stabiel sindsdien rond de 10kg.


Jemig Nim is dan nog maar een kleine frummel ook. Die is nog geen 7,5 kg en net over de 65cm :=
Zitten met haar verjaardag in Ierland maar ben nu heel hard aan het twijfelen of ik een baby zitje tot 1 jaar moet huren met risico op een krappe maxi cosi of een kinderzitje wat vanaf 9kg is :o?

Ze lijkt snachts minder te drinken nu maar was vannacht ongeveer elk uur wakker en ook echt onrustig en ontroostbaar.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 17:38

Staan er geen afmetingen of iets bij die van tot 1 jaar? Normaal zitten ze rond een jaar in maatje 80.. Dus dan zou ze nu nog 15cm speling hebben.

KSHancox
Berichten: 1260
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:44

Schattige foto's <3 <3 <3

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:21

Hier pas met 1 jaar naar de volgende stoel gegaan toen en Q was echt een flinkere baby dan Nimue.

Leuk om alles zo te lezen! Hier alles goed, tijgeren lukt nog niet vooruit, wel rondje en achteruit. Ze blijft best lang op haar billen zitten ook en eten gaat ook steeds beter. En ze kan zwaaien, zo schattig <3

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-24 08:47

MissAnnemijn schreef:
Hier pas met 1 jaar naar de volgende stoel gegaan toen en Q was echt een flinkere baby dan Nimue.

Leuk om alles zo te lezen! Hier alles goed, tijgeren lukt nog niet vooruit, wel rondje en achteruit. Ze blijft best lang op haar billen zitten ook en eten gaat ook steeds beter. En ze kan zwaaien, zo schattig <3


Hoe oud is ze nu? Super schattig dat zwaaien!!

Boris zit al een paar maanden in een nieuwe autostoel haha. Achteraf zonde want deze is van 0 tot 4 jaar te gebruiken. Had ik me iets beter in moeten verdiepen op voorhand.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-24 08:48

Hier inmiddels geen nachten meer doorgelekt. Hebben nu gewoon 1 luier om en bij de buik een maandverband. Er zit nooit plas in maar hij lekt niet door dus ik vind het prima. Hij slaapt nu of door of 1x wakker. Word ik zelf ook weer een leuker mens door.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 10:34

Wij kozen bewust voor een maxi cosi in het begin omdat die op de kinderwagen paste. Maar uiteindelijk maar 4 maanden gebruikt. Nu ook een van 0 tot 4 jaar.

De tandjes waren hier toppunt drama de afgelopen dagen. Dutjes van een kwartier, snachts minimaal elk uur huilend wakker. Mijn hemel wat een drama.
Gisterenmiddag was de onderste ineens door en toen was ze weer zichzelf. Om half 6 uit ellende in slaap gevallen en hebben haar lekker laten liggen. Ze heeft super geslapen ondanks een feest bij de bovenburen en ik die anderhalf uur wakker was van de misselijkheid en uiteindelijk mijn maag geleegd. Het is ook nooit een nacht echt slapen he :')

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-24 11:36

Azmay schreef:
Wij kozen bewust voor een maxi cosi in het begin omdat die op de kinderwagen paste. Maar uiteindelijk maar 4 maanden gebruikt. Nu ook een van 0 tot 4 jaar.

De tandjes waren hier toppunt drama de afgelopen dagen. Dutjes van een kwartier, snachts minimaal elk uur huilend wakker. Mijn hemel wat een drama.
Gisterenmiddag was de onderste ineens door en toen was ze weer zichzelf. Om half 6 uit ellende in slaap gevallen en hebben haar lekker laten liggen. Ze heeft super geslapen ondanks een feest bij de bovenburen en ik die anderhalf uur wakker was van de misselijkheid en uiteindelijk mijn maag geleegd. Het is ook nooit een nacht echt slapen he :')


Haha er is altijddd wel wat. Maar hopelijk is het nu over nu het tandje erdoor is!!

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:19

Gnome schreef:
MissAnnemijn schreef:
Hier pas met 1 jaar naar de volgende stoel gegaan toen en Q was echt een flinkere baby dan Nimue.

Leuk om alles zo te lezen! Hier alles goed, tijgeren lukt nog niet vooruit, wel rondje en achteruit. Ze blijft best lang op haar billen zitten ook en eten gaat ook steeds beter. En ze kan zwaaien, zo schattig <3


Hoe oud is ze nu? Super schattig dat zwaaien!!

Boris zit al een paar maanden in een nieuwe autostoel haha. Achteraf zonde want deze is van 0 tot 4 jaar te gebruiken. Had ik me iets beter in moeten verdiepen op voorhand.


Ze is nu bijna 8 maanden <3

Vervelend die hele korte nachten Esmé :7 hier van de week ook elk uur wakker en wat willen drinken. Dan ben ik toch blij dat ze in bed bij me ligt :Y)

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 19:12

Hoe gaat het met de ukkies?

Boris doet het goed. Is de laatste dagen wat stil en heeft veel natte poepluiers die direct doorlekken dus de wasmachine draait overuren. Verder gelukkig wel gewoon zichzelf en geen koorts etc.

Dit weekend gaat ie uit logeren omdat wij een feestje hebben. Weer een mijlpaal maar nu alle vertrouwen in dat het goed komt.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:15

Het laatste voortandje is nu voelbaar onder het tandvlees. Ze plakt de hele dag aan me, is niet te entertainen en slaapt vreselijk slecht en maar tot een uur of 5.

Ik wil weer slapen -O-

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 19:19

Azmay schreef:
Het laatste voortandje is nu voelbaar onder het tandvlees. Ze plakt de hele dag aan me, is niet te entertainen en slaapt vreselijk slecht en maar tot een uur of 5.

Ik wil weer slapen -O-


Super pittig!! Echt hele lange dagen zo. Kom je er nog wel een beetje uit?